^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 10 Styczeń 2017

Kubica w 24H Dubai 2017 – Co nas czeka?

Robert Kubica kontynuuje swój plan powrotu na tor. Kolejnym etapem jest udział Polaka w 24-godzinnym wyścigu, otwierającym sezon 24h Endurance Series 2017. Już od kilku lat 24-godzinny maraton w Dubaju przyciąga zainteresowanie wielu najlepszych ekip z całego świata. Nie inaczej będzie i tym razem – do 11. edycji wyścigu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zgłosiło się aż 99 załóg, co oznacza, że na ponad 5-kilometrowej nitce rywalizować ze sobą będzie prawie 400 zawodników z ponad 40 krajów świata.
Opracował: Robert Kubica - Klub Kibiców : Kubica w 24H Dubai 2017 z Förch Racing powered by OLIMP

Wyścig w Dubaju stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i maszyn oraz ich mechaników.  Na środę, 11 stycznia zespół Förch Racing powered by OLIMP zaplanował prywatne testy na Dubai Aurodrome. Wyścig, poprzedzony licznymi treningami i sesją kwalifikacyjną, rozpocznie się w piątek o godzinie 11:00 (polskiego czasu), a rywalizacja będzie trwała nieprzerwanie przez 24 godziny.

W tym czasie zawodnicy zespołu Förch Racing powered by OLIMP będą dokonywali niezbędnych zmian za kierownicą, połączonych z wymianą ogumienia i dotankowaniem. Cały zespół pokona łącznie około 600 okrążeń malowniczego toru Dubai Autodrome, a podczas każdego z nich konieczne będzie pełne skupienie kierowcy w kokpicie, jak i całego zespołu poza nim.

Dodatkowym wyzwaniem będzie liczba ścigających się samochodów – na torze obecne będą auta z niższych klas, które Dubai Autodrome będą pokonywać w znacznie wolniejszym tempie. W takich warunkach nie trudno o popełnienie błędu nawet u najbardziej doświadczonych, długodystansowych kierowców wyścigowych.

Robert Kubica i Förch Racing powered by Olimp

Zespół Förch Racing powered by Olimp, z którym będzie startować Robert Kubica otrzymał numer 29 i będzie klasyfikowany w klasie A6-am. W składzie, oprócz Kubicy, jest jeszcze dwóch Polaków: Robert Lukas (24-godzinny wyścig w Dubaju 2010 ukończył na 3 miejscu w grupie i zdobył 5 pozycję w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2016 stratował w Porsche Mobil1 Supercup (11 miejsce w klasyfikacji generalnej) i Porsche Carrera Cup (8 miejsce w klasyfikacji generalnej) i Marcin Jedliński (wicemistrz Polski Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe).

Opracował: Robert Kubica - Klub Kibiców : Kubica w 24H Dubai 2017 z Förch Racing powered by OLIMP

Dla obu naszych kierowców start z Kubicą jest wyjątkowy:

“Dzielić Kokpit z Robert Kubica to na prawdę ogromny zaszczyt. Cały zespół już gotowy, ostatnie przygotowania fizyczne trwają więc możemy zaczynać Sezon 2017″ – zaznacza Robert Lukas.

“To wielki zaszczyt dla mnie znaleźć się w gronie tak doskonałych kierowców, … marzeniem szczególnym, które się spełnia to wspólny fotel z najlepszym Prof. kierowcą , moim idolem Robert Kubica – mówi Marcin Jedliński.

Skład zespołu uzupełniają Niemiec Wolf Henzler (fabryczny kierowca Porsche,1 miejsce w klasie 24 Hours of Le Mans) i Meksykanin Santiago Creel.

Cała czwórka kierowców startujących w Dubaju w zespole Forch Racing powered by Olimp odbyła intensywne dwudniowe testy na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. W poniedziałek 12 grudnia za kierownicą pierwszego w Polsce Porsche 911 GT3 R zasiedli Robert Lukas i Wolf Henzler, natomiast we wtorek stery przejęli Santiago Creel i Marcin Jedliński.  Robert Kubica testował w wybranych przez siebie sesjach podczas dwudniowych testów w Barcelonie.

Pozostali Polacy startujący w Dubaju

Oczywiście nie można nie wspomnieć o pozostałych Polakach startujących w Dubaju. Michał Broniszewski to pierwszy Polak na liście zgłoszeń 24h Dubai startujący podobnie jak wspomniany wcześniej Jeroen Bleekemolen w barwach Black Falcon w Mercedesie AMG GT3.

Igor Waliłko – 19-latek, którego kariera nabiera tempa i zmierza mamy nadzieję do F1, dosiądzie Porsche 991 Cup zespołu Olimp Racing by Lukas Motorsport.

Jedyna Polka, choć nie jedyna kobieta w stawce długodystansowego wyścigu w Dubaju – Gosia Rdest. Tym razem zasiądzie za kierownicą Seat Leon TCR V2 DSG zespołu Zest Racecar Engineering. Rdest ścigająca się w serii Audi Sport TT Cup (8 miejsce w klasyfikacji generalnej w 2016 roku) brała udział już w wyścigu 24h Dubai 2015, zasiadając za kierownicą VW Golfa TDI wystawionego przez brytyjski zespół KPM Racing i zajmując 9 miejsce w klasie A2 i 51 w klasyfikacji generalnej. Start Roberta Kubicy w Dubaju Gosia Rdest tak komentowała na swoim profilu społecznościowym “Co za niespodzianka!!! Wreszcie będę miała okazję poznać ROBERTA KUBICE! Czujecie to?! ROBERTA!!!”

Michał Broniszewski, Gosia Rdest, Igor Waliłko - Robert Kubica - Klub Kibiców 24H Dubai

Trzymamy kciuki za naszych kierowców i życzymy powodzenia!

 

Rywale Robert Kubica podczas 24H Dubai 2017 : Jean-Eric Vergne Jeroen Bleekemolen Brendon Hartley Robin Frijns Sven Müller Mathieu Jaminet Matteo Cairoli Mirko Bortolotti Oliver Webb : Opracował: Robert Kubica - Klub KibicówZ kim będzie miał okazję powalczyć Kubica?

Przeglądając listę zgłoszeń wyścigu 24h Dubai wielu kibiców uznało, że Kubica nie będzie miał z kim powalczyć – jak się okazuje nic bardziej mylnego. W stawce znajdziemy wielu mistrzów i wicemistrzów różnych serii, a także kierowców, którzy mieli okazję zasiadać za kierownicą bolidów. Wśród 99 załóg, z którymi przyjdzie rywalizować znaleźli się również tak znakomici zawodnicy jak:

Jean-Eric Vergne (GP Extreme / Renault RS01) Wicemistrz Formuła Renault 2.0 WEC oraz Formuła Renault 3.5, były kierowca F1 startujący w zespole Toro Rosso, a obecnie zawodnik Formula E.
Jeroen Bleekemolen (Black Falcon / Mercedesa AMG GT3) kierowca posiadający na swoim koncie dwa tytuły mistrzowskie w Porsche Supercup. Zwycięzca w klasie A6 Pro podczas wyścigu Dunlop 24H Dubai w 2013 roku.
Brendon Hartley (Herberth Motorsport / Porsche 911 GT3 R) były oficjalny kierowca testowy i rezerwowy zespołów F1 Scuderia Toro Rosso i Red Bull Racing. Mistrz WEC z 2015, fabryczny kierowca Porsche w LMP1. W 24h Dubai wystartuje Porsche 911 GT3 R w barwach zespołu Herberth Motorsport, który w sezonie 2016 zajął drugie miejsce w 24H Series.
Robin Frijns (Belgian Audi Club WRT / Audi R8 LMS) mistrz Formula Renault 2.0 Eurocup i Formula Renault 3.5. Frijns jest drugim po Polaku Robercie Kubicy(zwycięstwo w tej serii otworzyło Kubicy drzwi do F1) kierowcą, który został mistrzem serii w pierwszym roku startów. W sezonach 2013 i 2014 był kierowcą testowym Sauber F1 Team i Caterham F1 Team.
Sven Müller (Manthey Racing / Porsche 991 GT3 R) Wicemistrz z 2015 i mistrz Porsche Supercup w sezonie 2016.
Mathieu Jaminet (Imsa Performance / Porsche 991 GT3 R) Mistrz Carrera Cup France oraz trzeci kierowca Porsche Supercup w sezonie 2016.
Matteo Cairoli (Manthey Racing / Porsche 991 GT3 R) mistrz Porsche Carrera Cup Italia (tytuł zdobyty w drugim sezonie profesjonalnych startów). Dwudziestolatek objęty jest programem Porsche Junior.
Mirko Bortolotti (GRT Grasser Racing Team / Lamborghini Huracán GT3) mistrz Formuły 2 w 2011 oraz Mégane Trophy Eurocup w sezonie 2013 startując w barwach Oregon Team.
Oliver Webb (Leipert Motorsport / Lamborghini Huracán Super Trofeo) zajął drugie miejsce w klasie A6-Am w 24H Dubai 2014. Mistrz w klasie LMP2 European Le Mans Series 2014. Kibice z pewnością pamiętają Brytyjczyka z pierwszych testów WEC Roberta Kubicy z zespołem ByKolles, którego Webb jest etatowym kierowcą. W Dubaju Olivier Webb startuje w klasie SPX.

Pełna lista zgłoszonych zespołów i kierowców do wyścigu 24H Dubai : tutaj

Kubica i jego „broń” w Dubaju

Pod maską Porsche 911 GT3 R znajdziemy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4000 cm3, który dysponuje mocą 500 koni mechanicznych (ponad 368 kW). Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność.  Sekwencyjna, 6-stopniowa przekładnia Porsche z kołami o stałym zazębieniu, dyferencjał o zwiększonym tarciu (szpera), pneumatyczny układ zmiany przełożeń (manetki).  Układ hamulcowy stanowią dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi z regulacją rozkładu siły hamowania z przodu  6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok, wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm z aluminiowym mocowaniem, a z tyłu 4-tłoczkowe z stalowymi tarczami o średnicy 372 mm z aluminiowym mocowaniem.

Robert Kubica i jego broń Porsche 911 GT3 R na 24H Dubai 2017

Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm, które zostało wykonane z włókna węglowego – podobnie zresztą jak dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa, co zapewnia autu bardzo niską masę około 1220 kg (podlega BoP), długość całkowita samochodu: 4604 mm,  szerokość całkowita przedniej osi: 1975 mm,  szerokość całkowita tylnej osi: 2002 mm z rozstawem osi: 2463 mm.

Tak o Porsche GT3 R wypowiada się Marcin Jedliński: “911 GT3 R w porównaniu do 911 GT3 Cup jest dużo szybsze, zwłaszcza w zakrętach. Auto jest stabilne, ale zarazem bardzo wymagające, co czuć przy inicjowaniu kolejnych zakrętów. Jeśli wcześniej nie jeździło się autami z dużym dociskiem, trzeba dobrze wyczuć punkty hamowania i odpowiednio korzystać z dobrodziejstw układu hamulcowego.”

Tor – Dubai Autodrome

24-godzinne wyścigi na torze w Dubaju rozgrywane są od 2006 roku. Dubai Autodrome to homologowany przez FIA tor o długości 5.39 km w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Otwarty w październiku 2004 roku i należy do najnowocześniejszych na świecie. Rekord okrążenia w najdłuższej konfiguracji należy do Kamui Kobayashi i wynosi 1:41,220. Projektantem toru jest Clive Bowen.

Dubai Autodrome - 24h Dubai 2017

fot. Dubai Autodrome

Działka, na której powstał tor obejmuje 7,5 kilometrów kwadratowych i została podarowana przez szejka Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum. Budowa rozpoczęła się w 2002 roku i została zakończona w październiku 2004 roku – punktualnie na przedostatnią rundę FIA GT Series.

Tor dysponuje sześcioma konfiguracjami – 4 wyścigowymi i 2 nie-wyścigowymi. Konstrukcja pozwala na jednoczesne użycie 3 konfiguracji niezależnie od siebie.

W początkowych latach na torze odbywały się wyścigi z serii GT3 FIA GT i jednorazowo w 2004 ETCC. Gospodarzem wyścigów była tutaj również GP2 Asia w swoich pierwszych dwóch sezonach. Jak na ironię, biorąc pod uwagę klimat pustynny, drugi dzień wyścigów GT3 i serii GP2 Asia musiał zostać przerwany, ponieważ ulewny deszcz zalał północną część toru. W niektórych miejscach poziom wody wynosił ponad 1 metr.

Zasady wyścigu

W 24H Series jest trochę zasad wyróżniających tą serię. Ze względu na uczestnictwo wielu kierowców amatorów i pół-profesjonalistów, organizator kładzie nacisk na bezpieczeństwo i wyrównywanie szans w poszczególnych klasach. Niestety powyższe cele nieco komplikują sprawę na etapie poprzedzającym wyścig, po kwalifikacjach każdy zespół może bowiem dostać dodatkowe ograniczenia w postaci balastu i zmniejszonej ilości paliwa w czasie jednorazowego tankowania.

Kwalifikacje:
Jeśli po kwalifikacjach okaże się, że zespół dostanie dodatkowy balast to będzie automatycznie przesunięty na koniec swojej klasy.

Start:
W tej serii obowiązuje lotny start za samochodem prowadzącym. Cała stawka ustawiona po 2 samochody w rzędzie przejedzie 2 okrążenia formujące, rozgrzewanie opon i hamulców jest możliwe tylko w czasie pierwszego okrążenia, na drugim wszyscy muszą jechać grzecznie bez “zygzakowania” i utrzymywać odległość maksymalnie trzech długości samochodu za poprzedzają załogą.

Wyścig:
Maksymalny jednorazowy czas jazdy kierowcy (stint) wynosi 2 godziny, po czym kierowca musi odpoczywać przynajmniej 50% czasu jaki spędził za kierownicą. Ponieważ w tej serii nie ma samochodu bezpieczeństwa jego funkcję spełnia CODE-60, czyli ograniczenie prędkości do 60km/h dla wszystkich uczestników wyścigu, które jest sygnalizowane dodatkową purpurową flagą ze znakiem “60”. Dodatkowo, jeśli zespół zdecyduje się zjechać na tankowanie w czasie trwania CODE-60, to będzie mógł zatankować jedynie 50% przyznanego limitu.

Live Streaming & Live Timing - 24H Dubai 2017 - Robert Kubica Klub Kibiców24H Dubai na żywo

Transmisja z wyścigu będzie przeprowadzona przez organizatora wyścigu – Live Streaming, a wyniki będzie można śledzić dzięki Live Timingowi.  Wszystkie niezbędne linki, live streaming i live timing znajdziecie tuż przed rozpoczęciem transmisji.

Oczywiście wszystko będzie można śledzić w klubie i wspólnie kibicować!

Harmonogram 24H Dubai 2017 (Czas CET dla Polski)

11 stycznia – środa
11:00 – 12:30 prywatny trening wszystkie klasy

12 stycznia – czwartek
06:45 opcjonalny trening dla wszystkich klas
09:15 trening 1 dla klas D1, A2, A3, CUP1, TCR & SP3-GT4
10:00 trening 2 dla klas A6, SPX, SP2, 991 & 997
10:30 – 12:25 trening 3 dla wszystkich klas
13:30 – 14:00 kwalifikacje 1 dla klas D1, A2, A3, CUP1, TCR & SP3-GT4
14:15 – 14:45 kwalifikacje 2 dla klas A6, SPX, SP2, 991 & 997
15:00 – 17:00 trening nocny

13 stycznia – piątek
07:00 – 07:30 rozgrzewka
11:00 wyścig

14 stycznia – sobota
11:00 zakończenie wyścigu
11:15 ogłoszenie wyników i ceremonia na podium

Przygotowania zespołu Förch Racing powered by OLIMP


Aktualizacja: 10.01

Robert Kubica jest już na miejscu i szykuje się do jutrzejszych testów.

“Dziś wieczorem dotarłem do Dubaju. Jutro mamy 90-minutową sesję testową, gdy poznam nowy dla mnie obiekt. Patrząc na nagrania wideo tor wydaje się wymagający. Jutro zobaczę jak to wygląda zza kierownicy z zespołem Forch Racing powered by Olimp. Robert”


Galeria zdjęć – zapoznanie i trening 24h Dubai

Galeria wideo:

Zespół Förch Racing wygrywa 1-szy wspólny trening:

Robert Kubica 24h Dubai test best lap


robert-kubica-dobrze-jest-byc-tutaj-po-testach-przed-24h-dubai-2017Robert Kubica: “Dobrze jest być tutaj”  – 24h Dubai 2017

Aktualizacja: 11.01.2017 godzina: 16:00

Robert Kubica po ukończeniu dzisiejszych prywatnych testów wydaje się być zadowolonym. Opowiada o nich w wywiadzie, którego udzielił portalowi The National.

Czy jest to nowe wyzwanie dla Ciebie ?

Robert Kubica : “Dobrze jest być tutaj. To będzie mój pierwszy raz w Dubaju, więc muszę zapoznać się z torem bardzo szybko. Jest to także mój debiut samochodem Porsche. Inaczej się prowadzi co oznacza, że muszę wiele odkryć bardzo szybko. Nie będzie wiele jazdy przed samym startem, więc skupiam się na pracy i postaramy się dać z siebie wszystko.”

Jak duże wyzwanie fizyczne będzie podczas weekendu ?

Robert Kubica : “Myślę, że będzie dobrze. Pojechałem 12h Mugello we Włoszech w zeszłym roku, które jest częścią Creventic 24-Hour Series. Szczerze myślę, że będzie dobrze. Nie martwię się o to. Jest nas pięciu w samochodzie i mogą się pojawić ograniczenia z mojej strony polegające na wymiarze czasu mojej jazdy ponieważ jestem nowym kierowcą. 2 godzinne stinty nie powinny stanowić problemu.

Co myślisz o decyzji Nico Rosberga dotyczącej emerytury ?

Robert Kubica : “To jego decyzja. Jestem pewien, że myślał o tym długo i jeśli zdecydował się na taki krok, oznacza to iż był tego pewien. Najważniejsze jest jego szczęście w związku z tym. Z pewnością jego życie ulegnie zmianie ale sam tego chciał.

Jak twoje życie zmieniło się po Formule 1 ?

Robert Kubica :  “Była to duża zmiana. Tak to już jest”


Robert Kubica: “Przyspieszona nauka zajęła mi osiem kółek!”

Aktualizacja:11.01.2017 godzina: 23:10

“Za nami dziewięćdziesiąt minut pierwszego treningu, w którym jeździliśmy we czterech. Już na początku sesji pojawiła się czerwona flaga na około 20 minut, co pokrzyżowało nam trochę plany. Na początku sesji sprawdzaliśmy balans auta, który w porównaniu z Barceloną okazał się pozytywnym zaskoczeniem. Ja starałem się poznać tor, a przyspieszona nauka zajęła mi osiem kółek, po których przekazałem samochód kolegom z zespołu. Jutro czekają nas treningi i czasówka, a wieczorem trening przy sztucznym świetle. Na torze panuje wielki ruch, dlatego przejechanie czystego kółka, bez konieczności wyprzedzania innych aut, niemal graniczy z cudem. Stąd od samych czasów okrążeń ważniejsza będzie umiejętność jazdy w tłoku. Jutro z pewnością będzie okazja, aby to potrenować!”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: maciektube12
o 09:34

Udostępnij: