^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 19 maja 2015

Robert Kubica / Maciek Szczepaniak – Rajd Portugalii 2015

Robert Kubica - Rally de Portugal 2015
Rajd Portugalii zacznie się w czwartek 21, a potrwa do niedzieli 24.05.

Dla naszej załogi RK WRT i dla kibiców jest rajdem wyjątkowym w tym sezonie.
Pauza podczas Rajdu Argentyny, rekonstrukcja zespołu i oczywiście nowy Ford Fiesta…to wszystko w ostatnim czasie przynosiło wiele emocji, ale i stresu – wszystko jednak jak się wydaje jest już w należytym porządku.
Robert Kubica i Maciej Szczepaniak jadą nową wersją Fiesty WRC, zapowiada się emocjonujący i bardzo ciekawy tydzień.
Trasa Rajdu Portugalii wymaga od wszystkich załóg zupełnie nowego opisu, nikt na dobrą sprawę nie ma pojęcia jak spisze się Fiesta w nowej wersji….emocji nie zabraknie.
Poniżej potrzebne informacje, oraz pierwszy konkurs z biletem na Rajd Polski.
Zapraszamy do wspólnego kibicowania.

 

Przydatne linki na Rajd Portugalii:

Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Międzyczasy BestOfRallyLive
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park Serwisowy

 

Harmonogram rajdu:

Czwartek (21.05)
08:30 Wolny trening (Baltar)     4.60km
10:00 Wolny trening (Baltar)     4.60km
12:00 Wolny trening (Baltar)     4.60km
20:01 SOS 1     Lousada           3.36km

Piątek (22.05)
09:00 Serwis A (Matosinhos – Exponor)
10:40 OS 2 Ponte de Lima 1      27.53km
11:25 OS 3 Caminha 1              18.05km
12:15 OS 4 Viana do Castelo 1  18.76km

13:55 Serwis B (Matosinhos – Exponor)
15:50 OS 5 Ponte de Lima 2      27.53km
16:35 OS 6 Caminha 2              18.05km
17:25 OS 7 Viana do Castelo 2  18.76km

19:00 Serwis C (Matosinhos – Exponor)

Sobota (23.05)
08:30 Serwis D (Matosinhos – Exponor)
09:54 OS 8  Baião 1               18.57km
10:35 OS 9  Marão 1              26.46km
12:02 OS 10 Fridão 1            37.67km

14:00 Serwis E (Matosinhos – Exponor)
15:39 OS 11 Baião 2            18.57km
16:20 OS 12 Marão 2           26.46km
17:47 OS 13 Fridão 2           37.67km

19:35 Serwis F (Matosinhos – Exponor)

Niedziela (24.05)
07:30 Serwis G (Matosinhos – Exponor)
09:05 OS 14 Fafe 1                           11.15km
09:50 OS 15 Vieira do Minho             32.35km
12:08 OS 16 Fafe 2 [Power Stage]    11.15km

14:05 Serwis H (Matosinhos – Exponor)

Relacje w TV:

Czwartek (21.05)
20:00    Polsat Sport Extra – 1. odcinek specjalny: Lousada (Na żywo)

Piątek (22.05)
1:15     Polsat Sport News – 1. odcinek specjalny: Lousada (powtórka)
20:50   Polsat Sport Extra – 1. odcinek specjalny: Lousada (powtórka)
23:30   Polsat Sport Extra – skrót wydarzeń dnia

Sobota (23.05)
9:10     Polsat Sport Extra  – skrót wydarzeń dnia (powtórka)
9:45     WRC+ / RTP1 – OS 8  Baião 1 (Na żywo)
15:30   WRC+ / RTP2 – OS 11  Baião 2 (Na żywo)
20:07   Polsat Sport News – 1. odcinek specjalny: Lousada (powtórka)
23:30   Polsat Sport Extra  – skrót wydarzeń dnia

Niedziela (24.05)
9:00      Polsat Sport Extra – 14. odcinek specjalny: Fafe 1 (Na żywo)
9:07      Polsat Sport News  – skrót wydarzeń dnia (powtórka)
12:00    Polsat Sport Extra – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (Na żywo)
15:40    RTP2 – Podium Rajdu Portugalii
20:30    Polsat Sport Extra – skrót wydarzeń dnia
21:10    Polsat Sport Extra – podsumowanie Rajdu Portugalii

Poniedziałek (25.05)
9:10     Polsat Sport Extra – 14. odcinek specjalny: Fafe 1 (powtórka)
12:30     Polsat Sport Extra – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)

Wtorek  (26.05)
12:30     Polsat Sport Extra  – 14. odcinek specjalny: Fafe 1 (powtórka)
11:20     Polsat Sport – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)
0:00     Polsat Sport Extra – podsumowanie Rajdu Portugalii (powtórka)

Środa (27.05)
11:00     Polsat Sport Extra – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)
21:07     Polsat Sport News – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)

Czwartek (28.05 )
11:00     Polsat Sport Extra – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)

Piątek  (29.05)
1:15     Polsat Sport News – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)
11:10     Polsat Sport Extra – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)
22:30     Polsat Sport News  – 16. odcinek specjalny: Fafe 2 [power stage] (powtórka)

 

Pogoda:

 

Mapa Rajdu:


Rally de Portugal 2015 – mapy i więcej


Galeria zdjęć:

Galeria wideo:


fot. dbs

fot. dbs

Robert Kubica przed Rajdem Portugalli

Robert Kubica : “Opuściliśmy Rajd Argentyny, aby skupić się na reorganizacji naszego zespołu, ale zgodnie z daną kibicom obietnicą wracamy razem z Maćkiem na trasy WRC, a w Rajdzie Portugalii wystartujemy zupełnie nowym samochodem. Niestety, z uwagi na reorganizację nie mieliśmy czasu, aby przeprowadzić testy nowego auta. W najbliższy weekend czeka nas więc sporo pracy. Będziemy bowiem nie tylko uczyć się nowego samochodu, ale także odcinków specjalnych. Rajd Portugalii wraca na północ kraju. To nowe wyzwanie, bo znam jedynie niedzielny odcinek Fafe. To świetna, ale też trudna próba z fantastyczną atmosferą tworzoną przez ogromną ilość kibiców. W Portugalii RK World Rally Team będzie współpracować z brytyjskim M-Sportem, który przygotował nowe Fiesty. Cały czas pracujemy jednak nad rozwojem naszej ekipy. Dobrze wykorzystaliśmy ostatnie tygodnie i idziemy w odpowiednim kierunku. Dziękuję wszystkim kibicom za ogromne wsparcie, jakie otrzymaliśmy w ostatnim czasie.”


collage_20150520094840481_20150520095209586Sebastien Ogier: “Robert jest kierowcą, który jedzie wszystko albo nic i gdy coś robi, angażuje się w to na 100%”

Po 3 tegorocznych rajdach śmiało można powiedzieć, że przybył Ci konkurent do wygrywania odcinków specjalnych – Robert Kubica. Spodziewałeś się, że właśnie on będzie wygrywał z Tobą odcinki specjalne?
Ogier: Absolutnie, tak. Robert jest bardzo szybkim kierowcą, zdecydowanie zdolnym do wygrywania odcinków specjalnych. Wciąż brakuj mu nieco doświadczenia, ale ono przychodzi z kilometrami przejechanych odcinków specjalnych i z godzinami spędzonymi za kierownicą samochodu rajdowego. Robert ma za sobą dopiero jeden pełny sezon startów w WRC, kierowcy z zespołów fabrycznych – od 5 do nawet 10. Spodziewam się, że w tym roku jego wyniki będą znacznie lepsze niż w ubiegłym sezonie.

– Uważasz, że Kubica jeździ za szybko, skoro w aucie z prywatnego zespołu potrafił wygrywać odcinki specjalne ze znacznie bardziej doświadczonymi kierowcami w autach fabrycznych?
Ogier: Nie powiedziałbym, że jeździ za szybko. Po prostu, Robert jest kierowcą, który jedzie wszystko albo nic i gdy coś robi, angażuje się w to na 100%. Na swój sposób doskonale go rozumiem i popieram, bo też gdy się za coś biorę, chcę wykonać to najlepiej jak potrafię i dać z siebie wszystko. Wszyscy musimy pamiętać przez co przeszedł Robert Kubica, jakie wciąż ma ograniczenia po wypadku, których nie mają inni kierowcy. Jestem pewien, że one mają wpływ na błędy, które czasami mu się przytrafiają.

-Kubica już osiągnął w WRC więcej niż jakikolwiek inny kierowca wyścigowy w historii, który próbował sił w rajdach. Czego Twoim zdaniem brakuje mu najbardziej, aby regularnie kończyć rajdy na punktowanych miejscach?
Ogier: Jest wiele czynników. Po pierwsze, trzeba dysponować najlepszym autem. Wydaje mi się, że w przeszłości Robert i jego zespół nie osiągali mety w kilku rajdach z powodu problemów technicznych. Oczywiście, to może przytrafić się zawsze i każdemu, czego najlepszym przykładem jest Rajd Argentyny, z którego wróciliśmy do domu bez punktów. Po drugie, jak już wspomniałem, życzę Robertowi odzyskania pełnej sprawności w ręce. Gdy w jednym miejscu i czasie spotkają się wszystkie klocki rajdowej układanki Roberta Kubicy, będzie bardzo groźnym rywalem.

-Uważasz, że Kubica ma potencjał na tytuł rajdowego mistrza świata? Za 10 lat, po 12 tytułach mistrza świata Sebastiena Ogiera, oddałbyś mu swoją koronę?
Ogier z uśmiechem : Nigdy nie będę 12-krotnym mistrzem świata! Jestem bardziej niż pewny, że nie będę startował w WRC aż tak długo. Bez wątpienia, Robert jest super szybkim kierowcą. Niezależnie od tego jakiej klasy autem dysponuje, ma predyspozycje do tego, aby wygrywać rajdy. Ale rajdy to sport zespołowy. Wiele rzeczy musi się zgrać, aby odnieść sukces – trzeba mieć znakomity zespół, dysponować najlepszym autem, być dobrze przygotowanym i mieć mnóstwo doświadczenia. Robert ma tak ogromny potencjał, że wszystko jest możliwe.

Źródło:intera.pl


fot.MotorigRallyNews

fot.MotorigRallyNews

Robert Kubica: wydarzyły się rzeczy, nad którymi nie miałem kontroli

Jaki był powód odpuszczenia startu w Argentynie? Co poszło nie tak z zespołem A-Style?

Niestety nie mogę tego komentować. Straciłem rajd i wiem, że nie jest to sposób na starty na najwyższym poziomie. Niestety wydarzyły się rzeczy, nad którymi nie miałem kontroli. Na szczęście udało nam się przyjechać do Portugalii.

I wrócił pan do M-Sportu…

Tak. Wróciłem. W pewnym sensie. W połowie jest to M-Sport, a w połowie moi ludzie, którzy pracowali z nami od początku sezonu. Krok po kroku będziemy zmierzać do tego, aby stać się bardziej niezależną ekipą, z własną siedzibą. Zobaczymy, jak rozwiną się te sprawy. Niełatwo jest zmieniać strukturę teamu w trakcie sezonu. Będziemy stawiać krok po kroku. Celem jest niezależność.

Czemu tak bardzo chce pan mieć niezależny team?

Moim zdaniem to najlepszy dla mnie sposób na robienie postępów. To kwestia budżetu i możliwości. Mając budżet tylko na WRC jesteś mocno ograniczony, a na rajdach mistrzostw świata ciężko się uczyć. W mojej sytuacji powinienem startować także w rajdach lokalnych i tam trenować. Mieliśmy na przykład dużą przerwę między Meksykiem i Argentyną, więc w przyszłości, jeśli nadal będę startował w rajdach, zaplanuję udział w małych imprezach, aby móc testować i próbować różnych zmian. Na WRC ciężko to robić, bo jak coś nie zadziała, to tracisz cały rajd.

Czy rozważał zakończenie startów w rajdach po Argentynie?

Mam kontrakty z partnerami i jestem wystarczająco profesjonalny, aby szanować ich zaangażowanie. To po pierwsze. Poza tym nie ma za dużo innych opcji na kontynuowanie startów w rajdach. To znaczy – jest bardzo łatwo, jeśli masz dużo pieniędzy, ale trudniej, gdy ich tak wiele nie masz. Aby kontynuować starty tak, jak się powinno to robić, udało nam się znaleźć razem z M-Sportem dobre rozwiązanie na chwilę obecną. Mam nadzieję, że będzie to dobrze funkcjonowało.

Więcej na onet.pl


Shakedown – Filmy

Shakedown Rally Portugal 2015 – kubica flying mode

Posted by Rally XTreme on 21 maja 2015

#kubica #wrc #rallydeportugal #shakedown #slowmotion

Posted by Mikedehigh.com on 21 maja 2015


Shakedown – Wyniki

original


Konkurs:

Lista na Rajd Polski:

Uwaga! Wszystkie osoby wybierające się na Rajd Polski prosimy o wpisywanie się na listę :)

Do wygrania dwa wyjątkowe bilety.  (Lista na Rajd Polski)

 


Naklejki

Przypominamy, że w zakładce Naklejki dla pierwszych 100 chętnych są jeszcze do nabycia naklejki…Zapraszamy!


Konkurs

Zwycięzcą konkursu typowań czasu przejazdu Roberta na SS1 został Bartłomiej Paluch…Gratulujemy!!


Wyniki SS1

33

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: maciektube12
o 07:08

Udostępnij:

error: Content is protected !!