^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 21 sierpnia 2016

Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016

F1 Monza 2016

Można by rzec gdzie jeśli nie tutaj, kiedy jeśli nie teraz… W końcu nadszedł ten czas – domowy wyścig dla Scuderia Ferrari oraz dostawcy opon firmy Pirelli. Już jutro kierowcy F1 rozpoczną zmagania na najszybszym torze Formula 1 Grand Prix w całym kalendarzu. Autodromo Internazionale di Monza, nie bez przyczyny nazywana “The Cathedral of Speed” jest niekwestionowaną świątynią szybkości. Czy to właśnie tutaj, będziemy wreszcie świadkami odrodzenia ekipy z Maranello? Czy na “swoim” torze kierowcy Ferrari postarają się o pierwsze zwycięstwo w sezonie? O to, pomimo zmodyfikowanego (wzmocnionego) silnika Ferrari, na pewno nie będzie łatwo. Walka pomiędzy kierowcami Mercedes AMG Petronas F1 Team, głównymi faworytami do tytułu mistrza świata, rozgorzała na dobre, a i kierowcy Red Bulla nie zamierzają składać broni w walce o zwycięstwa.

Przed kierowcami i zespołami ostatnia już szansa w sezonie aby zademonstrować swoją formę przed europejską widownią. Karawana Formula 1 po włoskiej rundzie przenosi się na kontynent azjatycki, a następnie do Ameryki.


Jenson Button: “Czy zostało jeszcze coś do powiedzenia o Monzy? To wyjątkowy i niesamowity tor. Uwielbiam, że historia tak otacza to miejsce, nie można tego zignorować. Uwielbiam też wyjątkową włoską pasję i ten chaos, który ogarnia cały weekend. To oznacza również koniec europejskiej części sezonu, która wydaje się, że zleciała w mgnieniu oka.”

Formula 1 Gran Premio d’Italia w liczbach

247
to najwyższa w historii F1, średnia prędkość w wyścigu, osiągnięta przez Niemca Michaela Schumachera w bolidzie Ferrari podczas formula 1 Italian Grand Prix na Monzie w 2003 roku;

160
to d
roga hamowania w metrach, wymaganych do wyhamowania bolidu F1 z 350 km/h do 80 km/h, niezbędna do pokonania 1 szykany na końcu prostej start – meta;

177
to siła nacisku obciążająca pedał hamulca (w kg),  wykonywana przez kierowców, niezbędna do pomyślnego wykonania manewru dohamowania przed szykaną nr 1;

0,61
taka różnica czasowa, w sekundach, dzieliła pierwszą szóstkę kierowców na mecie grand prix w 1971 roku (do dnia dzisiejszego jest to najmniejsza różnica czasowa na mecie wyścigu Formula 1);

Peter Gethin finish Monza 197111
to najniższe pole startowe, z którego kierowcy udało się zwyciężyć w Formula 1 Italian Grand Prix. Dokonał tego Brytyjczyk
Peter Gethin bolidem ekipy BRM;

83
to liczba włoskich kierowców startujących do tej pory w Formula 1 Grand Prix;

37
to liczba włoskich kierowców którzy pojawili się na podium Formula Grand Prix w barwach Scuderia Ferrari;

6
tyle razy na podium we Włoszech stawał Hiszpan Fernando Alonso, lepszym wynikiem od niego może poszczycić się tylko Niemiec  Michael Schumacher posiadający ich na koncie 8;

ALO5
to rekordowa, jak na razie, liczba pole position należąca do Włocha Juana Manuela Fangio oraz Brazylijczyka Ayrtona Sennę. Brytyjczyk Lewis Hamilton posiada na koncie 4 wygrane sesje kwalifikacyjne i szansę na poprawę wyniku w niedzielnym wyścigu;

18
tyle razy na swoim domowym torze wygrywało Ferrari, drugi McLaren posiada na koncie 10 zwycięstw, a trzeci w klasyfikacji Williams zwyciężał 6-krotnie;

358,3
najwyższa prędkość osiągnięta w ubiegłym roku przez kierowcę Scuderii Ferrari Fina Kimiego Raikkonena;

2,1
to czas najszybszego pit stopu podczas zeszłorocznego wyścigu wykonanego przez zespół Red Bull Racing i Daniila Kvyata;

23
ogólna liczba pit stopów wykonana przez zawodników podczas Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2015

Robert Kubica w Formula 1 Gran Premio d’Italia.

Wielu ekscytujących chwil na Autodromo Nazionale di Monza dostarczył nam Robert Kubica, dla którego “The Cathedral of Speed” to niemal “domowy” obiekt. Polak w barwach BMW Sauber F1 Team dwukrotnie, w latach 2006 oraz 2008 stawał na trzecim stopniu podium. Robert startował na Monzie jeszcze trzykrotnie zajmując odpowiednio w 2007 roku zajmując 5 miejsce, w 2009 roku nie kończąc wyścigu z powodu wycieku oleju w bolidzie oraz w 2010 roku, już w barwach Renault Sport F1 Team, zajął 8 miejsce.

RK Monza

Harmonogram Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016

ita f1 gp harFernando Alonso: “Jak widzieliśmy w Azerbejdżanie, zmiany wprowadzone w tych samochodach turbo sprawiły, że są bardzo szybkie i możemy spodziewać się poważnych prędkości na prostych na Monzy. To jest zawsze szybki wyścig, jest błyskawiczny i choć nie zawsze sprawia przyjemność, ze względu na tak mały docisk, poczucie prędkości jest fenomenalne. Oczywiście mamy mnóstwo świetnych wspomnień ze ścigania we Włoszech, a ja miałem to szczęście, że byłem zarówno lubiany i nielubiany przez Tifosi. Są jednymi z najwspanialszych kibiców na świecie, a ich pasja sprawia, że każdego roku Monza to niesamowite doświadczenie. Monza tradycyjnie kończy jedną i zaczyna kolejną część sezonu.”

Autodromo Internazionale di Monza

MonzaRomain Grosjean: “Charakterystyka tego toru pozwala osiągnąć tak wysokie prędkości przede wszystkim ze względu na długą prostą do szykany, a następnie kolejną długą prostą. Wszyscy jadą z niską siłą docisku. Dlatego jesteśmy tak szybcy na prostej. To świetny tor, świątynia prędkości. To jeden z tych wyścigów, podczas którego jest wiele manewrów wyprzedzania i dużo akcji. Nie mogę doczekać się, kiedy zaczniemy tam się ścigać. Na Monzy jest szalona atmosfera. Tifosi są wspaniali. Tor jest w środku parku. Przyjeżdża wielu ludzi, jest duży doping dla kierowców, a szczególnie dla Ferrari. Atmosfera jest elektryzująca.”

Okrążenie Autodromo Internazionale di Monza

Nico Rosberg: “To wspaniałe, że do listy zwycięstw mogę dodać tak klasyczny tor, jak Spa. To nie był dla nas prosty weekend, ale wszyscy wykonali fantastyczną pracę, poprawiając samochód podczas każdej sesji, więc oby to stawiało nas w dobrej sytuacji, jako że ruszamy na legendarny tor Monza, miejsce, które bardzo lubię. Tifosi za każdym razem tworzą niesamowitą atmosferę, bez względu na to, kto wygra wyścig. W zeszłym roku nie zakończył się dla mnie najlepiej, więc tym razem liczę na trochę więcej szczęścia. Podoba mi się walka, która ma teraz miejsce. W rywalizacji bierze udział kilka samochodów, co jest ekscytujące dla nas i dla kibiców. Jeśli o mnie chodzi, traktuję każdy wyścig, jak finał. Dobrze jest wiedzieć, że mamy zespół i samochód, który jest gotowy do walki. Nie mogę doczekać się, jak zaczniemy latać Srebrną Strzałą na Monzy.”

Strategia oponiarska Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016

Paul Hembery Pirelli Motorsport Director: Monza następuje od razu po Spa, więc rywalizujemy na dwóch legendarnych torach w odstępie jednego tygodnia. Dla każdej organizacji obecnej w Formule 1 domowy wyścig zawsze jest najbardziej wyjątkowy. Czeka nas zatem pracowity weekend, a przy pierwszym występie super-miękkiej mieszanki na Monzy możemy mieć do czynienia z rekordowymi prędkościami, zwłaszcza w kwalifikacjach. W zeszłym sezonie większość zawodników wybrała strategię jednego pit stopu, ale debiut supermiękkich opon może sprawić, że tym razem bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem będzie więcej zjazdów.”

Sergio Perez: “Włochy to jedno z moich ulubionych miejsc: ludzie są przyjaźni i szaleni na punkcie Formuły 1. Pasja, jaką widać u włoskich kibiców, przypomina mi atmosferę w Meksyku. Jest duże wsparcie, każdy śpiewa, macha flagami, wiele osób prosi nas o zdjęcia, kiedy wyjeżdżamy z toru. Mam wspaniałe wspomnienia z Monzy, tu miałem jedne ze swoich najlepszych wyścigów. Kiedy byłem w F3, miałem tu najlepszy weekend w mojej karierze. Startowałem z czternastego pola w obydwóch wyścigach i za każdym razem wygrałem. Zdobyłem tu podium w F1 i mam szczególny związek z tym torem. Nie chodzi tylko o to, co dzieje się podczas tej imprezy. Mam wielu przyjaciół, którzy mieszkają w pobliżu. Monza to szczególne miejsce w historii Formuły 1.”

Daniel Ricciardo: “Prosto ze Spa jedziemy do Włoch. Tam jest najlepsza pizza na świecie, jest niesamowita i uwielbiam ją. Włoscy kibice również są fajni, mają bzika na punkcie wyścigów. Lubię ten tor prowadzący przez park. Ściganie tam jest fajne i jest wiele okazji do wyprzedzania.”

fot. FIA, Formula 1, Pirelli Motorsport, Autodromo Internazionale di Monza, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari, Renault Sport F1 Team, Williams Martini Racing


Zielone światło dla Kevina Magnussena

Kierowca Renault Sport F1 Team, Duńczyk Kevin Magnussen, pomyślnie przeszedł obowiązkowe testy medyczne i otrzymał zgodę FIA na start w Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016. 23-latek doznał silnego stłuczenia kostki lewej nogi w groźnie wyglądającym wypadku w zakręcie Raidillon na Circuit de Spa-Francorchamps. Zespół Renault odbudował samochód dla Kevina na bazie nowego, rezerwowego monokoku, sprowadzonego z Enstone. Poprzedni, po wypadku w Belgii, nie nadawał się do dalszej eksploatacji.


Felipe Massa odchodzi z F1…

Williams Martini Racing na specjalnie zorganizowanej konferencji przed Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016 poinformował o zakończeniu kariery w F1 przez Brazylijczyka Felipe Massę. Konferencja przebiegała w bardzo emocjonalnej atmosferze, zarówno Felipe jak i prowadząca ją Claire Williams (Deputy Team Principal) nie kryli wzruszenia. 35-letni Felipe po zakończeniu sezonu rozstaje się z FIA Formula 1 World Championshp. Brazylijczyk ściga się w F1 od 2002 roku. Zaliczył 242 wyścigi, odnosząc 11 zwycięstw, 41 razy meldując się na podium. W 2008 roku zdobył tytuł V-ce Mistrza Świata, a w 2006 roku zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. Od trzech Felipe związany jest z zespołem Williams Martini Racing. Aktualnie zajmuje 10 pozycje w klasyfikacji z 39 punktami na koncie. Dziękujemy za wspólne emocje. Powodzenia Felipe !!!


 Wyniki sesji FP1 na Autodromo Internazionale di Monza

fp1


 Wyniki sesji FP2 na Autodromo Internazionale di Monza

FP2


 Wyniki sesji FP3 na Autodromo Internazionale di Monza

FP3


Wyniki kwalifikacji do Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016

Q


Breaking news: Stoffel Vandoorne podstawowym kierowcą McLaren Honda F1 Team od 2017 roku

McLaren Honda Formula 1 Team podczas konferencji zorganizowanej na Autodromo Internazionale di Monza przedstawił swoich kierowców na sezon 2017. Nowym kolegą Hiszpana Fernando Alonso zostanie 24-letni Belg Stoffel Vandoorne. Stoffel zastąpi Brytyjczyka Jensona Buttona, który przedłużył kontrakt z McLarenem do końca 2018 roku.

vandoorne-button-alonso

Były mistrz świata podejmie się nowej roli, koncentrując się na pracach rozwojowych nad nowym bolidem. W sezonie 2017 Jenson nie będzie jeździł w pierwszym zespole, ale zespół zastrzegł sobie możliwość wystawienia go w sezonie 2018 jako podstawowego zawodnika.


 Wyniki Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016

race

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 17:24

Udostępnij:

error: Content is protected !!