^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 25 Październik 2016

WRC bez Volkswagen Motorsport…

Co się dzieje z niemieckim motorsportem? Po informacjach jakie napłynęły do nas dzisiaj z Inglostadt (decyzja Audi dot. WEC) kolejne, dość sensacyjnie brzmiące informacje przekazał niemiecki portal motorsport-total.com. ….. z informacji uzyskanej, jak twierdzą, od dobrze poinformowanych źródeł wynika, iż Volkswagen poważnie rozważa opuszczenie rywalizacji w FIA World Rally Championship po zakończeniu sezonu 2017. Przyczyną takiej decyzji mają być ogromne straty koncernu poniesione po tzw. “Diesel-gate” (aferze z silnikami diesla). Istnieje ponoć szansa na pozostanie VW Motorsport w rajdach lecz uwarunkowana została ona (co chyba nie będzie aż tak trudne) bardzo dobrymi wynikami zespołu w 2017 roku.

Ingo Roersch Press Officer VW Motorsport zapytany o całą sytuację odpowiedział w dość lakonicznym stylu: “To wszystko spekulacje, w których nie chcemy uczestniczyć. Obecnie koncentrujemy się na rajdzie w Walii i przygotowaniach do sezonu 2017”. Zapytany natomiast o deklaracje firmy z czerwca 2014 roku dotyczącą komunikatu o pozostaniu w WRC do sezonu 2019 skwitował: “Każdy wie, że Volkswagen stoi przed trudnym wyzwaniem. Trudno jest patrzeć w przyszłość”…


FIA World Rally Championship bez Volkswagena

Aktualizacja 01.11.2016 godz. 12:30

Potwierdziły się wcześniejsze informacje o wycofaniu się z WRC zespołu Volkswagen Motorsport. Jednak z informacji przekazanych przez magazyn Autocar nastąpi to już z końcem obecnego sezonu, a ostatnim startem zespołu w rajdowych mistrzostwach świata będzie Kennards Hire Rally Australia 2016. Decyzja została podjęta dzisiaj przedpołudniem podczas posiedzenia zarządu firmy w Wolfsburgu. Oficjalny komunikat Volkswagena w tej sprawie ma ukazać się jutro.

Zarząd postanowił utrzymać na etatach około 200 pracowników VW Motorsport. Dział sportu Volkswagena skoncentruje się teraz na programie VW Golfa TCR i innych aktywnościach marki w sporcie. Istnieją plany aby część personelu została przesunięta do rajdowego programu Skody. Jeśli zaś chodzi o nowy model Polo GTi WRC 2017, pomimo dalece zaawansowanych prac, nie ma planów udostępnienia go prywatnym kierowcom. Koszty poniesione na rozwój nowego samochodu rozłożą się w obecnym budżecie działu badawczo-rozwojowego. Program WRC zostanie ostatecznie zamknięty.

Niemiecki zespół wygrał klasyfikację producentów w latach 2013, 2014, 2015 oraz w 2016 roku, pieczętując tytuł w ostatni wekend w Walii. Na konto Volkswagena zapisano także 42 wygrane rundy WRC, a Francuz Sébastien Ogier czterokrotnie z rzędu zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata (2013-2016). Taki obrót spraw jest mało komfortowy dla załóg zespołu, a w szczególności dla kierowców marki Sébastiena Ogiera, FinaJariego-Mattiego Latvali oraz Norwega Andreasa Mikkelsena. Wolne fotele na rynku posiadają już tylko Toyota Gazoo Racing WRT oraz M-Sport WRT. Citroen Racing WRT zapowiedział Brytyjczyków Krisa Meeka, Craiga Breena oraz Francuza Stephana Lefebvre. Hyundai Motorsport nie zmienia swojego składu (Neuville / Sordo / Paddon). W TGR WRT potwierdzony został jedynie Fin Juho Hanninen, a w M-Sport Francuz Eric Camilli choć bardzo mocno wiązany z brytyjskim teamem jest Estończyk Ott Tanak.  Jednak w przypadku, gdy na “bezrobociu” znaleźli się tacy gracze, wszystko może nam się wywrócić do góry nogami…

Chyba sam Volkswagen nie spodziewał się, że bagno “dieselgate” w dość szybkim tempie wciągnie wszystkie flagowe projekty koncernu… Niestety ale i przy tej okazji należy stwierdzić, że obok wcześniejszego odejścia Audi z projektu LMP1, tak i zakończenie projektu WRC przez VW będą niepowetowanymi stratami dla całego świata motorsportu…

fot. FIA, WRC, Volkswagen Motorsport, @World

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 09:00

Udostępnij:

  • Greg_OR

    ciekawie o wszystkim Voice of Rally ze swojej kuchni oczywiście https://www.facebook.com/voiceofrally/videos/659461530883180/
    ciekawych rzeczy ogólnie można się dowiedzieć (ogólnie bardzo podkreślał pozytywną rolę VW dla całego WRC) np. jaką ogromną rolę odgrywał VW w promocji WRC, opłacali ekipy telewizyjne i filmowe, radio, płacili za promocję, wręcz wyręczali oficjalnego promotora.
    Teraz do konkretów czyli kierowcy, czytałem też komentarze na forum autoklubu, Ogier, wg Colina, raczej nie zrobi sobie przerwy, chce wygrywać, więc nie zaryzykuje Toyoty, Hyundai też odpada, zostaje citroen lub?!?… M-Sport, o ile citroen jest powszechnie typowany dla Seba, to M-Sport trochę mnie zaskoczył, ale Colin bardzo rzeczowo to uzasadniał – Seb będzie na pensji z kontraktu przynajmniej rok (nie potrzebuje kasy), Wilson był bliski przejęcia go w czasie gdy jeździł jeszcze z Loebem, jeszcze coś tam, ale na koniec trochę plotkarsko, że Camili coś tam powiedział, że Malcolm gadał z francuską federacją, na zasadzie – czy zgodzą się na wymianę jednego francuza na drugiego :)
    Dla mnie bardziej prawdopodobny scenariusz to za Lefebvre, a jeśli 3 samochód nie będzie od początku to Breen zacznie później (chociaż Colin mówił o obu młodych kierowcach, że powinni się liczyć z odstawką)
    Latvala – tutaj Colin widzi jedną opcję – Toyota i zje własne skarpetki jeśli tak nie będzie :)
    Mikkelsen wg Colina może mieć problem, ale z kolei na autoklubie widzą go w Toyocie.
    to tak z pamięci po jednym obejrzeniu, może wam coś innego utkwi w pamięci to dopisujcie :)

    • robf

      niby o RK w WRC nic, a jednak wiele……