^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 24 listopada 2012

Kubica miażdży na du Var!!! cz.6

Część 6/ Sobota


Rallye du Var
Ten rajd, to zdecydowanie najtrudniejsze zadanie dla Roberta na tle tych, w których wziął udział w tym roku.
To prawdopodobnie ostatnia już taka impreza z udziałem Roberta przynajmniej do końca tego roku….
Kończy się pewien etap w tej niesamowitej historii polskiego kierowcy o niesamowitym talencie…..Kierowcy, który nie uznaje zasad fizyki  ale ma chemię, którą poczuliśmy wszyscy.
Robert z całą pewnością będzie nadal kontynuował swoją karierę….
a my nad przyszłością klubu zdecydujemy do końca roku.
Tym czasem….przeżyjmy to jeszcze raz!

Początek rajdu  w czwartek, a koniec nastąpi w okolicach godziny 12:00  w niedzielę.
Rajd rozgrywany jest we Francji, baza rajdu to Sainte Maxime.
Livetiming w linku poniżej 
Opis rajdu
     Kibice śledzący 58. Rajd du Var ostatnią rundę Mistrzostw Francji mogą się czuć lekko rozczarowani, gdyż mimo początkowych sygnałów i zapowiedzi do rajdu zgłosiło się mniej topowych kierowców w porównaniu z poprzednimi latami. Brak jest kilku zawodników z czołówki Mistrzostw Francji, gdyż tam rywalizacja została już w dużej mierze rozstrzygnięta oraz udziału kierowców z topowych zespołów WRC, które często traktują ten występ jako przygotowanie do rajdu Monte Carlo, tak właśnie było w ubiegłym roku z zespołem fabrycznym Forda.
      Niewątpliwie największą gwiazdą rajdu będzie Robert Kubica startujący z numerem 1. Przed wypadkiem w 2010 roku, swoim Clio s1600 zajął 4 miejsce w klasyfikacji generalnej, pokonując dużo szybsze, nowocześniejsze auta i wygrywając kilka odcinków specjalnych w trudnych warunkach pogodowych. 
      Jednak od tego czasu trasa rajdu uległa zmianie i będzie stanowić dodatkowe wyzwanie dla Roberta, ale nie jest też aż tak źle jak mogło się wcześniej wydawać.  Sprawdziliśmy na 148 unikalnych kilometrów OSów, Robert zna z poprzednich lat 46 km, pozostałe też nie są mu całkiem obce gdyż zmienił się kierunek przejazdu, co sprawia, że wcześniejsze opisy trasy nie będą zbytnio przydatne.
      Rajd ma łącznie 240 km, na które składa się 12 prób bazujących na 8 szczególnie krętych i technicznych odcinkach o nierównej nawierzchni, z których cztery są przejeżdżane dwukrotnie. Jak zwykle pogoda, będzie przyprawiać o ból głowy podczas doboru opon i ustawień, 
a deszczu możemy być jak zawsze praktycznie pewni. Poniżej znajdziecie opis tras uaktualniany przed każdym dniem rajdu.
      Jeśli spojrzymy na listę startową wydaje się, że o wygraną w rajdzie będzie konkurować sześciu kierowców w tym Robert, jadących nie tylko autami klasy WRC. Poniżej wytypowani przez nas zawodnicy z krótkim opisem osiągnięć.

Freddy Loix 307 WRC nr2 – Belg,  przydomek Fast Freddy. Od 1993-2004, uczestnik serii WRC gdzie zaliczył 86 startów, 3 podia i 34 wygane OSy. Od 2006 startuje w serii IRC gdzie odniósł 7 zwycięstw. Obecnie 3 w klasyfikacji Mistrzostw Francji.
Julien Maurin Fiesta WRC nr 3 – Franzuc, 27 lat. Startujący głównie w mistrzostwach Francji oraz od 2009 w niektórych rajdach seri IRC (11 startów, 4 ukończone, 7 najlepsze miejsce w rajdzie) i WRC (6 starów, 4 ukończone, 13 najlepsze miejsce w rajdzie) W sezonie 2012 przniesiadł się do Fiesty WRC z M-sportu. Obecnie zajmuje 7 lokatę w Mistrzostwach Francji, a w poprzednim rajdzie zaliczanym do tego cyklu zajął 2 miejsce.
Pierre Roche Mini WRC nr 7 – Francuz, Wicemistrz Francji z 2011 roku w Peugeocie 307 WRC, obecnie startuje Mini WRC, lecz jego sezon nie był tak udany i mimo, że odniósł jedno zwycięstwo w Mistrzostwach Francji to trzy razy nie ukończył rajdu. 
Robert Cedric 207 S2000 nr 10 – Francuz 39 lat, startował w serii WRC (20 startów, 13 ukończonych, 2 wygrane OSy, 5 najlepsze miejsce w rajdzie) w tym także w klasie JWRC (6 startów, 2 ukończone, 9 wygranych OSów,  4 najlepsze miejsce w rajdzie). W ostanich latach głównie startuje w mistrzostwach Francji, gdzie trzyktrotnie zdobył wicemistrzostwo (2002, 2006, 2010). W 2010 roku Peugeotem 307 WRC wygrał Rajd du Var. Obecnie zajmuje 2 miejsce w klasyfikacji misrzostw.

Craig Breen 207 S2000 nr 11  Irlandczyk 22 lata, startuje głównie w rajdach zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Świata WRC (22 starty, 13 ukończonych, 6 najlepsze miejsce w rajdzie) w 2012 roku zdobył Mistrzostwo Świata w klasie SWRC. W trakcie Rajdu Targa Florio miał fatalny wypadk podobny do tego jaki przydażył się Robertowi Kubicy. Niestety pilot Gareth Roberts zmarł w wyniku poniesionych obrażeń.

Pozostali kierowcy jadący autami: 307 WRC – Lionel Baud nr 5, Focus WRC –  Beaubelique Jean nr6, 206 WRC – Francis Magnou nr 8, Charles Zuccarell nr 9 , 207 S2000 – Salanon David nr 12, Leandri Jean nr 14, Greiffenberg Philippe nr 15, Dalmasso Charlotte nr 16, mimo że startują mocnymi autami do tej pory brali udział głównie w regionalnych rajdach na terenie Francji, bez większych sukcesów w imprezach krajowych o wyższej randze.
Prognoza pogody dla Sainte Maxime na nadchodzące dni:

Sobota
Trzeci dzień rajdu. Najbardziej wyczerpujący moment rajdu. Kierowcy przejadą 5 OSów, a większość z nich jest bardzo długa i trudna. 
Łączna długość dzisiejszych tras to prawie 108 kilometrów. Zaczynamy 8:35 – odcinkiem, który kończył wczorajszy dzień i którego Robert się najbardziej  obawiał, a mimo to powiększył na nim znacząco przewagę nad Loixem. Miejmy nadzieje, że i dziś wszystko pójdzie gładko i bezproblemowo, a Robert zakończy dzień umacniając się na pozycji lidera, by w niedziele sięgnąć po kolejne zwycięstwo w swojej rajdowej, krótkiej karierze. No i pamiętajmy o pogodzie!

OS/ES 5 Le Plan de la Tour 2 (20,25 km)
Bez wahania, najbardziej podstępny odcinek specjalny rajdu!
Techniczny, pełen kamyków, brudny i wąski na 70% długości odcinka, które będą dla niego decydujące, szczególnie jeśli chodzi o możliwość przebicia opony.
Najbardziej widowiskowa, najwyżej położona część, długości około 300m, z lewym zakrętem, a następnie dużym dohamowania przez dziury w drodze, które w przypadku deszczu mogą szybko przekształcić się w bajoro.

OS/ES 6 Collobrires 1 (32,57 km)
W tym roku, start w miejscowości Grimaud, ten odcinek specjalny przejeżdżamy w kierunku przeciwnym w stosunku do ubiegłego roku, ma aż 32,57 km!
Jest to najdłuższy mierzony dystans tego weekendu, jest to bardzo techniczna trasa z mnóstwem zakrętów i niewielką odległością między nimi co będzie trudne dla hamulców i kierowców!
Nawrót “Collo”, wspominany wcześniej, to historycznie bardzo ładne miejsce, aby kibicować i dodatkowo łatwo dostępne.
Start znajduje się poniżej miejscowości Grimaud, a trasa na pierwszych kilometrach zwężająca się, aż do trudnego zjazdu z nawrotem Collo jest bardzo techniczna, asfalt jest gładki, naprzemian z szybkimi łukami i sekwencjami wolnych zakrętów.
Dojazd do przełęczy Fourches jest decydujący, wolny, wyboisty i śliski podczas deszczu, o błąd tu bardzo łatwo.
Wreszcie, przed dotarciem do Gonfaron, korzystamy z nowego zjazdu, jest szybki, jednak o stosunkowo szerokiej drodze z bardziej szorstką nawierzchnią. Koniec odcinka specjalnego będzie trudny dla hamulców.

OS/ES 7 Pignans (16,65 km)
O to kolejne, szczególne i bardzo trudne technicznie du Var-owe kilometry w roku 2012!
Start jest niedaleko od drogi do Tulon. Zaczynamy atakując podjazd w kierunku “Notre-Dame-des-Anges”!
Następnie wyboisty zjazd “Vallon de Vaudreches” kieruje nas z powrotem do Collobrieres!

OS/ES 8 La Mole 2 (7,58 km)
Odcinek specjalny, który jest najkrótszy jeśli chodzi o czas przejazdu w tej edycji. Bardzo wąski i techniczny od pierwszego do ostatniego kilometra. Szczególnie ważny jest dobry opis ze względu na dużą ilość ślepych zakrętów. Przyczepność jest dobra, bez zbyt wielu zmian nawierzchni. Dla widzów dostępne jest jedno miejsce w połowie odcinka gdzie docenią wspaniałą panoramę na błękitne morze.

OS/ES 9 Vidauban 1 (31,74 km)
Drugi co do długości odcinek specjalny rajdu, ma 31,74 km. OS9 będzie trzecim przejazdem fragmentu z pierwszego Osu o długości 20,25 km. Droga będzie bardzo brudna z częstą zmianą przyczepności! Szczególnie łatwo tu, o przebicie opony!
Start znajduje się na wysokości Roquebrune / Argens, pierwsze 15 km w kierunku mostka “Gratteloup” jest bardzo trudnych, droga jest pełna kamyków i bardzo brudna z wielkimi dziurami, których trzeba unikać. Następne kilometry do “Le Revest” są zupełnie inne, droga jest wąska, ale asfalt jest bardzo przyczepny z małą ilością brudu. Przez ostatnie dziesięć kilometrów tras do Vidauban po “Le Revest” to prawdziwa uczta: asfalt jest nowy, przyczepność jest stale na tym samym poziomie, to tor lub “Katalonia”! Ale trzeba, szczególnie uważać w trakcie deszczu …!


Rallye du Var
12 OS o łącznej długości 240, 22 km

Czwartek 22 listopada
Shakedown-14:00-19:00 2,7 km :
Piątek 23 listopada
OS1-14:15 La Mole (1) 7,58 km :
Kubica 5:09,3; Loix +10,0″; Breen +16,1″; Robert +17,1″; Maurin +18,8″
OS2.-14:55 Bornes les Mimosas 10,19 km :
Kubica 6:11,6; Loix +13,7″; Dumas +21,1″; Nantet +22,7″; Maurin +23,1″
OS3-15:25 Cogolin 17,93 km  :
Kubica 10:09,7; Loix +21,8″; Robert +32,7″; Breen +37,4″; Maurin +40,1″
OS4-17:05 Le Plan de la Tour (1) 20,25 km :
Kubica 13:11,0; Loix +39,5″; Robert +50,9″; Baud +1’08,3″; Consani +1’11,3″

Sobota, 24 listopada
OS5-8:35 Le Plan de la Tour (2) 20,25 km :
OS6-10:10 Collobrieres (1) 32,57 km:
OS7-11:10 Pignans 16,65 km :
OS8-12:25 La Mole (2) 7,58 km :
OS9-16:25 Vidauban (1) 31,74 km:
Niedziela, 25 listopada
OS10-7:00 La Garde Freinet 10,99 km:
OS11-7:45 Collobrieres (2) 32,57 km:
OS12-10:10 Vidauban (2) 31,74 km:

Tu jest link do kamerki na podium w rajdzie du VAR:

http://www.sainte-maxime.com/fr/webcam5.ph


Robert na konferencji prasowej Rallye du Var – sokolimokiem.tv
“Między wyścigami i rajdami jest bardzo duża różnica. Mam ponad 20 lat doświadczenia z torów wyścigowych i 100 razy łatwiej byłoby wrócić na tor niż do rajdów. W rajdach jestem dość nowy, nie mam doświadczenia. Gdybym zdecydował się na przesiadkę do rajdów, moje podejście byłoby zupełnie inne. Musiałbym zapomnieć o wynikach, poświęcić minimum 2-3 lata na naukę i zbieranie doświadczeń. Wychowałem się na torze, jesteśmy nauczeni cisnąć na 100% przez cały czas, a w rajdach to bardzo trudne i myślę, że to byłoby duże wyzwanie. Może się go podejmę, ale muszę to dobrze przemyśleć i prędzej czy później będę musiał podjąć decyzję. Powrót na tor, do samochód GT, turystycznych czy ogólnie samochodów z dachem, byłby dla mnie o wiele łatwiejszy. Priorytetem byłyby wyniki, a w rajdach nauka i zdobywanie doświadczenia.”


                                                                                                                                                                    

Z  Fb.C.Gutowskiego:
“Pierwsze słowa RK na pytanie,jak zrobił taką przewagę “skróty“…hehe
                                                                                                                                                                    



Tabela generalna…Jest bardzo dobrze…Robert prowadzi
1 1 KUBICA Robert/INGLESI Emanuele Citroën C4 WRC A 8W 1:23:42,3 CF
2 10 ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu Peugeot 207 S2000 A 7S 1:27:49,8 +04:07,5 +04:07,5 CF
3 18 DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel Porsche 996 GT3 RS GT+ 16 1:29:35,2 +05:52,9 +01:45,4 CF TM
4 7 ROCHE Pierre/ROCHE Martine Mini Countryman WRC A 8W 1:29:41,6 +05:59,3 +00:06,4 CF
5 3 MAURIN Julien/KLINGER Nicolas Ford Fiesta WRC A 8W 1:29:45,5 +06:03,2 +00:03,9 CF


                                                                      

5 os znowu dla Roberta..

1 1 KUBICA Robert/INGLESI Emanuele Citroën C4 WRC A 8W 14:07,3 86km/h CF
2 11 BREEN Craig/NAGLE Paul Peugeot 207 S2000 A 7S 14:08,6 +00:01,3 +00:01,3 CF
3 2 LOIX Freddy/VANNESTE Lara Peugeot 307 WRC A 8W 14:12,2 +00:04,9 +00:03,6 CF
4 10 ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu Peugeot 207 S2000 A 7S 14:24,8 +00:17,5 +00:12,6 CF
5 18 DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel Porsche 996 GT3 RS GT+ 16 14:47,2 +00:39,9 +00:22,4 CF TM

6 os ….przewaga Roberta jest już wielka
1 1 KUBICA Robert/INGLESI Emanuele Citroën C4 WRC A 8W 19:20,5 101km/h CF
2 2 LOIX Freddy/VANNESTE Lara Peugeot 307 WRC A 8W 19:49,6 +00:29,1 +00:29,1 CF
3 10 ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu Peugeot 207 S2000 A 7S 20:08,8 +00:48,3 +00:19,2 CF
4 11 BREEN Craig/NAGLE Paul Peugeot 207 S2000 A 7S 20:18,7 +00:58,2 +00:09,9 CF
5 18 DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel Porsche 996 GT3 RS GT+ 16 20:20,4 +00:59,9 +00:01,7 CF TM

7os….Robert…brak słów!
1 1 KUBICA Robert/INGLESI Emanuele Citroën C4 WRC A 8W 10:26,9 95km/h CF
2 5 BAUD Lionel/RAMEL Cindy Peugeot 307 WRC A 8W 10:57,1 +00:30,2 +00:30,2 CF
3 3 MAURIN Julien/KLINGER Nicolas Ford Fiesta WRC A 8W 10:58,0 +00:31,1 +00:00,9 CF
4 10 ROBERT Cédric/DUVAL Matthieu Peugeot 207 S2000 A 7S 11:01,4 +00:34,5 +00:03,4 CF
5 7 ROCHE Pierre/ROCHE Martine Mini Countryman WRC A 8W 11:05,2 +00:38,3 +00:03,8 CF

8os…to jest rajd jednego kierowcy!


1 1 KUBICA Robert/INGLESI Emanuele Citroën C4 WRC A 8W 5:06,0 89km/h CF
2 11 BREEN Craig/NAGLE Paul Peugeot 207 S2000 A 7S 5:23,7 +00:17,7 +00:17,7 CF
3 18 DUMAS Romain/VESPERINI Jean-Noel Porsche 996 GT3 RS GT+ 16 5:24,2 +00:18,2 +00:00,5 CF TM
4 3 MAURIN Julien/KLINGER Nicolas Ford Fiesta WRC A 8W 5:24,3 +00:18,3 +00:00,1 CF
5 9 ZUCCARELLI Charles/BONIFET Pierre-Antoine Peugeot 206 WRC FA 8W 5:27,8 +00:21,8 +00:03,5 CF

Tabelka i wykresy!!!


                                                                       
                                                  
                                                               Film z shakedownu!!!


                                                                      
Przejazd  shakedown

Robert na Rally du Var   Fot.E.Mełgwy  

                



Krótka relacja E.Mełgwy z Rajdu du Var!!!



Jak zwykle bardzo dobry wywiad zrobiony przez Eryka Mełgwe!!
 Prezent pod choinkę???

                                                                                                                                                        

Klub Kibiców Roberta Kubicy
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 12:07

Udostępnij:

error: Content is protected !!