^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 22 Czerwiec 2019

Formuła 1 – Grand Prix Francji – Dzień 3 – Trzeci trening i kwalifikacje

“Piątek przebiegał zgodnie z planem. Bez wpadek, ale też rewelacji” – tak Robert, podsumował wczorajsze sesje treningowe w wywiadzie dla stacji Eleven. Jak będzie dzisiaj? Przed nami trzeci trening oraz kwalifikacje. Zapraszamy do komentowania.

FORMULA 1 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE 2019

Le Castellet

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/France.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-french-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1971
Liczba okrążeń – 53
Długość toru – 5.842 km
Dystans wyścigu – 309.69 km

Rekord toru: 1:34.225 Valtteri Bottas (2018)

Tor leżący w pobliżu Marsylii. Od 2018 roku na nowo jest gospodarzem Grand Prix Francji. Tor wybudowano z inicjatywy Paula Ricarda (stąd też pochodzi nazwa toru), francuskiego przemysłowca. Obiekt wybudowano w zaledwie 10 miesięcy i otwarto w kwietniu 1970 roku. Pierwszy wyścig odbył się tu w 1971 roku i jego zwycięzcą został Jackie Stewart. W 1986 roku na torze Paul Ricard doszło do śmiertelnego wypadku Elio de Angelisa. Włoch rozbił się na testach po utracie tylnego skrzydła w bolidzie Brabhama przy dużej prędkości na otwierającym okrążenie zakręcie Verrerie. Samochód stanął w płomieniach, a kierowca zmarł kilka godzin później w szpitalu z powodu niewydolności dróg oddechowych. w 1990 roku odbył się tu ostatni wyścig Formuły 1, poczym Grand Prix przeniesiono na tor Nevers Magny-Cours. Wyścigy odbywały sie tam w latach 1991 -2008.

Robert Kubica o Paul Ricard Circuit

Nadszedł czas na Grand Prix Francji. Paul Ricard wrócił po długiej przerwie do kalendarza Formuły 1 i będzie to drugi rok, w którym ścigają się tam nowoczesne samochody F1. Znam tor całkiem dobrze z poprzednich serii i testów, takich jak Formuła 3 i World Series by Renault. Z niecierpliwością czekam na ponowną jazdę tu, ponieważ jest to wyjątkowy tor bez żwirowych pułapek,więc jest bardzo bezpieczny. Połączenie szybkich długich zakrętów, długich prostych i zakrętów o niskiej prędkości sprawia, że ​​jest to wymagający tor. To powinien być gorący weekend, co będzie trudne dla opon na szybkich zakrętach, kładąc na nich duże obciążenie. Będziemy musieli przyjrzeć się tym czynnikom by przygotować się do wyścigu”.

 

Harmonogram Grand Prix Francji 2019

Piątek, 21 Czerwca 2019: Pierwszy Trening 11:00 -12:30

Piątek, 21 Czerwca 2019: Drugi Trening 15:00 – 16:30

Sobota, 22 Czerwca 2019: Trzeci Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 22 Czerwca 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 23 Czerwca 2019: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Piątek 21 Czerwca 2019

10:30 – 10:55 – Studio

10:55 – 12:30 – Pierwszy Trening

12:30 – 13:00 – Studio

14:30 – 14:55 – Studio

14:55 – 16:30 – Drugi Trening

16:30 – 17:00 – Studio

Sobota, 22 Czerwca 2019

11:30 – 11:55 – Studio

11:55 – 13:00 – Trzeci Trening

13:00 – 13:30 – Studio

14:00 – 14:55 – Studio

14:55 – 16:15 – Kwalifikacje

16:15 – 17:00 – Studio

Niedziela, 23 Czerwca 2019 

15:05 – Wyścig

Opony na wyścig

Robert Kubica dla TVP Sport

Trzeci Trening

W trzecim treningu najszybszy był Valtteri Bottas. Robert Kubica zajął przedostatnie miejsce podczas tej sesji treningowej. George Russell od samego początku miał problemy ze swoim pojazdem i skarżył się na brak mocy w bolidzie. Trening zakończył na ostatnim miejscu, przejeżdżając tylko cztery okrążenia.

Kwalifikacje

Dzisiejsze wypowiedzi Roberta

“Było całkiem nieźle. Gdyby nie patrzeć na czasy, to wyczucie było dobre. Moje okrążenie też było w porządku, ale mało to zmienia. Przynajmniej jest satysfakcja, że pojechałem dobre okrążenie. Tyle że nawet to nie pomaga, by zbliżyć się do George’a Russella”

“Opony są takie same dla wszystkich. Im masz mniej przyczepności samochodu, tym masz większe problemy z oponami. To nie jest tak, że tylko my mamy takie kłopoty. Nie mamy tu innych zjawisk, niż na pozostałych torach. Ogumienie zachowuje się tak samo jak do tej pory”

“Gdy mamy zimny samochód, to zachowuje się kompletnie inaczej, niż po przejechaniu dwóch okrążeń. Różnica w balansie jest wtedy spora. Później to się poprawiło. Jednak od dłuższego czasu, gdy skręcam, to tracę przyczepność przodu pojazdu. W pierwszym sektorze auto było podsterowne. Im mniej mamy docisku na przodzie, tym trudniej dogrzać opony”

Źródło: Eleven Sports F1

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 08:04

Udostępnij:

error: Content is protected !!