^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 25 października 2016

WRC bez Volkswagen Motorsport…

Co się dzieje z niemieckim motorsportem? Po informacjach jakie napłynęły do nas dzisiaj z Inglostadt (decyzja Audi dot. WEC) kolejne, dość sensacyjnie brzmiące informacje przekazał niemiecki portal motorsport-total.com. ….. z informacji uzyskanej, jak twierdzą, od dobrze poinformowanych źródeł wynika, iż Volkswagen poważnie rozważa opuszczenie rywalizacji w FIA World Rally Championship po zakończeniu sezonu 2017. Przyczyną takiej decyzji mają być ogromne straty koncernu poniesione po tzw. “Diesel-gate” (aferze z silnikami diesla). Istnieje ponoć szansa na pozostanie VW Motorsport w rajdach lecz uwarunkowana została ona (co chyba nie będzie aż tak trudne) bardzo dobrymi wynikami zespołu w 2017 roku.

Ingo Roersch Press Officer VW Motorsport zapytany o całą sytuację odpowiedział w dość lakonicznym stylu: “To wszystko spekulacje, w których nie chcemy uczestniczyć. Obecnie koncentrujemy się na rajdzie w Walii i przygotowaniach do sezonu 2017”. Zapytany natomiast o deklaracje firmy z czerwca 2014 roku dotyczącą komunikatu o pozostaniu w WRC do sezonu 2019 skwitował: “Każdy wie, że Volkswagen stoi przed trudnym wyzwaniem. Trudno jest patrzeć w przyszłość”…


FIA World Rally Championship bez Volkswagena

Aktualizacja 01.11.2016 godz. 12:30

Potwierdziły się wcześniejsze informacje o wycofaniu się z WRC zespołu Volkswagen Motorsport. Jednak z informacji przekazanych przez magazyn Autocar nastąpi to już z końcem obecnego sezonu, a ostatnim startem zespołu w rajdowych mistrzostwach świata będzie Kennards Hire Rally Australia 2016. Decyzja została podjęta dzisiaj przedpołudniem podczas posiedzenia zarządu firmy w Wolfsburgu. Oficjalny komunikat Volkswagena w tej sprawie ma ukazać się jutro.

Zarząd postanowił utrzymać na etatach około 200 pracowników VW Motorsport. Dział sportu Volkswagena skoncentruje się teraz na programie VW Golfa TCR i innych aktywnościach marki w sporcie. Istnieją plany aby część personelu została przesunięta do rajdowego programu Skody. Jeśli zaś chodzi o nowy model Polo GTi WRC 2017, pomimo dalece zaawansowanych prac, nie ma planów udostępnienia go prywatnym kierowcom. Koszty poniesione na rozwój nowego samochodu rozłożą się w obecnym budżecie działu badawczo-rozwojowego. Program WRC zostanie ostatecznie zamknięty.

Niemiecki zespół wygrał klasyfikację producentów w latach 2013, 2014, 2015 oraz w 2016 roku, pieczętując tytuł w ostatni wekend w Walii. Na konto Volkswagena zapisano także 42 wygrane rundy WRC, a Francuz Sébastien Ogier czterokrotnie z rzędu zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata (2013-2016). Taki obrót spraw jest mało komfortowy dla załóg zespołu, a w szczególności dla kierowców marki Sébastiena Ogiera, FinaJariego-Mattiego Latvali oraz Norwega Andreasa Mikkelsena. Wolne fotele na rynku posiadają już tylko Toyota Gazoo Racing WRT oraz M-Sport WRT. Citroen Racing WRT zapowiedział Brytyjczyków Krisa Meeka, Craiga Breena oraz Francuza Stephana Lefebvre. Hyundai Motorsport nie zmienia swojego składu (Neuville / Sordo / Paddon). W TGR WRT potwierdzony został jedynie Fin Juho Hanninen, a w M-Sport Francuz Eric Camilli choć bardzo mocno wiązany z brytyjskim teamem jest Estończyk Ott Tanak.  Jednak w przypadku, gdy na “bezrobociu” znaleźli się tacy gracze, wszystko może nam się wywrócić do góry nogami…

Chyba sam Volkswagen nie spodziewał się, że bagno “dieselgate” w dość szybkim tempie wciągnie wszystkie flagowe projekty koncernu… Niestety ale i przy tej okazji należy stwierdzić, że obok wcześniejszego odejścia Audi z projektu LMP1, tak i zakończenie projektu WRC przez VW będą niepowetowanymi stratami dla całego świata motorsportu…

fot. FIA, WRC, Volkswagen Motorsport, @World

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 09:00

Udostępnij:

error: Content is protected !!