^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 17 Luty 2017

Robert Kubica w WEC : co nas czeka? – przewodnik po serii.


Robert Kubica w sezonie 2017 wystartuje w World Endurance Championship. Pierwszy Polak w WEC z pewnością, jak to miało miejsce podczas startów w F1 i WRC, przyciągnie tłumy kibiców – zarówno na tory jak i przed ekrany telewizorów. Postaramy się przybliżyć Wam tą serię, byśmy mogli podczas wyścigu zrozumieć wszystkie zawiłości tej dyscypliny.

Robert Kubica w WEC co nas czeka - przewodnik po serii

WEC – World Endurance Championship

Wyścigi długodystansowe to początek sezonu 1953 do sezonu 1992, gdy odbywały się pod nazwą World Sportscar Championship, w latach 1982 – 1985 jako World Endurance Championship. World Endurance Championship – WEC wyścigi długodystansowe pod patronatem FIA organizowane są od 2012 roku, zastępując serię Intercontinental Le Mans Cup rozgrywaną w latach 2010 – 2011.

W WEC konkurują ze sobą pojazdy czterech różnych klas. Nie są to jednak jednakowe samochody. Podczas kiedy w klasach LMP biorą udział specjalnie na Le Mans skonstruowane prototypy, w kategorii LMGTE mamy do czynienia z podobnymi do produkowanych seryjnie samochodami sportowymi.

Kategoria LMP dzieli się w WEC na dwie klasy: LMP1 (zespoły fabryczne) i LMP2 (zespoły prywatne). Klasa LMP1 reprezentuje najwyższą półkę w WEC i ma obok najliczniejszych możliwości również najszybsze samochody. Fabryki jak Porsche lub Toyota rywalizują ze sobą w swoich własnych pojazdach. W klasie LMP2 miejsce znajdują zespoły prywatne, które również chcą podjąć walkę wśród prototypów. W tej klasie używane jest podwozie jednego z czterech certyfikowanych producentów: Oreca, Onroak Automotive, Dallara i Riley/Multimatic.

LMP1

LMP1, w której będzie startować Robert Kubica to prototypy skonstruowane dla Le Mans. Początkowo skonstruowane zostały wyłącznie na użytek wyścigu 24h Le Mans, ale z czasem stały się synonimem pojazdów na wyścigi długodystansowe.

LMP1 to najwyższa klasa w tej serii i podzielona jest w klasyfikacji na zespoły fabryczne i prywatne (z uwagi na start w LMP1 w sezonie 2017 tylko ekipy ByKolles nie będzie prowadzona), a wszystkie pojazdy fabryczne muszą posiadać napęd hybrydowy . Klasa LMP1 dopuszcza tylko pojazdy z dachem. Podczas całego sezonu, zespoły fabryczne mogą wykorzystać pięć silników.

Ciężar minimalny:

  • zespoły fabryczne = 875 kg
  • zespoły prywatne = 855 kg

Pojemność baku:

  • zespoły fabryczne : benzyna = 62,5 l ropa = 49,9 l
  • zespoły prywatne : benzyna = 67,4 l ropa = 53,7 l

Ograniczenia silnika:
Wybór silnika jest dowolny we wszystkich pojazdach LMP1, jednak musi on spełniać następujące warunki:

  • silniki czterosuwowe z tłokiem posuwisto-zwrotnym
  • napęd podstawowy musi być napędem na benzynę lub ropę
  • pojemność silnika zespołów fabrycznych jest dowolna
  • pojemność silnika zespołów prywatnych jest ograniczona do 5500 cm/3
  • Długość pojazdów: maksymalnie 4650 mm łącznie z tylnym spojlerem
  • Szerokość pojazdów: minimalnie 1800 mm, maksymalnie 1900 mm
  • Wysokość pojazdów: maksymalnie 1050 mm łącznie z oponami i anteną
  • Rozstaw osi: rozstaw osi jest dowolny, musi zostać jednak ustanowiony wraz z homologacją pojazdu na dany sezon i nie może zostać później zmieniony.
  • Ograniczenie kierowców: kierowcy z brązową licencja nie są dopuszczeni.
  • Numery rejestracyjne: wszystkie pojazdy muszą mieć czerwoną tablicę rejestracyjną z białym napisem w celu oznaczenia klasy.
WEC Lmp1 2017

fot. Fiawec.com

Opony

Każdy zespół może korzystać z usług dowolnego dostawcy posiadającego certyfikat. Dozwolone są opony marki Dunlop i Michelin. Od sezonu 2016 liczba opon na wyścigowy weekend została ograniczona w LMP1 4 komplety opon na trening, 6 kompletów opon na kwalifikacje i wyścig. Na wyścig w Shanghai i Bahrain z uwagi na warunki pogodowe dozwolonych jest 8 kompletów opon na kwalifikacje i wyścig.

Jednak w 2017 FIA wprowadziła nowe regulacje dotyczące opon w klasie LMP1. W kwalifikacjach i wyścigu wolno będzie użyć zamiast 24, tylko 16 opon. Podczas standardowego 6 godzinnego wyścigu, przy normalnym przebiegu wyścigu jest z reguły 7 zjazdów na tankowanie. Dzieli to wyścig na 8 mniej więcej równych stintów. Jeśli zespól będzie miał do dyspozycji tylko 4 zestawy (16) opon, będzie musiał w konsekwencji jechać podwójne stinty. Oznacza to, ze opony będą musiały wytrzymać dużo więcej niż w ubiegłym roku.

Kierowcy pozostają jednak spokojni. “Już od zawsze musieliśmy dobrze obchodzić się z oponami. Wspólnie z Michelin pracujemy intensywnie nad tym, aby uzyskać opony, które te podwójne stinty nam trochę ułatwią” opisuje zimowe prace rozwojowe kierowca Porsche Nick Tandy.

Również jego nowy kolega Andre Lotterer zachowuje spokój. “Michelin potrafi stworzyć najlepsze opony do wyścigów długodystansowych. W Le Mans możliwe było przejechanie po części pięciu stintów na jednym komplecie. To jest niezłe.” Jednak “Circuit de la Sarthe” o długości 13,629 kilometrów ma tutaj ze względu na charakterystykę specjalny status. “W ostateczności wszystko zależy od toru. Na niektórych można po prostu lepiej oszczędzać opony. W Szanghaju i Bahrajnie opony zostają prawie w całości starte” dodał Timo Bernhard.

W takim wypadku kierowcy i zespoły będą musiały wypracować nowe podejście do sprawy. “Sądzę, że już na początku wyścigowego weekendu trzeba będzie inaczej pracować. Zwłaszcza jeśli chodzi o setup.” Jasne jest: Im lepiej samochód zostanie zbalansowany na wolnych treningach, tym lepiej będą funkcjonować opony podczas wyścigu. Jednak zawsze obowiązuje zasada, że kierowcy muszą stosować oszczędny sposób jazdy. Posiadanie cech “zaklinacza opon” stają się coraz bardziej istotne, co niekoniecznie wywołuje zachwyt u kierowców. “My kierowcy nie lubimy tego. Świeże opony są zawsze lepsze” wyjaśnia Lotterer. Potwierdza to Timo Bernhard “Z punktu widzenia kierowcy większą przyjemność z jazdy czerpie się, kiedy można atakować. Nawet w Le Mans chciałbyś mieć zawsze świeże opony.”

Testy

Samochody w klasie LMP1 mają możliwość dokonania 10 dni zamkniętych prywatnych testów, natomiast nowi producenci mają 20 takich dni. Jednakże jeden samochód na testach liczony jest jako jeden dzień testowy, a dwa samochody w jednym dniu to już 2 dni testów. W dniach 1-2 kwietnia 2017 na torze Autodromo Nazionale di Monza odbędą się oficjalne testy.

Kwalifikacje

Kwalifikacje odbywają się w dwóch sesjach po 20 minut z podziałem na klasy:

  • pierwsza sesja: klasy LMP1 i LMP2
  • druga sesja: klasy LMGTE Pro i Am

Dwóch nominowanych kierowców z każdego zespołu musi wykonać co najmniej jedno okrążenie kwalifikacyjne. Średnia z czasów dwóch najlepszych okrążeni (najlepsze okrążenie każdego kierowcy) będzie brana pod uwagę jako czas teamu do ustalenia pozycji podczas startu w wyścigu. Każdy z nich ma 10 minut na przejechanie okrążenia, po czym następuje zmiana. Każda sesja kwalifikacyjna trwa 20 minut i zawiera pit stop, aby zmienić kierowcę.

Na koniec sesji uwzględnia się najszybsze okrążenie każdego z kierowców, a następnie sumuje się uzyskane czasy i dzieli przez dwa. Rezultat to oficjalny czas kwalifikacji pojazdu. Za uzyskany w kwalifikacji czas przyznawane są punkty. Po zakończeniu danego odcinka kwalifikacyjnego pojazd i kierowca, którzy zdobyli najlepszy czas otrzymują po 1 punkcie. 1 punkt otrzymuje każdy kierowca zwycięskiego samochodu, nawet jeśli sam go nie prowadził.

Wyścig

Podczas zazwyczaj 6-godzinnych wyścigów dwóch lub maksymalnie trzech kierowców dzieli między sobą samochód w obrębie tzw stintów. Stinty to czas, jaki samochód spędza na torze pomiędzy dwoma wizytami w pit lane. Ten przedział czasowy jest zmienny i kończy się najpóźniej wtedy, kiedy samochód musi zjechać na tankowanie. Przeciętnie stint trwa 45 / 60 minut.

Długość stintów w połączeniu ze zmianą kierowcy to element strategiczny wyścigu. Zespoły nie są zobowiązane do zmiany kierowcy i opon podczas każdego pit stopu. Na przykład podczas 24h Le Mans może się zdarzyć, że najlepsi kierowcy jadą 4-5 stintów, co odpowiada około 3 godzinom jazdy bez przerwy.

Na torach o maksymalnej długości 6,99km zasady zezwalają na udział tylko jednego Safety Car. Jeśli długość toru wyniesie przynajmniej 7 km, Safety Car musi znajdować się na końcu każdego odcinka toru, aby móc skupiać za sobą pojazdy. Safety Car mają za zadanie utrzymanie odstępów w poszczególnych sektorach.

byKOLLES racing Kubica

fot. John Dagys

W momencie wyjechania Safety Car na tor, pit lane zostaje zamknięta dla regularnych pit stopów na 3 okrążenia. Każdy pojazd, który pomimo tego zjedzie na pit stop w celu dokonania naprawy (wymiany przebitych opon), ma tylko 5 sekund na wykonanie niezbędnych czynności. Jeśli czas postoju zostanie przekroczony, pojazd musi pozostać w pit lane do czasu, aż Safety Car zjedzie z toru i dopiero wtedy może ustawić się na końcu stawki.

Jeśli zmienią się warunki pogodowe i bezpieczna jazda za Safety Car nie jest możliwa, wyścig zostaje przerwany. Przerwa może trwać maksymalnie 4 godziny i 30 minut. W przypadku, kiedy ten czas zostanie przekroczony, wyścig zostanie automatycznie zakończony i zgodnie z zasadami kierowcy otrzymają połowę punktów.

byKOLLES racing WEC

fot. byKOLLES

Pierwsze przekroczenie prędkości w pit lane powyżej 70 k/h – kara stop & go – 5s za każdy kilometr powyżej 70km/h zaokrąglając w górę.
Drugie przekroczenie prędkości w pit lane powyżej 70 k/h – kara stop & go – 10s za każdy kilometr powyżej 70km/h zaokrąglając w górę.
Trzecie przekroczenie – kara podlega pod decyzję sędziów.

Punktacja i przyznawanie tytułu Mistrza Świata

Sportowe reguły WEC przewidują, że na zakończenie każdego wyścigu przydzielane są punkty. Wszystkie pojazdy, które nie są uwzględnione w liście zgłoszeń na sezon (goście) będą w klasyfikacji uwzględniani na zajętej przez nich pozycji, ale nie otrzymają punktów, tak więc nie będą miały wpływu na walkę o tytuł. Odstępstwo od tej reguły przewidują zasady 24h Le Mans. W tym wypadku z uwagi na długość wyścigu przyznaje się podwójną ilość punktów.

Punkty zostają przyznane wg poniższej tabeli

Pozycja Wyścig 6h 24H Le Mans
1 25 punktów 50 punktów
2 18 punktów 36 punktów
3 15 punktów 30 punktów
4 12 punktów 24 punktów
5 10 punktów 20 punktów
6 8 punktów 16 punktów
7 6 punktów 12 punktów
8 4 punktów 8 punktów
9 2 punktów 4 punktów
10 1 punktów 2 punktów
Pozostałe 0,5 punktu 1 punkt

0,5 (1 punkt w 24H Le Mans) zostanie przyznany wszystkim załogom, które ukończą wyścig i będą klasyfikowani w rundzie WEC.

Dodatkowy 1 punkt będzie dodawany za pole position dla zespołu oraz dwóch kierowców, którzy brali udział w kwalifikacjach w każdej kategorii.

Tytuły jakie są przyznawane pod koniec sezonu:

  • Tytuł Mistrza Świata FIA Endurance dla kierowcy
  • Tytuł Mistrza Świata FIA Endurance Producent LMP1

Pozostałe tytuły dla klasy samochodów LMP1

  • FIA Endurance Trophy przyznawana najlepszemu prywatnemu teamowi, z napędem hybrydowym
  • FIA Endurance Trophy dla prywatnych kierowców zespołu LMP1, pod warunkiem, że co najmniej trzy samochody są wprowadzane do pełnego sezonu.

Warunki i zasady przyznawania punktów

Jeśli wyścig zostałby przerwany ze względu na pogodę, pełna ilość punktów zostanie przyznana dopiero, kiedy pojazd prowadzący po upływie czasu przeznaczonego na wyścig pokona ponad 75% długości trasy bez udziału Safety Car. W 6-godzinnym wyścigu odpowiada to minimalnemu czasowi 04:31:00. Jeśli pojazd prowadzący nie spełni tego warunku, wszystkim uczestnikom przyznawana jest po osiągnięciu mety połowa punktów. Jeśli pojazd prowadzący nie pokona przynajmniej dwóch okrążeń bez udziału Safety Car, wyścig nie będzie punktowany w klasyfikacji WEC.

Kierowca musi prowadzić auto nie krócej niż 40 minut podczas wyścigu, ale nie może prowadzić auta dłużej niż 4 godziny i 30 minut w sumie. W ciągu 3 pierwszych okrążeni za samochodem bezpieczeństwa wjazd na pit lane zostanie zamknięty. Jeżeli jakiś samochód wjedzie do pit lane podczas tych trzech okrążeni będą mogli tankować samochód tylko 5 sekund i/lub wymienić uszkodzone opony, pod warunkiem, że po otwarciu pit lane auto wróci ponownie na normalny postój.

– Warunki klasyfikacji

Aby samochód był klasyfikowany musi:

  • Przekroczyć linię mety na torze, gdy flaga w szachownicę jest pokazana. W przypadku tzw. siły wyższej dopuszcza się zakończenie wyścigu wg decyzji sędziów. Zabronione jest zatrzymywanie się na torze w oczekiwaniu na flagę.
  • Przejechanie co najmniej 75% odległości przebytej przez samochód sklasyfikowany na pierwszej pozycji w klasyfikacji generalnej.
  • Oficjalna liczna okrążeni zostanie zaokrąglona w dół do najbliższej liczby całkowej.

W przypadku wyścigu Le Mans w 2017 nastąpiła zmiana w regulaminie. Zmiana była spowodowana pechem jaki spotkał zespół Toyoty podczas zeszłorocznego startu. Samochód numer 5 (Davidson/Buemi/Nakajima) Japońskiej ekipy zatrzymał się na początku ostatniego okrążenia (trzy minuty przed końcem wyścigu), powracając do rywalizacji powyżej limitu 6 minut – oznaczało to brak kwalifikacji dla Toyoty.

Limit 6 minut ma nadal obowiązywać – samochód zostanie sklasyfikowany mimo przekroczenia czasu, będzie to wiązać się jednak z karą.
Przejechanie ostatniego okrążenia:

  • w czasie 6 -7 minut : kara +1 okrążenia.
  • w czasie do 8 minut : kara +2 okrążenia.
  • w czasie do 10 minut : kara +4 okrążenia.
  • w czasie do 15 minut : kara +8 okrążenia.
  • w czasie powyżej 15 minut : nadal oznacza brak klasyfikacji

byKOLLES racing WEC

fot. byKOLLES

Rywalizacja w sezonie 2017 – co nas czeka?

Pola startowe w 2017 roku zostaną obstawione przez 28 samochodów z 11 różnych narodowości, stanowiąc jednocześnie dowód na atrakcyjność WEC, aby rywalizować na najwyższym poziomie wyścigów endurance. Dobrze zrównoważony i stabilny kalendarz jest kluczowym magnesem dla fabryk i zespołów, jak również regulacje promujące technologiczną i innowacyjną rywalizacje, jednocześnie kontrolując jakiekolwiek wydatki. W kalendarzu na rok 2017 znajduje się 8 wyścigów 6-cio godzinnych i jeden 24-godzinny. Rywalizacja rozpocznie się 16 kwietnia na torze Silverstone, którą poprzedzą prywatne testy oraz oficjalne w dniach 1-2 kwietnia na torze Monza.

Kalendarz WEC 2017 - Robert Kubica

Kalendarz WEC 2017

Toyota będzie walczyć z Porsche na płaszczyźnie hybrydowej technologii. Dwukrotny mistrz świata w kategorii LMP1, Porsche, nigdy nie osiada na laurach – nie ważne jakie sukcesy osiągają, niemiecki producent zawsze będzie bardziej niż przygotowany na walkę z Toyotą w 2017 roku. Wyrafinowane prototypy, które są sztuką hybrydowych systemów spotkają się z najwyższego kalibru kierowcami w obu zespołach i intensywnym poziomie rywalizacji. Szeroko różniąca się technologia i systemy operacyjne opracowane i używane przez Porsche oraz Toyotę w ich programach motorsportowych formuje się z technologii stosowanej w produkcji crossoverów, umacniając związek z WEC w dzisiejszych sportach motorowych.

 

Kierowcy LMP1 - WEC 2017

Zespoły i kierowcy LMP1

Prywatny zespół w LMP1 ByKolles, w którym startować będzie Robert Kubica zapowiada się na konkurencyjny w sezonie 2017 r. Dołączając do rywali fabrycznych, austriacki Bykolles Racing Team pokaże swoje przywiązanie do WEC i wolę walki. Po wymagającym 2016 zespół pracował ciężko przez zimę nad rozwojem nadwozia oraz mechaniczną niezawodnością, a także nawiązał partnerstwo z NISMO aby zasilić jednostką silnikową ENSO CLM P1/01-Nismo.

Niestety po decyzjach zespołu Audi o odejściu z WEC, a także Rebellion o przejściu do LMP2 powodują, że o tegoroczny tytuł mistrza świata walczyć będzie tylko Toyota i Porsche. Z uwagi na to, że zespół Kubicy jest jedynym prywatnym zespołem w LMP1, w tym sezonie nie będzie klasyfikacji dla zespołów prywatnych. Jesteśmy przekonani, że za sprawą Roberta nie będzie to nudny sezon, wręcz przeciwnie – zapowiada się wspaniała walka!

Kubicowanie i relacje w TV

Rywalizacje WEC będziemy mogli śledzić na żywo : Livestream i livetiming, dostępne na stronie fiawec.com. W Polsce transmisje z wyścigów będziemy mogli oglądać dzięki stacji Eurosport.

Jak zawsze będziemy wspierać i Kubicować Robertowi, zarówno na torze jak i w klubie. Oczywiście wszystkie niezbędne informacje znajdziecie na naszej stronie. Z pewnością nie zabraknie nowości. Kubicujmy Razem!


Michał Kwiatkowski: Robert to bardzo dobry kolarz, świetnie czuje się podczas dynamicznych zjazdów

“Robert to bardzo dobry kolarz. Jak na tak niewielką ilość wolnego czasu, jaką dysponuje, jest zadziwiająco dobry. Lubi jeździć na rowerze i czerpie z tego radość, a to najważniejsze. Spotkaliśmy się ostatnio i rzeczywiście trochę potrenowaliśmy. Stąd to zdjęcie.” – mówi Michał Kwiatkowski

Michał Kwiatkowski i Roberta Kubica trenują na rowerze

fot. Michał Kwiatkowski

“Świetnie czuje się podczas dynamicznych zjazdów. Widać, że po prostu uwielbia prędkość, co nie powinno dziwić (śmiech). To po prostu jego żywioł i czuje się wtedy jak ryba w wodzie. Dodam przy okazji, że Robert nie jest jedyny. Znam wielu kierowców Formuły 1 i innych serii wyścigowych i rajdowych, którzy dbają o formę fizyczną właśnie na rowerze. To fajne środowisko, fajni ludzie.” – mistrz świata w kolarstwie z 2014 roku Michał Kwiatkowski o Robercie.

Cały wywiad z Michałem Kwiatkowskim przeczytacie tutaj

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Lady_D
o 10:35

Udostępnij:

  • Zmienimy wpis… zapraszamy :)

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w pierwszy dzień marca :)
    Robert gdzieś w zaciszu przygotowuje się i ciężko trenuje. Jak wygląda trening w Formula Medicine przedstawia poniższy film. Na początku widać kombinezon i czapeczkę RK z czasów BMW Sauber :)
    Forza Robert Kubica!!!

    https://web.facebook.com/formulamedicine/videos/1630036857013097/

    • jan

      Do czego tu sie przygotowywać……prosze cie.

  • NO2

    Takie małe przypomnienie na pocieszenie – już tylko 22 dni do testów na Monzy… ;)

  • NO2

    Dzień Dobry Klubie.

  • Czołem.
    1 Marca. Leci czas nie ubłagalnie, dobrze to i źle zarazem. Jeszcze nie dawno zastanawialiśmy się nad klubowymi życzeniami świątecznymi.
    Forum trochę ospałe, ale wiem, że jesteśmy w komplecie cały czas.
    Jeszcze odrobinkę.

  • KrisTO

    Witam wyczekujących …wytrwaliśmy tyle , to i wytrwamy ten miesiąc .:-)
    Cisza przed burzą ?… może jakieś extra testy, chciało by się więcej i więcej Roberta w motosporcie…”cyrk” F1 powoli rusza, więc tu raczej nie spodziewał bym się na tą chwilę konfrontacji “Kubica kontra test F1” środowisko chyba skoncentrowane nad początkiem sezonu.
    Co do Robert, to on lubi zaskakiwać, pozytywnie, mega sensacyjnie, nowe wyzwanie generuje takie sytuacje więc wszystko możliwe…coś przed Monzą może jeszcze wypalić, obyśmy byli mile zaskoczeni, a jak nie to i tak bliżej jak dalej do WEC .
    Forza RK….Forza Klub :-)

  • Dora

    Witam Klub, pozdrawiam cieplutko:) Oficjalnie 30 dni do Prologu na Monzy!
    Zleci szybciej niż nam się wydaje;)
    FORZA KUBICA!!!
    https://uploads.disquscdn.com/images/146f938690d1a9ea98e899bca3079182f617d9026ddf2b22759ecdf82a9c688a.jpg

  • Witaj Jacku,
    Witaj Klubie :-)

  • wezyr

    Dłuży się ten wpis, oj dłuży…, a tu jeszcze miesiąc.

    • Damy radę :-)

    • Pewnie nie raz, będziemy wracać do niego podczas wyścigów :)

  • ZIK

    Cześć Klub!
    Pozdrawiam Was!

  • oczek29
    • Ania

      No i bezapelacyjnie benzyna we krwi……jak nie jest się samemu za kierownicą to inne kręcące się kółeczka też trzeba pooglądać…….nigdy nic nie wiadomo….. :-)

  • Wojtki

    Kask Vandoorne’a jakiś taki podobny do…
    https://www.instagram.com/p/BRD7MqKh5nt/

  • Dora

    Piękny ten bolid Roberta z 2008…Nie można oderwać wzroku! :)
    https://twitter.com/f1tommy/status/836627471265050625

    • KrisTO

      Nie ujmując wyglądom współczesnych bolidów na wybiegu zdobył by podium ….piękny ten “predator” :-)

      • kazek

        Dla takich fanatyków jak wy to nawet jak kubica zrobiłby klocek to napiszecie że wspaniałe to gówno….żenada.

        • Elena

          Jeśli będziesz krytykował tu nas za to lubimy, to my wcale nie przestaniemy tego lubić…prędzej przestaniemy lubić, ale Ciebie.

          • w Wadowicach niektórzy chodzili na kremówki, a niektórzy chadzali do internetu trolować :P

  • PiotreK

    Robert, przewodnik po nowej dla nas serii wyścigowej już znamy,daj jakiś powód żeby zmienić temat;) dzień dobry klubie!

  • Wojtki

    Sauber zatrudnił Tatiane Calderon jako kierowcę rozwojowego.
    http://www.sauberf1team.com/news/tatiana-calderon-becomes-development-driver-2

    • terry84

      I jak oni mają zrobić progres :0

  • Jacek Kubicar

    Cześć Klub! Wiosna idzie:)
    Forza Kubica!!!

  • Dora

    Witam Klub, pozdrawiam cieplutko w ostatni dzień lutego- Ostatki !
    Już coraz bliżej do startu Roberta :)
    FORZA RK !!!

    • Elena

      Dla nas to są podwójne “ostatki”..,bo to już ostatni miesiąc czekania po ponad rocznej przerwie od regularnych startów….Monzo czekamy;)
      Cześć klub!

  • Witam Kubicomaniacy, cierpliwie czekamy :-)

    • Lorek

      Kto to jest ten Massimiliano ?

  • kingpiotrek

    Pierwszy dzień testów za nami, chyba nic się nie zmieniło względem poprzedniego roku…a i Mercedes i Ferrari jeździły z tymi dziwnymi konstrukcjami przed i na płetwie rekina…fot
    1) Lewis Hamilton, Mercedes, 73 laps, soft tyres, 1:21.765;
    2) Sebastian Vettel, Ferrari, 128 laps; medium tyres, 1:21.878;
    3) Felipe Massa, Williams, 103 laps, soft tyres, 1:22.076;
    4) Kevin Magnussen, Haas, 51 laps 1:22.894;
    5) Daniel Ricciardo, Red Bull, 50 laps, soft tyres, 1:22.926;
    6) Valtteri Bottas, Mercedes, 79 laps, soft tyres, 1:23.169;
    7) Sergio Perez, Force India, 39 laps, 1:23.709;
    8) Carlos Sainz, Toro Rosso, 51 laps, 1:24.494;
    9) Nico Hulkenberg, Renault, 57 laps, 1:24.784;
    10) Fernando Alonso, McLaren, 29 laps, 1:24.852;
    11) Marcus Ericsson, Sauber, 72 laps, 1:26.841
    https://d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/b0YWGOe3QSC14ynZjZpU_Concs.jpg

    • Andrzej Onichimiuk

      Trudno powiedzieć coś po pierwszym dniu, ale Ferrari wygląda chyba całkiem nieźle.

      • Andrzej Onichimiuk

        Po drugim dniu Ferrari również sprawia niezłe wrażenie. Honda katastrofalnie…

    • Greg_OR

      dzień 2
      1. K. Raikkonen Ferrari 01:20.960 108
      2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:20.983 66
      3. M. Verstappen Red Bull Racing 01:22.200 89
      4. K. Magnussen Haas F1 01:22.204 118
      5. E. Ocon Force India F1 01:22.509 86
      6. D. Kvyat Scuderia Toro Rosso 01:22.956 68
      7. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:22.986 102
      8. J. Palmer Renault 01:24.139 53
      9. A. Giovinazzi Ferrari 01:24.617 67
      10. S. Vandoorne McLaren 01:25.600 40
      11. L. Stroll Williams 01:26.040 12

      dla porównania w zeszłym roku najszybszy czas w całych testach uzyskał Kimi: 1:22.765

      • kingpiotrek

        Czyli 2 sek urwane, tegoroczne bolidy miały być ok 5 sek szybsze? Zobaczymy, jeszcze miesiąc do Australii:-)

  • Dora

    Witam Klub, pozdrawiam cieplutko :)
    Już nie mogę się doczekać, kiedy Robert zasiądzie za sterami nowego bolidu LMP1 ! :)
    Może nowy tydzień przyniesie jakieś wieści … Mam przeczucie, ze Robert potestuje
    i pojedzie z ekipą Olimp Racing w 12H Mugello :) FORZA KUBICA!!!

    A teraz fotka kierowcy „bombowca”.. :)
    https://uploads.disquscdn.com/images/575f47ae5a716e3237c8482219aab3e80931d933e8c972b34d3e014cd6b90af9.jpg

  • Gość

    Szkoda, że za czasów Roberta nie było tak szerokiego dostępu do testów jak dziś: czasy, stiny, zdjęcia, informacje na jakich oponach dany kierowca jedzie, co minutę jakieś nowe info, a nie to co kiedyś gdzie raz na godzinę f1today.net podawał czasy tylko pierwszej trójki.

  • ShadowM3

    Na ten moment:Dzień pierwszy testy (08:37 czas UK): 1) Sebastian Vettel, Ferrari, 8 okrążeń; 1: 23,560; 2) Valtteri Bottas, Mercedes, 1: 24,654, 8 okrążeń; 2) 3) Nico Hulkenberg, Renault, 2 okrążenia, nie ma czasu; 4) Marcus Ericsson, Sauber, 2 okrążenia, nie ma czasu; 5) Felipe Massa, Williams, 2 okrążenia, nie ma czasu; 6) Kevin Magnussen, Haas, 1 okrążenie, nie ma czasu 7) Sergio Perez, Force India, 1 okrążenie, nie ma czasu; 8) Fernando Alonso, McLaren, 1 okrążenie, nie ma czasu; 9) Daniel Ricciardo, Red Bull, 1 okrążenie, nie ma czasu, 10), Carlos Sainz, Toro Rosso, nie ma czasu

  • ShadowM3
    • kingpiotrek

      Myślałem że to może być zmyłka dla innych, ale RedBull ma mały wlot w ‘dziobie’- chyba tak to można nazwać? fot
      https://d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/ALPqSSGtSf2n05GfvVpn_GettyImages-645767248.jpg

      • ShadowM3

        Dobrze że każdy coś tam próbuje, tego mi brakowało ostatnio w F1.

        • Andrzej Onichimiuk

          Czego Ci brakowało?

      • Andrzej Onichimiuk

        To jest naprawdę ciekawe, gdyż nie jest to wlot kanału S, nie mialoby to sensu. Możliwe, że powietrze jest zasysane przez ten otwór, przyspieszne i wyrzucane gdzieś za mocowaniem przedniego skrzydła. Coś trochę jak koncepcja FI, tylko z jednym otworem, zamiast dwoma.

  • Wszyscy coś testują pokazują od DTM po f1 a u nas cisza. Ale tak mamy.

    • Lorek

      Cześć Klub.
      Nam zawsze wiatr w oczy :-)

  • Cześć Klub, witam z początkiem nowego tygodni.
    Forza RK.

  • terry84

    Czołem! Prawdopodobnie ja i tato wybierzemy sie na Spa w maju:) Tylko mam pytanie,co jest za te 31eur? Jestem z dala od cywilizacji i nie mogę za bardzo szukac info.
    Czy przez cały weekend możemy byc na trybunie której chcemy? Kto pierwszy ten lepszy? Czy w cenie jest jakis pit walk czy cos takiego któregoś dnia?
    Dzięki za jakies info jak ktoś coś wie.

    • Michał 88

      Z tego co wiem to jest tak jak piszesz,za 31 euro możesz poruszać się po torze na zasadzie kto pierwszy ten lepszy,pit walk też jest dostępny w tym bilecie,z opłat to jeszcze chyba 5 euro za parking.

      • kingpiotrek

        5 euro za parking to było na ELMS, przy WEC to bym się spodziewał z 10 euro…chyba że się mylę?

        • Michał 88

          Kolega pytał @,dostał w odpowiedzi tak jak napisałem 5 euro.

    • Sibiesss

      Siema.Też mam zamiar być na Spa bo bedę w tym czasie w pobliskiej Holandii. Więc jak będziesz jechał na bank to można sie zgadać zresztą zapewne będzie więcej osób z klubu :-)

  • ShadowM3
  • KrisTO

    hej ,czołem
    Formuła 1 się formuje…Robert w zaciszu konfiguruje LMP1 …My czekamy …jest OK.
    Forza RK!!! :-)

  • ShadowM3

    Podsumowując najlepszy wygląd oraz malowanie według mnie 1.Renault 2.Ferrari 3.Toro Rosso.

    • Andrzej Onichimiuk

      Malowanie malowaniem, wg mnie sądząc z wyglądu, kolejność na początku sezonu będzie następująca:
      1. Mercedes
      2-3. Ferrari, Red Bull
      4-6. Force India, McLaren, Renault
      7-8. Williams, Toro Rosso

      McLaren może będzie wyżej, Ferrari niżej. Ale oczywiście to wszystko pół żartem, pół serio ;)

      • terry84

        No, szokująca kolejność;)

        • Andrzej Onichimiuk

          A miała być szokująca? :)

      • Marek Kapica

        Wygląd nie jeździ.

        • Andrzej Onichimiuk

          Na podstawie wyglądu samochodu można o nim wiele powiedzieć: jaka jest ogólna koncepcja aerodynamiczna bolidu, czy udało się wszystko ciasno spakować nie powodując niepotrzebnego zwiększenia powierzchni czołowej, na jakim poziomie rozwoju znajduje się bolid, jakiego typu zawieszenia użyto, jaka jest koncepcja chłodzienia i pośrednio – czy silnik i inne komponenty spełniają kryteria prawidowego zarządzania temperaturą – oraz wiele, wiele innych rzeczy.

    • DB

      Nie no Mercedes najładniejszy

  • ShadowM3
    • DB

      Wow super wygląda to malowanie. Mercedes i Toro Roso to najładniejsze bolidy tego sezonu wg mnie :)

  • wiz

    tyle kombinacji z tym f1 najpierw skrzydła uprościli i zmniejszyli później silniki, zredukowali hałas nie minęły 3 lata i co mamy skrzydła co raz większe i bardziej skomplikowane, głos silników wraca do łask zaraz sie okaże że i pojemność silników wróci. Po co to wszystko był piękny sport z piękną walką oby ktoś się tam opamiętał nim bedzie za późno. Bo jeszcze nascar wyprze f1 :P.

    • Andrzej Onichimiuk

      Nie rozumiesz po co to wszystko? To Ci wytłumaczę. To dotyczy zresztą nie tylko F1, ale także każdej serii wyścigowej czy rajdowej. Mianowicie każda zmiana formuły wcześniej czy póżniej prowadzi do tego, że dominuje jeden zespół, który najlepiej zinterpretował zasady i zbudował najszybszy samochód. To prowadzi oczywiście do tego, że zawody stają się przewidywalne i nudne, kibice zaczynają się odwracać, wpływy spadać itd… Aby temu zapobiec, zmienia się formułę i cała zabawa zaczyna się od początku. Popatrz na pierwszą połowę XXI wieku – całkowita dominacja Ferrari, więc robi się zmianę formuły i od sezonu 2005 banuje się zmianę opon, co promuje opony Michelin. I co się dzieje? I dominacja Ferrari nagle ię kończy. Po dwóch sezonach dominacji Renault, Michelin wycofuje się z F1 i co się dzieje? Renault przestaje dominować i Ferrari wraca na pierwsze miejsce. Aby uniknąć kolejnego okresu dominacji jednego zespołu, wprowadza się drastyczne zmiany w formule na sezon 2009. I co się dzieje? I Ferrari spada z pierwszego miejsca, ale a to od 2010 roku zaczyna wyraźnie dominować Red Bull, tak więc na sezon 2014 zmiania się formułę silnika. I co się dzieje? Zgadłeś, Red Bull przestaje dominować! Ale zaczyna się dominacja Mercedesa więc co się robi? Na seon 2017 radykalnie zmienia się formułę? I co się dzieje? Ano zobaczymy… :)

      Już rozumiesz? Te wszystkie zmiany, mimo iż dla niewprawnego kibica mogą wydawać się bezsensowne, naprawdę mają swo głęboki sens.

      • wiz

        żeby zmienić lidera nie potrzeba rujnować serii a ostatnie zmiany do tego doprowadzają. Co innego zmiana opon czy limitów silnika a co innego zmiany doprowadzające f1 na skraj e-formuły. Najpierw tłumaczono oszczędnościami poźniej ekologią i co i wszystko wzięło w łeb. Także nie zgodzę się z powyższą opinią :P

        • Andrzej Onichimiuk

          To “rujnowanie serii” to tylko twoja opinia, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. A porównanie do Formuły E… Obejrzyj sobie kiedyś wyścig Formuły E to zrozumiesz, jak bardzo nietrafione jest to porównanie.

          • wiz

            trafione jak najbardziej tylko celowo przesadzone :P oglądałem i nie krecą mnie wyscigi odkurzaczy a f1 jest już bardzo blisko odkurzaczy

          • Andrzej Onichimiuk

            O czym Ty w ogóle piszesz? :))) Jakich odkurzaczy? :)))

          • wezyr

            A wyglądałeś na inteligentnego.
            Oglądam F1 od końca lat 80. Były zmiany dobre i mniej trafione. I co z tego, że dzisiaj bolidy są parę sekund szybsze na okrążeniu niż kiedyś, skoro bez zegarka z sekundnikiem tego nie wyczujesz. F1, wyścigi, czy rajdy ma być słychać. Dźwięk słyszalny ma stawiać kudły na rękach, a jeżeli coś więcej postawi to jeszcze lepiej. Jeżeli wyścigi ma być tak słychać jak formułę E, to ja, a pewnie i dużo kibiców mnie podobnych nie będzie tego oglądać. Włącz jakikolwiek wyścig czy rajd bez dźwięku. Padaka. Reasumując: Wiz ma dużo racji. Ty też, ale jedno nie wyklucza drugiego.

          • ShadowM3

            Dźwięk to nie największa bolączka oszczędzanie opon, paliwa absurdalne kary za manewry wyprzedzania,wyasfaltowane pobocza, zamrożenie rozwoju silników na szczęście w tym roku zniesione, sztuczne wyprzedzanie przy użyciu DRS, niebieskie flagi nakazujące przepuszczać szybszych kierowców w tych między innymi aspektach widzę upadek F1.

          • Andrzej Onichimiuk

            Wiele razy o tym pisałem, ale napiszę jeszcze raz: zarządzanie oponami to element KAŻDEGO sportu motorowegi i ZAWSZE tak było. Nie wiem co masz na myśli pisząc o “karach za wyprzedzanie”? O DRS pisałem tu tyle, że już więcej mi się naprawdę nie chce. Nie było żadnego zamrażania rozwoju silników, niebieskie flagi to konieczność, aby zawodnicy z 2 i 3 ligi nie przeszkadzali tym najlepszym itd… itp…

          • Andrzej Onichimiuk

            Szacunek dla członków Klubu nie pozwala mi skomentować we właściwych słowach inteligencji człowieka, który złożoność sportów motorowych sprowadza do dźwięku silnika.

          • wezyr

            Nie mów, że nie zrozumiałeś sensu. Dźwięk jest jednym z wielu elementów, ale jakże “obrazowy”.

  • ShadowM3
    • Andrzej Onichimiuk

      Paskudne malowanie….

      • to chyba wersja bez malowania.

      • ShadowM3

        Malowanie się i tak opatrzy najważniejsze aby była wyrównana walka w czubie jak i w środku stawki.

  • ShadowM3

    15:OO Prezentacja HASS
    https://twitter.com/HaasF1Team

  • Andrzej Onichimiuk

    RB13 :O

  • ShadowM3
    • Andrzej Onichimiuk

      Trochę golas… wydaje się byś dość krótki, ale może to tylko takie wrażenie.

  • ShadowM3

    Prezentacja Red Bull RB13 o 13:13

  • kingpiotrek

    No to dzisiaj Prezentacja RedBulla RB13, ToroRosso STR12, oficjalna Haasa VF17, od jutra testy w Barcelonie, Za 28 dni GP w Melbourne na Albert Park. W WEC za 33 dni testy, a za 48 6H SIlverstone. W ten weekend ruszył sezon WSBK na Philip Island, a za 28 dni rusza MotoGP w Qatarze:-) Wiosna??? idzie!!!

  • NO2

    Dzień Dobry Klubie.
    033 ;)

  • darek

    Dżwięk coraz lepszy-jak Robert zasiądzie to już powinno być cąłkiem ok
    https://www.youtube.com/watch?v=LxCfyXAhiBo

  • Dora

    Witam Klub, miłej niedzieli życzę i pozdrawiam :) Do Monzy coraz bliżej…

    FORZA KUBICA!!!
    https://uploads.disquscdn.com/images/d2c43169680b57321bc8d0e8b5b93a4baf278e76ba4517b0621b44c8c566d143.jpg

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w niedzielę :)
    Super zdjęcie RK udostępnione przez OLIMP Racing :) A do prologu WEC jeszcze tylko 33 dni :)
    Forza Robert Kubica!!!
    https://www.instagram.com/p/BQ8pp4DgJlF/?taken-by=olimp_racing

    • kingpiotrek

      Kto wie może będzie ostatni trening na dwa tygodnie przed startem testów na Monzy:-)
      Z RK wszystko możliwe!!!:-)
      Forza Robert!!!:-)

  • Robercie pokaż się jutro, bo miesiąc bez niczego trudno znieść.

  • Akslugor
  • ShadowM3
  • ShadowM3
  • Chociaż zobaczyć jak ma możliwość pojeżdżenia po torze z pół dnia….fajnie by było.
    Pewnie uda się..
    https://uploads.disquscdn.com/images/d869b6aa82272e3698df6fbf7c65a80928458444753b571f1f54d2e711e3c41c.jpg

  • DT

    Witam, jakieś wieści odnośnie startu RK w WEC? Jakieś testy, przygotowania, prezentacja samochodu?

    • jak u góry nie ma to raczej nie pytałbym :)

  • ShadowM3

    Williama już zmodyfikowany względem ostatniej prezentacji, zmieniono sekcje boczne oraz dodano większą płetwę rekina.Mercedes również zapowiedział że wygląd bolidu do pierwszego wyścigu znacznie się zmieni.
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/zespoly/williams/FW40/williams_bolid_2017_studio_2.jpg
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/zespoly/williams/FW40/williams_bolid_2017_studio_1.jpg
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/zespoly/williams/FW40/williams_bolid_2017_studio_3.jpg

  • Łukasz Stachyra

    Czołem KLUB ;)
    Forza KUBICA :)

  • NO2

    Dzień Dobry Klub.
    Coraz bliżej do startu… ;)

  • Witam Klubowicze i życzę udanego weekendu :-)
    FORZA KUBICA:-)

  • Akslugor

    NO2, pamiętam też o LMP1 ByKolles ;)
    https://www.instagram.com/p/BQ3JR-8jULP/?tagged=bykolles

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w sobotę zdjęciem udostępnionym przez Tobia Cavallini :)
    https://www.instagram.com/p/BQ6bv38AgAQ/?taken-by=tobiacavallini

    • Lorek

      Cześć . A kto to jest ?

      • Akslugor

        Tobia Cavallini, to kierowca rajdowy i wyścigowy. To w jego towarzystwie Robert bardzo często jeździ na rowerze.

    • Dora

      A pod fotką: „ Work in progres „
      Forza Kubica!!!

      Witam Klub, pozdrawiam cieplutko:)

  • terry84

    Fajnie jakby sie Robert pojawil w padocku na testach,tak żeby się przypomnieć jeszcze bardziej;) Pozdrawiam klub z Boliwii.

    • oczek29

      Klub Boliwii? chyba Albanii,:) Nie pojawi się, tam go troche nie było wiec ciężko tak sobie wpaść.

  • kingpiotrek

    Kto zauważył że Ferrari też coś kombinuje z tyłem bolidu. Zakończenie ‘płetwy rekina’ jest ciekawie zakończone. Jeszcze powrócą te wszystkie rogi, skrzydełka, lotki, i co tam jeszcze było…Robert Kubica oczywiście…fot
    https://pbs.twimg.com/media/C5cTpVsWgAEp13U.jpg
    https://pbs.twimg.com/media/C5cRqb2WYAEYsdf.jpg

    • oczek29

      To tylko prezentacje;) Na Albert Park przekonamy się ile pozostało z nich “nowości”;)

      • kingpiotrek

        Mercedes też coś kombinuje w tych rejonach, widać że tegoroczna specyfikacja tylnego skrzydła mocno ogranicza docisk tyłu,

        • oczek29

          Ja się boje co Red Bull wymyśli ;)

        • Andrzej Onichimiuk

          Gdzie tam ogranicza, przecież jest szersze niż w ostatnich latach. Poza tym dyfuzor jest większy, więc docisk z tyłu jest dużo większy w tym sezonie. Te skrzydełka to dla optymalizacji przepływu, a nie dla zwiększenia docisku.

  • NO2

    Powiało dziś mocno F1 jakby wszyscy zapomnieli co nas czeka już za miesiąc… ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=7jcwIWv-8Hk

    • oczek29

      Do WEC potrzeba będzie kilku miesięcy by przywyknąć;) chociaż myślę że… ale będziemy kubicować…;)

  • ShadowM3
  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w piątunio :)
    To się skusi? Maciek Szczepaniak napisał: “Wiele bardzo miłych wspomnień i szczęśliwych chwil z sezonu 2015 związanych jest z tym kombinezonem. Tym bardziej cieszę się, że pomoże on świetnej dziewczynie :) Kto chce posiadać kawałek z mojego duetu z Robertem ? Zapraszam do licytowania.”
    http://charytatywni.allegro.pl/kombinezon-rajd-szczepaniaka-pilota-kubicy-i4336677
    http://img04.charitystatic.pl/pcha-3.public/1025343_94fce55_1024x768..jpg
    http://img02.charitystatic.pl/pcha-5.public/1025345_d9d885a_1024x768..jpg

  • ShadowM3

    Jeszcze dwa ujęcia nowego Mclarena dla mnie taki nijaki taki trochę Manor 2.0 na sterydach.Oceniam tylko wygląd aby była jasność.
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/zespoly/mclaren/mcl32/mclaren_honda_bolid_2017_4.jpg
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/zespoly/mclaren/mcl32/mclaren_honda_bolid_2017_2.jpg

  • ShadowM3
  • ShadowM3

    Mercedes podczas dnia filmowego jeździł z takim oto elementem.
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/inne/2017/skrzydlo_T_bolid_mercedesa.jpg

  • oczek29
    • Fajna pomarańcza :)

    • kingpiotrek

      Dwa lata temu powiedziałem że Fernando wygra dopiero w trzecim sezonie w McLaren Hondzie…się okaże w najbliższe 9 miesięcy czy miałem rację???

    • ShadowM3

      Pod względem wizualnym 1.Renault, 2.Ferrari 3.Mercedes

  • ShadowM3

    A tak wygląda z boku Ferrari 2017
    https://pbs.twimg.com/media/C5a2ONsWcAAt2-9.jpg

  • oczek29
    • oczek29

      O 12:)

  • oczek29
  • Witam, co tu tak pusto?

    • Jacek Kubicar

      Cześć! Wszyscy czekają:-)
      Forza Kubica!!!

  • Dobra….dosyć tych ferii..
    Pomału wracamy.

  • jurek krak

    Cześć F1 Nadal Możliwa:) z R.K:)

  • Naszego jedynaka w najszybszym wyścigowym sporcie świata uważam – pewnie nie tylko ja – za jednego z największych biało-czerwonych bohaterów minionej dekady – pisze w felietonie Bartosz Gębicz.

    KUBICA WRACA DO GRY
    http://www.przegladsportowy.pl/felietony,gebicz-kubica-wraca-do-gry,artykul,760219,1,920.html

    • wezyr

      Powiem tak: nie podoba mi się artykuł, a porównanie do borowców to mistrzostwo świata in minus. Nie wiem czym się zachwycacie, bo poza paroma ochami nie ma w nim nic, a wręcz bije w oczy nieznajomość tematu.

      • Każdy w art. widzi to co chce. Ta kwestia o której wspominasz, dla mnie najmniej istotna.

        “O tym, ile dla nas znaczy(ł), doskonale widać po zainteresowaniu Formułą 1. A wszyscy, którzy z pogardą wypowiadali się o rajdach, nagle odkryli w sobie sympatię do tej właśnie konkurencji.

        Bo kibic szedł, a raczej jechał, właśnie za Kubicą.”

        Teraz jedziemy WEC, a co przyniesie jutro zobaczymy :) My i tak zawsze jedziemy za Robertem.

        Forza Kubica!

  • NO2

    Jeszcze chwila, dosłownie miesiąc i Robert wprowadzi nas, pokaże nam Polakom kolejną dyscyplinę, kolejny obraz motorsportu… Ileż my zawdzięczamy temu człowiekowi nie da się opisać. Nie dość, że pokazuje nam kawał świata motorsportowego to jeszcze gdzie się nie pojawi daje nam powody do dumy…
    Jestem przekonany, że i tym razem tak będzie i z niecierpliwością czekam na Monzę…

    FORZA RK!!!

    Pozdrawiam Klub

  • Hej Klub w tłusty czwartek !
    Czasami nie ma co marudzić jak żona wyciąga na zakupy, można coś i dla siebie znaleźć :)

    Forza Kubica! :)
    https://uploads.disquscdn.com/images/2b24795f556982ef0382d932e2a5db7e837972384048576aecfaac86e57f4a07.jpg

  • ShadowM3

    Bolid Mercedesa na razie nie posiada płetwy rekina ale ma się to zmienić.
    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/zespoly/mercedes/W08/na_torze/mercedes_bolid_2017_na_torze_1.jpg

    • Andrzej Onichimiuk

      Posiada, ino bardzo małą :)

  • Ania

    hmmm……tylko może jedna taka prośba do Roberta…..trzymać się czterech kółek…..dwa tylko do pokazania Mistrzowi że nie powinien się czuć bezpieczny w swojej profesji :-)
    Powitać wszystkich w szaleństwie objadania się :-)

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów zdjęciem RK :)

    https://www.instagram.com/p/BQ02Om2BY5l/?tagged=kubica

  • ShadowM3

    Najlepiej na koniec mechanicy wypchnęli bolid z garażu i potoczyli w nieznanym kierunku…

  • KrisTO

    część
    Forza RK

  • oczek29
    • nie podoba mi się to, jak szafa na kółkach.

      • NO2

        środek ciężkości jakby przesunięty do przodu

        • Andrzej Onichimiuk

          Mocno do przodu, widocznie potrzebowali więcej miejsca z tyłu.

    • Jarecki

      air-intake jak w renowce, horyzontalny
      czesc Klub I forza Kubica !

    • ShadowM3
      • KrisTO

        jakość HD porażą ;-P

        • ShadowM3

          Dokładnie Live 360 tylko bolidu nie widać.

          • KrisTO

            fajna prezentacja ale chyba z jakością transmisji coś nie halo…oby to się nie przełożyło na jakość bolidu …a może coś jest “ściśle tajne ” taki kamuflaż :-)

          • ShadowM3

            Dla mnie prezentacja bez wyrazu i bolid szału nie robi zdecydowanie Renault najładniejszy

          • Andrzej Onichimiuk

            Bolid szału nie robi??? Jest absolutnie fenomenalnie elegancki, bardzo smukły, szczególnie w tylnej części, reszta bolidów w porównniu z nim to beczki. Sidepody chyba tak szerokie, jak tylko dozwolone. Front samochodu jest fantastyczny.

  • Dora
  • Dzień dobry…
    Mimo tego, że emocje jeszcze jakby uśpione, a pączki dziś w sklepach tak smutne, że aż 2 razy powiedziałem brzydko na K i kupiłem chałwowego batona.

    • Lorek

      Wiesz co dobre :-)

    • Dora

      Poczęstuj się moim ;) wrzuciłam do Hyde Park..:)

  • Jacek Kubicar

    “Z każdym kilometrem kocham bardziej”nie mam pojęcia dlaczego właśnie dziś od rana nucę piosenkę której nie słyszałem od ponad czterdziestu lat.
    Witam Klub:)
    Forza Kubica!!!

    • Lorek

      To wynik przejedzenia się pączków , większy poziom cukru i cholesterolu ale kolega Andrzej Onichimiuk na ten temat więcej by powiedział :-))

      • Jacek Kubicar

        Trafiłeś w 10 ;))

  • Witam w czwartek :-)

  • ShadowM3

    Tak się prezentuje nowy Sauber na torze.

    https://youtu.be/3v1SKqAzmzo

    • Andrzej Onichimiuk

      Kosmiczne są te nowe samochody, niech ten sezon się już w końcu zaczyna!
      Sauber ma fajne malowanie, ino mu tam “Rothmans” domalować :)

      • Najładniejsze Renault – oczywiście obiektywnie oceniając ;)

    • kingpiotrek
      • Elena

        aleś wypatrzył :)

        • kingpiotrek

          Po pamiętnych słowach “Robert, bravo! Bravissimo, bravissimo! That’s a historical vin, Robert. You are leading the championschip now.” powinno być zapisane złotymi literami!!!

  • z tego co widzę Porsche LMP1 Team poczyniło już zaawansowane testy pod kilka wyścigów.

  • Snajper
  • ShadowM3

    Nowy kask Hamiltona na 8 tysięcy zgłoszonych projektów Hamilton wybrał ten dla mnie nic specjalnego.

    http://www.v10.pl/archiwum/f1/formula_1_2012/inne/2017/THUMBS/THUMB_WIDE_MED_kask_hamiltona.jpg

    • DB

      No mocno średni, w sezonie 2013 miał dużo ładniejszy kask

    • OZi

      Akcent Ayrtona Senny… szacun

  • Akslugor

    Force India też pokazała bolid 2017
    https://pbs.twimg.com/media/C5Rn_lOWEAAcAyH.jpg

    • Akslugor
    • ShadowM3
      • Andrzej Onichimiuk

        Faktycznie, najładniejszy nie jest, ale za najciekawszy z do tej pory pokazanych. Coś bardzo ciekawego chowa się w sidepodach, które są bardzo szerokie a ich wlot jest podzielony, czyżby jakiś kanał? FI chyba jako pierwsza wykorzystała możliwość poszerzenia w tym roku sidepodów, bez powodu tego nie zrobili… Bardzo ciekawe przednie skrzydło, wydaje się stosunkowo mało powietrza kierować pod auto. Czyżby część powietrza z otworów w airboxach szła do dyfuzora??? Dlaczego nie widać S-duckta? Dlaczego taki szeroki dyfuzor, to chyba wbrew przepisom albo odkryli lukę? Właściwie gdzie nie spojrzeć, tam się czai coś interesującego. Myślę, że garba sobie w przyszłości odpuszczą, bo jednak powoduje stosunkowo duży opór, ale możliwe że schowali w nim jakieś elementy zawieszenia, których gdzie indziej nie dało się wcisnąć. Albo to chassis jest taka wysoka… W każdym razie bardzo interesujące auto, trochę w stylu Mercedesa, ogromny airbox i małe wyloty powietrza z tyłu. Myślę, że FI stać będzie w tym roku na duże punkty.

        • oczek29

          Jak bym w skrócie przeczytał forum f1technical:)

          • Andrzej Onichimiuk

            No widzisz, nie musisz tracić czasu :) A poważnie, to bardzo możliwe że piszą tam mniej więcej to samo, bo to wszystko widać gołym okiem, ale w samochodzie jest jeszcze wiele rzeczy, które nie są dla mnie całkiem jasne… Wydaje się, np. że w płycie podłogowej jest jakiś kanał, ale to chyba niezgodne z przepisami? Dokąd prowadzi, do dyfuzora? Bardzo ciekawa jest interpretacja przepisów, jeśli chodzi o nos. Przez te ekstremalne wcięcia udało się poprowadzić nos bardzo nisko, a mimo to wystarczająca ilość powietrza idzie pod auto, na tyle dużo, że zrezygnowano z S-ducta. Co do garba, to Green oficjalnie przyznał, że mają tam zapakowaną hydraulikę. Airbox jest tak wielki, jak u Mercedesa w zeszłym roku, podobno dostali silnik mocniejszy niż się spodziewali i w związku z tym, jeszcze bardziej wzrosło jego zapotrzebowanie na chłodzenie, więc ten airbox jest dość oczywisty. Pewnie z tego samego powodu obszar przez wlotami sidepodów jest tak bardzo czysty. Następny detal to wcięcia w obrębie oparcia siedzenia – powstają przez to dwa kanały wzdłuż airboxa. Następnie: tylne zawieszenie jest ekstremalnie podniesione, już poprzednik miał tył na poziomie RedBulla a tu wydaje się jeszcze wyżej. W połączeniu z bardzo nisko poprowadzonym przednim skrzydłem, da to bardzo dużo docisku. Tylne skrzydło też jest ciekawe, płyty boczne są sporo mniejsze, niż w samochodach zaprezentowanych do tej pory. Krótko mówiąc, FI ma chyba najbardziej zaawansowany samochód z zaprezentowanych do tej pory. Boję się pomyśleć, co pokaże Mercedes i RedBull :)

          • Mike

            “tylne zawieszenie jest ekstremalnie podniesione, już poprzednik miał tył na poziomie RedBulla a tu wydaje się jeszcze wyżej”
            Przecież ten bolid stoi na jakiś klockach a nie na ziemi ;)

  • Akslugor

    Taki fajny wpis ze zdjęciem ukazał się na TT: “Zgaduj zgadula czyja to fura?” A Wy wiecie, bo ja tak? :)

    https://pbs.twimg.com/media/C5RZfhSWQAI3oKj.jpg

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w deszczową środę :)
    Jeszcze tylko 37 dni :) Forza Robert Kubica!!!
    https://www.instagram.com/p/BQBLOk4FyGW/?tagged=robertkubica

    • kingpiotrek

      Dużą ekipę zebrałaś Ewo? Całą część europejską planujesz kibicować na żywo? Życzę Tobie tego bardzo!:-)

      • Akslugor

        Na chwilę obecną jest 8 osób. Nie wybieram się na wszystkie wyścigi w Europie. Liczę na wyjazd z Tobą i innymi Klubowiczami, na Spa i Nürburgring :)

  • KrisTO

    Siemka
    Ostatnio coś mnie nawiedziło , “odkurzyłem” CD z grą F1 2010 …ale frajda, pojechać sobie żółto-czarnym szerszeniem…oczywiście na pierwszy rzut “KUB” bo jak inaczej :-)
    Forza RK…już nie długa… Forza Klubowicze !!!

  • Andrzej Onichimiuk

    Mercedes pokazał właśnie pierwsze teaserowe zdjęcia W08. W oczy rzuca się stosunkowo wąski nos, a przynajmniej tak to wygląda na zdjęciu. W świetle nowej formuły wydaje się, że właśnie wąskie nosy są preferowanym rozwiązaniem dlatego tak mnie zaskoczyło to, że wszystkie trzy do tej pory pokazane samochody miały nosy stosunkowo szerokie… Ciekawe, kto postawił na lepszą koncepcję, ale stawiam na to, że Mercedes :)

    https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-news/amg-f1-gallery/w08-sneak-peek/

  • Dora

    Witam Klub, pozdrawiam cieplutko:)
    Wywiad z Michałem Kwiatkowskim, ale jest kilka zdań o Robercie..

    Kilkanaście dni temu wywołał
    pan spore poruszenie, wrzucając na Facebooku zdjęcie z Robertem Kubicą.
    Zdjęcie, które jasno pokazuje, że nasz były kierowca Formuły 1 jeździ na
    szosówce.

    Robert to bardzo dobry kolarz. Jak na tak niewielką ilość wolnego czasu, jaką dysponuje,
    jest zadziwiająco dobry. Lubi jeździć na rowerze i czerpie z tego radość, a to
    najważniejsze. Spotkaliśmy się ostatnio i rzeczywiście trochę potrenowaliśmy.
    Stąd to zdjęcie.

    W jakim elemencie kolarstwa Kubica jest naprawdę dobry?

    – Świetnie czuje się podczas dynamicznych zjazdów. Widać, że po prostu uwielbia prędkość,
    co nie powinno dziwić (śmiech). To po prostu jego żywioł i czuje się wtedy, jak
    ryba w wodzie. Dodam przy okazji, że Robert nie jest jedyny. Znam wielu
    kierowców Formuły 1 i innych serii wyścigowych i rajdowych, którzy dbają o
    formę fizyczną właśnie na rowerze. To fajne środowisko, fajni ludzie.

    http://sportowefakty.wp.pl/kolarstwo/668107/michal-kwiatkowski-ciesze-sie-jak-dziecko-kiedy-moge-wsiasc-na-rower

  • Jacek Kubicar

    Dobry!
    Forza Kubica!!!

  • Witam wszystkich Klubowiczów i życzę miłego dnia.
    Forza RK.

    • Akslugor

      Dobre :)

  • to nie tak, że nic się nie dzieje, RK na kanapie nie czeka na prolog :)
    Miłej nocy.

  • Dora

    Dzisiaj sporo o F1, to jeszcze filmik na dobranoc..

    https://www.youtube.com/watch?v=UCp0MxZDa1s

  • DT

    Przepraszam, że się wtrącam ale czy możecie się skupić na temacie wpisu, a nie na wszystkim innym? Autor jasno sprecyzował zagadnienie…

    • kingpiotrek

      w takim razie wszystkich zapraszamy za 38 dni, ale pozwolisz że nie zamkniemy do tego czasu Klubu?

      • oczek29

        Moze Mugello pojedzie z Olimpem:)

    • Andrzej Onichimiuk

      Przepraszam, ale nie możemy. Ale za to Ty możesz przestać czytać, jeśli obraża to twoje uczucia.

      • DT

        Grubo… Wchodzę, żeby się dowiedzieć czegoś nowego w temacie i momentami się rozczarowuje niektórymi wpisami. A forum jest generalnie bardzo fajnie i proszę, nie martw się o moje uczucia…

        • Andrzej Onichimiuk

          A ja ze swojej strony proszę, abyś mi nie mówił na czym mam się skupiać.

          • DT

            Za bardzo osobiście do tego podchodzisz

          • Pit

            Nie mow nam jak mamy zyc :D

          • Andrzej Onichimiuk

            Możliwe, nie lubię po prostu kiedy ktoś mi mówi, co mam robić.

            Ale ad rem: temat WEC jest z pewnością ciekawy, ale gdybyś zrobił tu ankietę:

            Gdzie najchętniej widziałbyś Roberta Kubicę:
            a) w F1
            b) w WRC
            c) w WEC

            to obstawiam, że nie więcej niż 10% zaznaczyłoby odpowiedź c).

            Poza tym, obecnie w WEC wiele się nie dzieje, natomiast właśnie trwają prezentacje samochodów F1 po największej od lat zmianie formuły więc nie należy się dziwić, że wywołuje to spore zainteresowanie, szczególnie w kontekscie ostatnich wypowiedzi Roberta.

    • kanadyjczyk

      Temat F1 zawsze bedzie wzbudzal duze emocje w Tym Miejscu. Narazie zreszta nie za bardzo o czym pisac jezeli chodzo WEC. Moze to kolege zainteresuje:) https://www.youtube.com/watch?v=sdpkwiC8zvY

      • wezyr

        Zobaczymy, jak Robuś pyknie ten zakręt.

      • DT

        Dziękuję. Fajne porównanie;)

      • wezyr

        Nie wiadomo jak na wejściu, ale na wyjściu zupełnie innym torem jadą.

    • oczek29
    • wezyr

      Przepraszam, a Pan je czy roztrząsa?

      • DT

        Czasami zdarza mi się nakruszyć przy jedzeniu;)

  • Dora
    • wezyr

      I chyba miał większy potencjał.

      • Andrzej Onichimiuk

        Zdecydowanie….

      • Dora

        Też tam myślę, Robert miał najlepszy czas na testach i poprawił o 0,1 sek. rekord Alonso ,który ustanowił dzień wczesniej.

  • kanadyjczyk
    • Witaj , zgadzam się z opinią kolegi :-)

      • kanadyjczyk

        No ale narazie licze na jakies testy WEC przed prologiem. Moze za tydzien:)

        • Wszyscy wyczekujemy jak na szpilkach ;-)

    • Andrzej Onichimiuk

      … i jak na razie wszystkie koncepcyjnie dość podobne do siebie, szczególnie w przedniej części, ale też Sauber i Renault mają podobne sideboxy. Poczekajmy jeszcze, ale jeżeli większość bolidów będzie do siebie podobna, to stawka może się w przyszłym sezonie mocno ścisnąć… Z korzyścią dla widowiska :)

  • ShadowM3
  • kingpiotrek

    No jak tegoroczne bolidy mają sprawić że wrócą kibice do F1, no to może się to udać!!!:-) fot
    ajjj pszczółka żółto- czarna, i ta ‘płetwa rekina’ wracają wspomnienia…..
    https://pbs.twimg.com/media/C5MsKKfWYAAmaU7.jpg
    https://pbs.twimg.com/media/C5MtGsjWAAAm2fD.jpg

    • Akslugor

      Witam Klubowiczów :)
      Wspomnienia, marzenia, marzenia…….

    • Wspomnienia wracają i tęsknota za tamtymi czasami również :-)

  • ………LIVE – Renault Sport Formula 1 Team R.S. 17 launch – LIVE
    #F1

    https://www.youtube.com/watch?v=nP_93DA3700&feature=youtu.be
    https://www.youtube.com/shared?ci=IYuCRG9pSB0

  • kingpiotrek

    Czekamy dzisiaj na prezentacje:-) ktoś się spodziewa niespodzianek ??? fot https://uploads.disquscdn.com/images/5043f33e5fa52c4b7fde26ed9538488a69a58e62586d6665f323dbab05f219d4.png

    • zuza

      Możemy troszkę pomarzyć to nic nie kosztuje

    • Andrzej Onichimiuk

      Zdjęcia dość niewyraźne, ale raczej bez niespodziankek, może poza dość szerokim nosem i naprwdę bardzo mocno podciętymi sideboxami, to nie bardzo w stylu Renault.

  • Dora

    Fajny wpis od CG:
    Historia pewnego pomiaru

    Obiecana anegdotka o telemetrii z udziałem Roberta K oraz Lewisa H
    W 2004 roku
    los chciał, że tych dwóch wybitnych przedstawicieli nowego pokolenia,
    zmierzającego prężnym krokiem w kierunku Formuły 1, spotkało się w jednym
    zespole. Znali się oczywiście znacznie wcześniej, jeszcze z kartingu, ale w
    bolidach jednomiejscowych ich drogi się rozchodziły. W sezonie 2004 startowali
    jednak razem w Formule 3 Euro Series, ale w innych ekipach.

    Lewis, prowadzony przez McLarena i ze wsparciem Mercedesa w zasadzie musiał
    sobie już tylko jeździć, wykorzystując swój wyjątkowy dar, i od lat współpracował,
    w różnych kategoriach, z renomowaną ekipą Manora. Robert, z racji innego
    paszportu, nie miał takiego wsparcia, ale w tamtym momencie był chwilowo w
    programie młodych kierowców Mercedesa. Niestety zespół wylosował nieco gorzej.

    Wylądował z Bruno Spenglerem w Muecke (tfu!), co niemal położyło jego karierę,
    bo pan właściciel oszczędzał pieniądze, aby wystawiać synowi auto w DTM-ie i,
    co gorsza, najlepszy personel – który pozwolił rok wcześniej Christianowi
    Klienowi wyjeździć wicemistrzostwo F3 ES – wysłał na praktyki do DTMu.
    Tymczasem Robert i Bruno jeździli starymi bolidami, obsługiwani przez ludzi,
    którzy nie do końca kumali o co biega. Natomiast w raportach dla sponsora,
    Mercedesa pan Muecke raczył utrzymywać, że robi co może, ale kierowców ma do
    bani. Typowe zjawisko w wyścigach…

    I tu pojawia się pierwsza anegdota, na temat inżyniera wyścigowego RK. Na
    jednym z wyścigów wziął kartkę z telemetrią i mocno się zastanawiał, czemu jego
    kierowca tak wcześnie hamuje i późno przyspiesza (czy jakoś tak). Gdy w końcu
    zwrócił się z zapytaniem do Roberta, ten bez słowa obrócił trzymaną przez
    inżyniera kartkę o 180 stopni, aby nie była już do góry nogami i poszedł w
    swoją drogę.

    Pod koniec sezonu 2004 Kubica pojawił się gościnnie w ekipie Manor, obok Lewisa,
    na jednym z najwspanialszych torów świata i w jednym z najwspanialszych
    wyścigów – Macau Grand Prix. I tu ta właściwa anegdotka o telemetrii. Otóż po
    pierwszym treningu inżynier wydrukował wykresy RK i LH, po czym… wrócił do
    komputera i wydrukował je ponownie. Myślał, że omyłkowo wypluł dwa te same
    wykresy, okazało się, że jednak nie. Po prostu punkty hamowania i
    przyspieszania, oraz – generalnie – cała robota za kółkiem wyglądała niemal
    identycznie, z tą różnicą, że Robert w pierwszym wyjeździe w tej ekipie był o
    0.006 sekundy wolniejszy od Hamiltona. Później kolejność była zazwyczaj
    odwrotna.

    Trzeba tu nadmienić, że Kubica i Hamilton mają dość odmienne style jazdy.
    Roberta jest raczej nietypowy, jeśli chodzi o wyścigi bolidów jednomiejscowych,
    bo on świetnie się odnajduje w maszynach o charakterystyce podsterownej,
    podczas gdy Lewis zdecydowanie preferuje samochody nadsterowne. Najwybitniejsi
    kierowcy jednak – jak pokazuje ten przykład – wycisną, co się da niezależnie od
    charakterystyki auta.

    Koniec anegdoty :)
    W załączniku pełne wyniki weekendu:

    http://archive.grandprix.gov.mo/mgpc/public_html/gp51/en/index.php?cat=result&race=F3_p1.csv#view

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16797909_1277139665708296_8755170329945981844_o.jpg?oh=f1eda85b8413047d0b7c0d4855bd1092&oe=59485AD2

  • Jacek Kubicar

    A co to, wstydzą się czegoś że tak pusto a ?

    • Pewnie drzewa wycinają.

      • Jacek Kubicar

        A niech pamiętają przy tej wycince o przepisach BHP

    • Dora

      Cisza w necie o RK, to i spokojniej w klubie – mniej wpisów, każdy wyczekuje upragnionego
      newsa o testach. Ostatnia fotka( z niedzieli) uśmiechniętego Roberta, która wkleiła Ewa pochodzi z meczu
      AC Milan – Fiorentina (2:1)… Każdy komuś kibicuje:) Jest w klubie paru kibiców Milanu tak jak Robert:)

      FORZA KUBICA!!!

      Witam Klub, pozdrawiam cieplutko:)

      • Hornet

        Forza Milan! Forza Kubica! ;) Rossonero per sempre ;)

      • Forza Kubica!
        Forza Milan!
        :)

  • Robert w wyścigach jest jak dąb z wrośniętymi korzeniami, wraca na swoje i tyle.
    #kubicaonthetrack
    #niewycinajciedrzew
    https://www.youtube.com/watch?v=AahXhe4rPrU

  • Cześć Klub :-)

    • Jacek Kubicar

      Hej!

  • Greg_OR

    Do Prologue odliczamy, ale ciekawe co z prywatnymi testami, bo tych regulamin WEC dopuszcza dużo – 10 “samochodo-dni” zamkniętych testów prywatnych, które trzeba zgłosić do 5 dni po fakcie, kolejne 10 dni prywatnych testów otwartych (w których mogą wziąć udział inne zespoły) zgłaszanych z 30-dniowym wyprzedzeniem i aż 23 takie dni jeśli zgłosi się je z 90-dniowym wyprzedzeniem.
    Z tego co wygooglałem to w zeszłym roku takie testy odbyły się na Monzie dopiero w maju, jako przygotowanie do LM24h.
    Biorąc pod uwagę, że ByKolles ma nowy silnik i przebudowane nadwozie to nie chce mi się wierzyć, że “wytoczą się” dopiero Prologue, ciekawe tylko czy wykorzystają tą “tajną” opcję i dowiemy się po fakcie, lub w ogóle, czy też odbędzie się jakaś sesja otwarta.

  • Łukasz Stachyra

    Hej Klub kolega SR bilety już ma i fajnie ;) Troszeczkę zrobiła się cisza u Naszego RK z tymi “testami f1” – ciekawe czy któryś z teamów się odezwał do niego?. No i odliczamy czas do Prologue na Monza ::))). Czołem :)

    • Akslugor

      Cześć, na to, że usłyszymy info o testach F1, nie liczę. Może dopiero za jakiś czas.

      • Pit

        Wczesniej niz za 6 mies nie liczylbym na testy.

  • Dora

    Witam Klub, pozdrawiam cieplutko :) Będzie się działo! :) Wyścigi WEC 2016 w pigułce..

    Forza RK!!!
    https://www.facebook.com/fiawec/videos/vb.256388114417650/1285749028148215/?type=2&theater

  • SR
    • Kod kreskowy zamaz bo ktos Ci może je zabrać.

      • ShadowM3

        Dzięki za info już skanuje….to może lepiej usuńcie bo się chłopak zdziwi na miejscu.

  • Edek z krainy kredek

    Kibice RK i pozostali, którzy kibicują kierowcom rajdowym, dziś mija 24 rocznica jednego z najlepszych kierowców, Mariana Bublewicza. pamiętacie?
    https://www.youtube.com/watch?v=x_Ff0wcMucI

  • bernif1
    • bernif1
      • db

        miałem nadzieje, ze te brzydkie nosy odejdą w niepamięć : ) niestety wyglada na to, że nie. z niusow F1: podobno rezerowoym kierowca Williamsa w 2017 bedzie Paul Di Resta

    • Andrzej Onichimiuk

      Bez rewelacji.. przednie skrzydło dość biedne, ogólnie samochód nie ma żadnych ciekawych rozwiązań a szkoda, gdyż regulamin techniczny pozwala w tym roku tu i ówdzie poeksperymentować… Widać gołym okiem, że Sauber finansowo nie stoi za dobrze, sponsorów też za wielu nie ma, znowu będą gdzieś w ogonie…

      • Greg_OR

        Monisha Kaltenborn twierdzi wręcz przeciwnie, że z nowym właścicielem mają porządną bazę i środki na rozwój, celują w środek stawki. Co do technicznych aspektów to już na testach na pewno będzie to wyglądało inaczej, nie mówiąc już o pierwszym GP. I mimo, że wersje pokazywane po raz pierwszy mają zazwyczaj wiele “zaślepek” to i tak na http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=25967&start=45 dopatrzyli się wielu bardzo dopracowanych detali.

        • ShadowM3

          Jak się McLaren nie wyłoży z nowym silnikiem ostatnie miejsce w generalce gwarantowane, toporny ten bolid plus zeszłoroczny silnik ferrari a te bzdety które Monisha wygaduje nie trawie tej kobiety…

        • Andrzej Onichimiuk

          No właśnie, detali.. A mi chodzi o ogólną koncepcję samochodu, która jest bardzo konserwatywna. Co środków na rozwój, to chciałbym się mylić, ale kiedy widzę goły bolid niemal bez reklam, to mam raczej czarne myśli….

          • Greg_OR

            Co do braku sponsorów to się zgadzam, że nie za dobrze to wróży, z kolei np. taki Werhlein powinien stanowić dobrą zachętę dla niemieckich firm, może jeszcze coś negocjują…
            A co do konserwatywności to ja poczekam na resztę stawki, czasem to właśnie te detale, nawet niewidoczne decydują o wszystkim.

  • Alex O’Mahony

    No dobra, Robert wskakuj w jakis pojazd spalinowy, starczy tego ‘odpoczynku’ :)
    Pozdrawiam,
    Alex

    • Ania

      Jestem ZA a nawet BARrrrrDZO ZA :-)
      Powitać szerokie grono kubicomaniaków :-)

  • Cześć “Kubicomaniacy” witam w poniedziałek.
    FORZA KUBICA!!!

  • keyholder

    Siema. Jestem i czytam. Rodzina mi się powiększyła i nie zawsze mam czas ale pamiętam o Was :-) Pozdrawiam Klub!!! i go go Robert!

    • Akslugor

      Gratulacje! :)
      Witam z początkiem nowego tygodnia :)

    • Elena

      Gratulacje:)

    • Gratulujemy i również pozdrawiamy :-)

    • Łukasz Stachyra

      Gratulacion ;)

    • zołza

      Gratulacje Przemku :-) pozdrawiam

  • Akslugor

    Ach ten uśmiech :)
    Zdjęcie udostępnione przez Alessandro Sangalii, miejsce: Forte dei Marmi :)
    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16832174_10212139822961414_5006861579853743549_n.jpg?oh=da14163c4dae3ac26145dd66f27c1966&oe=590132B1

    • kingpiotrek

      Ewo, za 40 dni wiesz kto będzie z lewej i z prawej:-)

    • KrisTO

      no i pięknie … odwzajemnione uśmiechem z mojej strony :-)

    • db

      Widzę, że poprawiła się mobilność środkowego palca u Roberta, wcześniej wydawał się dość sztywny ze względu na przerwany nerw pośrodkowy w wyniku wypadku

      • Akslugor

        Na to samo zwróciłam uwagę :)

  • Dora
  • NO2

    Witam Klub.
    Niebawem pewnie zaczniemy testowanie a za miesiąc będziemy już w blokach startowych do sezonu 2017… Ależ się cieszę :)
    Tymczasem spokojnie czekamy. Dobrze, że to już koniec tej nerwówki ;)

    Pozdrawiam

  • Akslugor

    Na stronie WIADOMOSCI24.pl, Bohater – Robert Kubica.
    “…. Jak dojść do takich rewelacyjnych wyników jakie osiągnął Robert Kubica? Jest przykładem człowieka sukcesu i kolejnym wzorem dla młodych Polaków, że można dojść na szczyty Mistrzostwa jeśli rozwija się swój talent intensywnym treningiem. Na pewno w jego przypadku nastąpił także zadziwiający splot pewnych wyjątkowych boskich darów: niesamowity refleks, inteligencja, opanowanie, upór, szczęście, które zazwyczaj sprzyja najlepszym, dążenie do perfekcji w każdym calu, umiejętność podejmowania wielkiego ryzyka w odpowiednim momencie.” :)

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/z_cyklu_jak_zdobyc_mistrzostwo_bohater_robert_kubica_359185.html

    • PiotreK

      Kolejny raz czytam to samo ale się nie nudzi;)

  • KrisTO

    WITAM KLUB
    Co takie smuty ?
    Na dzień dzisiejszy w pewnym sensie wypowiedz nabiera kolorytu :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=AKpr0kOYwF8

    • ShadowM3

      Dobrze by było napisać że to wypowiedź opublikowana została 28 kwietnia 2014.

      • Akslugor

        Chyba większość z nas tę wypowiedz pamięta.

      • KrisTO

        podejrzewam że wszyscy kojarzą kiedy była wypowiedź…chodzi mi tu o sens wypowiedzi …jak to się mówi… “nigdy nie mów nigdy ” :-)

  • Prozak

    Guy Martin wraca (z HRC) po rocznej przerwie na tegoroczny IOM TT , trzymajcie za niego kciuki .
    http://images.mcn.bauercdn.com/pagefiles/601732/story2.jpg

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w niedzielne popołudnie wpisem CG na fb :)
    Forza Robert Kubica!!!
    “Ciekawe, jak RK nadal pojawia się w obiegu informacji mainstreamowych mediów Formuły 1. Tu kolejny wyśmienity autor, Maurice Hamilton, w felietonie sięga po nazwisko Kubicy jako punkt referencyjny: “potężnie utalentowany” atut zespołu BMW. Po tylu latach Robert wciąż czynnie funkcjonuje w świadomości tego środowiska. Siła marki RK :)
    Nadzwyczajne… ”
    http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/18704962/could-team-deliver-brawn-style-shock-2017
    https://web.facebook.com/cezarygutowskiofficial/photos/a.444373208984950.1073741828.443506699071601/1275475309208065/?type=3

  • Jacek Kubicar

    Pochwalony Klubie!
    Forza Kubica!!!

    • Witam, dzień dobry :-)
      FORZA KLUB :-)

      • kingpiotrek

        Witam klub:-)
        Jeszcze tylko trochę i poranki Sobotnie i Niedzielne będą z wielkimi emocjami:-)
        Forza Robert!!!

  • jurek krak
  • KrisTO

    Witam
    Teraz, to trochę inne czekanie niż parę tygodni, miesięcy temu… tak naprawdę to wyczekuję na dwa różne wydarzenia, ale jakże zgoła są odmienne, jedna wiadoma , druga niewiadoma … która jest bardziej ekscytująca? Chyba nie trzeba odpowiadać. Tego nie da się tak łatwo odłożyć na półkę.Podświadomie będziemy odliczać do tej próby ,wytyczać teoretyczne daty…taka natura kibica .:-)
    Forza RK

  • NO2

    Zastanawiam się już jakie malowanie kasku Robert wybierze na powrót…

    • Dora

      Obecny kask Roberta jest piękny!! Chciałabym żeby pozostał…, ale skoro rozpoczyna nowy rozdział
      w swojej karierze, więc wszystko może się zmienić – kombinezonem również..
      Pozdrawiam cieplutko Klub:)
      FORZA RK!!!
      https://uploads.disquscdn.com/images/bae3f8ffbb59f9dd4cd9dfc5b07a9b856445c1a4e1517797757bbc4291372168.jpg

      • ShadowM3

        Również uważam że ten kask od razu kojarzy się z Robertem nie jestem zwolennikiem częstych zmian barw kasków tak jak to było czynione w F1.

      • KrisTO

        mistrz zadecyduje, a my będziemy jak zwykle dumni kto go będzie nosił , jaki by on nie był…ale osobiście wolał bym ten ,wymowny, z duszą :-)

        • NO2

          O Roberta jestem spokojny. Zawsze miał piękne kaski. Jednak z niecierpliwością czekam na prezentację. Dla mnie kask jest swego rodzaju dopełnieniem całości, kropką nad i itp… Jestem też przesądny… ;)

          • KrisTO

            Może będzie jakiś akcent powrotu

        • Dora

          Ładnie napisałeś KrisTO „ wymowny z dusza” właśnie tak! Mnie zabrakło słów.. :)

          • KrisTO

            No cóż….zawsze, gdy ma go na głowie, powracają miłe wspomnienia ☺

      • Kolega zespołowy Roberta z ByKolles Oliver Webb zaprezentował już kask na sezon WEC 2017. https://uploads.disquscdn.com/images/8a5e3e8cd02f10262c7ac4aeaff88d3f3d385e0bd2d94b5eaaeebe9695db624d.jpg

        • NO2

          Piękny. Lubię takie agresywne kaski…

          • coś ten kolega mi podjeżdża gwiazdorem, może to tylko takie wrażenie.

          • db

            eee dlaczego tak myslisz?

          • Mp

            Tomek kilka razy ma forum bardzo obraźliwe pisał o obecnej władzy gonił Pana Prezydenta Panią Premier I Polski Rząd

          • Mp

            Tomek pora na polityczna wycieczke taki obszerny wpis

      • Wojtki

        Ze wszystkich wyścigowych ten akurat najmniej mi się podoba. Najlepsze dla mnie to BMW 2008 i many thanks bmw z Abu Dhabi w 2009 :D
        http://f1zone.pl/uploads/fck/image/BMW/mid_5681.jpg

  • DT

    Mam pytanie odnośnie relacji LIVE. Można ją oglądać za free na oficjalnej stronie WEC???

    • bernif1

      Tak.

      • DT

        Pewna informacja? Jeśli tak to obejdzie się bez kupowania pakietu Eurosport Player;)

        • bernif1

          Pewna! leci całe 6h wyścigu :)

          • DT

            Dziękuję za informację;)

      • asd

        Na pewno? Kiedyś chciałem sobie obejrzeć WEC i trzeba było kupić abonament, jedynie LT był za darmo

  • Jacek Kubicar

    Witam pozytywnie pogiętych:-)
    Forza Kubica!!!

  • Witam Klub w sobotni poranek :-)

  • A klubik prywatnie dostał kilka miłych słów ob 24LM zapowiada się dobrze :)

  • Sycram29

    Po epizodzie ze zdrówkiem znowu w Klubie :)

    Podglądałem Wasze wypowiedzi na temat szans na testy w F1 ale w mojej opinii nie musi się to stać już teraz. Zwróćmy uwagę, ze pomimo tego że Robert jest gotowy to tak jak ktoś zauważy żaden team nie podpisze kontraktu nawet z Robem jeśli nie będzie gotów na wszystkie tory. Ale tu kłania się WEC. nawet w ByKolles: Robert startując na torach ulicznych, do tego co chwila wyprzedzając przy dużych prędkościach będzie musiał się nakręcić, do tego pokazując tempo = może to skłonić któryś team do udostępnienia mu bolidu (choćby w celu marketingowym – co na dobre wyszłoby obu stronom) – lecz nie sądzę, by miało to miejsce przed tegorocznymi rundami europejskimi F1 (może pod koniec sezonu). Nie wierzę również (znając Roberta) by testy okazały się klapą. Inna kwestia czy jakiś team na ich podstawie zdecydowałby się zaangażować Roberta (wiek również robi swoje) ale nawet jeśli nie to i tak mogłoby mieć to pozytywny wpływ na dalsze losy RK. “Wielki powrót do F1” choćby nie skonsumowany oraz kolejne dobre starty z ByKolles otworzyłyby mu szeroko drogi do topowych teamów LMP1. I znowu dobra jazda na najwyższym poziomie mogłaby znowu spowodować że Robert w wyścigach będzie pożądany wszędzie (czy również w F1?). Wtedy Robert będzie miał sponsorów, propozycje i kilka dróg do wyboru. Być może za jakiś czas pojawi się również propozycja fabryki rajdowej – pewnie na początek w WRC2 lecz z perspektywą na WRC. Ale wtedy to Robert będzie wybierał….
    Wszystko maluje się ciekawie. A czy będzie F1? Czy będzie TOP LMP1? Czy będzie fabryka WRC? Wszystkie te opcje coraz jaśniej widnieją w możliwych scenariuszach…

    • bernif1

      “Ale tu kłania się WEC. nawet w ByKolles: Robert startując na torach
      ulicznych, do tego co chwila wyprzedzając przy dużych prędkościach
      będzie musiał się nakręcić, do tego pokazując tempo”
      Nie wiedziałem ,że WEC jeździ po torach ulicznych!!! ;)

      • Andrzej Onichimiuk

        Zasadniczo LeMans jest wyścigiem ulicznym, ale oczywiście layout tego toru różni się od typowego toru ulicznego.

        • bernif1

          Doskonale wiem jak wyglada tor 24LeMans i że jadą ulicami , ale ten tor nie ma nic wspólnego z torami ulicznymi.

          • Andrzej Onichimiuk

            Poza tym, że jest torem ulicznym to faktycznie nie ma nic wspólnego z torami ulicznymi :)

  • oczek29

    Ale “gościu” zajefajne filmy robi!!!:) Szkoda że tak to…;(
    https://www.youtube.com/watch?v=x2QxhNL5mnw&t=226s

  • Niby o RK z tymi “kolażami” ale czy konieczne? :)

    • oczek29

      Jest moda na “kolarki” w motorsporcie wiec czemu nie?;) Chyba wszyscy od Alonso poderwali te rowery;)

  • oczek29

    Powtórka fotki;) Dora nieraz nie wie…;) ten trzeci od prawej to RK;)
    https://www.instagram.com/p/BQleuKrDovM/?taken-by=kevinceccon

  • KrisTO

    Cześć
    Dzięki wszystkim za przybliżenie tej serii wyścigowej, …taki nasz mały prolog :-)
    Forza RK ! …moc jest z Tobą :-)

  • jurek krak

    Cześć F1 Nadal Możliwa:) z R.K:)

  • NO2

    No to pięknie zaczyna się robić… Super wprowadzenie. Dzięki KKRK team… ;)
    Pozdro dla wszystkich i Forza RK!!!!
    Ogólne zasady i regulamin przestudiowane, czekam na testy i sezon. NARESZCIE!!!! :):):)

  • Lady_D

    Witam w piątek, czy jak tam ostatnio modnie w piątunio :D
    Powoli trzeba “doktorat” z WEC robić by za miesiąc wiedzieć co i jak :) ale znając klubowiczów to z 2-3 wyścigi i sami będziemy komentatorom błędy znajdować ;) Ach, jeszcze chwilę i …”będzie zabawa, będzie się działo…” :)
    P.S. wpis przygotowywali wszyscy dlatego podziękowania należą się całemu ADM :D

  • Hej.
    No to co?
    Tylko kibicować i trzymać kciuki pozostało, a może przed Monzą coś wpadnie gratis ( fajnie by było )

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów z początkiem weekendu :)
    Diana, dzięki za świetne info o serii WEC :)
    Forza Robert Kubica!!! Do marzeń i celu coraz bliżej…..

    https://www.instagram.com/p/BQmkBmVgu8w/?tagged=robertkubica

    • Elka

      R30 u mnie na wyświetlaczu telefonu niezmiennie.
      Również dziękuję za wprowadzenie w ten nowy dla mnie temat. Pozdrawiam.

  • Dzięki za świetne wprowadzienie w świat wyścigów seri WEC ,jeszcze trzeba postudiować dokładnie i możemy startować :-)

  • ShadowM3
    • Andrzej Onichimiuk

      Tradycyjnie jak to u Williamsa, to raczej teaser nowego samochodu i ostatecznie będzie sporo różnic, ale już widać piękne proporcje, tyłek jest niesamowity, ten dyfuzor… :) Ciekawe, że shark-fin tak krótko pociągnięty, ale to też może się jeszcze zmienić.

  • Hornet

    Good job :) Zmieńcie tylko “9 wyścigów 6-cio godzinnych” na 8 i będzie spoko ;)

    • Elena

      Dzięki…,ale występów Roberta nigdy dość;)

  • Dora

    Witam w nowym wpisie :)
    Fajnie poczytać o nowej serii w której będzie startował Rober i dowiedzieć się o niej więcej.
    FORZA RK!!