^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 10 Styczeń 2017

Kubica w 24H Dubai 2017 – Co nas czeka?

Robert Kubica kontynuuje swój plan powrotu na tor. Kolejnym etapem jest udział Polaka w 24-godzinnym wyścigu, otwierającym sezon 24h Endurance Series 2017. Już od kilku lat 24-godzinny maraton w Dubaju przyciąga zainteresowanie wielu najlepszych ekip z całego świata. Nie inaczej będzie i tym razem – do 11. edycji wyścigu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zgłosiło się aż 99 załóg, co oznacza, że na ponad 5-kilometrowej nitce rywalizować ze sobą będzie prawie 400 zawodników z ponad 40 krajów świata.
Opracował: Robert Kubica - Klub Kibiców : Kubica w 24H Dubai 2017 z Förch Racing powered by OLIMP

Wyścig w Dubaju stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i maszyn oraz ich mechaników.  Na środę, 11 stycznia zespół Förch Racing powered by OLIMP zaplanował prywatne testy na Dubai Aurodrome. Wyścig, poprzedzony licznymi treningami i sesją kwalifikacyjną, rozpocznie się w piątek o godzinie 11:00 (polskiego czasu), a rywalizacja będzie trwała nieprzerwanie przez 24 godziny.

W tym czasie zawodnicy zespołu Förch Racing powered by OLIMP będą dokonywali niezbędnych zmian za kierownicą, połączonych z wymianą ogumienia i dotankowaniem. Cały zespół pokona łącznie około 600 okrążeń malowniczego toru Dubai Autodrome, a podczas każdego z nich konieczne będzie pełne skupienie kierowcy w kokpicie, jak i całego zespołu poza nim.

Dodatkowym wyzwaniem będzie liczba ścigających się samochodów – na torze obecne będą auta z niższych klas, które Dubai Autodrome będą pokonywać w znacznie wolniejszym tempie. W takich warunkach nie trudno o popełnienie błędu nawet u najbardziej doświadczonych, długodystansowych kierowców wyścigowych.

Robert Kubica i Förch Racing powered by Olimp

Zespół Förch Racing powered by Olimp, z którym będzie startować Robert Kubica otrzymał numer 29 i będzie klasyfikowany w klasie A6-am. W składzie, oprócz Kubicy, jest jeszcze dwóch Polaków: Robert Lukas (24-godzinny wyścig w Dubaju 2010 ukończył na 3 miejscu w grupie i zdobył 5 pozycję w klasyfikacji generalnej. W sezonie 2016 stratował w Porsche Mobil1 Supercup (11 miejsce w klasyfikacji generalnej) i Porsche Carrera Cup (8 miejsce w klasyfikacji generalnej) i Marcin Jedliński (wicemistrz Polski Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe).

Opracował: Robert Kubica - Klub Kibiców : Kubica w 24H Dubai 2017 z Förch Racing powered by OLIMP

Dla obu naszych kierowców start z Kubicą jest wyjątkowy:

“Dzielić Kokpit z Robert Kubica to na prawdę ogromny zaszczyt. Cały zespół już gotowy, ostatnie przygotowania fizyczne trwają więc możemy zaczynać Sezon 2017″ – zaznacza Robert Lukas.

“To wielki zaszczyt dla mnie znaleźć się w gronie tak doskonałych kierowców, … marzeniem szczególnym, które się spełnia to wspólny fotel z najlepszym Prof. kierowcą , moim idolem Robert Kubica – mówi Marcin Jedliński.

Skład zespołu uzupełniają Niemiec Wolf Henzler (fabryczny kierowca Porsche,1 miejsce w klasie 24 Hours of Le Mans) i Meksykanin Santiago Creel.

Cała czwórka kierowców startujących w Dubaju w zespole Forch Racing powered by Olimp odbyła intensywne dwudniowe testy na torze Circuit de Barcelona-Catalunya. W poniedziałek 12 grudnia za kierownicą pierwszego w Polsce Porsche 911 GT3 R zasiedli Robert Lukas i Wolf Henzler, natomiast we wtorek stery przejęli Santiago Creel i Marcin Jedliński.  Robert Kubica testował w wybranych przez siebie sesjach podczas dwudniowych testów w Barcelonie.

Pozostali Polacy startujący w Dubaju

Oczywiście nie można nie wspomnieć o pozostałych Polakach startujących w Dubaju. Michał Broniszewski to pierwszy Polak na liście zgłoszeń 24h Dubai startujący podobnie jak wspomniany wcześniej Jeroen Bleekemolen w barwach Black Falcon w Mercedesie AMG GT3.

Igor Waliłko – 19-latek, którego kariera nabiera tempa i zmierza mamy nadzieję do F1, dosiądzie Porsche 991 Cup zespołu Olimp Racing by Lukas Motorsport.

Jedyna Polka, choć nie jedyna kobieta w stawce długodystansowego wyścigu w Dubaju – Gosia Rdest. Tym razem zasiądzie za kierownicą Seat Leon TCR V2 DSG zespołu Zest Racecar Engineering. Rdest ścigająca się w serii Audi Sport TT Cup (8 miejsce w klasyfikacji generalnej w 2016 roku) brała udział już w wyścigu 24h Dubai 2015, zasiadając za kierownicą VW Golfa TDI wystawionego przez brytyjski zespół KPM Racing i zajmując 9 miejsce w klasie A2 i 51 w klasyfikacji generalnej. Start Roberta Kubicy w Dubaju Gosia Rdest tak komentowała na swoim profilu społecznościowym “Co za niespodzianka!!! Wreszcie będę miała okazję poznać ROBERTA KUBICE! Czujecie to?! ROBERTA!!!”

Michał Broniszewski, Gosia Rdest, Igor Waliłko - Robert Kubica - Klub Kibiców 24H Dubai

Trzymamy kciuki za naszych kierowców i życzymy powodzenia!

 

Rywale Robert Kubica podczas 24H Dubai 2017 : Jean-Eric Vergne Jeroen Bleekemolen Brendon Hartley Robin Frijns Sven Müller Mathieu Jaminet Matteo Cairoli Mirko Bortolotti Oliver Webb : Opracował: Robert Kubica - Klub KibicówZ kim będzie miał okazję powalczyć Kubica?

Przeglądając listę zgłoszeń wyścigu 24h Dubai wielu kibiców uznało, że Kubica nie będzie miał z kim powalczyć – jak się okazuje nic bardziej mylnego. W stawce znajdziemy wielu mistrzów i wicemistrzów różnych serii, a także kierowców, którzy mieli okazję zasiadać za kierownicą bolidów. Wśród 99 załóg, z którymi przyjdzie rywalizować znaleźli się również tak znakomici zawodnicy jak:

Jean-Eric Vergne (GP Extreme / Renault RS01) Wicemistrz Formuła Renault 2.0 WEC oraz Formuła Renault 3.5, były kierowca F1 startujący w zespole Toro Rosso, a obecnie zawodnik Formula E.
Jeroen Bleekemolen (Black Falcon / Mercedesa AMG GT3) kierowca posiadający na swoim koncie dwa tytuły mistrzowskie w Porsche Supercup. Zwycięzca w klasie A6 Pro podczas wyścigu Dunlop 24H Dubai w 2013 roku.
Brendon Hartley (Herberth Motorsport / Porsche 911 GT3 R) były oficjalny kierowca testowy i rezerwowy zespołów F1 Scuderia Toro Rosso i Red Bull Racing. Mistrz WEC z 2015, fabryczny kierowca Porsche w LMP1. W 24h Dubai wystartuje Porsche 911 GT3 R w barwach zespołu Herberth Motorsport, który w sezonie 2016 zajął drugie miejsce w 24H Series.
Robin Frijns (Belgian Audi Club WRT / Audi R8 LMS) mistrz Formula Renault 2.0 Eurocup i Formula Renault 3.5. Frijns jest drugim po Polaku Robercie Kubicy(zwycięstwo w tej serii otworzyło Kubicy drzwi do F1) kierowcą, który został mistrzem serii w pierwszym roku startów. W sezonach 2013 i 2014 był kierowcą testowym Sauber F1 Team i Caterham F1 Team.
Sven Müller (Manthey Racing / Porsche 991 GT3 R) Wicemistrz z 2015 i mistrz Porsche Supercup w sezonie 2016.
Mathieu Jaminet (Imsa Performance / Porsche 991 GT3 R) Mistrz Carrera Cup France oraz trzeci kierowca Porsche Supercup w sezonie 2016.
Matteo Cairoli (Manthey Racing / Porsche 991 GT3 R) mistrz Porsche Carrera Cup Italia (tytuł zdobyty w drugim sezonie profesjonalnych startów). Dwudziestolatek objęty jest programem Porsche Junior.
Mirko Bortolotti (GRT Grasser Racing Team / Lamborghini Huracán GT3) mistrz Formuły 2 w 2011 oraz Mégane Trophy Eurocup w sezonie 2013 startując w barwach Oregon Team.
Oliver Webb (Leipert Motorsport / Lamborghini Huracán Super Trofeo) zajął drugie miejsce w klasie A6-Am w 24H Dubai 2014. Mistrz w klasie LMP2 European Le Mans Series 2014. Kibice z pewnością pamiętają Brytyjczyka z pierwszych testów WEC Roberta Kubicy z zespołem ByKolles, którego Webb jest etatowym kierowcą. W Dubaju Olivier Webb startuje w klasie SPX.

Pełna lista zgłoszonych zespołów i kierowców do wyścigu 24H Dubai : tutaj

Kubica i jego „broń” w Dubaju

Pod maską Porsche 911 GT3 R znajdziemy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4000 cm3, który dysponuje mocą 500 koni mechanicznych (ponad 368 kW). Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność.  Sekwencyjna, 6-stopniowa przekładnia Porsche z kołami o stałym zazębieniu, dyferencjał o zwiększonym tarciu (szpera), pneumatyczny układ zmiany przełożeń (manetki).  Układ hamulcowy stanowią dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi z regulacją rozkładu siły hamowania z przodu  6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok, wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm z aluminiowym mocowaniem, a z tyłu 4-tłoczkowe z stalowymi tarczami o średnicy 372 mm z aluminiowym mocowaniem.

Robert Kubica i jego broń Porsche 911 GT3 R na 24H Dubai 2017

Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm, które zostało wykonane z włókna węglowego – podobnie zresztą jak dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa, co zapewnia autu bardzo niską masę około 1220 kg (podlega BoP), długość całkowita samochodu: 4604 mm,  szerokość całkowita przedniej osi: 1975 mm,  szerokość całkowita tylnej osi: 2002 mm z rozstawem osi: 2463 mm.

Tak o Porsche GT3 R wypowiada się Marcin Jedliński: “911 GT3 R w porównaniu do 911 GT3 Cup jest dużo szybsze, zwłaszcza w zakrętach. Auto jest stabilne, ale zarazem bardzo wymagające, co czuć przy inicjowaniu kolejnych zakrętów. Jeśli wcześniej nie jeździło się autami z dużym dociskiem, trzeba dobrze wyczuć punkty hamowania i odpowiednio korzystać z dobrodziejstw układu hamulcowego.”

Tor – Dubai Autodrome

24-godzinne wyścigi na torze w Dubaju rozgrywane są od 2006 roku. Dubai Autodrome to homologowany przez FIA tor o długości 5.39 km w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Otwarty w październiku 2004 roku i należy do najnowocześniejszych na świecie. Rekord okrążenia w najdłuższej konfiguracji należy do Kamui Kobayashi i wynosi 1:41,220. Projektantem toru jest Clive Bowen.

Dubai Autodrome - 24h Dubai 2017

fot. Dubai Autodrome

Działka, na której powstał tor obejmuje 7,5 kilometrów kwadratowych i została podarowana przez szejka Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum. Budowa rozpoczęła się w 2002 roku i została zakończona w październiku 2004 roku – punktualnie na przedostatnią rundę FIA GT Series.

Tor dysponuje sześcioma konfiguracjami – 4 wyścigowymi i 2 nie-wyścigowymi. Konstrukcja pozwala na jednoczesne użycie 3 konfiguracji niezależnie od siebie.

W początkowych latach na torze odbywały się wyścigi z serii GT3 FIA GT i jednorazowo w 2004 ETCC. Gospodarzem wyścigów była tutaj również GP2 Asia w swoich pierwszych dwóch sezonach. Jak na ironię, biorąc pod uwagę klimat pustynny, drugi dzień wyścigów GT3 i serii GP2 Asia musiał zostać przerwany, ponieważ ulewny deszcz zalał północną część toru. W niektórych miejscach poziom wody wynosił ponad 1 metr.

Zasady wyścigu

W 24H Series jest trochę zasad wyróżniających tą serię. Ze względu na uczestnictwo wielu kierowców amatorów i pół-profesjonalistów, organizator kładzie nacisk na bezpieczeństwo i wyrównywanie szans w poszczególnych klasach. Niestety powyższe cele nieco komplikują sprawę na etapie poprzedzającym wyścig, po kwalifikacjach każdy zespół może bowiem dostać dodatkowe ograniczenia w postaci balastu i zmniejszonej ilości paliwa w czasie jednorazowego tankowania.

Kwalifikacje:
Jeśli po kwalifikacjach okaże się, że zespół dostanie dodatkowy balast to będzie automatycznie przesunięty na koniec swojej klasy.

Start:
W tej serii obowiązuje lotny start za samochodem prowadzącym. Cała stawka ustawiona po 2 samochody w rzędzie przejedzie 2 okrążenia formujące, rozgrzewanie opon i hamulców jest możliwe tylko w czasie pierwszego okrążenia, na drugim wszyscy muszą jechać grzecznie bez “zygzakowania” i utrzymywać odległość maksymalnie trzech długości samochodu za poprzedzają załogą.

Wyścig:
Maksymalny jednorazowy czas jazdy kierowcy (stint) wynosi 2 godziny, po czym kierowca musi odpoczywać przynajmniej 50% czasu jaki spędził za kierownicą. Ponieważ w tej serii nie ma samochodu bezpieczeństwa jego funkcję spełnia CODE-60, czyli ograniczenie prędkości do 60km/h dla wszystkich uczestników wyścigu, które jest sygnalizowane dodatkową purpurową flagą ze znakiem “60”. Dodatkowo, jeśli zespół zdecyduje się zjechać na tankowanie w czasie trwania CODE-60, to będzie mógł zatankować jedynie 50% przyznanego limitu.

Live Streaming & Live Timing - 24H Dubai 2017 - Robert Kubica Klub Kibiców24H Dubai na żywo

Transmisja z wyścigu będzie przeprowadzona przez organizatora wyścigu – Live Streaming, a wyniki będzie można śledzić dzięki Live Timingowi.  Wszystkie niezbędne linki, live streaming i live timing znajdziecie tuż przed rozpoczęciem transmisji.

Oczywiście wszystko będzie można śledzić w klubie i wspólnie kibicować!

Harmonogram 24H Dubai 2017 (Czas CET dla Polski)

11 stycznia – środa
11:00 – 12:30 prywatny trening wszystkie klasy

12 stycznia – czwartek
06:45 opcjonalny trening dla wszystkich klas
09:15 trening 1 dla klas D1, A2, A3, CUP1, TCR & SP3-GT4
10:00 trening 2 dla klas A6, SPX, SP2, 991 & 997
10:30 – 12:25 trening 3 dla wszystkich klas
13:30 – 14:00 kwalifikacje 1 dla klas D1, A2, A3, CUP1, TCR & SP3-GT4
14:15 – 14:45 kwalifikacje 2 dla klas A6, SPX, SP2, 991 & 997
15:00 – 17:00 trening nocny

13 stycznia – piątek
07:00 – 07:30 rozgrzewka
11:00 wyścig

14 stycznia – sobota
11:00 zakończenie wyścigu
11:15 ogłoszenie wyników i ceremonia na podium

Przygotowania zespołu Förch Racing powered by OLIMP


Aktualizacja: 10.01

Robert Kubica jest już na miejscu i szykuje się do jutrzejszych testów.

“Dziś wieczorem dotarłem do Dubaju. Jutro mamy 90-minutową sesję testową, gdy poznam nowy dla mnie obiekt. Patrząc na nagrania wideo tor wydaje się wymagający. Jutro zobaczę jak to wygląda zza kierownicy z zespołem Forch Racing powered by Olimp. Robert”


Galeria zdjęć – zapoznanie i trening 24h Dubai

Galeria wideo:

Zespół Förch Racing wygrywa 1-szy wspólny trening:

Robert Kubica 24h Dubai test best lap


robert-kubica-dobrze-jest-byc-tutaj-po-testach-przed-24h-dubai-2017Robert Kubica: “Dobrze jest być tutaj”  – 24h Dubai 2017

Aktualizacja: 11.01.2017 godzina: 16:00

Robert Kubica po ukończeniu dzisiejszych prywatnych testów wydaje się być zadowolonym. Opowiada o nich w wywiadzie, którego udzielił portalowi The National.

Czy jest to nowe wyzwanie dla Ciebie ?

Robert Kubica : “Dobrze jest być tutaj. To będzie mój pierwszy raz w Dubaju, więc muszę zapoznać się z torem bardzo szybko. Jest to także mój debiut samochodem Porsche. Inaczej się prowadzi co oznacza, że muszę wiele odkryć bardzo szybko. Nie będzie wiele jazdy przed samym startem, więc skupiam się na pracy i postaramy się dać z siebie wszystko.”

Jak duże wyzwanie fizyczne będzie podczas weekendu ?

Robert Kubica : “Myślę, że będzie dobrze. Pojechałem 12h Mugello we Włoszech w zeszłym roku, które jest częścią Creventic 24-Hour Series. Szczerze myślę, że będzie dobrze. Nie martwię się o to. Jest nas pięciu w samochodzie i mogą się pojawić ograniczenia z mojej strony polegające na wymiarze czasu mojej jazdy ponieważ jestem nowym kierowcą. 2 godzinne stinty nie powinny stanowić problemu.

Co myślisz o decyzji Nico Rosberga dotyczącej emerytury ?

Robert Kubica : “To jego decyzja. Jestem pewien, że myślał o tym długo i jeśli zdecydował się na taki krok, oznacza to iż był tego pewien. Najważniejsze jest jego szczęście w związku z tym. Z pewnością jego życie ulegnie zmianie ale sam tego chciał.

Jak twoje życie zmieniło się po Formule 1 ?

Robert Kubica :  “Była to duża zmiana. Tak to już jest”


Robert Kubica: “Przyspieszona nauka zajęła mi osiem kółek!”

Aktualizacja:11.01.2017 godzina: 23:10

“Za nami dziewięćdziesiąt minut pierwszego treningu, w którym jeździliśmy we czterech. Już na początku sesji pojawiła się czerwona flaga na około 20 minut, co pokrzyżowało nam trochę plany. Na początku sesji sprawdzaliśmy balans auta, który w porównaniu z Barceloną okazał się pozytywnym zaskoczeniem. Ja starałem się poznać tor, a przyspieszona nauka zajęła mi osiem kółek, po których przekazałem samochód kolegom z zespołu. Jutro czekają nas treningi i czasówka, a wieczorem trening przy sztucznym świetle. Na torze panuje wielki ruch, dlatego przejechanie czystego kółka, bez konieczności wyprzedzania innych aut, niemal graniczy z cudem. Stąd od samych czasów okrążeń ważniejsza będzie umiejętność jazdy w tłoku. Jutro z pewnością będzie okazja, aby to potrenować!”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: maciektube12
o 09:34

Udostępnij:

  • Zmienimy wpis.. Zapraszamy

  • kubapiotrek

    Siema, zaczynamy zabawę. Robert Lukas na torze :)

  • Witam Klubowicze, powodzenia :-)

  • ArtNr4

    W poscie na dobranoc kilka slow od Roberta :-)

    • Umiejętność jazdy w tłoku – lubię to! ha ha :) Będzie dużo wyprzedzeń i to będzie mój balsam na te ciężkie czasy.

  • Cały praktycznie dzień na telefonie, dopiero wróciłem z San Escobar – nadrabiam i się upajam :)

  • KrisTO

    Czołem drodzy kibice
    Co tu dużo pisać … upajam się tym wszystkim, widok Roberta ponownie za kółkiem robi ogromne wrażenie…wielkie emocje przed nami,czekanie trochę dało w kość, może to początek czegoś fajnego nie koniecznie w tej serii :-)

  • Look
  • NO2

    No i pięknie… ;) Fajny dzień.

    Pozdrawiam Klub.

  • Elena

    Tak do poduszki…a więcej takich widoków za chwilę w galerii:)https://uploads.disquscdn.com/images/64c1d6e2f58c706fe00aa1da970953b71f7eacc3b12d7b49252c6cfab0f88233.jpg

  • Wspominki w wolnej chwili ?
    TRIBUTE TO ROBERT KUBICA – HERO, TRUE IDOL AND INSPIRATION
    https://www.youtube.com/watch?v=GS5Opu1VBmQ

    • Marcin

      A może by tak nie wieszać takich rzeczy – ból powraca ze zdwojoną siłą…

      • Wojtki

        Czemu ? Mamy jednego z najlepszych kierowców na świecie, który potrafił pozamiatać mimo wszelkich przeciwności w wyścigach i rajdach(tutaj nawet moim zdaniem zrobił coś większego niż w F1 patrząc na to czego dokonywał bez doświadczenia i pochodząc z innego świata). Powinnniśmy być dumni i nie chować w głowy w piasek ! o tym trzeba mówić !!!

  • Witam popołudniową porą , Robert zaprezentował swoje możliwości podczas treningu tylko ,że nie on sam poprowadzi samochód ;-)
    Powodzenia Förch Racing powered by Olimp ,Forza RK :-)))
    https://uploads.disquscdn.com/images/61bd0c724a278402acc84644e213d42bede595a4bbc4b067cf825c13df1dc953.jpg

    • Lorek

      O tym to my wiemy od tygodnia.

  • Dora

    Z FB OLIMP Racing:
    “Robert Kubica znów za kierownicą samochodu wyścigowego! To piękny widok – dziś na torze Dubai Autodrome
    w pocie czoła pracował cały zespół Förch Racing powered by Olimp, a wyniki mówią same za siebie. Ukończyliśmy trening na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej! Oby tak dalej.”
    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15940357_1839436096330112_9195600630582422370_n.jpg?oh=b7d723e02c65c0fb52432d2cd3a0a105&oe=58E00CDB

  • Greg_OR

    Przystopujcie z tymi zasadami – celem zasad “Balance of Performance” jest ściśnięcie stawki, a nie jej odwrócenie. Takie zasady w różnej formie funkcjonują w wielu innych seriach (np. WTCC, DTM).
    W naszym przypadku, wg mnie, zespół Olimp zostanie z urzędu przeniesiony do klasy A6-Pro, bo w klasie A6-Am może być tylko jeden profesjonalny kierowca w zespole (status FIA Gold i Platinium), a Wolf Henzler ma status Platinium, Kubica też powinien mieć Platinium bo miał Superlicencję, chociaż w spisie FIA na ten rok Roberta w ogóle nie ma.
    Fakt, że mogli te przepisy zrobić bardziej przejrzyste, bo zajmują kilkanaście stron i konia z rzędem temu kto to dokładnie zrozumie i wytłumaczy w przystępny sposób. Musimy jednak zaufać organizatorom, w przepisach jest nawet takie zdanie skierowane do profesjonalnych kierowców:
    “Note for professionals: Keep in mind that without the large group of enthusiastic amateurs and semi-professionals we would not have a race at all!” (Uwaga dla profesjonalistów: Pamiętajcie, że bez dużej grupy entuzjastycznych amatorów i pół-profesjonalistów w ogóle nie byłoby wyścigu)
    Co dosyć jasno tłumaczy ideę całej tej serii.
    dla dociekliwych strona 102 i dalej :) http://www.24hseries.com/uploads/files/24hseries/2017/Regulations/0314_Creventic_24H_SERIES_2017_Sporting_and_Technical_Regulations.pdf

    • KrisTO

      dzięki za przybliżenie tej kwestii :)

  • we wpisie kilka słów od Roberta

  • Asia

    Hej! Zasady są jakie są, nie ma co marudzic, Robert się zgodził wystąpić i pomóc zespołowi. Zobaczymy jak potoczy się widowisko, na pewno będzie ciekawie :)

  • Dora
  • wiz

    czy tylko minie się wydaję, że opinie są przed wczesne to tylko trening a opinie jakby już było po kwalifikacjach

  • Bea
    • KrisTO

      Robert szczęśliwy, ja szczęśliwy, pewnie i Klub szczęśliwy :-)

  • Wojtki

    Cały RK – przybył, zobaczył i zdobył :D

  • Dora
    • Dora

      sorki nie widziałam nizej

  • ArtNr4
    • Roman Czarujący

      Nie tylko w tym :)

      • ArtNr4

        Prawda – zreszta dla mnie i tak wszystko, co ma kierownice dodaje mu… wdzieku :D
        Takie tam babskie spojrzenie na sprawe…

  • Mike

    No to teraz pytanie, nie czy tylko ile “bonusu” dostanie cały team ;)

    • Hornet

      Cały team ma przesrane, bo jeden się wyłamał i jedzie za szybko :D

      • Akslugor

        Myślę, że są na to dobrze przygotowani :) ;)

        • Elena

          Myślę, że i tak na końcu wyjdzie takie ” równanie”..balast < talent Kubicy..:))

          • Mike

            Jakby w tym teamie było 5 takich na poziomie RK to by i może taki bilans wyszedł ale są i tacy co jadą od 1,3 do 3-4 sek wolniej na okr.

          • Elena

            A ja w chłopaków wierzę…Roberta uwagi dla reszty mogą okazać się bezcenne, a ten ewentualny balast tylko ich dodatkowo zmotywuje do absolutnej jazdy na limicie :)

      • To trochę tak, jakbyśmy w koszykówce tym najlepszym do nóg woreczki z obciążeniem mocowali a najlepszym skoczkom narciarskim w buty ołów wkładali…….no, ale z drugiej strony takie są zasady i RK je zaakceptował, więc prócz krytyki nic więcej Nam nie pozostaje, licząc, że ów balast balastem ostatecznie nie będzie.

        • Hornet

          No nie do końca, bo to taka sytuacja, że nie tylko Stoch dostaje ołowiu, ale i taki Stefan Hula :D Jest słabszy i jeszcze dostaje balast.

          • To tak filozoficznie….Stoch ma zrównać do poziomu Huli, czy Hula do poziomu Stocha :))

    • narturo

      Zasady są wszystkim znane… Nikt nikogo do startów nie zmusza…

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów :)
    Fajnie widzieć ponownie RK za kierownicą :)
    Forza Robert Kubica!!! Forza Förch Racing powered by OLIMP!!!

  • Można kręcić nosem, ale lepsze to niż siedzenie w domu. zasady? …. nie do tego jesteśmy przyzwyczajeni, ale RK łeb na karku ma i użytek zrobi z tego najlepszy.
    UWAGA #kubicaonthetrack :)

    • Fimala

      Robert poprawil sie na 2:00:490 przed zjazdem na pit stop ;)

      • Dopiero wpadłem i nadrabiam, z czasem niestety lipa ale na szczęście moim a nie Roberta :)

  • Fimala

    Best lap zrobiony, pora na pit stop :)

  • Elena

    Niech zgadnę..ten numer 29 z przodu to RK..,bo mi na telefonie tylko początek tabeli LT pokazuje?

    • kubapiotrek

      Tak Robert :)

  • Mike

    Coś czuję że im tej dowagi na to nowe Porsche braknie hehe ;)

  • grigorij89

    RK w akcji 2:03.688

  • v

    No i najszybsze okrążenie, 11 sek do przodu :D

  • Hornet

    Roberto na torze ;)

  • ArtNr4

    We wpisie znajdziecie livetiming z treningu :-)

  • Elena

    ..a “naczelny” oczywiście za kierownicą:))
    Dzień dobry!

  • Dora

    Witam cieplutko Klub :)
    Team w komplecie !:) Życzę powodzenia Forch Racing powered by OLIMP & Robert Kubica!!!

    Przyjaciel RK też w Dubaju- garaż zespołu fot. F Monachino
    https://uploads.disquscdn.com/images/b8d1eeb529cc7a045524fc7f76be4f41210ee54dd058f826fd6a938420ef8a5a.jpg

  • Cześć Klub, Forza RK.

  • Robson

    live timeing jest jakis ?

  • ArtNr4

    Czesc :-)

    Dustin Prinz tez jest fanem Roberta.. taki podpis zamiescil pod fotka:

    “With one of the biggest racers in history” https://uploads.disquscdn.com/images/9cc432d35822524c246d76df75fa9ffcc0d1da8e0d76df932c58b1c4084fc972.jpg

  • Mike

    Te zasady troche chore…. nie dość że balast to jeszcze przesunięcie na koniec stawki w swojej klasie, chyba nie ma sensu żeby RK jechał qwale bo jeszcze je wygra i dostaną balast i start z tyłu…. że balast to jeszcze rozumiem, to jest stosowane często min w WTCC, ale żeby kogoś za wywalczenie PP dawać na koniec stawki to już paranoja.

    • Lorek

      Dokładnie , będą w qualu ścigać się o ostatnie miejsce , masakra

      Dzień dobry klub

    • Kozioł

      Hahaha nie wierzę, to może kwale będą się odbywać na zasadzie “kto najwolniejszy”. Ch… z taką jazdą, znaczy serią.

      • Lorek

        tego jeszcze nie grali , koniec świata :))))

      • Mike

        Ja stawiam że za ‘nazwisko KUBICA’ i tak dostaną balast ;)
        Szkoda że Ogier nie miał ze 100kg balastu w VW za nazwisko i za MŚ… hehe

        • db

          no wlasnie dlatego kiedys pisalem, ze ten start i ta seria to rozmienianie sie na drobne : / balasty, cofania na koniec stawki, jazda w 5 ciu jednym autem. beznadzieja!

        • Lorek

          Startował pierwszy w rajdzie na luźnym , ale Ogier jest taka klasa że mu nie przeszkadzało to, żeby zdobyć MŚ :-)

          • Mike

            No niby tak ;) ale jakby miał plus 100kg to było by mu jeszcze trudniej ;) choć w rajdach każdy kg liczy się dużo mniej niż na torze. Ogólnie te balasty to chore, to że ktoś zbuduje lepsze szybsze auto, albo że ma lepszych kierowców to dostaje balast dla wyrównania szans… gdzie tu sens i logika ?
            Ciekawe ile kg balastu musiał by mieć Merc w F1 dla wyrównania szans :P

          • Lorek

            Ja też tego nie rozumiem , inżynierowie , kierowcy starają się a tu jeb…

          • Mike

            Ciekawe jakie są przepisy dotyczące kto ile takiego “bonusu” przyjmuje na klate…
            A to Porsche co oni nim jadą to jeszcze nie jechało chyba żadnych zawodów na świecie ??
            Chyba to pierwszy start tego samochodu w jakimkolwiek wyścigu, i nie mam na myli tu teamu Olimp tylko ogólnie na świecie, więc jaka jest szybkość tego auta to dopiero wyjdzie podczas tych zawodów…

          • wiz

            to chyba wiedza w jakiej seri wystawiaja auto

          • kingpiotrek

            Widziałem Seba Ogiera kilka razy na żywo na rajdzie, i szedł pełnym ogniem zawsze! z punktu widzenia kibica widać było różnicę prędkości…wiem każdy powie że to VW sam jechał…Ogier to jest klasa i koniec…a tymczasem fiesta przechodzi ostatnie ‘szlify’ przez Seba fot.
            https://pbs.twimg.com/media/C1020uhWQAAxym-.jpg

          • Mike

            Nie Ty jeden widziałeś Seba na żywo w akcji ;) wiadomo że Konikowi ciężko podskoczyć, ale mam nadzieję że w tym sezonie ktoś mu jednak zagrozi :)

          • Lorek

            Ja tam śmiem twierdzić że i w tym sezonie w Fordzie zdobędzie majstra.

          • Mike

            No też tak coś czuje ;)
            Ale liczę że Cytryna będzie mocna i powalczy przynajmniej :)

    • Hornet

      No przegięli trochę pałę. Widać, że ta seria raczej nie aspiruje do tego, żeby była postrzegana jako profesjonalna.

    • Greg_OR

      Niestety, w rzeczywistości to te przepisy są jeszcze bardziej skomplikowane, ale nie chcieliśmy robić zamieszania, jeśli będą dotyczyć naszej załogi to będziemy o tym pisać na bieżąco.

      Są np. zasady dotyczące “teoretycznego najlepszego okrążenia” – poskładanego z najlepszych czasów sektorów (z treningów i kwalifikacji) – jeśli pojedziesz szybciej to mogą ci dać dodatkowe ograniczenia nawet w wyścigu (pewnie limit tankowania). To takie zabezpieczenie gdyby ktoś chciał “poudawać” wolniejszego w czasie treningów i kwalifikacji :)
      Głównie chodzi o utrzymanie budżetów w ryzach, żeby się nie opłacało za dużo inwestować w auto, bo tak uzyskana przewaga będzie zniwelowana – i jeśli to działa to jest OK.

      • Mike

        To jak będzie udawał wolniejszego i jeździł wolno, to skąd oni wezmą to “teoretycznie najszybsze okrążenie” z sufitu ;) ?

        • Hornet

          Chyba chodzi o to, że jakby w treningach cisnął a w kwalach trochę odpuścił to by mu z treningów “dopasowali” czas ;)

          • Mike

            No właśnie tak to też rozumiem ;) a mówiło się że rajdy są skomplikowane hehe

          • Greg_OR

            w większości serii, gdzie chodzi o bliskie ściganie i jednocześnie o pilnowanie rozrostu budżetów, są takie praktyki stosowane – np. DTM i WTCC, głównie przez dociążanie, a w wyścigach długodystansowych również przez limity pojemności baków i/lub limit jednorazowego dotankowania.

          • wiz

            czyli jak bede udawał od poczatku i sztucznie zanizał predkosc to i tak wyjde na swoje

  • Jacek Kubicar

    Powitać w środę i proszę nie narzekać bo to jest środa z Robertem:-)
    Forza Kubica!!!

  • terry84

    Czekaja nas flaki z olejem…ale fajnie,że Robert coś robi,niech sie bawi bo co mu na ta chwilę zostało.

  • Slawitsu
    • KrisTO

      Linia jazdy …oczywiście Pana prof. Roberta ;-)

  • tymczasem w Szwecji z mSportem pojedzie też Henning Solberg.
    Nie ogarniam tego świata – będę śledził też ten sezon może wtedy zrozumiem więcej.

  • te Porsche jest ładne no i mocne, ilość załóg w wyścigu wcale nie za duża, ja bym nie narzekał – ten kto będzie umiał to wykorzystać powalczy o dobre czasy, a RK oj umie i powalczy :)

  • ArtNr4

    Robert pozdrawia juz z Dubaju: “Dziś wieczorem dotarłem do Dubaju. Jutro mamy 90-minutową sesję testową,
    gdy poznam nowy dla mnie obiekt. Patrząc na nagrania wideo tor wydaje
    się wymagający. Jutro zobaczę jak to wygląda zza kierownicy z zespołem
    Forch Racing powered by Olimp.”

    Ja tez Was pozdrawiam – wreszcie beda znowu emocje :-)

  • Wkradło się kilka chochlików do wpisów, poprawione i usunięte.
    Poprawiony harmonogram – dodana środa oraz info o Live z wyścigu. Dodane zostały też zasady w pigułce.
    Czas na Kubicowanie! ;) Forza Kubica!

    PS: nonce Marki chyba będą miały tym razem chyba większe towarzystwo :)

    • kingpiotrek

      Dzięki za post i opisanie zasad, chociaż zapewne w Piątek nie unikniemy pytania ‘co oznacza code-60?’ itp. Wracam do pracy teraz, by móc śledzić wyścig.
      Forza!

    • Akslugor

      Super :)

  • KrisTO

    Hej
    Mamy jakieś DubaiMotoTV w dekoderach?;-) chyba poszukam wieczorkiem, może coś pokażą podczas wyścigu

  • Marcin

    Nadal nie mogę uwierzyć, że Robert będzie jeździł w tego typu seriach….

    • KrisTO

      pojedzie w Dubaju…a co wyjdzie dalej czas pokaże :-)

  • Dora
  • NO2

    Podejrzewam, że Robertowi pasuje konstrukcja samochodu – silnik i napęd za plecami… ;) Będzie się działo!!!

  • DT

    Wiecie kogo wystawią w sesji kwalifikacyjnej?

    • Elena

      Tego to chyba oni sami jeszcze nie wiedzą, ale czuję, że po tej sesji bez dodatkowego balastu się nie obędzie…tak dla wyrównania szans reszty stawki;)

      • Lorek

        Do tych kwali , co się okazuje że trzeba być najwolniejszym w klasie żeby być pierwszym , to lepiej niech wystawią jakiegoś źrebaka :-)

  • Dora
    • O, jak ładnie :)

      • Dora

        Serce się raduje, kiedy widzi się nazwisko Kubica na tym pięknym sprzęcie ! :)
        Będzie ogień :) Forza RK!!!

  • Dora
    • NO2

      Oj ładnie… :)

  • DB

    Wiadomo kto będzie rozpoczynał wyścig? RK?

  • Kozioł

    Chyba kogoś zdrowo poje…. z tą ilością 99 załóg. Zrobienie chociaż połowę czystego okrążenia będzie graniczyc z cudem.

    • Tu masz rację, bo nie zawsze ilość, przekłada się na jakość. Kwestia ile zostanie po przejechaniu połowy dystansu. Końcówka może być bardziej wyklarowana i przesiana i oby auto RK wytrzymało trud 24h.

    • Lorek

      Początek wyścigu będzie pełno dzwonów przy takiej ilości.

    • Greg_OR

      nikogo nie po.. dziwie sie, że ty się dziwisz, przecież to jest idea wyścigów długodystansowych, jak Vettel miał w swoim czasie same czyste okrążenia w wyścigu to też wszystkich wkurzało, teraz tłok za duży, nie dogodzisz panie…. ;-)

      • Kozioł

        ale żeby 99 załóg na tak krótkim torze? To nie Le Mans. Bardziej się będzie liczyła technika i umiejętność dublowania, niż naturalna szybkość.

  • Dora

    Wyścig Dubai 24H oraz sesją treningową, będzie można śledzić na żywo online pod adresem http://www.24hseries.com/
    oraz na YouTube: https://www.youtube.com/user/24HSeries.
    Start o godz. 11:00 czasu polskiego!

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w nowym wpisie :)
    Forza Robert Kubica!!! Forza Förch Racing powered by OLIMP!!!

  • A ja się zapytam, ile to ta bestia na prostej “poleci”? :) Jakie max osiągi?

    • Mike

      Sądzę, że to zależy od tego jakie przełożenia w skrzyni się wsadzi.

      • Kolego – “Partnerem teamu jest firma Orlen Oil” i o ile widzę to interesują się wyścigiem. Dlatego nie neguj wszystkiego bo niekoniecznie masz zawsze rację, choć masz często.
        Mój usunięty przeze mnie komentarz brzmiał ” Fejsbukowicze i ci z tt, nie zapominajcie o Orlenie bo powinni poczuć co się wiąże z RK” tak na zapas jakby co…

        • Mike

          Ale ja nie negowałem tylko zapytałem co ma wspólnego, fakt może i są partnerem, ale jakoś ich napisów ani reklamy na ucie nie ma.
          Lajkując ich stronkę, czy posty zrobisz im tylko darmową reklamę… moim zdaniem to nie ma żadnego związku z RK.
          A to, że nie zawsze mam racje to ja wiem, nie da się wszystkiego wiedzieć ;)

      • Mike

        I od długości prostej…. np na torze w Barcelonie więcej niż 270-280 to raczej nie poleci, a w Dubaju nie mam pojęcia ale nie sądzę żeby więcej się dało.

        • Andrzej Onichimiuk

          … no i od konfiguracji aerodynamicznej…

        • Hmm, sądziłem, że trochę więcej……….dzięki za info.

  • Jacek Kubicar

    Hej Klub! Maciek dzięki za przybliżenie tematu :-)
    Forza Kubica!!!

  • Dora

    Robert już w Dubaju! :)
    Robert Kubica jest już w siedzibie OMP i zastanawia się nad wyborem kombinezonu przed zbliżającym się wyścigiem 24H Dubai. Biały czy czarny?

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15873291_1838815783058810_4781731156674955348_n.jpg?oh=ae931be4a058e7008f80cfd297476153&oe=58DCD913

    • ZimnaMi

      Może być nawet różowy, byleby się w nim najszybciej jechało. ;)
      Bry

    • ShadowM3

      Zdecydowanie czarny.

      • Dora

        W jednym i drugim Mu do twarzy :), a kolor dla mnie nie ma znaczenia, chcę podziwiać
        niesamowitą jazdę RK na torze!

  • Ja jeszcze tylko chciałbym przypomnieć wszystkim fejsbukowiczom i tym z tt by pamiętali o Orlenie, niech przy okazji zobaczą co niesie ze sobą RK.
    #kubicaonthetrack

    • Mike

      Ale co ma Orlen do RK ?

  • Elena

    Dzięki koledzy za super dużą pigułkę informacji w poście..przed weekendem jak znalazł..witam klub:)

  • Dora

    Witam cieplutko Klub w nowym wpisie :) FORZA RK!!!