^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 17 grudnia 2013

Kilka słów o Fieście RS WRC, czyli czym będzie jeździł Robert Kubica. Robert Kubica i RK M-Sport WRT zgłoszeni na Janner. Brak nazwiska pilota.

  Debiut Roberta w Fordzie Fiesta już prawie pewny na Janner Rallye.
  Używanie aut WRC w pierwszej rundzie jest   zakazanie, więc będzie to prawdopodobnie Fiesta  RRC lub R5.

   Kolejny rok, to jak wiemy dla Roberta nie tylko  zmiana WRC2 na WRC, ale także zmiana  samochodu rajdowego.
 Zobaczmy zatem, co dokładniej kryje się pod  nazwą Ford Fiesta RS WRC.

Inżynierowie z M-Sportu przerobili tego trzydrzwiowego hatchbacka na rajdowego potwora, który za
sprawą 300 koni mechanicznych do setki rozpędza się w mniej niż 5 sekund.
Dzięki wspaniałej pracy angielskiego zespołu, Ford Fiesta RS WRC od początku był i nadal jest autem bardzo konkurencyjnym, nic także nie wskazuje na to, aby w 2014 stało się inaczej.
Oprócz szybkości, drugą ważną cechą tego auta jest bezpieczeństwo…tutaj także M-Sport zadbał o swoich kierowców.
W aucie zostały zmodyfikowane fotele, zostały one odsunięte od drzwi tak, aby zapobiec ewentualnym urazom po uderzeniach w bok auta.
Samochód posiada także ciekawe zabezpieczenie przeciwpożarowe, dysze specjalnej gaśnicy zostały rozmieszczone w całej kabinie auta.
Zbiornik paliwa jest także odporny na przebicie.
Bezpieczeństwo jednym słowem jest ważne, a o tym, że Ford jest bezpieczny przekonali się najlepiej J.M. Latvala i jego pilot, kiedy w 2009 na rajdzie Portugalii ich auto spadło z 200 metrowego zbocza.
Załoga oczywiście wyszła po tym zdarzeniu bez żadnych urazów.

Dane techniczne Forda RS WRC.
– silnik  EcoBoost 1.6, turbodoładowanie Garett z bezpośrednim wtryskiem, 4 cylindry, 16 zaworów.
– moc maksymalna 300 KM/6000 obr./min.
– maksymalny moment obrotowy 450Nm/4000 obr/min.
– napęd 4x
– skrzynia biegów 6 biegowa/sekwencyjna X-Track
– mechaniczne dyferencjały przedni i tylni samoblokujące.
– sprzęgło ceramiczno – metaliczne, dwutarczowe, M-Sport, AP Racing.
– zawieszenie przód i tył: kolumna McPhersona.
– koła   8×18 cali asfalt i 7×15 szuter i śnieg
– hamulce przód 355 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo chłodzone wodą – asfalt
– hamulce tył 300 mm – szuter.
– całkowita długość auta 3963 mm
– szerokość 1820 mm
– masa 1200 kg.
                                                                           
                                                                                                      ***

                                            Zapowiedź emocji czekających na nas z Fordem w 2014 roku od Wojtkiego.

                                                                                                        ***

                                               Wywiad z Robertem dla włoskiego dziennika”La Repubblica” TUTAJ
   

                                                                                                         *** 

Playlista YouTube Video – Robert Kubica – 5° Ronde Rally Sperlonga 2013

 ***

                                                                                        Lista zgłoszeń na Janner Rallye.

***

                                                                         Robert z wizytą w fabryce M-Sportu.

źródło:FB/Rally Che Passione

                                                                     

                                                                                            fot. Murat Bostanci

Robert Kubica na liście zgłoszeń do Rallye Monte-Carlo
 

***
2013 FIA Prize-Giving Gala best moments

***
Klub Kibiców Roberta Kubicy
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 09:50

Udostępnij:

error: Content is protected !!