^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 9 listopada 2016

Formula 1 Grande Premio do Brasil 2016

F1 Brazilian GP

 

 

 

 

Przed nami przedostatnia runda FIA Formula 1 World Championship 2016 – Grande Premio do Brasil 2016. Brazylijski weekend z “królową motorsportu” zapowiada się niezwykle interesująco. To tutaj z całą pewnością zapadnie najważniejsze rozstrzygnięcie sezonu i zakończy się walka o tytuł mistrza świata kierowców. Co ciekawe, wszyscy aktualnie jeżdżący w stawce mistrzowie świata zapewniali sobie tytuł właśnie tutaj w Sao Paolo. Teraz dołączyć do tego zacnego grona, ma wielką szansę Niemiec Nico Rosberg. Jeśli Nico wygra wyścig na Interlagos dołączy do “panteonu sław” jako 33 mistrz świata F1. Brazylijska runda będzie niewątpliwie wyjątkową dla Felipe Massy. Kończący karierę brazylijski kierowca ekipy Williams Martini Racing po raz ostatni wystąpi przed własną publicznością.

Rozpoczynamy przedostatni akt sezonu 2016 Formula 1 – brazylijską sambę czas zacząć…

 


Formula 1 Grande Premio do Brasil 2016

interlagos

Felipe Massa: “Interlagos to mój dom. To miejsce, w którym dorastałem. To będzie emocjonalny wyścig, ostatni raz na tym niesamowitym torze. Nie mogę doczekać się, aby cieszyć się jazdą na każdym pojedynczym okrążeniu i mam nadzieję, że ukończę wyścig z dobrym wynikiem. Wygrałem dwa razy na Interlagos i wiele razy stałem na podium. Mam nadzieję, że uda się dodać jeszcze jedno. To nie będzie łatwe, ale zrobię wszystko co mogę, dla moich ludzi i Brazylii w moim ostatnim domowym wyścigu.”

Formula 1 Grande Premio do Brasil facts

1. To już 45 edycja Formula 1 Grande Premio do Brasil. Wyścigi F1 rozgrywane są tutaj nieprzerwanie od 1973 roku. Obok obiektu Autódromo José Carlos Pace/Interlagos Circuit gospodarzem Grande Premio do Brasil był jeszcze obiekt Autódromo Internacional Nelson Piquet (Jacarepaguá) w Rio de Janeiro, który gościł “królową motorsportu” w 1978 roku oraz w latach 1981-1989.

2. Najwięcej zwycięstw spośród kierowców w Formula 1 Grande Premio do Brasil posiada Francuz Alain Prost, który triumfował tutaj 6-krotnie (w tym tylko raz w Sao Paolo). Najlepszą pod względem zwycięstw w Brazylii spośród zespołów jest McLaren posiadający na swoim koncie aż 12 triumfów. Pod względem zwycięstw na Interlagos najlepszym kierowcą jest Niemiec Michael Schumacher, który wygrał na tym torze 4-krotnie, natomiast wśród zespołów, z 8 zwycięstwami na koncie, liderują wspólnie ekipy McLarena i Ferrari.

3. Nasz Robert Kubica wystartował dotychczas 5 razy w Brazylii. W latach 2006 – 2009, startując 4-krotnie BMW Sauber F1 Team zajmował odpowiednio 9, 5, 11 oraz w 2009 roku, po starcie z P8 zajął 2 miejsce w wyścigu ustępując na mecie tylko Australijczykowi Markowi Webberowi. W 2010 roku już w barwach Renault Sport F1 Team po starcie z P7 wyścig ukończył na 9 miejscu.

WEB KUB HAM brasil20094. W swojej długoletniej historii Grande Premio do Brasil aż 10 krotnie stanowiło rundę otwarcia sezonu (1976, 1983-1989 oraz 1994-1995), a 7-krotnie finałową odsłonę sezonu (2004, 2006-2008 i 2011-2013).

5. Z obecnie startujących kierowców Grande Premio do Brasil wygrali Fin Kimi Raikkonen, Niemiec Sebastian Vettel (dwukrotnie), Brytyjczyk Jenson Button, Nico Rosberg oraz Brazylijczyk Felipe Massa. Nigdy natomiast w Brazylii nie wygrał aktualny mistrz świata Brytyjczyk Lewis Hamilton. Na 33 dotychczas rozegrane wyścigi Formula 1 na Autódromo José Carlos Pace/Interlagos Circuit tylko 12 razy wygrywał kierowca startujący z pole position.

6. Autódromo José Carlos Pace/Interlagos Circuit powstał w 1940 roku. Zbudowany został na przedmieściach Sao Paolo, a jego nitkę poprowadzono między dwoma wielkimi, sztucznymi jeziorami (Guarapiranga i Billings). Stąd również jedna z nazw jakimi określa się ten obiekt – Interlagos. Tor od poczatku swego istnienia liczył blisko 8 km (7960 metrów).  W 1990 roku tor przeszedł gruntowną przebudowę. Jego długość została skrócona o blisko połowę (do 4309 m), a przy projektowaniu “nowej” pętli zaangażowany był sam Ayrton Sennę (pierwsze 2 zakręty nazwano Senna „S” na jego cześć). Prace modernizacyjne pochłonęły blisko 15 mln $. Interlagos Circuit posiada 15 zakrętów (10 lewych i 5 prawych), a pokonywany jest w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

brasil-f1-gp-2016-5abcLewis Hamilton: “To wspaniałe uczucie, kiedy udaje się pokazać takie tempo, jak w ostatnich dwóch wyścigach. Wszyscy pracowali bardzo ciężko, a samochód był bez zarzutu. Prędkość była przez cały sezon, po prostu nie zawsze miałem możliwość, aby z niej skorzystać. Jeśli chodzi o mistrzostwo, to niezwykły scenariusz, walcząc o coś, co nie wiadomo, czy uda się zdobyć. Jeden z wyników może być bolesny, drugi ogromnym sukcesem. Niezależnie od tego, będę cisnął. Od początku mojej kariery w Formule 1 wiedziałem, że wszystko może zmienić się w ostatniej chwili, więc trzeba walczyć do samego końca. Nigdy nie wygrałem w Brazylii, więc skupiam się, aby to zmienić.”

Harmonogram Formula 1 Grande Premio do Brasil 2016

har-braKevin Magnussen: – “Brazylia to legendarny weekend. Na Interlagos ścigało się wielu moich idoli. Gdy byłem dzieckiem, to był ostatni wyścig w roku, więc miałem wrażenie, że to najważniejszy weekend mistrzostw. Myślę, że to nie dobrze, że to nie jest już ostatni wyścig, ale to wciąż fantastyczny weekend. Wiemy dużo o tym torze. To jedno z tych miejsc, które jest mocno zakorzenione w historii Formuły 1. To jest krótkie okrążenie. Odczucia są jak z kartingu. Cały czas się skręca i jedzie się dość płynnie. Interlagos, podobnie jak Austin, jest jednym z nielicznych torów, gdzie jedziemy w lewo, więc fajnie, że te dwa wyścigi są tak blisko siebie w kalendarzu.”

Autódromo José Carlos Pace / Interlagos Circuit

interlagos1Fernando Alonso: “Myślę, że każdy kierowca cieszy się z wyścigu na Interlagos. To szczególne miejsce i widzieliśmy w ostatni weekend jak ważne są pełne trybuny wypełnione fanami. W Brazylii nie jest inaczej. Wyczucie na tak krótkim torze jest bardzo ważne. Po przekroczeniu linii mety wpadamy w eski, a następnie zjeżdżamy do dolnej części toru. Nawet pomimo kilka nawrotów wyczucie jest wspaniałe. Pod koniec okrążenia jesteś mocno zaangażowany do maksymalnego ataku. Uwielbiam to miejsce. Będąc na starcie wyścigu z przodu masz jedno z unikalnych doznań w F1. Wydaje się, że tłum jest tuż obok ciebie. Jesteście twarzą w twarz. Atmosfera zawsze jest niesamowita. Po rozczarowującym weekendzie w Meksyku chcemy odbić to sobie w Brazylii. Jednym z naszych celów jest wykonanie większej pracy podczas treningów i kwalifikacji, co da nam szansę na najlepszą pozycję w wyścigu.”

Okrążenie Autódromo José Carlos Pace / Interlagos Circuit

Nico Rosberg: “Meksyk nie był idealny. Celowałem w zwycięstwo, tak jak zawsze, ale przez cały weekend Lewis był trochę szybszy. Czasami trzeba to po prostu zaakceptować i być zadowolonym ze swojej pracy. Nie zmieniam swojego podejścia. Dalej będę robił to, co pomaga mi spisać się jak najlepiej i za każdym razem będę starał się o zwycięstwo. Zostały jeszcze dwa wyścigi, wszystko może zdarzyć się w tym sporcie, więc skupię się na rzeczach, nad którymi to ja mam kontrolę. W Sao Paulo prezentowałem dobrą formę. To jeden z prawdziwych klasycznych torów, który z reguły zapewnia ekscytujące wyścigi. Nie mogę się doczekać walki przed wspaniałymi, brazylijskimi kibicami.”

Strategia oponiarska Formula 1 Grande Premio do Brasil 2016

pirelli brazilPaul Hembery Pirelli Motorsport Director: Po raz pierwszy od 2013 roku mamy twarde opony w Brazylii: powinny być bardzo skuteczne na tym bardzo wymagającym torze. W sezonie 2015 stosowano strategię trzech pit stopów, więc po uwzględnieniu zwiększenia osiągów i docisku w tegorocznych samochodach wybór twardszych opon – mimo wszystko rzadko pojawiających się w tym sezonie – był jedyną rozsądną opcją, która może zagwarantować różne strategiczne zmienne. Zbalansowanie jej wytrzymałości z lepszymi osiągami miększych mieszanek będzie kluczowe dla wyścigowej taktyki. Oczywiście dużą rolę w tych wyliczeniach odegra także pogoda.”

pirelliSergio Perez: “Brazylia to bardzo przyjazny kraj i ma wiele wspólnego z Meksykiem. Ludzie, kultura, jedzenie – Sao Paulo ma wiele do zaoferowania. Tor jest trudny do opanowania i ma kilka zdradliwych zakrętów. To jeden z nielicznych układów, na którym jedziemy w lewo, co jest utrudnieniem z fizycznego punktu widzenia, szczególnie, jeśli chodzi o szyję. To wyścig, gdzie zawsze jakiś czynnik zewnętrzny odgrywa rolę, czy to pogoda, czy coś innego. Wyścigi na Interlagos są wyjątkowe.”

SAO PAULO BRAZILDaniel Ricciardo: Atmosfera na torze w Brazylii jest naprawdę wyjątkowa: wiele trąbek i wszechobecny gwar to pierwsze skojarzenia jeśli chodzi o tamtejszych kibiców. W tym roku będzie pod tym względem jeszcze lepiej, bo to ostatni domowy wyścig Felipe. Sao Paulo robi piorunujące wrażenie, ale coraz bardziej przyzwyczajam się do tego miasta. Najgorsza byłą pierwsza wizyta – teraz znam już trochę miłych miejsc. To jeden z najlepszych wyścigów jeśli chodzi o atrakcje poza torem wyścigowym. Oczywiście jednak mam nadzieję, że na Interlagos także będzie działo się wiele ciekawych rzeczy!”

fot. FIA, Formula 1, Pirelli Motorsport, Autódromo José Carlos Pace


Jak Nico Rosberg może zdobyć tytuł już w Brazylii. Czy Niemiec wykorzysta swoją sznasę ?


Wyniki sesji FP1 na Autódromo José Carlos Pace / Interlagos Circuit

FP1


Wyniki sesji FP2 na Autódromo José Carlos Pace / Interlagos Circuit

fp2


Wyniki sesji FP3 na Autódromo José Carlos Pace / Interlagos Circuit

fp3-f1


Wyniki kwalifikacji Formula 1 Grande Premio do Brasil 2016

q


Wyniki Formula 1 Grande Premio do Brasil 2016

res-f1 Brazil

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 18:00

Udostępnij:

error: Content is protected !!