^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 29 lutego 2016

Maciek Szczepaniak o Kubicy : “Jeśli chodzi o opis. Myślę, że to się bierze z jego korzeni, wyścigów” – Część 3 [Wideo]

Dzisiaj możemy wysłuchać trzeciej części wywiadu, którego udzielił Maciek Szczepaniak. Dowiemy się w nim m.in jak dopracowany jest system opisu wykorzystywany podczas rajdów przez Roberta Kubicę, próbuje również wytłumaczyć różnicę pomiędzy kierowcami WRC i WRC2 oraz o przewadze Volkswagena.

Jestem zafascynowany pedantycznością Roberta jeśli chodzi o opis. Myślę, że to się bierze z jego korzeni, wyścigów” – mówi Maciek Szczepaniak  “Opracowany jest system, który pozwala na stuprocentową powtarzalność. A powtarzalność to chyba słowo klucz w wyścigach” – dodaje.

Wystarczy żeby to się różniło o trzy dziesiąte sekundy na kilometrze. Rajd ma 400 kilometrów, mnożymy przez trzy dziesiąte sekundy i mamy stratę, która możemy sobie wyliczyć bez brania udziału w zawodach. To nie jest tak, że Ford jest rozpadającym się klekotem, z którego odpadają koła, a Volkswagen jest z statkiem kosmicznym NASA. Ponieważ różnice między kierowcami są tak niewielkie lub żadne, to nawet minimalne różnice pomiędzy samochodami suma summarum dzielą zwycięzcę od dziesiątego.” – opowiada Szczepaniak.

Pilot Kubicy próbuje również wytłumaczyć słuchaczom różnicę pomiędzy kierowcami WRC i WRC 2 na przykładzie Elfyna Evansa:

“Jeśli prześledzimy sezon 2014, to Robert był w większości przypadków szybszy od Elfyna na odcinkach specjalnych. W tamtym roku bywało różnie. Raz był szybszy Elfyn, raz my, ale generalnie wygraliśmy chyba więcej tych odcinków specjalnych w mistrzostwach świata. On przy pierwszych startach w WRC2 pokazał, jaka jest różnica, deklasując w Monte Carlo, wygrywając Szwecję ze sporą przewagą. No i to jest taka różnica.”  i dalej dodaje: “Generalnie w mistrzostwach świata i w autach WRC siedzą zazwyczaj świetni kierowcy. Dlatego, jeśli ktoś mówi: to jest średniak… Elfyn jest średniakiem, to trzeba mieć świadomość, że średniak w WRC to jest ktoś taki, kto przyszedł do WRC2 i wygrywa odcinki po 30 sekund.”

Pełna wersja trzeciej części wywiadu w materiale wideo:

Część 1 wywiadu: Szczepaniak: „Rozmowy trwają, natomiast na dziś nic więcej nie możemy potwierdzić” – Część 1 [Wideo]

Część 2 wywiadu: Maciek Szczepaniak o Kubicy „Jest fenomenem na skalę światową” – Część 2 [Wideo]


Hubert Ptaszek o Rally Guanajuato Mexico 2016 part III12734251_1002271883180915_2804280064968591958_n

“Nie miałem jeszcze osobiście „przyjemności” doświadczyć takiego spadku mocy wywołanego dużymi wysokościami, ale muszę przyznać, że przy dużych spadaniach i podjazdach występujących w Meksyku, każdy błąd będzie jeszcze bardziej kosztowny”.

 

 

 


The Ptock Team melduje ze…….. stołówki

“Tak wygląda nasza stołówka w Meksyku. Jedzenie -palce lizać !”


The Ptock Team melduje tym razem ze…….. spaceru

“Jesteśmy już po spacerze w Guanajuato, gdzie w czwartek odbędzie się ceremonia startu oraz pierwszy odcinek specjalny rozgrywany w nocy. Poznajecie tunel ?”

fot. Hubert Ptaszek Official

fot. Hubert Ptaszek Official


The Ptock Team melduje teraz z…….. zakupów

“El Gringo Rafał Cebula wpasowuje się w klimat – brakuje mu już tylko kowbojskich butów”.

12803305_1005405892867514_1057905209366194785_n

fot. Hubert Ptaszek Official


Hubert Ptaszek o Rally Guanajuato Mexico 2016 part IV10406763_1005347039540066_355962731966869890_n

“Cała trasa Rajdu Meksyku liczyć będzie 1077 kilometrów, z czego niemal 400 pokonamy na pełnym ogniu.  Ogromnie cieszę się z nadchodzącego wyzwania, damy z siebie wszystko !”

 

 


The Ptock Team meldunek z trasy zapoznania

“Kontynuujemy zapoznanie z trasą Rajdu Meksyku…”


Hubert Ptaszek o Rally Guanajuato Mexico 2016 part V 12744592_1002278519846918_279140274734644329_n

“Nigdy nie byłem w Meksyku, ale Maciek Szczepaniak mówi, że na tych wysokościach ciągle odnosi się wrażenie, jakby coś w aucie nawaliło… My jednak postaramy się nadrobić spadek mocy dobrym nastawieniem i równym tempem ! Mam nadzieję, że jesteście z nami !”

 

 


 

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: ArtNr4
o 05:23

Udostępnij:

error: Content is protected !!