^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 14 Marzec 2018

Robert Kubica testuje LMP1 z zespołem Manor Racing

Robert Kubica rozpoczyna kolejne testy LMP1 z zespołem Manor Racing w Hiszpanii. Polak powraca na tor Aragón, gdzie przetestuje Ginette z silnikiem Mecachrome G60-LT-P1.

Robert Kubica testuje LMP1 z zespołem Manor Racing

Robert Kubica pod koniec lutego testował na torze Aragon, zostały jednak one przerwane przez problemy z samochodem. Awaria silnika sprawiła, że nasz kierowca pokonał jedynie dwa okrążenia. Zespół Manor aktualnie od wtorku testuje w Hiszpanii, a Polak dołączył do ekipy. To druga przygoda Roberta Kubicy z brytyjsko chińską stajnią.

Robert nie zdecydował jeszcze oficjalnie, czy jego współpraca z Manor Racing będzie kontynuowana i weźmie udział w wyścigach długodystansowych w tym sezonie. Ekipa Manora będzie startować w sezonie WEC pod nazwą CEFC TRSM Racing i wystawiać będzie dwa prototypy LMP1. Licząca osiem wyścigów tegoroczna edycja World Endurance Championship zainauguruje 5 maja na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Kierowca rezerwowy Williamsa, Robert Kubica, podejmie ostateczną decyzję w sprawie programu FIA World Endurance Championship po drugim teście z zespołem Manor LMP1 w tym tygodniu.

Przemawiając do mediów podczas przedsezonowych testów w Barcelonie, Kubica potwierdził, że analizuje możliwy program startów w tej serii wyścigowej.

Ten rok będzie dla mnie bardzo pracowity” – powiedział – “Z jednej strony na pewno chciałbym zaangażować się w dobry projekt w LMP1, który dałby mi szansę na zrobienie wielu kilometrów“.

Zapytany przez portal Motorsport.com, co jest potrzebne, aby podjąć decyzję, Robert Kubica powiedział: “Po prostu muszę prowadzić, i zobaczmy. Dopóki nie spędzę kilku okrążeń za kierownicą, nie mogę się zdecydować.”

“Ale nie tylko jest to kwestia, czy mi się to spodoba, to też kwestia, czy ta seria pasuje do mojego zapracowanego kalendarza. Jest kilka czynników, które muszą pasować do siebie.”

“To nie jest tak proste, jak” tak “lub” nie “, ale jak zwykle jest to nieco bardziej skomplikowane.”

Szef zespołu Graeme Lowdon nie chce się wypowiadać na temat problemów finansowych napotkanych przez CEFC China Energy w jej programie wyścigowym. Według doniesień, firma to jedna z 10 największych firm w Chinach i została przejęta przez ramię rządu w Szanghaju.

Link do poprzedniego klubowego wpisu opisującego tor i zespół Manor (Link)


Ciudad del Motor de Aragón

Ciudad del Motor de Aragón – tor wyścigowy znajdujący się niedaleko miasta Alcañiz w Hiszpanii. Tor został zaprojektowany przez Hermana Tilke we współpracy z brytyjską firmą architektoniczną Foster and Partners.

Otwarcie: 2009
Prowincja: Teruel
Architekt: Hermann Tilke

FIA Circuit
Długość 5.344 km (3.321 mi)
Rekord okrążenia wyścigowego 1:41.376 (Arthur Pic, DAMS, 2012, Forula Renault 3.5 Series)

 

Galeria foto:


Aktualizacja:

Pierwsze zdjęcia Roberta Kubicy w LMP1

Kubica LMP1 aragón

fot. Oliver Rowland

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Robert Kubica - Klub Kibiców
o 09:34

Udostępnij: