^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 9 marca 2013

Kubica..Citroen i my kibice. Cz.3

 Chyba wszyscy już zdążyli się dowiedzieć o decyzji, jaką podjął Robert Kubica, na (prawdopodobnie ) ten rok.
Emocje pomału opadają, większość kibiców jest bardzo zadowolona, że w tym roku, prawie w każdy weekend będą mogli  przeżywać znów wielkie emocje związane ze swoim ulubieńcem.
Citroen DS3…ERC i WRC2 – tak zabrzmiała ostateczna informacja mówiąca o wyborze Roberta.
Dziś nadsłuchujemy plotek o sponsorach i potencjalnym pilocie towarzyszącym Robertowi w jego DS3.
Takich informacji póki co brak, a wydaje się i tak, że to sprawy drugorzędne, na które spokojnie i bez emocji można poczekać.
Pytań mamy wciąż wiele…dlatego zanim nadejdzie czas pierwszego rajdu z udziałem Roberta, będziemy bacznie nadsłuchiwać wszelkich informacji.
Nasz Klub..postara się w jak najlepszy sposób, oczywiście w miarę możliwości, przyglądać się wszystkim rajdom z udziałem Roberta Kubicy.
Postaramy się zrelacjonować każdy rajd w taki sam sposób, jak robiliśmy to jesienią ubiegłego roku, począwszy od Gomitolo di Lana aż po du Var.
Liczymy na pomoc i komentowanie, naszych znajomych rajdowców np. załogi T.Porębski / T. Spurek.
Jesteśmy pewni, że emocji z Robertem nie zabraknie, a w klubie będziemy mogli tymi emocjami się wspólnie z Wami wszystkimi dzielić.

 Na FIA ERC  Drivers, możemy zobaczyć nowy profil Roberta!
                                                                          
Eryk Mełgwa, znany nam dziennikarz TVP Sport a także nasz klubowy gość, wypowiedział się na temat R.Kubicy.
Po tygodniach spekulacji wreszcie wiemy na pewno. Robert Kubica postawił na rajdy. I nie jak przypuszczano na mistrzostwa Europy, ale na mistrzostwa świata. Co prawda wystartuje w kategorii WRC2, Citroenem DS3 RRC, ale to i tak jest najwyższy poziom rywalizacji. 

Po drodze zaliczy kilka rund ERC, ale i tak wszystko zapewne ma służyć jednemu. Kubica chce jak najszybciej zdobyć jak najwięcej doświadczeń, by w przyszłym roku rywalizować już o najwyższe laury w absolutnie topowym samochodzie. 

Czy to oznacza, że rozdział F1 jest zamknięty? Nie sądzę! Myślę, że jest furtka, która pozwoli mu wrócić, jeśli okaże się to możliwe. A tymczasem będziemy pasjonować się zmaganiami na odcinkach specjalnych. Na początek rajd na Wyspach Kanaryjskich. Asfaltowy. Na takich nawierzchniach Polak czuje się na razie pewniej. Nie oznacza to jednak, ze szutrowe próby będą stanowiły problem. 

Jestem przekonany, że nie. Dość szybko się o tym przekonamy, bo już w połowie kwietnia w Portugalii, kiedy to Kubica zadebiutuje w WRC. Citroen DS3 RRC to ogólnie rzecz ujmując nieco słabsza odmiana DS3 WRC, auta, które ma na koncie dwa tytuły mistrzowskie. W rękach Kubicy może mieć trzeci. 

Eryk Mełgwa 



“…z tego co zasłyszałem RK już niedługo osobiście przedstawi swoje plany na ten sezon, co nastąpić ma ponoć na terenie naszego kraju :) “
C.Gutowski.



15 kwietnia w TV4 i TV6 będzie można zobaczyć powrót Roberta Kubicy do wielkiego ścigania. Nadawca Czwórki i Szóstki – Polskie Media wraz z firmami Red Bull Media i Sportsman Media Group – podpisały bowiem umowę na relacje ze wszystkich 13 rajdów tegorocznego sezonu najbardziej prestiżowych zawodów rajdowych świata – World Rally Championship.


Kilka słów o Citroenie  DS3  RRC – okiem kierowcy rajdowego…
Tomek Porębski.

Citroen DS3 RRC to takie słabsze WRC. Samochód jest wyposażony w taki sam silnik jak model WRC czyli 1,6 turbo ale w w stosunku do samochodów WRC  ma mniejszą zwężkę (30 zamiast 33 mm) przez co samochód jest słabszy,ale taki jest wymóg regulaminu. RRC ma także troszke mniejsze hamulce i okrojony w porównaniu do WRC pakiet aerodynamiczny. DS3 RRC jest napędzane na 4 koła i sekwencyjną skrzynie biegów (o ile się nie mylę to przygotował ją Sadev). Nadwozie RRC jest przygotowane od podstaw czyli tak samo tak WRC (czyli z seryjnym nadwoziem ma niewiele wspólnego) Oczywiście samochód posiada wszystkie niezbędne wymogi bezpieczeństwa jak klatka, pasy,fotele, system gaśniczy, bezpieczny zbiornik paliwa itd.
Jeśli chodzi o ocenę jak na oesach sprawuje się RRC to nie bardzo można powiedzieć, ponieważ samochód nie ma za sobą zbyt wielu startów,ale że jest to samochód by Citroen Racing na pewno jest szybki ;) obecnie takiego samochodu używa w mistrzostwach bliskiego wschodu szejk Abu Dhabi Khalid al-Qassimi. Samochody RRC na początku jak zostały zbudowane m.in. Przez Forda i Mini były wolniejsze od samochodów S2000 co sprawiało,że zawodnicy nie byli zainteresowani startami tymi samochodami, jednak inżynierowie rozwinęli i dopracowali samochody RRC i teraz są one uważane za najszybsze w swojej kategorii. 
Osobiście jestem przekonany,że Robert w swoim programie zapewnił sobie bardzo dużo sesji testowych podczas których także bardzo mocno będzie rozwijany i ulepszany DS3 RRC. To jak Citroen Racing poważnie podchodzi do swoich programów fabrycznych świadczy fakt,iż DS3 WRC,ani DS3 RRC nie jest do kupienia dla żadnego prywatnego zespołu. Te samochodu można jedynie wynająć z Citroen Racing lub firmy blisko kooperującej z francuską marką jak np. PH SPORT a to dlatego,że Citroen Racing bardzo nie ujawnia swoich technologi jak np M Sport w którym bez problemu można kupić Fiestę WRC, czy RRC. To jest filozofia Citroen Racing nastawiona przede wszystkim na wyniki swoich zawodników,a nie stawiająca korzyści materialne na pierwszym miejscu jak w innych zespołach..

Z małym opóźnieniem krótki opis RRC i pozdrowienia dla Klubowiczów ;)


Tomek


W zakładce “Koszulka klubowa” 2 ostateczne projekty.


Klub Kibiców Roberta Kubicy
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 14:04

Udostępnij:

error: Content is protected !!