^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 16 marca 2016

2016 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix

0011401_2016-formula-1-rolex-australian-grand-prix-official-program

 

Rozpoczynamy  67 sezon FIA Formula 1 World Championship. Tradycyjnie otwieramy sezon “królowej motorsportu” w Melbourne w Australii. Areną pierwszych tegorocznych zmagań będzie Albert Park Grand Prix Circuit, który gospodarzem australijskiej rundy jest od 1996 roku. Niekwestionowanym rekordzistą australijskiej rundy, z czterema zwycięstwami na koncie, pozostaje Michael Schumacher. Jenson Button trzykrotnie triumfował w Melbourne, natomiast Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton mają w dorobku po dwie wygrane.

Tegoroczne F1 Rolex Australian Grand Prix będzie wielką niewiadomą, nie tylko ze względu na nowe regulacje oraz zmiany systemu rozgrywania kwalifikacji, ale również na fakt, że wiele ekip w dalszym ciągu boryka się z problemami technicznymi, których to nie zdążyły wyeliminować podczas przedsezonowych testów na Barcelona-Catalunya Circuit.

Czekamy więc na pierwszy “green light” na Albert Park Circuit i liczymy na większe emocje niż w ubiegłym sezonie oraz prawdziwe ściganie na torach Formula 1…

 

 

 

 

 

 

 

 


Historia F1 Australian Grand Prix

2016 FIA Formula 1 World Championship – Team’s and driver’s

LEWIS HAMILTON: “Testy były niesamowite, najlepsze jakie pamiętam w mojej karierze. Samochód spisuje się jeszcze lepiej niż w zeszłym roku, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i niezawodność. Jest dopracowany w każdym obszarze. Byłem w fabryce w zeszłym tygodniu i stanąłem przed wszystkimi, którzy pracowali tak ciężko, aby dojść do tego punktu. Jestem z tym zespołem od czterech lat i pomimo tych wszystkich sukcesów, podnosimy poprzeczkę w każdym sezonie, co jest bardzo imponujące. Wiem, że chłopaki i dziewczyny chcą, abyśmy cisnęli o jak najlepsze wyniki, więc to zależy od nas kierowców, abyśmy uzyskali je na torze. Ludzie pytają mnie o motywację, ale wystarczy, że spojrzę na twarze tych ludzi i wiem po co walczę. Jest kilka rzeczy, które sprawiają, że w tym roku czeka nas większe wyzwanie. Będą miały na to wpływ zmiany w komunikacji radiowej. Inżynierowie nic nie mogą podpowiadać, co może mieć wpływ na osiągi podczas wyścigu, więc będziemy musieli zapamiętać o wiele więcej. To również dotyczy strategii. To będzie trudne, ale miejmy nadzieję, że wyścigi będą bardziej ekscytujące. Teraz jedziemy do Melbourne, gdzie będziemy mieli pierwszą szansą zobaczyć, jak to się układa na torze”.

Taka jest Formula 1

Harmonogram Formula 1 Rolex Australian Grand Prix

itinerary

2016 Formula 1 Qualifying System

CdVVVkZW8AAO2vV.jpg large

Pascal Wehrlein: Melbourne to cudowne miasto. Nie ma lepszego miejsca na mój debiut w Formule 1, oczywiście poza Niemcami. Odwiedziłem Melbourne już wcześniej, jako rezerwowy kierowca Mercedesa, więc dobrze znam to miejsce. Cieszę się, bo teraz nie będę miał dużo czasu na zwiedzanie! Nie mogę się już doczekać mojego wyścigowego debiutu. Od testów minęło już sporo czasu i da się odczuć pewne podekscytowanie. Sądzę, że każda przerwa pomiędzy weekendami Grand Prix będzie teraz tak dla mnie wyglądać. Przed nami wciąż wiele nauki, ale chcę wyciągać lekcje z każdego doświadczenia. Pragnę dążyć do ciągłej poprawy. Dam z siebie wszystko, co tylko będę mógł i zobaczymy jak mi pójdzie. Wciąż jest zbyt wcześnie na snucie prognoz. Musimy poczekać do kwalifikacji. Póki co wolę koncentrować się na własnych osiągach”.

Melbourne Albert Park Circuit

australia2 (1)
Okrążenie Albert Park Grand Prix Circuit z Sebastianem Vettelem

CARLOS SAINZ JUNIOR: Mam dobre wspomnienia z Australii, prawdopodobnie jedne z lepszych z sezonu 2015, ponieważ zdobyłem ósme pole startowe w mojej pierwszej czasówce w F1, a potem punktowałem w wyścigu. W zeszłym roku pierwszy raz odkryłem ten tor i jest fajny. Pamiętam pierwszy zakręt, dość wyboisty i łatwo zablokować przednie koła. Druga strefa DRS jest zdradliwa, ponieważ go otwieramy na wyjściu z zakrętu nr2. Trzeba jechać ostrożnie na wejściu w zakręt nr6, ponieważ łatwo wyjechać na trawę. Trzeba jechać blisko ścian w zakrętach nr 9 i 10, to daje dobry czas okrążenia i przypomina trochę Monako. Moją ulubioną częścią toru są zakręty nr11 i 12, które jedziemy na szóstym biegu. Ostatni zakręt zawiera kolejną fajną kombinację zakrętów, chociaż dwa ostatnie są zdradliwe, szczególnie nr 16, kiedy walczy się z kierownicą, aby dobrze wyjść z zakrętu. Generalnie dobrze się tam bawiłem w zeszłym roku i mam nadzieję, że tym razem będzie tak samo.”

2016 Pirelli F1 tyres

Jak co roku początek weekendu będzie bardzo trudny, ponieważ ekipy nie tylko będą zmagać się z nowymi bolidami, ale również z “zieloną nawierzchnią”, a proces nagumowania toru jest niezmiernie czasochłonny. Jednak dużym atutem toru w Melbourne jest bardzo gładki asfalt  co przyczynia się do bardzo niskiej degradacji opon. Jak informuje Pirelli, kierowcy będą musieli zwrócić szczególną uwagę na lewą tylną oponę, która będzie poddawana największym siłom i dociskowi. Włoski producent opon na australijską rundę przygotował trzy mieszanki: pośrednią, miękką oraz supermiękką. Ze względu na zmiany w regulaminie, kierowcy będą mieli do dyspozycji łącznie podczas weekendu wyścigowego 13 kompletów opon.

Jak mówią specjaliści z Pirelli zrozumienie nowych przepisów dotyczących opon w F1 nigdy  nie było łatwiejsze…

Strategia oponiarska kierowców na 2016 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix

CdCHZiUWIAE2VKz.jpg large

FERNANDO ALONSO: “To była bardzo długa zima, najdłuższa, jaką pamiętam w F1, więc nie mogę doczekać się powrotu do samochodu. Ten tor zawsze jest ekscytujący do jazdy, częściowo ze względu na swój charakter toru ulicznego – małe obszary wyjazdowe, wyboista nawierzchnia i niska przyczepność, ale również każdy nie może doczekać się ścigania. Ważny jest, aby dobrze zacząć. Z reguły wszyscy czekają na powrót i często podczas wyścigu dochodzi do jakiś dramatów. Ciekawe, jak w tym roku wypadnie dobór opon i jakie strategie obiorą zespoły, ale tak naprawdę dopiero w niedzielę po południu dowiemy się, gdzie jesteśmy. W piątek i sobotę będziemy ciężko pracowali, aby przewidzieć charakterystykę toru na dzień wyścigu i skupimy się na ustawieniu samochodu w ostatecznej specyfikacji. Ciekawie będzie zobaczyć jak spiszą się poprawki jednostki napędowej na tym zdradliwym torze”.

Breaking News: Renault F1 2016 new livery…

 CdqEC77WEAAt0he  CdqEC6xWIAA5gqt  CdqEDAYW8AAFBYf


 “Driver of a day”

Pierwszy raz w historii Formuła 1 będzie przyznawała także tytuł “Driver of a day” (kierowca dnia). Niekoniecznie musi nim zostać zwycięzca wyścigu – nagrodę za pośrednictwem internetowego głosowania będą przyznawali fani. ”Będziemy zachęcać widzów do głosowania online na kierowcę dnia. Zwycięzca zostanie ogłoszony bezpośrednio po zakończeniu wyścigu, podczas wręczenia nagród” – czytamy w oświadczeniu Formuły 1. Co ciekawe, Formuła 1 jest jedną z niewielu wielkich sportowych organizacji, która do tej pory nie komunikowała się z fanami przez oficjalne konto na Facebooku. To także zmienia się wraz z nadejściem nowego sezonu – oficjalne konto wreszcie powstało i w kilka dni zgromadziło niemal 2 miliony kibiców !


 

Wyniki sesji FP1 na Albert Park Grand Prix Circuit

CdzILt3VIAA3bP7.jpg large

Wyniki sesji FP2 na Albert Park Grand Prix Circuit

Cd0JSSGUkAAaQQi.jpg large

Wyniki sesji FP3 na Albert Park Grand Prix Circuit

Cd4gjCUUAAQ2haL.jpg large

Wyniki sesji Q na Albert Park Grand Prix Circuit

Cd5JdqUUsAAWrjA.jpg large

Wyniki 2016 Formula 1 Rolex Australian Grand Prix

Cd-SMUAVIAAVEUA.jpg large

źródło: FIA, Formula 1, Pirelli Motorsport

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 10:35

Udostępnij:

error: Content is protected !!