^

Robert Kubica - Klub Kibiców

Robert Kubica sylwetka, osiągnięcia

Robert Kubica

Robert Kubica

 

Pełne Imię i Nazwisko: Robert Józef Kubica
Narodowość: Polska
Data urodzenia: 7 grudnia 1984 r.
Wzrost: 184 cm Miejsce urodzenia: Kraków
Hobby: kręgle, gry komputerowe (symulatory rajdów), karting, poker
Strona internetowa: www.kubica.pl
Profil na Facebooku: www.facebook.com/KubicaOfficial

 

 

 

 

Osiągnięcia w całej karierze Roberta Kubicy

 

1995-1997 – starty w Kartingowych Mistrzostwach Polski

sześć tytułów Mistrza Polski

 

1998 – starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch oraz Mistrzostwach Europy (KARTING)

tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
tytuł Wicemistrza Europy
zwycięzca prestiżowego Monaco Kart Cup

 

1999 – starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch i Niemiec (KARTING)

zwycięzca Margutti Trophy
zwycięzca Monaco Kart Cup
tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
tytuł Międzynarodowego Mistrza Niemiec
zwycięzca wyścigu ELF MASTERS w hali Bercy – Paryż
piąte miejsce w Mistrzostwach Europy

 

2000 – starty w Mistrzostwach Europy i Mistrzostwach Świata (KARTING)

czwarte miejsce w Mistrzostwach Europy
czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata

 

2001 – starty w Formule Renault 2000

podpisanie kontraktu z Renault F1 Team oraz Flavio Briatore Ltd.
pierwsze pole position w wyścigach samochodowych

 

2002 – starty we włoskiej i europejskiej serii Formuły Renault 2000:

tytuł wicemistrza Włoch Formuły Renault 2000 i cztery zwycięstwa(w tym dwa na torach Formuły 1: Imola i Spa Francorchamps)
pole position i zwycięstwo na torze Formuły 1 – Interlagos (Brazylia) – w gościnnym starcie w Mistrzostwach Brazylii Formuły Renault

 


2003 – starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Prema Powerteam

zwycięstwo podczas debiutu w Formule 3 na torze Norisring
zwycięstwo w wyścigu F3 Sardinia Master

 

2004 – starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Muecke Mercedes

drugie miejsce w FIA Intercontinental Cup (nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) w Macau (pole position i rekord toru)

 

2005 – Mistrz World Series by Renault (FORMUŁA RENAULT 3.5), 4 zwycięstwa, 11 wizyt na podium

drugie miejsce w FIA Intercontinental Cup (nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) w Macau
jednodniowe testy z zespołem Renault F1 na torze Catalunya

 

2006 – starty w Formule 1 w zespole BMW Sauber F1 począwszy od Grand Prix Węgier

trzecie miejsce w Grand Prix Włoch na torze Monza
16 miejsce w mistrzostwach z dorobkiem sześciu punktów

 

2007 – pierwszy pełny sezon startów w Formule 1 w zespole BMW Sauber F1

czwarte miejsce w Grand Prix Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii
szóste miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 39 punktów

 

2008 – Trzeci sezon startów w zespole BMW Sauber F1

zwycięstwo w Grand Prix Kanady
drugie miejsce w Grand Prix Malezji, Monako i Japonii
trzecie miejsce w Grand Prix Bahrajnu, Europy, Włoch
pole position w Grand Prix Bahrajnu
czwarte miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 75 punktów

 

2009 – Czwarty sezon startów w zespole BMW Sauber F1

drugie miejsce w Grand Prix Brazylii
14 miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 17 punktów

 

2010 – Pierwszy sezon startów w zespole Renault F1

drugie miejsce w Grand Prix Australii
trzecie miejsce w Grand Prix Monako
trzecie miejsce w Grand Prix Belgii

ósme miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 136 punktów

2013 – Starty w wybranych rajdach ERC i WRC2

pierwsze miejsce w Rajdzie Grecji (WRC2)
pierwsze miejsce w Rajdzie Sardynii (WRC2)
drugie miejsce w Rajdzie Finlandii (WRC2)
pierwsze miejsce w Rajdzie Niemiec (WRC2), piąte miejsce w ogólnej klasyfikacji (WRC)
pierwsze miejsce w Rajdzie Francji (WRC2)
pierwsze miejsce w Rajdzie Hiszpanii (WRC2)
mistrzostwo świata w klasie WRC2 z dorobkiem 151 punktów,
 trzynaste miejsce w mistrzostwach WRC z dorobkiem 18 punktów
debiut samochodem WRC z Citroenem w Rajdzie Walii
Dodatkowe starty:
pierwsze miejsce w klasie w rajdzie Ronde Citta Dei Mille
pierwsze miejsce w rajdzie Ronde Di Sperlonga
Nominacje i nagrody Nominacja Autosportu w kategorii “najlepszy kierowca rajdowy” 2013 Osobowość roku FIA 2013

2014 – pełny cykl WRC oraz wybrane rajdy, zespół RK M-Sport WRT

pierwsze miejsce w Rajdzie Janner (Fiesta RRC) ERC
wygrane 2 OSy w Rajdzie Monte-Carlo
6. Miejsce w rajdzie Argentyny (pobicie rekordu Krzysztofa Hołowczyca, który zajął miejsce 7.)


 

 

6 luty 2011 – wypadek Roberta w rajdzie Ronde di Andora

 

Kariera Rajdowa

 

8 – 9 września 2012 – Ronde Gomitolo di Lana – Włochy

pilot Giuliano Manfredi, samochód Subaru Impreza S12 WRC’06, numer startowy “3” Zwycięstwo w rajdzie przewaga 58,8 nad drugą załogą


14 – 15 września 2012 – Rally San Martino di Castrozza – Włochy

pilot Jakub Gerber, samochód Subaru Impreza , numer startowy “105” załoga wycofała się z rajdu wypadnięcie z trasy rajdu – 13 km II-go odcinka specjalnego


28 – 29 września 2012 – Rally Citta’ di Bassano – Włochy

pilot Emanuele Inglesi, samochód Subaru Impreza S12B, numer startowy “4” Zwycięstwo w rajdzie przewaga 1’04,8 nad drugą załogą

 


Rally Trofeo Aci Como - Kubica

15 – 17 listopada 2012 – Rally Trofeo Aci Como – Włochy

pilot Emanuele Inglesi, samochód Citroen C4 WRC, numer startowy “6” Zwycięstwo w rajdzie przewaga 30,9 nad drugą załogą


Rally du Var

pilot Emanuele Inglesi, samochód Citroen C4 WRC, numer startowy “1”, załoga musiała wycofać się z rajdu, wypadnięcie z trasy rajdu na 10 kilometrze 11 odcinka specjalnego.

 


Test samochodu DTM Mercedes AMG-C Coupe, całodniowa jazda zaowocowała przejechaniem 114 okrążeń


pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “5” załoga wycofała się z rajdu uszkodzenie samochodu w wyniku uderzenia w barierkę na 10 odcinku specjalnym


6 kwietnia 2013 – Fafe Rally Sprint – Portugalia

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “10” Załoga Robert Kubica i Maciej Baran zajęła 5 miejsce tuż za samochodami WRC


12 – 14 kwietnia 2013 – Rally de Portugal – Portugalia

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Załoga po wielu usterkach związanych z samochodem zajęła 6 miejsce w swojej klasie. W klasyfikacji generalnej zajmuje 19 miejsce


25 – 27 kwietnia 2013 – Sata Rallye Acores – Azory

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “4” Załoga Robert Kubica i Maciej Baran zajęła 6 miejsce


Rajd Korsyki 2013

17 – 18 maja 2013 – Tour de Corse – Korsyka

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “7” Załoga po usterce w swoim samochodzie na OS5 – Barchetta La Porta 2 wycofała się z rajdu.


31 maja – 2 czerwca 2013Acropolis Rally

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Robert i Maciek wygrywają rajd w swojej klasie. Plasują się tuż za samochodami klasy WRC


20 – 22 czerwca 2013Rally Italia Sardegna

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Załoga pewnie wygrywa rajd w swojej kategorii a zdobyte punku dają awans na 4 lokatę w WRC-2


1 – 3 sierpnia 2013NESTE OIL Rally Finland

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Robert i Maciek plasują się na 2 pozycji w swojej klasie.


22 – 25 sierpnia 2013ADAC RALLYE DEUTSCHLAND

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Załoga wygrywa rajd w klasie WRC2

 


3 – 6 października 2013 – RALLYE de FRANCE – ALSACE

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Po wspaniałej jeździe Robert z Maćkiem pewnie wygrywają rajd w swojej klasie i tym samym awansują na 2 pozycje w klasyfikacji generalnej WRC2

 


24 – 27 października 2013 – Rally de Espana 

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Zwycięstwo w klasie WRC2, 9 miejsce w klasyfikacji generalnej WRC. Załoga Robert Kubica – Maciej Baran jako pierwsi Polacy w historii rajdów zdobywają tytuły mistrzów świata WRC2

 


14 – 17 listopad 2013 – Wales Rally GB

pilot Michele Ferrara, samochód Citroen DS3 WRC, numer startowy “10”Robert i Michele wycofują się z powodu uszkodzeń po dachowaniu samochodu na OS 11


30 listopada – 1 grudnia 2013Ronde Citta Dei Mille

pilot Jakub Gerber, samochód Peugeot 207 S2000, numer startowy “8” Wygrana w klasie, 4 miejsce w generalce.


14-15 grudnia 2013 Ronde di Sperlonga

pilot Jakub Gerber, samochód Peugeot 207 S2000, numer startowy”5″ wygrana 3 z 4 odcinków specjalnych, pobity rekord odcinka La Magliana OS2.


3-5 stycznia 2014 Janner Rallye

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta RRC, numer startowy “1” Pomimo przebitej opony i kary 10 sekund za falstart w trakcie rajdu, Robert wygrał dzięki świetnej jeździe na ostatnim OS 18 z przewagą 31,7 sekundy.(w klasyfikacji generalnej 19,9). Przebieg OS18 wraz z wypadnięciem z trasy i urwanym halogenem stał się jednym z najczęściej oglądanych onbordów Roberta. (Jeżeli ktoś nie widział zdecydowanie warto nadrobić tę zaległość Tutaj).

 


14-19 stycznia 2014 Rallye Monte-Carlo

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10” Takiego otwarcia rajdu nikt się nie spodziewał – polska załoga wygrała 2 pierwsze OSy z przewagą 36,8 sekundy nad mistrzem świata Sebastianem Ogierem. Podczas dalszej rywalizacji utrzymywali tempo czołówki i znajdywali się w okolicach 3/4 miejsca w klasyfikacji generalnej. Niestety w trakcie OS9 po najechaniu na czarny lód wypadli z trasy. (Wygrane OSy były najczęściej komentowaną sensacją sezonu)

 


5-8 lutego 2014 – Rally Sweden

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”, Rajd Szwecji okazał się bardzo wymagający, ze względu na stale zmieniające warunki. Pierwszy rajd Roberta na śniegu był twardą lekcją jazdy na tej nawierzchni. Załoga podczas zawodów 3 razy utknęła w zaspach przez co zakończyli rywalizację na 24 miejscu dzięki kibicom, którzy z wielkim zaangażowaniem pomagali przy wypychaniu samochodu. Był to pierwszy ukończony rajd Roberta w klasie WRC. Należy jednak zwrócić uwagę iż warunki panujące podczas tego rajdu były najtrudniejsze od wielu lat. Śnieg był bardzo mokry i bandy zamiast pomagać utrzymać auto to bardzo szybko potrafiły wciągać auto.


6-9 marca 2014 – Rally Guanajuato Corona

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Debiut na meksykańskich szutrach okazał się dużym wyzwaniem, w połączeniu z brakiem doświadczenia. Polacy prezentowali bardzo dobre tempo – po zajęciu 3 miejsca na OS9 znaleźli się na 4 miejscu w tabeli generalnej. Podczas Super Stage 10 załoga dachowała ale kontynuowali zawody od OS 12 w systemie Rally 2. Drugie dachowanie na trasie 13 odcinka spowodowało naruszenie klatki i uniemożliwiło dalszą jazdę.


3-6 kwietnia 2014 – Rally Guanajuato Corona

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Na OS 4 Fiesta zawadziła jednym z kół o pień drzewa po czym zostało uszkodzone koło. Kontynuowali następnego dnia w systemie Rally 2, podczas OS 9 ześlizgnęli się z trasy, a przy próbach wydostania się, z niżej położonej trawy awarii uległo sprzęgło.

 


8-11 maja 2014 Xion Rally Argentina

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. “Reset” Roberta Kubicy i praca nad opisem przyniosła oczekiwane rezultaty.Na uwagę zasługuje fakt pobicia rekordu Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego z 1998 roku (7 miejsce) oraz 5 pozycja na legendarnym odcinku OS 14 El Condor. Polacy doskonale poradzili sobie na wymagających i technicznych argentyńskich trasach zajmując 6 lokatę w klasyfikacji generalnej rajdu.


5-8 czerwca 2014 – Rally Italia Sardegna

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Pierwsze miejsce podczas Shakedownu zaostrzyło apetyty. Od trzeciego odcinka Robert i Maciek oscylowali między 2 a 6 miejscem na OSach. Pechowo urwane koło na OS12 spowodowało, że w niedzielę startowali w systemie Rally 2. Rajd ukończyli na ósmej pozycji

 


26-29 czerwca 2014 – Lotos 71 Rajd Polski

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC(w specjalnym “domowym” malowaniu), numer startowy “10”. Przez całe święto polskich kibiców załoga prezentowała bardzo szybkie tempo. Tegoroczna runda obfitowała w zdradliwe i szybkie trasy, gdzie nawet najbardziej doświadczeni mieli przygody. Robert dachował na OS2, podczas OS12 przebił oponę a w trakcie OS17 urwał koło. Ostatecznie zajęli 20 miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejny szutrowy rajd pokazał stale rosnącą szybkość naszej załogi a ich walka z czołówką sprawiła ogromną frajdę kibicom.


Stemma34

11-12 lipca 2014 –  34 Rally del Casentino

pilot Przemysław Mazur, Ford Fiesta WRC (A-Style team), numer startowy “1”. Pewna jazda mimo kapcia na 3 OS zaowocowała pewnym zwycięstwem z ogromna prawie 3 minutową przewagą. Podczas tego występu Robert pojawił się z nowym pilotem, gdyż Maciej Szczepaniak był akurat na wakacjach, natomiast Kubica chciał się dobrze przygotować do asfaltowych rund WRC.


28_07_14_logo

31 lipca – 3 sierpnia 2014  Neste Oil Rally Finland

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Drugi dzień zakończył się nieszczęśliwie, z powodu źle opisanej trasy, przygoda uniemożliwiła dalszą jazdę – załoga kontynuowała następnego dnia w rally 2. W dalszej części rajdu prezentowali dobre tempo, na tle zawodników M-sportu. Ukończyli na 34 miejscu w generalce. 


1408593269_adac-rallye-deutschland-logo-weiss

21-24 sierpnia 2014  ADAC Rallye Deutschland

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. W piątek załoga popełniła kilka drobnych błędów. Sobota okazała się przełomem ponieważ wygrali 2 odcinki: OS 7 oraz OS 12. Niestety w niedzielę skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa na dojazdówce.


rally-australia-2014-logo

11-14 września 2014 – Coateshire Rally Australia

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Przez cały rajd załoga jechała bardzo równo. Poza drobną przygodą na OS12, można uznać Australię za udaną. Strata do czołówki na km wynosiła ok. 0,6 sekundy, co przy doświadczeniu Roberta na szutrach jest znakomitą przesłanką stale rosnącej szybkości. Rajd ukończony na 9 miejscu.


 

rajd Francji 2014 logo

3-5 październik 2014 – Rallye de France Alsace

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Rajd rozpoczyna się od bardzo udanej Soboty ukończonej na 5 pozycji zaledwie 0,9 sekundy za 4-tym Dani Sordo. Niedziela rozpoczyna się dobrze Kubicy idzie bardzo dobrze i po zaciętej walce jest na 4 pozycji przed Sordo, został ostatni OS i jest szansa na historyczny wynik. Niestety na ostatnim OSie Robert wypada z trasy i kończy rajd bez punktów. Na osłodę zostaję fakt iż pojedynek z Sordo był ozdobą tego rajdu.

 


Rajd Hiszpanii 2014

23-26 październik- RallyRACC Rally de Espana

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Piątek rozpoczyna się od rywalizacji szutrowej, która wychodzi naszej załodze nadspodziewanie dobrze na koniec dnia zajmują 6 pozycję. Niestety już sobota okazuje się bardzo pechowa, gdyż dochodzi do awarii auta (dyferencjał). Udaje pokonać się poranną pętle autem w trybie awaryjnym. Po wymianie dyfra startują do 50km odcinka niestety na 44km urywają koło. Dalsza rywalizacja możliwa jest w systemie rally 2


 

Rajd wielkiej brytanii 2014

13-16 Listopad 2014 – Walles Rally GB

pilot maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Rajd przejechany dość spokojnie, zdecydowanie w celu zdobycia jak największej ilości doświadczenia. W rezultacie Kubica dociera do mety rajdu i zajmuje 11 miejsce w klasyfikacji generalnej.


 

Monza Rally Show 2014 logo

28-30 Listopad 2014 – Monza Rally Show

pilot Alessandra Benedetti, Ford Fiesta WRC (A-Style), numer startowy “8”. Tuż po zakończonym sezonie WRC pojawia się informacja o starcie Roberta w Monza Rally Show. W końcu docierają także informacje o tym iż pilotem Kubicy będzie Alessandra Benedetti. Zdjęcia “Oli” wywołują burzę pozytywnych komentarzy, przejdźmy jednak do sedna. Jednym z rywali jest 3 krotny zwycięzca tej imprezy Valentino Rossi mistrz jednośladów, okazuję się także najtrudniejszym przeciwnikiem Roberta, walka jest naprawdę zacięta. Po wyrównanej sobotniej walce, w niedzielę w deszczowych warunkach Robert nie dał szans rywalom i zwyciężył


 

memorial bettega

13-14 Grudzień 2014 – Memorial Bettega

pilot brak, Ford Fiesta WRC (A-Style), numer startowy “8”. Robert startuje wśród innych gwiazd takich jak Ken Block, Jacques Villeneuve, Gigi Galli czy Lorenzo Bertelli. Jednak jako jedynemu udaje się dotrzeć do finału zarówno w sobotę jak i niedzielę, a co ważniejsze oba te finały wygrywa !!! Krótki emocjonujący start pozwalający potrenować tak zwane “kręciołki”


 

monte22 – 25 Styczeń 2015 – Rallye Monte-Carlo

Polska załoga otwrzyła sezon w nowym, własnym zespole. Rajd był bardzo zdradliwy i z w związku z przygodami gonili w generalce, byłi najlepsi na odcinkach SS4, SS5 ,SS7 i SS10, na SS11 i SS12 zajęli drugie pozycje. Do ss13 zajmowali 13 miejsce w generalce, niestety na SS14 po mecie stracili hamulce i uderzyli w murek.


212_320x180
12-15 Luty 2015 – Rally Sweden

Do ss7 utrzymywali się w okolicach 8-9 miejsca. Na SS7 stracili napęd na tylnią oś. Udało się zająć 1 miejsce na SS7, Po ss19 otrzymali karę 5 minut. Rajd zakończyli na 19 pozycji w klasyfikacji generalnej.


Logo_Rally_Mexico_2015_Oficial
5 – 8 Marca 2015 – Rally Guanajuato Mexico

Meksyk był trudną próbą dla opon, które schodziły z obręczy i cierpiały z braków przyczepności. Rajd ukończyli na 18 miejscu.


ralideportugal2015logo_thumb_medium400_269
2
1-24 Maja 2015 – Vodafone Rally Portugal

Najlepszą uzyskaną pozycją była 4 pozycja na ss1. Przez resztę rajdu utrzymywali się w 10tce. Na SS4 złapali gumę. Podczas SS10 zmagali się z brakami przyczepności. Przez całą rundę nasza załoga starała się zrozumieć nowe opony w trudnych, szutrowych warunkach. Ukończyli rajd na 9 miejscu.


logo
1
1-14 Czerwiec 2015 – Rally Italia Sardegna

Polacy uszkodzili zawieszenie na murku po zjeździe ze stromej prostej wchodzącej w zakręt. Startowali w sobotę w Rally 2. Zmagali się z wieloma problemami technicznymi – interkom, opon oraz skrzyni biegów, która odmowiła posłuszeństwa na SS17. Ostatecznie ukończyli rajd na 30 pozycji.


lotos-72ren

Na OS1 Robert i Maciek zajęli 2gie miejsce nieznacznie tracąc do lidera. Podczas SS 6 również zajęli drugie miejsce. OS7 i OS8 dojechali na pozycjach 5tych. SS9 na 2. Na SS10 musieli zawrócić przez co stracili trochę czasu.Trzecią pozycję zdobyli na SS17. Cały rajd ukończyli w klasyfikacji generalnej na 8 miejscu przez kapcia na ostatnim OSie w Baranowie 2. Przejechali pół odcinka ze schodzącą oponą jadąc momentami ponad 150 km/h. Był to duży popis umiejętności Roberta.


00000000371_00000002023

 

Polacy zaczęli rajd od 4 miejsca na SS1. Prezentowali całkiem niezłe tempo. Niestety problemy z alternatorem spowodowały, iż na OS6-10 tracili wiele pozycji i przestali się liczyć w rajdzie. Podczas 2 etapu czasy były konkurencyjne. Rajd zakończyli wypadkiem na OS18.


fejlec_adac_rallye_deutschland

ADAC Rallye Deutschland – 20-23 lipiec 2015

Już przed startem pech dopadł naszą ekipę – zmuszeni byli dokonać wymiany silnika, czego konsekwencją była kara doliczenia 5 minut do czasu w klasyfikacji generalnej. Na SS7 zmagali się z dużą podsterownością, pojechali za szeroko i stracili przednią szybę. Ostatecznie rajd zakończyli na 35 miejscu.


8321854-13033328

Tour de Corse – 1-4 październik 2015

Na SS1 Robert i Maciek popisali się 1 czasem. Później niestety zmagali się z oponami, które schodzili z obręczy. Na SS5 złapali kapcia i zmieniali koło na trasie. Ostatecznie Rajd ukończyli na 22 miejscu.


15594-n

Rally RACC Catalunya – 22-25 październik 2015

SS1 ukończyli na 5 miejscu przy czym Robert skarżył się na brak mocy. Na SS2 zdobyli 3 czas, jednakże był problem z samochodem co spowodowało iż “trudno było przejechać czysto trasę, ponieważ samochód cały się ślizga”. Następnie na SS3 mieli 1 czas a na SS4 zdobyli 4 czas. W trakcie SS5 złapali 2 kapcie – 53 czas. Na SS6 popisali się 1 czasem. SS7 niestety znowu mieli kapcia. SS8 osiągnęli 5 czas. W trakcie SS9 pech nie opuszczał naszej załogi – utknęli na 1 biegu. SS10 – 4 miejsce, SS11 i SS12 – 2 miejsce. Na SS15 zdobyli 4 czas ale pojawiły się problemy z hamulcami. Podczas SS17 na domiar złego stracili ręczny. Ostatni SS23 zakończyli na 5 miejscu z problemami skrzyni biegów. Zajęli 11 miejsce w generalce.


Wales-Rally-GB-2015-logo-300x258

 Rally Wales GB – 12-15 listopada 2015

Już SS3 okazał się pechowy – trzeba było zmienić koło na trasie. Na SS5 zdobyli 5 czas. SS8 – 4 miejsce. Podczas SS10 tracili olej ale udało się osiągnąć 5 czas odcinka. Przez resztę rajdu z małymi wyjątkami zajmowali 7-10 miejsca. Na SS18 zajęli 2 czas a na power stage 3. Rajd ukończyli na 9 pozycji w klasyfikacji generalnej.


 Plaque rouge 2016

Rallye Monte Carlo – 21 -23 stycznia 2016
samochód: Fiesta Roberta serwisowana przez BRC

SS1 i 2 ukończone na 8 miejscu. SS3 wypadli z trasy na lodzie i zniszczyli samochód na drzewie. Dobiły go jeszcze 2 ekipy. Fiesta nie nadawała się do dalszej jazdy.


1

12h Italy Mugello – 18-19 marca 2016
zespół: MP-Sports
samochód: Mercedes SLS AMG GT3
zmiennik: Martin Prokop

Kwalifikacje:
Robert popisał się 3 czasem kwalifikacji, szanse były nawet na coś więcej ale ze względu na duży ruch na torze trudno było o czyste kółko.

Wyścig:
Robert zaczął rywalizację w piątek świetnym startem. Przy walce na dohamowaniu uszkodziło się zawieszenie w Mercedesie. Wymagało to zjazdu do garażu. Zespół poradził sobie z usterką i wrócili do rywalizacji. Piątek zakończyli na 57 miejscu. W sobotę pojawiły się problemy ze skrzynią biegów. Ostatecznie nie ukończyli wyścigu. Zostali sklasyfikowani na 44 miejscu.

KOMENTARZE KIBICÓW