^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 27 lipca 2016

Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016

Formula 1 Grosser Preis von Deutschland

 

 

 

Zanim karawana Formula 1 uda się na czterotygodniowe, skądinąd zasłużone wakacje, rozegra jeszcze jeden wyścig – Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016, które powraca do kalendarza po roku banicji (taka sytuacja zaistniała po raz pierwszy w 60 letniej historii). Ostatni przed wakacyjną przerwa wyścig na pewno dostarczy nam spora dawkę emocji. Bowiem poza rywalizacją walczących o tytuł mistrza świata Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga naszą uwagę przykuwać będzie inna, bardzo interesująca rywalizacja – walka Scuderii Ferrari z Red Bull Racing. Stawką tego pojedynku jest….. niestety tylko wicemistrzostwo świata konstruktorów. Oba zespoły dzieli już tylko 1 punkt w klasyfikacji generalnej sezonu. Atmosfera w ekipie z Maranello jest bliska wrzenia, tak więc zarówno dla Ferrari jak i Sebastiana Vettela Hockenheim to idealne miejsce oraz ostatni już dzwonek na pokazanie swojego potencjału.

 

 


Historia Formula 1 Grosser Preis von Deutschland

Daniel Ricciardo: “Myślę, że Hockenheimring jest aktualnie fajnym torem. Lubię wjazd na stadion. Kibice są dużymi fanami motorsportu, co zawsze jest niesamowite. Wokół toru są fajne miasteczka, które oferują dania tradycyjnej kuchni niemieckiej i po moim tygodniu w  Austrii nie mogę się doczekać na drugą rundę ze sznyclami.”

Formula 1 Grosser Preis von Deutschland facts

1. To już 62 edycja Formula 1 Grosser Preis von Deutschland. Zawodów zabrakło w kalendarzu mistrzostw pięciokrotnie: w 1950, 1955, 1960, 2007 oraz 2015 roku. Tym razem to niemiecka runda, a nie, jak to wcześniej bywało Hungaroring, stanowi ostatnią przed wakacyjną przerwą.

2. Formula 1 Grosser Preis von Deutschland rozegrano 34-krotnie na Hockenheimringu,  26-krotnie na Nurburgringu (w tym 4-krotnie na Nordschliefe) oraz jeden raz na torze AVUS w Berlinie (w 1959 roku). Formula 1 ściga się na obecnej konfiguracji Hockenheimringu od 2002 roku. Niemiecka runda Formula 1 zawsze stanowiła interesujące widowisko i to nie tylko ze względu na aspekt “czysto” sportowy….

3. Do Michaela Schumachera należy rekord zwycięstw w  Grosser Preis von Deutschland. Niemiec zwyciężał u siebie czterokrotnie (w latach 1995, 2002, 2004 i 2006) i za każdym razem było to na Hockenheimringu. Ponadto do Michaela należy rekord zwycięstw w Grand Prix Europy rozgrywanych na Nurburgringu, Schumacher zwyciężał tam 5-krotnie w latach 1995, 2000, 2001, 2004 i 2006.

4. Spośród zespołów najwięcej wygranych w Formula 1 Grosser Preis von Deutschland posiada Scuderia Ferrari. Ekipa z Maranello zwyciężyła w tych zawodach już 21 razy, w tym 11-krotnie na Hockenheimringu.

5. Z aktualnie “czynnych” kierowców najwięcej sukcesów w Formula 1 Grosser Preis von Deutschland świętował Fernando Alonso. Hiszpan wygrał ten wyścig 3-krotnie, również za każdym na Hockenheimringu. W 2005 roku dokonał tego bolidem Renault, a w 2010 i 2012 roku bolidem Scuderii Ferrari.

6. Na obecnej konfiguracji Hockenheimringu w blisko 70% przypadków wygrywał zawodnik startujący z pole position. Nigdy nie zwyciężył na niej kierowca ustawiony dalej niż na piątym polu. Wyjatek stanowi tutaj Brazylijczyk Rubens Barrichello, który triumfował startując z 18 pola, ale dokonał tego na starej wersji toru, w sezonie 2000. Było to zarazem jego pierwsze zwycięstwo w Formula 1.

7.
Podczas Formula 1 Grosser Preis von Deutschland piękny jubileusz obchodził będzie Australijczyk Daniel Ricciardo. Niemiecka runda będzie bowiem jego 100 startem w “królowej motorsportu”. Identyczny jubileusz, ale cztery lata temu, obchodził na Hockenheimringu Brytyjczyk Lewis Hamilton.

8. Nasz Robert Kubica 4-krotnie, w latach 2007-2010, startował w wyścigach Formula 1 rozgrywanych w Niemczech. W 2007 na Nürburgringu  startując z 5 pola do mety dojechał na 7 miejscu, w 2008 roku na Hockenheimringu wystartował z 7 pola i takie tez dowiózł do mety wyścigu, w 2009 roku ponownie na Nürburgringu wystartował z 16 pola meldując sie na mecie na P14. Ostatni raz w Niemczech Robert wystartował w 2010 rokuna Hockenheimringu w barwach Renault F1 Team zajmując po starcie z 7 pola 7 miejsce. W 2006 roku nasz rodak zaznaczył swoja obecność podczas weekendu F1 w Niemczech biorą udział jedynie w sesjach treningowych.

9. Formula 1 Grosser Preis von Deutschland to równiez czas “debiutów”. Aż 6 kierowców pojedzie na Hockenheimringu bolidem Formula 1 pierwszy raz. Są to: Holender Max Verstappen, Hiszpan Carlos Sainz Jr, Niemiec Pascal Wehrlein, Brytyjczyk Jolyon Palmer, Brazylijczyk Felipe Nasr oraz Indonezyjczyk Rio Haryanto. Należy jednak zaznaczyć, iż każdy z nich startował już na tym torze w innych seriach. Pascal Wehrlein zapewnił sobie na nim tytuł mistrzowski w DTM 2015, a Max Verstappen i Carlos Sainz Jr zwyciężali na tym obiekcie w Euro Formula 3 (Max) oraz Formul Renault 2.0 NEC (Carlos).

Harmonogram Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016

har germanyLewis Hamilton: “Zwycięstwo na Węgrzech, po nie tak dobrym rozpoczęciu weekendu, było wspaniałym uczuciem. Jeśli udaje się wyjść na szczyt, kiedy sprawy nie układają się perfekcyjnie, to może być już tylko dobrze. Teraz jedziemy do Niemiec, na jeden z domowych wyścigów zespołu, po Silverstone. Wspaniale tam wrócić. Ostatni raz wygrałem na Hockenheim w 2008 roku, wydaje się, że to było wieki temu. Mam kilka dobrych wspomnień z tego toru i kraju. Dużo tam się ścigałem na początku mojej kariery, w juniorskich formułach i już od tego czasu byłem częścią rodziny Mercedesa. Wspaniale byłoby znów wygrać przed przerwą wakacyjną, dla wszystkich pracowników Mercedesa i zespołu. Ostatnie wyścigi były dla mnie dobre i chcę kontynuować tę formę.”

Hockenheimring

f1 germanyPascal Wehrlein: To moje domowe Grand Prix – nie mogę się go już doczekać. Będzie to także dla mnie najgorętszy weekend w roku pod względem obowiązków, więc cieszę się, że zaraz po nim rozpocznie się letnia przerwa. Oczywiście wyścig ten będzie miał dla mnie ogromne znaczenie – w końcu po raz pierwszy będę mógł zaprezentować się przed moimi rodakami w bolidzie F1. Znajomość obiektu daje mi pewną przewagę, ale koniec końców zawsze dajemy z siebie wszystko, niezależnie od toru, na jakim akurat się znajdujemy.”

Okrążenie Hockenheimring

Nico Rosberg: “Przegranie wyścigu na Węgrzech już w pierwszym zakręcie było rozczarowujące. Byłem jednak zadowolony z mojego  tempa przez cały weekend, co motywuje mnie na przyszłość. Cieszę się, że tak szybko mogę wrócić do bolidu, szczególnie, że to mój drugi domowy wyścig. Kilka tygodni temu spędziłem świetny dzień na Hockenheim i jeździłem mistrzowskim bolidem Miki Hakkinena. Przejazd przez bramę tego toru daje wiele wspomnień z dzieciństwa, kiedy jeździłem na DTM z moim tatą, oraz zwycięstwo w grand prix w 2014 roku. Mam nadzieję, że powtórzę to w tym roku, dla kibiców i wszystkich w Mercedesie. Po tym wyścigu to będzie zasłużony odpoczynek dla zespołu. Będę cisnął, aby zapewnić wyniki, na jakie zasługują, zanim będziemy mieli czas na naładowanie baterii.”

Strategia oponiarska Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016

Paul Hembery Pirelli Motorsport Director: Hockenheim to trochę nieznane terytorium: nie ścigaliśmy się tam od dwóch lat, a wcześniej wyścig organizowano na przemian z Nurburgringiem, więc w porównaniu z innymi obiektami wszyscy mają mniej historycznych danych. Oczywiście samochody są znacznie szybsze niż w 2014 roku i dlatego dobraliśmy mieszanki, które są o szczebel twardsze niż poprzednim razem. Dwa lata temu weekend przebiegał pod znakiem zmiennej pogody: w dniu wyścigu temperatura była o 20 stopni niższa niż podczas upalnych kwalifikacji. Grand Prix Niemiec ponownie odbywa się o tej samej porze roku, więc w grę wchodzi podobny scenariusz”.

pirelli-niemcyRomain Grosjean: Hockenheim z pewnością jest torem, na którym istotne znaczenie ma prędkość na prostych, stabilność na dohamowaniach i dobra trakcja w zakrętach. Kiedy dysponujesz świetną trakcją w wolnych zakrętach, to automatycznie pozytywnie wpływa to na twoje prędkości na prostych. Jest także stadion – bardzo wąska sekcja pokonywana wśród kibiców. Chciałbym rozpocząć wakacyjną przerwę z dobrym wynikiem. Zawsze dobrze jest zachować wysokie morale przed okresem odpoczynku od ścigania. Wszyscy mają świadomość tego, co udało nam się do tej pory osiągnąć. Nadal stać nas na poprawę. To bardzo długi sezon – tych kilka wolnych weekendów w sierpniu stanowi dopiero półmetek tegorocznych mistrzostw. Później czeka nas wiele pozaeuropejskich rund. Jestem pewny, że stać nas na osiągnięcie w nich mocnych wyników. Musimy tylko ciężko pracować, zachowywać koncentrację i dobrze wykorzystywać wolne chwile.”

fot. FIA, Formula 1, Pirelli Motorsport


Czy to tylko początek “burzy kadrowej” w Maranello…

Cierpliwość szefów włoskiej marki chyba się wyczerpała. Scuderia Ferrari poinformowało o rozstaniu z Technical Chief Jamesem Allisonem. Obowiązujący do końca 2017 roku kontrakt obie strony zgodziły się rozwiązać za “porozumieniem stron”. James Allison, syn Air Chief Marshal RAF Sir Johna Allisona do Formula 1 trafił wprost po studiach na Uniwersytecie Cambridge. Na poczatku pracował w dziale aerodynamiki Benettona, potem przeniósł się do Larrousse’a, a w 2000 trafił do ekipy z Maranello. Następnie w 2009 roku wrócił do Enstone gdzie został dyrektorem technicznym. W 2013 opuścił Lotusa i zatrudnił się w Scuderria Ferrari jako dyrektor techniczny odpowiedzialny za sprawy nadwozia. Brytyjczyka zastąpił Włoch Mattia Binotto aktualny szef działu silnikowego.

Team Chief Maurizio Arrivabene podziękował Allisonowi za wkład w rozwój zespołu: Zespół chciałby podziękować Jamesowi za jego zaangażowanie i poświęcenie w okresie współpracy i życzyć mu sukcesów i spokoju w realizowaniu kolejnych wyzwań”.

James Allison na koniec dodał: Lata spędzone w Ferrari w dwóch różnych fazach i na odmiennych stanowiskach, pozwoliły mi poznać i docenić wartość zespołu i tworzących go ludzi, kobiet i mężczyzn. Chciałbym podziękować im wszystkim za wspaniałe doświadczenia, tak na gruncie roboczym jak i czysto ludzkim. Życzę wszystkim radosnej przyszłości i wielu sukcesów”.

fot. Scuderia Ferrari


“Champions for Charity”

27-07-2016 Opel Mainz Arena

Tymczasem w środę na Opel Mainz Arena odbyła sie kolejna już edycja tradycyjnego już meczu piłki nożnej „Champions for Charity“ na cześć legendarnego kierowcy F1 Niemca Michaela Schumachera. Pasjonujące jak zawsze widowisko rozegrano pomiędzy drużynami przyjaciół Miachaela – “Nowitzki All Stars” oraz “Nazionale Piloti”.

W składach obu zespołów zobaczyliśmy wiele gwiazd na czele z Sebastienem Vettelem, Nico Rosbergiem, Felipe Massą, Miką Hakkinenem, Davidem Coulthardem, Daniele Ricciardo, Timo Scheiderem, Carlosem Sainzem Jr, Kristianem Ghedina, Ivanem Capellim oraz synem Michaela – Mickiem Schumacherem. W tym roku ponownie lepsza okazała się drużyna “Nowitzki All Stars” (złożona, poza kapitanem, niemal w całości z byłych piłkarzy) wygrywając 9:6. Na trybunach stadionu w Moguncji zasiadło 25 000 kibiców, a dochód z meczu przeznaczono na fundacje BasKIDball oraz Schädel-Hirnpatienten in Not.

Kapitanowie obu drużyn Dirk Nowitzki oraz Sebastien Vettel obok Mika Hakkinen

CobsC7UUMAAXpVU                                                               Daniel Ricciardo, Mick Schumacher i Sebastien Vettel

Mika Hakkinen i David Coulthard

fot. Formula 1, Nazionale Piloti


Nie dla systemu Halo w 2017 roku. Złagodzenie przepisów dotyczących komunikacji radiowej.

Podczas wczorajszego posiedzenia Grupy Strategicznej, do jakiego doszło w Genewie, władze Formula One Management odrzuciły plany wprowadzenia od sezonu 2017 systemu ochrony kokpitu dla kierowców. Po wielu miesiącach testów i prac rozwojowych FIA uznała, że system Halo jest gotowy do wprowadzenia do Formula 1 począwszy od sezonu 2017. Pomimo nadziei wyrażanych przez President of the Fédération Internationale de l’Automobile Jeana Todta, podczas spotkania Grupy Strategicznej nie uzyskano wymaganego poparcia, aby możliwe było wprowadzenie niezbędnych zmian w przepisach.


Chociaż powody takiego obrotu wydarzeń nie zostały bliżej wyjaśnione, można sugerować, że zespoły i Bernie Ecclestone twardo obstają przy prowadzeniu dalszych prac rozwojowych dotyczących systemu ochrony kokpitu. Szczególny sceptycyzm co do koncepcji Halo wyrażał Red Bull, który opracował swoje autorskie rozwiązanie – Aeroscreen. Nie zyskało ono jednak pozytywnej opinii organu zarządzającego. Myślę że ta koncepcja wymaga dalszych badań i rozwoju. Naszym zdaniem wprowadzanie jej w sezonie 2017 byłoby działaniem w ostatniej chwili, które w oczywisty sposób wpłynęłoby na osiągi aerodynamiczne i tak dalej. Nie wiemy, jak duże byłyby tego efekty”  tłumaczył przed spotkaniem Team Chief Red Bull Racing Christian Horner.

Jednak w wydanym oświadczeniu FIA zakomunikowała iż: “Grupa Strategiczna jednomyślnie poparła wprowadzenie od 2018 roku ochrony kokpitu do bolidów F1 w celu znaczącej poprawy bezpieczeństwa kierowców. Uznano, że ze względu na ograniczone ramy czasowe przed startem sezonu 2017, rozsądne jest, by wykorzystać pozostałą cześć tegorocznych mistrzostw i początkową fazę kolejnych, do dalszej oceny pełnego potencjału wszystkich dostępnych opcji, przed wydaniem ostatecznego potwierdzenia. Plan ten obejmuje przeprowadzenie na torach wielu kolejnych testów systemu Halo podczas sesji treningowych. Pomimo tego, że Halo jest obecnie preferowanym rozwiązaniem, i jak na tę chwilę uważa się je za rozwiązanie zapewniające najszerszy zakres ochrony, konsensus wypracowany w Grupie Strategicznej otwiera możliwość znalezienia poprzez dalsze badania bardziej kompletnego systemu”.

Na tym samym spotkaniu Grupa Strategiczna podjęła również decyzję o liberalizacji przepisów dotyczących komunikacji radiowej podczas wyścigu oraz przestrzegania przez kierowców limitów toru. Już od Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016 podczas wyścigu nie będą obowiązywały żadne ograniczenia w prowadzeniu rozmów pomiędzy kierowcami i zespołami. Jedyny wyjątek stanowiło będzie okrążenie formujące, podczas którego nie będą dozwolone żadne konwersacje radiowe, mogące pomóc kierowcom w odpowiednim dostrojeniu ustawień sprzęgła czy realizacji innych procedur przedstartowych. Wypracowane uzgodnienia nie wymagają akceptacji Komisji F1 jak również ratyfikacji Światowej Rady Sportu Motorowego, gdyż stosowane dotąd restrykcje płynęły wyłącznie z dyrektywy technicznej wydanej przez dyrektora wyścigowego, a nie konkretnych zapisów regulaminów obowiązujących w sporcie.

Kolejnym tematem poruszonym w trakcie spotkania w Genewie były również kwestie zaprzestania nakładania kar za łamanie limitów toru. Podstawowym argumentem był fakt, iż trudno jest ocenić, czy na ich skutek kierowcy rzeczywiście zyskują jakąkolwiek przewagę. Jeśli taka opinia zostanie potwierdzona przed startem Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016, będzie zasadą obowiązującą także na wszystkich pozostałych torach.

fot. Formula 1, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari


Wyniki sesji FP1 na Hockenheimringu

FP1


Wyniki sesji FP2 na Hockenheimringu

FP2


Wyniki sesji FP3 na Hockenheimringu

ComtgwAWEAA8MUN


Wyniki kwalifikacji do Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016

Q


Wyniki Formula 1 Grosser Preis von Deutschland 2016

race

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 06:17

Udostępnij:

error: Content is protected !!