^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 15 września 2016

Robert Kubica w V rundzie Renault Sport Trophy 2016

 

Wreszcie się doczekaliśmy… Według informacji przekazanej przez Renault Sport Robert Kubica wystąpi w V rundzie Renault Sport Trophy 2016 na belgijskim Circuit de Spa-Francorchamps. Roberta  w dniach 23-25 września zobaczymy za kierownicą Renault Sport R.S. 01 francuskiego zespołu Duqueine Engineering. Partnerem Kubicy będzie Francuz Christophe Hamon. Nasz rodak odbył już pierwsze testy auta na Circuit d’Alès w południowej Francji. Robert Kubica był pod dużym wrażeniem osiągów auta oraz jego zachowania na torze. Czyżby Robert rozpoczynał nowy rozdział w swojej motorsportowej karierze…


 Circuit d’Alès

Charakterystyka toru:

3 300 m całkowita długość toru (możliwych kilka konfiguracji)
2 520 m długość pętli wyścigowej toru (9 zakrętów prawych, 5 zakrętów lewych)
600 m  prosta start-meta
13 m szerokość toru


Renault Sport R.S. 01

Renault Sport R.S. 01 posiada nadwozie typu monocoque wytworzone z włókna węglowego przez firmę Dallara. Aerodynamika skutecznością przypomina tę z Formuły Renault 3.5. Szerokość samochodu to imponujące 2 metry, podczas gdy wysokość sięga 1,11 m. Niska masa, sięgająca 1100 kg, zapewnia iście wyczynowe osiągi, a maksymalna prędkość to 300 km/h.

Do napędu Renault Sport R.S. 01 służy centralnie umieszczony, pochodzący z Nissana GT-R, silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,8 litra, generujący ponad 500 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędowa współpracuje z 7-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów firmy Sadev. Osiągi auta pozycjonują je pomiędzy autami klasy GT3 a autami serii DTM.

tech-dat


Jak to napisali właściciele Circuit d’Alès na swoim oficjalnym profilu: “Mistrz po pierwszych testach !!! Ciąg dalszy za tydzień !!!”….

Robert Kubica po pierwszych testach Renault Sport R.S. 01: “Szybko poczułem się dobrze za sterami R.S. 01 i nawet na torze o wielu technicznych zakrętach jak Ales było bardzo szybko. Od razu widoczne były cechy samochodu, zwłaszcza siła hamowania z karbonowymi tarczami. Byłem pod wrażeniem tego jak późno można hamować oraz sztywnością nadwozia, nawet jadąc na granicy przyczepności. Nie mogę doczekać się jazdy na Spa, gdzie docisk generowany przez samochód ma ogromne znaczenie”.

fot. Renault Sport, Duqueine Engineering, Circuit d’Alès, Motorsport.com


Renault Sport Trophy 2016



Motorsport weekend 23-25.09.2016 Circuit de Spa-francorchamps

aktualizacja 16.09.2016 godz.7:30

Spa poster


Harmonogram Renault Sport Trophy na Circuit de Spa-Francorchamps

aktualizacja 16.09.2016 godz.7:30

roz-jazd-spa

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 13:08

Udostępnij:

error: Content is protected !!