^

Robert Kubica - Klub Kibiców

Robert Kubica sylwetka, osiągnięcia

Robert Kubica

Robert Kubica

 

Pełne Imię i Nazwisko: Robert Józef Kubica
Narodowość: Polska
Data urodzenia: 7 grudnia 1984 r.
Wzrost: 184 cm Miejsce urodzenia: Kraków
Hobby: kręgle, gry komputerowe (symulatory rajdów), karting, poker, kolarstwo
Strona internetowa: www.kubica.pl
Profil na Facebooku: www.facebook.com/KubicaOfficial

 

 

 

 

Osiągnięcia w całej karierze Roberta Kubicy

 

1995-1997 – starty w Kartingowych Mistrzostwach Polski

sześć tytułów Mistrza Polski

 

1998 – starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch oraz Mistrzostwach Europy (KARTING)

tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
tytuł Wicemistrza Europy
zwycięzca prestiżowego Monaco Kart Cup

 

1999 – starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch i Niemiec (KARTING)

zwycięzca Margutti Trophy
zwycięzca Monaco Kart Cup
tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
tytuł Międzynarodowego Mistrza Niemiec
zwycięzca wyścigu ELF MASTERS w hali Bercy – Paryż
piąte miejsce w Mistrzostwach Europy

 

2000 – starty w Mistrzostwach Europy i Mistrzostwach Świata (KARTING)

czwarte miejsce w Mistrzostwach Europy
czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata

 

2001 – starty w Formule Renault 2000

podpisanie kontraktu z Renault F1 Team oraz Flavio Briatore Ltd.
pierwsze pole position w wyścigach samochodowych

 

2002 – starty we włoskiej i europejskiej serii Formuły Renault 2000:

tytuł wicemistrza Włoch Formuły Renault 2000 i cztery zwycięstwa(w tym dwa na torach Formuły 1: Imola i Spa Francorchamps)
pole position i zwycięstwo na torze Formuły 1 – Interlagos (Brazylia) – w gościnnym starcie w Mistrzostwach Brazylii Formuły Renault

 


2003 – starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Prema Powerteam

zwycięstwo podczas debiutu w Formule 3 na torze Norisring
zwycięstwo w wyścigu F3 Sardinia Master

 

2004 – starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Muecke Mercedes

drugie miejsce w FIA Intercontinental Cup (nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) w Macau (pole position i rekord toru)

 

2005 – Mistrz World Series by Renault (FORMUŁA RENAULT 3.5), 4 zwycięstwa, 11 wizyt na podium

drugie miejsce w FIA Intercontinental Cup (nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3) w Macau
jednodniowe testy z zespołem Renault F1 na torze Catalunya

 

2006 – starty w Formule 1 w zespole BMW Sauber F1 począwszy od Grand Prix Węgier

trzecie miejsce w Grand Prix Włoch na torze Monza
16 miejsce w mistrzostwach z dorobkiem sześciu punktów

 

2007 – pierwszy pełny sezon startów w Formule 1 w zespole BMW Sauber F1

czwarte miejsce w Grand Prix Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii
szóste miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 39 punktów

 

2008 – Trzeci sezon startów w zespole BMW Sauber F1

zwycięstwo w Grand Prix Kanady
drugie miejsce w Grand Prix Malezji, Monako i Japonii
trzecie miejsce w Grand Prix Bahrajnu, Europy, Włoch
pole position w Grand Prix Bahrajnu
czwarte miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 75 punktów

 

2009 – Czwarty sezon startów w zespole BMW Sauber F1

drugie miejsce w Grand Prix Brazylii
14 miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 17 punktów

 

2010 – Pierwszy sezon startów w zespole Renault F1

drugie miejsce w Grand Prix Australii
trzecie miejsce w Grand Prix Monako
trzecie miejsce w Grand Prix Belgii

ósme miejsce w mistrzostwach z dorobkiem 136 punktów

2013 – Starty w wybranych rajdach ERC i WRC2

pierwsze miejsce w Rajdzie Grecji (WRC2)
pierwsze miejsce w Rajdzie Sardynii (WRC2)
drugie miejsce w Rajdzie Finlandii (WRC2)
pierwsze miejsce w Rajdzie Niemiec (WRC2), piąte miejsce w ogólnej klasyfikacji (WRC)
pierwsze miejsce w Rajdzie Francji (WRC2)
pierwsze miejsce w Rajdzie Hiszpanii (WRC2)
mistrzostwo świata w klasie WRC2 z dorobkiem 151 punktów,
 trzynaste miejsce w mistrzostwach WRC z dorobkiem 18 punktów
debiut samochodem WRC z Citroenem w Rajdzie Walii
Dodatkowe starty:
pierwsze miejsce w klasie w rajdzie Ronde Citta Dei Mille
pierwsze miejsce w rajdzie Ronde Di Sperlonga
Nominacje i nagrody Nominacja Autosportu w kategorii “najlepszy kierowca rajdowy” 2013 Osobowość roku FIA 2013

2014 – pełny cykl WRC oraz wybrane rajdy, zespół RK M-Sport WRT

pierwsze miejsce w Rajdzie Janner (Fiesta RRC) ERC
wygrane 2 OSy w Rajdzie Monte-Carlo
6. Miejsce w rajdzie Argentyny (pobicie rekordu Krzysztofa Hołowczyca, który zajął miejsce 7.)


 

 

6 luty 2011 – wypadek Roberta w rajdzie Ronde di Andora

 

Kariera Rajdowa

 

8 – 9 września 2012 – Ronde Gomitolo di Lana – Włochy

pilot Giuliano Manfredi, samochód Subaru Impreza S12 WRC’06, numer startowy “3” Zwycięstwo w rajdzie przewaga 58,8 nad drugą załogą


14 – 15 września 2012 – Rally San Martino di Castrozza – Włochy

pilot Jakub Gerber, samochód Subaru Impreza , numer startowy “105” załoga wycofała się z rajdu wypadnięcie z trasy rajdu – 13 km II-go odcinka specjalnego


28 – 29 września 2012 – Rally Citta’ di Bassano – Włochy

pilot Emanuele Inglesi, samochód Subaru Impreza S12B, numer startowy “4” Zwycięstwo w rajdzie przewaga 1’04,8 nad drugą załogą

 


Rally Trofeo Aci Como - Kubica

15 – 17 listopada 2012 – Rally Trofeo Aci Como – Włochy

pilot Emanuele Inglesi, samochód Citroen C4 WRC, numer startowy “6” Zwycięstwo w rajdzie przewaga 30,9 nad drugą załogą


Rally du Var

pilot Emanuele Inglesi, samochód Citroen C4 WRC, numer startowy “1”, załoga musiała wycofać się z rajdu, wypadnięcie z trasy rajdu na 10 kilometrze 11 odcinka specjalnego.

 


Test samochodu DTM Mercedes AMG-C Coupe, całodniowa jazda zaowocowała przejechaniem 114 okrążeń


pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “5” załoga wycofała się z rajdu uszkodzenie samochodu w wyniku uderzenia w barierkę na 10 odcinku specjalnym


6 kwietnia 2013 – Fafe Rally Sprint – Portugalia

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “10” Załoga Robert Kubica i Maciej Baran zajęła 5 miejsce tuż za samochodami WRC


12 – 14 kwietnia 2013 – Rally de Portugal – Portugalia

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Załoga po wielu usterkach związanych z samochodem zajęła 6 miejsce w swojej klasie. W klasyfikacji generalnej zajmuje 19 miejsce


25 – 27 kwietnia 2013 – Sata Rallye Acores – Azory

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “4” Załoga Robert Kubica i Maciej Baran zajęła 6 miejsce


Rajd Korsyki 2013

17 – 18 maja 2013 – Tour de Corse – Korsyka

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “7” Załoga po usterce w swoim samochodzie na OS5 – Barchetta La Porta 2 wycofała się z rajdu.


31 maja – 2 czerwca 2013Acropolis Rally

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Robert i Maciek wygrywają rajd w swojej klasie. Plasują się tuż za samochodami klasy WRC


20 – 22 czerwca 2013Rally Italia Sardegna

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Załoga pewnie wygrywa rajd w swojej kategorii a zdobyte punku dają awans na 4 lokatę w WRC-2


1 – 3 sierpnia 2013NESTE OIL Rally Finland

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Robert i Maciek plasują się na 2 pozycji w swojej klasie.


22 – 25 sierpnia 2013ADAC RALLYE DEUTSCHLAND

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Załoga wygrywa rajd w klasie WRC2


Robert Kubica 51°Rallye National Vosgien 51°Rallye National Vosgien  20 – 22 września 2013 r.

Pilot Maciej Baran,   samochód Citroën DS3 RRC, numer startowy „1”  – Zwycięstwo w rajdzie

Prowadzenie od startu do mety z przewagą nad drugą załogą 4:18.3

Rajd z dziesięcioma odcinkami specjalności o łącznej długości 141,3 km. Na 140 startujących załóg, metę osiągnęło 80.


3 – 6 października 2013 – RALLYE de FRANCE – ALSACE

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Po wspaniałej jeździe Robert z Maćkiem pewnie wygrywają rajd w swojej klasie i tym samym awansują na 2 pozycje w klasyfikacji generalnej WRC2

 


24 – 27 października 2013 – Rally de Espana 

pilot Maciej Baran, samochód Citroen DS3 ERC, numer startowy “74” Zwycięstwo w klasie WRC2, 9 miejsce w klasyfikacji generalnej WRC.Załoga Robert Kubica – Maciej Baran jako pierwsi Polacy w historii rajdów zdobywają tytuły mistrzów świata WRC2

 


14 – 17 listopad 2013 – Wales Rally GB

pilot Michele Ferrara, samochód Citroen DS3 WRC, numer startowy “10”Robert i Michele wycofują się z powodu uszkodzeń po dachowaniu samochodu na OS 11


30 listopada – 1 grudnia 2013Ronde Citta Dei Mille

pilot Jakub Gerber, samochód Peugeot 207 S2000, numer startowy “8” Wygrana w klasie, 4 miejsce w generalce.


14-15 grudnia 2013 Ronde di Sperlonga

pilot Jakub Gerber, samochód Peugeot 207 S2000, numer startowy”5″ wygrana 3 z 4 odcinków specjalnych, pobity rekord odcinka La Magliana OS2.


3-5 stycznia 2014 Janner Rallye

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta RRC, numer startowy “1” Pomimo przebitej opony i kary 10 sekund za falstart w trakcie rajdu, Robert wygrał dzięki świetnej jeździe na ostatnim OS 18 z przewagą 31,7 sekundy.(w klasyfikacji generalnej 19,9). Przebieg OS18 wraz z wypadnięciem z trasy i urwanym halogenem stał się jednym z najczęściej oglądanych onbordów Roberta. (Jeżeli ktoś nie widział zdecydowanie warto nadrobić tę zaległość Tutaj).

 


14-19 stycznia 2014 Rallye Monte-Carlo

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10” Takiego otwarcia rajdu nikt się nie spodziewał – polska załoga wygrała 2 pierwsze OSy z przewagą 36,8 sekundy nad mistrzem świata Sebastianem Ogierem. Podczas dalszej rywalizacji utrzymywali tempo czołówki i znajdywali się w okolicach 3/4 miejsca w klasyfikacji generalnej. Niestety w trakcie OS9 po najechaniu na czarny lód wypadli z trasy. (Wygrane OSy były najczęściej komentowaną sensacją sezonu)

 


5-8 lutego 2014 – Rally Sweden

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”, Rajd Szwecji okazał się bardzo wymagający, ze względu na stale zmieniające warunki. Pierwszy rajd Roberta na śniegu był twardą lekcją jazdy na tej nawierzchni. Załoga podczas zawodów 3 razy utknęła w zaspach przez co zakończyli rywalizację na 24 miejscu dzięki kibicom, którzy z wielkim zaangażowaniem pomagali przy wypychaniu samochodu. Był to pierwszy ukończony rajd Roberta w klasie WRC. Należy jednak zwrócić uwagę iż warunki panujące podczas tego rajdu były najtrudniejsze od wielu lat. Śnieg był bardzo mokry i bandy zamiast pomagać utrzymać auto to bardzo szybko potrafiły wciągać auto.


6-9 marca 2014 – Rally Guanajuato Corona

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Debiut na meksykańskich szutrach okazał się dużym wyzwaniem, w połączeniu z brakiem doświadczenia. Polacy prezentowali bardzo dobre tempo – po zajęciu 3 miejsca na OS9 znaleźli się na 4 miejscu w tabeli generalnej. Podczas Super Stage 10 załoga dachowała ale kontynuowali zawody od OS 12 w systemie Rally 2. Drugie dachowanie na trasie 13 odcinka spowodowało naruszenie klatki i uniemożliwiło dalszą jazdę.


3-6 kwietnia 2014 – Rally Guanajuato Corona

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Na OS 4 Fiesta zawadziła jednym z kół o pień drzewa po czym zostało uszkodzone koło. Kontynuowali następnego dnia w systemie Rally 2, podczas OS 9 ześlizgnęli się z trasy, a przy próbach wydostania się, z niżej położonej trawy awarii uległo sprzęgło.

 


8-11 maja 2014 Xion Rally Argentina

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. “Reset” Roberta Kubicy i praca nad opisem przyniosła oczekiwane rezultaty.Na uwagę zasługuje fakt pobicia rekordu Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego z 1998 roku (7 miejsce) oraz 5 pozycja na legendarnym odcinku OS 14 El Condor. Polacy doskonale poradzili sobie na wymagających i technicznych argentyńskich trasach zajmując 6 lokatę w klasyfikacji generalnej rajdu.


5-8 czerwca 2014 – Rally Italia Sardegna

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Pierwsze miejsce podczas Shakedownu zaostrzyło apetyty. Od trzeciego odcinka Robert i Maciek oscylowali między 2 a 6 miejscem na OSach. Pechowo urwane koło na OS12 spowodowało, że w niedzielę startowali w systemie Rally 2. Rajd ukończyli na ósmej pozycji

 


26-29 czerwca 2014 – Lotos 71 Rajd Polski

pilot Maciej Szczepaniak, samochód Ford Fiesta WRC(w specjalnym “domowym” malowaniu), numer startowy “10”. Przez całe święto polskich kibiców załoga prezentowała bardzo szybkie tempo. Tegoroczna runda obfitowała w zdradliwe i szybkie trasy, gdzie nawet najbardziej doświadczeni mieli przygody. Robert dachował na OS2, podczas OS12 przebił oponę a w trakcie OS17 urwał koło. Ostatecznie zajęli 20 miejsce w klasyfikacji generalnej. Kolejny szutrowy rajd pokazał stale rosnącą szybkość naszej załogi a ich walka z czołówką sprawiła ogromną frajdę kibicom.


Stemma34

11-12 lipca 2014 –  34 Rally del Casentino

pilot Przemysław Mazur, Ford Fiesta WRC (A-Style team), numer startowy “1”. Pewna jazda mimo kapcia na 3 OS zaowocowała pewnym zwycięstwem z ogromna prawie 3 minutową przewagą. Podczas tego występu Robert pojawił się z nowym pilotem, gdyż Maciej Szczepaniak był akurat na wakacjach, natomiast Kubica chciał się dobrze przygotować do asfaltowych rund WRC.


28_07_14_logo

31 lipca – 3 sierpnia 2014  Neste Oil Rally Finland

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Drugi dzień zakończył się nieszczęśliwie, z powodu źle opisanej trasy, przygoda uniemożliwiła dalszą jazdę – załoga kontynuowała następnego dnia w rally 2. W dalszej części rajdu prezentowali dobre tempo, na tle zawodników M-sportu. Ukończyli na 34 miejscu w generalce. 


1408593269_adac-rallye-deutschland-logo-weiss

21-24 sierpnia 2014  ADAC Rallye Deutschland

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. W piątek załoga popełniła kilka drobnych błędów. Sobota okazała się przełomem ponieważ wygrali 2 odcinki: OS 7 oraz OS 12. Niestety w niedzielę skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa na dojazdówce.


rally-australia-2014-logo

11-14 września 2014 – Coateshire Rally Australia

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Przez cały rajd załoga jechała bardzo równo. Poza drobną przygodą na OS12, można uznać Australię za udaną. Strata do czołówki na km wynosiła ok. 0,6 sekundy, co przy doświadczeniu Roberta na szutrach jest znakomitą przesłanką stale rosnącej szybkości. Rajd ukończony na 9 miejscu.


 

rajd Francji 2014 logo

3-5 październik 2014 – Rallye de France Alsace

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Rajd rozpoczyna się od bardzo udanej Soboty ukończonej na 5 pozycji zaledwie 0,9 sekundy za 4-tym Dani Sordo. Niedziela rozpoczyna się dobrze Kubicy idzie bardzo dobrze i po zaciętej walce jest na 4 pozycji przed Sordo, został ostatni OS i jest szansa na historyczny wynik. Niestety na ostatnim OSie Robert wypada z trasy i kończy rajd bez punktów. Na osłodę zostaję fakt iż pojedynek z Sordo był ozdobą tego rajdu.

 


Rajd Hiszpanii 2014

23-26 październik- RallyRACC Rally de Espana

pilot Maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Piątek rozpoczyna się od rywalizacji szutrowej, która wychodzi naszej załodze nadspodziewanie dobrze na koniec dnia zajmują 6 pozycję. Niestety już sobota okazuje się bardzo pechowa, gdyż dochodzi do awarii auta (dyferencjał). Udaje pokonać się poranną pętle autem w trybie awaryjnym. Po wymianie dyfra startują do 50km odcinka niestety na 44km urywają koło. Dalsza rywalizacja możliwa jest w systemie rally 2


 

Rajd wielkiej brytanii 2014

13-16 Listopad 2014 – Walles Rally GB

pilot maciej Szczepaniak, Ford Fiesta WRC, numer startowy “10”. Rajd przejechany dość spokojnie, zdecydowanie w celu zdobycia jak największej ilości doświadczenia. W rezultacie Kubica dociera do mety rajdu i zajmuje 11 miejsce w klasyfikacji generalnej.


 

Monza Rally Show 2014 logo

28-30 Listopad 2014 – Monza Rally Show

pilot Alessandra Benedetti, Ford Fiesta WRC (A-Style), numer startowy “8”. Tuż po zakończonym sezonie WRC pojawia się informacja o starcie Roberta w Monza Rally Show. W końcu docierają także informacje o tym iż pilotem Kubicy będzie Alessandra Benedetti. Zdjęcia “Oli” wywołują burzę pozytywnych komentarzy, przejdźmy jednak do sedna. Jednym z rywali jest 3 krotny zwycięzca tej imprezy Valentino Rossi mistrz jednośladów, okazuję się także najtrudniejszym przeciwnikiem Roberta, walka jest naprawdę zacięta. Po wyrównanej sobotniej walce, w niedzielę w deszczowych warunkach Robert nie dał szans rywalom i zwyciężył


 

memorial bettega

13-14 Grudzień 2014 – Memorial Bettega

pilot brak, Ford Fiesta WRC (A-Style), numer startowy “8”. Robert startuje wśród innych gwiazd takich jak Ken Block, Jacques Villeneuve, Gigi Galli czy Lorenzo Bertelli. Jednak jako jedynemu udaje się dotrzeć do finału zarówno w sobotę jak i niedzielę, a co ważniejsze oba te finały wygrywa !!! Krótki emocjonujący start pozwalający potrenować tak zwane “kręciołki”


 

monte22 – 25 Styczeń 2015 – Rallye Monte-Carlo

Polska załoga otwrzyła sezon w nowym, własnym zespole. Rajd był bardzo zdradliwy i z w związku z przygodami gonili w generalce, byłi najlepsi na odcinkach SS4, SS5 ,SS7 i SS10, na SS11 i SS12 zajęli drugie pozycje. Do ss13 zajmowali 13 miejsce w generalce, niestety na SS14 po mecie stracili hamulce i uderzyli w murek.


212_320x180
12-15 Luty 2015 – Rally Sweden

Do ss7 utrzymywali się w okolicach 8-9 miejsca. Na SS7 stracili napęd na tylnią oś. Udało się zająć 1 miejsce na SS7, Po ss19 otrzymali karę 5 minut. Rajd zakończyli na 19 pozycji w klasyfikacji generalnej.


Logo_Rally_Mexico_2015_Oficial
5 – 8 Marca 2015 – Rally Guanajuato Mexico

Meksyk był trudną próbą dla opon, które schodziły z obręczy i cierpiały z braków przyczepności. Rajd ukończyli na 18 miejscu.


ralideportugal2015logo_thumb_medium400_269
2
1-24 Maja 2015 – Vodafone Rally Portugal

Najlepszą uzyskaną pozycją była 4 pozycja na ss1. Przez resztę rajdu utrzymywali się w 10tce. Na SS4 złapali gumę. Podczas SS10 zmagali się z brakami przyczepności. Przez całą rundę nasza załoga starała się zrozumieć nowe opony w trudnych, szutrowych warunkach. Ukończyli rajd na 9 miejscu.


logo
1
1-14 Czerwiec 2015 – Rally Italia Sardegna

Polacy uszkodzili zawieszenie na murku po zjeździe ze stromej prostej wchodzącej w zakręt. Startowali w sobotę w Rally 2. Zmagali się z wieloma problemami technicznymi – interkom, opon oraz skrzyni biegów, która odmowiła posłuszeństwa na SS17. Ostatecznie ukończyli rajd na 30 pozycji.


lotos-72ren

Na OS1 Robert i Maciek zajęli 2gie miejsce nieznacznie tracąc do lidera. Podczas SS 6 również zajęli drugie miejsce. OS7 i OS8 dojechali na pozycjach 5tych. SS9 na 2. Na SS10 musieli zawrócić przez co stracili trochę czasu.Trzecią pozycję zdobyli na SS17. Cały rajd ukończyli w klasyfikacji generalnej na 8 miejscu przez kapcia na ostatnim OSie w Baranowie 2. Przejechali pół odcinka ze schodzącą oponą jadąc momentami ponad 150 km/h. Był to duży popis umiejętności Roberta.


00000000371_00000002023

 

Polacy zaczęli rajd od 4 miejsca na SS1. Prezentowali całkiem niezłe tempo. Niestety problemy z alternatorem spowodowały, iż na OS6-10 tracili wiele pozycji i przestali się liczyć w rajdzie. Podczas 2 etapu czasy były konkurencyjne. Rajd zakończyli wypadkiem na OS18.


fejlec_adac_rallye_deutschland

ADAC Rallye Deutschland – 20-23 lipiec 2015

Już przed startem pech dopadł naszą ekipę – zmuszeni byli dokonać wymiany silnika, czego konsekwencją była kara doliczenia 5 minut do czasu w klasyfikacji generalnej. Na SS7 zmagali się z dużą podsterownością, pojechali za szeroko i stracili przednią szybę. Ostatecznie rajd zakończyli na 35 miejscu.


8321854-13033328

Tour de Corse – 1-4 październik 2015

Na SS1 Robert i Maciek popisali się 1 czasem. Później niestety zmagali się z oponami, które schodzili z obręczy. Na SS5 złapali kapcia i zmieniali koło na trasie. Ostatecznie Rajd ukończyli na 22 miejscu.


15594-n

Rally RACC Catalunya – 22-25 październik 2015

SS1 ukończyli na 5 miejscu przy czym Robert skarżył się na brak mocy. Na SS2 zdobyli 3 czas, jednakże był problem z samochodem co spowodowało iż “trudno było przejechać czysto trasę, ponieważ samochód cały się ślizga”. Następnie na SS3 mieli 1 czas a na SS4 zdobyli 4 czas. W trakcie SS5 złapali 2 kapcie – 53 czas. Na SS6 popisali się 1 czasem. SS7 niestety znowu mieli kapcia. SS8 osiągnęli 5 czas. W trakcie SS9 pech nie opuszczał naszej załogi – utknęli na 1 biegu. SS10 – 4 miejsce, SS11 i SS12 – 2 miejsce. Na SS15 zdobyli 4 czas ale pojawiły się problemy z hamulcami. Podczas SS17 na domiar złego stracili ręczny. Ostatni SS23 zakończyli na 5 miejscu z problemami skrzyni biegów. Zajęli 11 miejsce w generalce.


Wales-Rally-GB-2015-logo-300x258

 Rally Wales GB – 12-15 listopada 2015

Już SS3 okazał się pechowy – trzeba było zmienić koło na trasie. Na SS5 zdobyli 5 czas. SS8 – 4 miejsce. Podczas SS10 tracili olej ale udało się osiągnąć 5 czas odcinka. Przez resztę rajdu z małymi wyjątkami zajmowali 7-10 miejsca. Na SS18 zajęli 2 czas a na power stage 3. Rajd ukończyli na 9 pozycji w klasyfikacji generalnej.


 Plaque rouge 2016

Rallye Monte Carlo – 21 -23 stycznia 2016
samochód: Fiesta Roberta serwisowana przez BRC

SS1 i 2 ukończone na 8 miejscu. SS3 wypadli z trasy na lodzie i zniszczyli samochód na drzewie. Dobiły go jeszcze 2 ekipy. Fiesta nie nadawała się do dalszej jazdy.


1

12h Italy Mugello – 18-19 marca 2016
zespół: MP-Sports
samochód: Mercedes SLS AMG GT3
zmiennik: Martin Prokop

Kwalifikacje:
Robert popisał się 3 czasem kwalifikacji, szanse były nawet na coś więcej ale ze względu na duży ruch na torze trudno było o czyste kółko.

Wyścig:
Robert zaczął rywalizację w piątek świetnym startem. Przy walce na dohamowaniu uszkodziło się zawieszenie w Mercedesie. Wymagało to zjazdu do garażu. Zespół poradził sobie z usterką i wrócili do rywalizacji. Piątek zakończyli na 57 miejscu. W sobotę pojawiły się problemy ze skrzynią biegów. Ostatecznie nie ukończyli wyścigu. Zostali sklasyfikowani na 44 miejscu.


Robert Kubica 51°Rally Coppa Città di Lucca51°Rally Coppa Città di Lucca  23 – 24 lipca 2016 r.

Pilot Maciej Szczepaniak,   samochód Renault Clio S1600, numer startowy „9”

3. miejsce

Rajd pomimo niespełna 63 km oesowych okazał się bardzo wymagający dla wszystkich załóg. Ze startujących 109, metę osiągnęło tylko 66 załóg.

Robert Kubica na mecie rajdu powiedział „Miło było znów założyć kask wsiąść do rajdówki, nawet jeśli Clio 1600 niedługo będzie się zaliczało do aut historycznych. Cel naszego startu został osiągnięty. Sprawdziliśmy m. in. jak działa system zmiany biegów. To był start dla frajdy, ale wiadomo też, że każdy chce osiągnąć dobry wynik. Jazdy nie było wiele, bo jakichś 70 kilometrów i siedem oesów, ale wciąż było fajnie. Nie było łatwo, szczególnie w samochodzie przednionapędowym, bo na drodze było dużo brudu. Nie wszystko szło idealnie. Niestety na ostatnim oesie złapaliśmy gumę, dość pechowo. To był zakręt z mocno wyrobi Porsche 911 GT3 R onym cięciem przez inne samochody i na osiem kilometrów przed metą złapaliśmy kapcia. Po dwóch kilometrach opona zupełnie zeszła z obręczy i w takiej sytuacji jazda autem z napędem na przednią oś jest dość trudna, szczególnie gdy jedzie się w dół. Straciliśmy dużo czasu. 


Robert Kubica - Renault Sport Trophy : 23-25 Sept 2016Renault Sport Trophy,  Tor Spa Francorchamps  23 – 25 września 2016 r.

Zespół Duqueine Engineering,  samochód  Renault Sport R.S. 01, numer startowy “16”

Zmiennik Christopher Hamon

Sobota  1. wyścig – trzecie miejsce.

Po tym wyścigu Robert Kubica powiedział „Powrót na podium to miłe uczucie. Oczywiście bardziej podobało mi się sześć lat temu, gdy byłem tu w samochodzie Formuły 1, ale takie jest życie. Lubię Spa. To historyczny tor i jeden z najlepszych na świecie. Gdy przestajesz się ścigać na sześć lat, twój rytm jazdy jest inny. Po przejeździe w kwalifikacjach rano, gdy wchodzisz do samochodu w trakcie wyścigu musisz się szybko zaadaptować do zużytych opon i ciężkiego auta. Nie było mi łatwo, szczególnie, gdy jechałem za innymi samochodami, ale robiłem, co w mojej mocy. Udało nam się dojechać na podium i myślę, że nie dało się zrobić nic więcej.”

Niedziela    2. Wyścig – czwarte miejsce.

Robert Kubica podsumował udział w wyścigach „Cele, które miałem jadąc na Spa, zostały osiągnięte, więc jestem zadowolony. W kwalifikacjach trzeba było złożyć dobry czas na dwóch pierwszych kółkach i to się udało, choć nie znałem za dobrze ani tego samochodu ani opon. Sam rytm w wyścigu nie był rewelacyjny, ale to było do przewidzenia. Natomiast inne elementy ścigania, jak start, czy walka na torze, były OK. Nie miałem więc tak dużo tej rdzy do zrzucenia. Jeśli mam dalej iść w tym kierunku i przygotować się do powrotu, to wiem już, że więcej da mi jazda w testach i jak najwięcej czasu spędzonego w aucie

 


Kubica 6th di Roma Autodromo di VallelungaWyścig 6h di Roma, tor Vallelunga  12 – 13 listopada 2016 r.

Zespół Oregon Team,  samochód Renault Sport R.S 01,  numer startowy „60”

Zmiennicy: Matteo Bobbi, Davide Roda

Jednym z rywali był były kierowca F1 Giancarlo Fisichella. W wyścigu brały udział samochody różnych kategorii: Ligier LMP3, Wolf GB08, Ferrari 488 GT3, Lamborghini Huracan, BMW Z4, Mercedes AMG GT, Porsche

Po zakończeniu udziału w wyścigu Robert Kubica powiedział  „ Z mojej perspektywy weekend wyglądał nieźle, chociaż wyścig nie poszedł nam dobrze. Ja zaczynałem i udało mi się trzymać całkiem dobry rytm. Nie było łatwo ze względu na balans auta, ale szło OK. Niestety samochód nie dotrwał do końca. Davide został uderzony w tył auta i straciliśmy 18 okrążeń na naprawach. Później Matteo przegapił punkt hamowania i musieliśmy się wycofać z wyścigu z powodu uszkodzeń przedniego lewego koła. Szkoda, ponieważ zespół ciężko pracował i mieliśmy rytm, aby dojechać do mety na drugim miejscu. Takie są wyścigi.”


Robert Kubica testuje w Bahrajnie LMP1 - WEC Rookie TestsTesty LMP1  WEC Rookie Tests  Bahrajn  20 listopada 2016 r.

Zespół ByKolles Racing,  samochód  CLM P1/01 o mocy 600KM

Robert Kubica osiągnął najlepszy czas zespołu ByKolles podczas tego weekendu, 1:47.222. Ponadto uzyskał nie tylko dobry czas okrążenia, ale też mógł pochwalić się “Best of TOP Speed” 289.7km/h !

 


24h di Adria, tor Adria International Raceway   26 – 27 listopada 2016 r.

 Zespół E?Suka Team, samochód Seat Ibiza S.C. Trophy,  numer startowy „24”

Zmiennicy: Cadei, Katta, Capelli, Cavallini, Lorenzini, Angiolini, Malucelli, Stefanelli, Lucchinelli.

3. miejsce w imprezie, w której udział wzięło 13 załóg.


Testy na torze  Circuit de Catalunya  12 -13 grudnia 2016 r.

Zespół Olimp Racing Team, samochód Porsche 911 GT3 R

Podczas dwudniowych testów Robert Kubica wielu osobom zmienił punkt odniesienia do sportów motorowych. Obserwacja jak pracuje, była dla młodych kierowców bardzo inspirująca i pouczająca.


Robert Kubica 24h Dubai piątek20

fot. OLIMP Racing

Wyścig 24h  Dubaj   12 – 14 stycznia 2017 r.

Zespół Förch Racing powered by Olimp,  samochód Porsche 911 GT3 R, nr startowy „29”

Zmiennicy: Jedliński, Lukas, Creel, Henzel

Kwalifikacje pozycja 10.

Porsche 911 GT3 R zostało wycofane z rywalizacji po pokonaniu 242 okrążeń toru. Uderzenie w tył samochodu przez jednego z rywali okazało się na tyle mocne, że załoga borykała się z usterkami i mimo wysiłków mechaników, nie udało się przywrócić pełnej sprawności pojazdu. Wielka szkoda, bo czasy kręcone przez załogę należały do ścisłej czołówki. Robert Kubica, debiutujący za kierownicą Porsche 991 GT3R i jadący pierwszy raz na torze Dubai Autodrome osiągał czasy porównywalne z wielokrotnymi zwycięzcami Dubai 24h.

Po wyścigu zespół napisał „Gościć Roberta Kubicę w szeregach naszego zespołu to prawdziwy zaszczyt i czysta przyjemność. Z każdym przejechanym kilometrem, z każdą sesją na torze spędzoną w jego towarzystwie, nasz zespół mógł wyciągnąć z jego ogromnego doświadczenia cenną wiedzę.”


Testy  Abarth 124 RGT   02 lutego 2017 r.

Zespół Bernini Rally, samochód  Abarth 124 RGT


Prolog WEC na torze Autodromo Nazionale Monza   01 – 02 kwietnia 2017 r.

Zespół ByKolles Racing,  samochód  CLM P1/01 o mocy 600KM

zmiennik: Oliver Webb

Pierwszego dnia sesji samochód, za kierownicą którego siedział Oliver Webb,  wyjechał na tor z ogromnym opóźnieniem i przejechał zaledwie 6 okrążeń. Team głównie pracował w garażu. Drugiego dnia zespół nie przystąpił do sesji. Przyczyną były kłopoty z tylnym skrzydłem i brakiem części. Z tego też powodu Kubica nie miał możliwości przetestowania samochodu.

Po kilku dniach Robert Kubica poinformował: „Po Prologu postanowiłem przerwać mój program wyścigowy z zespołem ByKolles w LMP1. W związku z tym nie wezmę udziału w nadchodzącym otwarciu sezonu na Silverstone ani w innych wyścigach WEC.


Testy samochodu GP3 na torze Franciacorta  19 – 20 kwietnia 2017 r.

Zespół Trident Trener GP3, samochód jednomiejscowy GP3

Po 6 latach Robert Kubica ponownie prowadził single-seatera i pokonał 70 okrążeń.

Po teście powiedział: „Wróciłem do wód, w których pływałem przez tak wiele lat i muszę powiedzieć, że odczucia są naprawdę wspaniałe. Potwierdzam, że byłem zaskoczony, bo choć minęło tak wiele czasu, wyczucie toru i samochodu natychmiast powróciły. Choć test był ekstremalny, odzyskałem wyczucie, które może dać tylko  jednomiejscowy samochód.


Robert Kubica testował bolid Formula E na Donington Park!

Testy samochodu Formuły E na torze w Donington Park   02 maja 2017 r.


Kubica Dallara

fot. Claudio Pezzoli

Testy  prototypu LMP2  na torze  Autodromo Nazionale di Monza  23 – 24 maja 2017 r.

Zespół SMP Racing,  samochód – prototyp Dallara P217

Robert Kubica pomagał zespołowi przygotować samochód do 24-godzinnego wyścigu  Le Mans


Testy Robert Kubica - GP3 na torze Cremona Circuit 03

fot. Cremona Circuit

Testy  GP3  na torze Cremona Circuit  30 maja 2017 r.

Zespół Trident, samochód jednomiejscowy Dallara GP3

Robert Kubica przejechał 81 okrążeń. Najlepszy czas okrążenia 01:17.948.

 


Testy  Renault F1 E20 na torze Ricardo Tormo w Walencji  07 czerwca 2017 r.

Po 2315 dniach Robert Kubica wrócił za kierownicę samochodu F1. Na torze w Walencji uczestniczył w prywatnych testach zespołu Renault samochodem z 2012 roku, w których brał też udział kierowca rezerwowy zespołu –  Sergey Sirotkin.  

Po przejechaniu 115 okrążeń Robert Kubica podzielił się swoimi odczuciami:

“Mam mieszane uczucia, z jednej strony jestem dumny z tego, co dzisiaj osiągnąłem, ale jednocześnie widzę, co straciłem. To był dla mnie bardzo ważny dzień z emocjonalnego punktu widzenia. Długo nie było mnie w padoku, przeżywałem trudne czasy, ciężko pracowałem i jeszcze kilka lat temu czułem, że to niemożliwe. To nie jest łatwe po sześciu latach, ale wiedziałem, że mógłbym dobrze wykonać tą pracę i być zadowolonym. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy mi to umożliwili. Mam nadzieję, że dla wszystkich to był dobry dzień i że mogli może dostrzec we mnie coś z mojego starego “ja” z 2010 roku. Doceniam tę okazję, Renault umożliwiło mi już pierwszy test w 2005. Nie wiem, co przyniesie przyszłość, ale wiem jedno – po przygotowaniach, które trwały ponad rok miałem dobre tempo w trudnych warunkach.”

 Bardzo zadowolonym z testów był Alan Permane – dyrektor sportowy Renault.  Po testach powiedział: “Dzień poszedł gładko. Dobrze było zobaczyć Roberta znowu w samochodzie F1.”
i zauważył: “Robert trochę się zmienił, stał się bardziej dojrzały i nie naciskał tak pytając o każdy szczegół ustawień. Jego komentarze i ocena sprawiły, że poczuliśmy się, jakby się cofnął czas. Nie jest łatwo wsiąść po sześciu latach do samochodu F1, ale mu się to znakomicie udało.”

 


robert kubica goodwoodGoodwood Festival of Speed    02 lipca 2017 r.

Samochód F1 Renault E20 z 2012 roku

Robert Kubica uczestniczył Goodwood Festival of Speed, chyba największej na świecie samochodowej “garden party”, podczas której można spotkać znanych kierowców i podziwiać imponujące auta wyścigowe oraz motocykle i auta rajdowe z najróżniejszych epok – od modeli przedwojennych, po nowoczesne bolidy F1. Kibice mieli okazję pierwszy raz od ponad 6 lat ponownie, na żywo zobaczyć Kubicę za sterami bolidu F1.


Robert Kubica Paul Ricard

fot. Frederic Ferret

Testy  Renault F1 na torze  Paul Ricard   12 lipca 2017 r.

Samochód F1 Renault E20 z 2012 r.

To był kolejny dzień udanych testów, podczas których Robert Kubica przejechał ponad 500 km bez oznak zmęczenia.

Robert Kubica w rozmowie z L’Equipe po testach na torze Paul Ricard powiedział, że nie ma pod względem fizycznym problemów z jazdą bolidem F1.

Konieczne jest robienie tego krok po kroku. Przeszedłem długą drogę. Jednak wątpliwości co do moich możliwości zniknęły po tych dwóch testach. Nie obawiam się już, że nie jestem na (wysokim) poziomie, ale przede mną pozostaje jeszcze długa droga.”

Na pytanie, czy może pokonywać ciasne zakręty i czy ma wystarczająco dużo siły w prawym ramieniu i dłoni Robert odpowiedział, że jego lewa ręka jest w stanie kompensować niedociągnięcia prawej oraz, że fizyczne ograniczenia nie mają wpływu na jego jazdę.

“Robię wszystko, żeby zwiększyć swoje szanse, ale nie wiem, co wydarzy się w przyszłości. Nie chcę wracać po nic. Chcę wrócić na najwyższym poziomie.” powiedział Kubica i dodał “Nie prowadziłem jeszcze aktualnego bolidu, nie mógłbym być gotowy na Silverstone. Potrzebne by mi były dwa dni testów w aktualnym bolidzie. To zwiększyłoby moje szanse o 1000%.”


Robert Kubica testy Hungaroring 01.08 (41)

fot. Renault F1 Sports

Oficjalne testy F1 na torze Hungaroring   01 – 02 sierpnia 2017 r. 

Samochód Renault F1 R.S.17

W testach wzięło udział 18 kierowców.

Robert Kubica jeździł drugiego dnia testów i zakończył je z 4 czasem 1:18.572. Przejechał łącznie 142 okrążenia – trochę więcej niż dwukrotność długości niedzielnego Grand Prix Węgier.

“To było dla mnie fantastyczne uczucie być tutaj w R.S.17, ale niesamowite było też widzieć, ilu kibiców przyjechało, żeby zobaczyć mnie na torze, tak więc wszystkim bardzo dziękuję. To była niezwykła podróż do punktu, w którym mogłem sam sobie odpowiedzieć na wiele pytań. Wiele nauczyłem się o najnowszej generacji bolidu, a było sporo różnic pomiędzy nim, a tymi samochodami Formuły 1, które prowadziłem kiedyś. Na pewno bolid jest szerszy niż kiedyś. Mogłem zgodnie z planem zrealizować program zespołu i wydaje mi się, że zrobiliśmy spore postępy. Z pewnością wzrosło moje zrozumienie R.S.17 oraz opon z 2017. Po dzisiejszym dniu jest zbyt wcześnie, żeby powiedzieć, jaki mógłby być kolejny krok. Na razie dziękuję wszystkim z zespołu Renault Sport Formula One Team za to, że umożliwili mi to wszystko.” – mówił tuż po zakończonych testach Robert Kubica .

Live Chat Renault z Robertem

Przygotowania były standardowe, ale oczywiście poranek był bardzo intensywny. Zwłaszcza przez to, co działo się w mojej głowie. Wiele nowinek do nauki, zbieranie informacji, ogarnianie nowych rzeczy, tyle się działo. Punkt zwrotny dla mojej jazdy był, gdy wróciłem do auta po przerwie. Miałem czas na przetworzenie informacji, nadanie priorytetów. Kiedy wskoczyłem po południu (do bolidu) czułem się dużo lepiej i bardziej zrelaksowany i to było celem dla mnie. Uważam, że wykonaliśmy większość roboty”

Alan Permane, dyrektor sportowy Renault też oczywiście zabrał głos: “To był pełny i bardzo produktywny dzień, z ponad podwójnym dystansem wyścigowym. Pracowaliśmy nad obszernym programem i Robert dał nam wspaniały feedback. R.S.17 sprawował się bez zarzutów, również przy ekstremalnych temperaturach, jakie panowały na torze. Podczas ostatnich dwóch dni zebraliśmy wiele danych, które dodamy do tych zebranych w czasie Grand Prix. Tak więc mamy możliwość, po letniej przerwie dalej optymalizować bolid na kolejne Grand Prix.”

 


Robert Kubica testy Siverstone 11.10 -11

fot. Joe van Burik

Testy  z zespołem Williams F1 na torze  Silverstone   11 października 2017 r.

Samochód F1 Williams FW36 z 2014 r. 

Zespół ocenił testy jako udane. Z uwagi na ich prywatny charakter, nie zdradzono większej ilości informacji. Ekipa nie podała ile kierowca przejechał okrążeń oraz jakie czasy notował.

 


 

 

Testy  z zespołem Williams F1 na torze  Hungaroring   17 października 2017 r.

Samochód F1 Williams FW36 z 2014 r

To był kolejny prywatny test z ekipą Williams. Rzecznik stajni zespołu potwierdził tylko, że Robert Kubica ma za sobą owocny dzień.

 


 

KOMENTARZE KIBICÓW