^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 14 Wrzesień 2018

Formula 1: Grand Prix Singapuru 2018

Robert Kubica uwielbia uliczne tory, a obiekt z Singapuru do takich należy. Grand Prix Singapuru na Torze Marina Bay należy do jednego z najtrudniejszego w całym sezonie. Od wczoraj odżyły nadzieje Kibiców Roberta Kubicy na zobaczenie go w bolidzie po zaistnieniu wielu przesłanek. My rekomendujemy wstrzemięźliwość do oficjalnych ogłoszeń wierząc kolejny raz, że to się wreszcie stanie.

FORMULA 1 2018 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIXhttp://www.robertkubica-klubkibicow.pl/wp-content/themes/klubfanakubicy/img/f1/flagi/Singapur_flaga.png

Pierwsze Grand Prix – 2008
Liczba okrążeń – 61
Długość toru – 5.063km
Dystans wyścigu – 308.706 km

https://www.singaporegp.sg/

Twitter https://twitter.com/F1NightRace

Singapur myślał o Formule 1 już w 1989 roku. Projekt zrealizował się 11 lat temu, w maju 2007 roku Bernie Ecclestone podpisał z organizatorami Grand Prix Singapuru pięcioletni kontrakt na organizację nocnego wyścigu. Marina Bay jest jednym z czterech (obok Melbourne, Monako i Montrealu) typowo ulicznych obiektów w aktualnym kalendarzu Formuły 1.


Znamy Pański cel osiągnięcia miejsca w zespole na następny sezon. Ale jeśli nie znajdzie się dla Pana wolne miejsce, będzie nadal na tym skupiony czy spróbuje Pan spróbować czegoś nowego w innych mistrzostwach ?

Robert Kubica : Myślę, że to zależy od tego co się zdarzy w najbliższym czasie, ale oczywiście szukam również innych szans. Tak jak jak Pan mówi , moim głównym celem jest start w GP Australii w przyszłym roku, ale trzeba być realistą. Nie zawsze wszystko może się zdarzyć dlatego trzeba rozważać wszystkie propozycje i co, na dłuższą metę, daje mi lepszą szanse na rozwój jako kierowca i na robienie tego co kocham

Zobaczymy Pana na torze w Singapurze?

Robert Kubica : Nie wiem


Robert Kubica jedzie od GP Singapuru… – Takiego stwierdzenia użył Karun Chandook i ta informacja zaczęła żyć swoją własną historią. 

Kulminacją było wczorajsze opublikowanie przez SkySportsF1 zdjęć z garażu ekipy Williamsa na których to zdjęciach Robert pokazał się w kombinezonie przymierzając się do kokpitu bolidu Sirotkina. Szum jaki te zdjęcia wywołały pokazał potężne emocje na jakie czekają kibice.Wszyscy chcą jak najszybciej zobaczyć Roberta na gridzie.

Sytuacja nie wiadomo jak się rozwinie. Czekać należy do oficjalnych informacji. Sprawy związane z przejęciem zespołu Force India nie są do końca wyjaśnione i to może być przyczyną wstrzymywania się od roszad w ekipie z Grove.

Robert Kubica okrążenie Toru :

Singapur jest jednym z najbardziej wymagających weekendów sezonu. Jeździsz w nocy, pracujesz do późna, więc jest to bardzo dziwne, a godziny są kompletnie zwariowane.

W ubiegłym roku moje podejście do tego niezwykłego rozkładu zajęć polegało na tym, że szedłem spać bardzo późno – około czwartej nad ranem. Natomiast wstawałem o trzeciej czy czwartej po południu. Jednak dziwne jest to, że tak naprawdę nie odczuwa się efektów tego  – dlatego, że adrenalina i koncentracja są na tak wysokim poziomie, kiedy jesteś na torze. Dopiero po weekendzie czujesz się trochę dziwnie.

– Sądzę, że tor w Singapurze stanowi duże wyzwanie, szczególnie pod względem fizycznym, ponieważ nie ma długich prostych, a jest dużo zakrętów. Prędkość na torze jest bardzo niska, a wyścig jest bardzo długi. Ciągle przechodzi się z jednego zakrętu w drugi na torze, który jest wyboisty i trzeba mocno trzymać kierownicę. Jest jedna długa prosta pomiędzy zakrętami 5. i 7.

– Koniec tej prostej przed zakrętem numer 7. jest prawdopodobnie najlepszym miejscem do wyprzedzania. Trzeba mieć dobre wyjście z zakrętu numer 5. jednak problemem jest duża nierówność poza linią wyścigową i łatwo jest stracić kontrolę nad bolidem. Samochody przez cały weekend zostawiając gumę, ale jak tylko wyjedziesz poza tę linię, aby kogoś wyprzedzić możesz mieć problemy z brudem.

– Szykana w zakręcie numer 10. jest dziwnym miejscem, ale również niesamowita. Mały błąd może sporo kosztować, ponieważ są tam wysokie krawężniki. Widzieliśmy już jak kilka bolidów wylatywały w powietrze, szczególnie w pierwszym sezonie. Myślę, że teraz każdy będzie uważał w tym zakręcie, ponieważ łatwo popełnić błąd, a cena jest naprawdę wysoka.

– Ostatni zakręt jest najtrudniejszy, ale na szczęście jest tam dosyć duże pobocze. Jeśli złapiesz trochę podsterowności, to cieszysz się z szerszego toru, ale tarka na wyjściu jest trochę nierówna i bardzo łatwo stracić tam panowanie nad bolidem

Trochę Historii z Robertem:

Relacja z roku 2010

Wyprzedzenie Massy

Korek? no problem….

Wywiad z Robertem po GP Singaporu

2008 – Najsłynniejsza afera „Crashgate”

Spośród wyścigów F1, które odbyły się na Marina Bay, najbardziej pamiętnym pozostaje GP z 2008 roku. Okazało się bowiem, że do sukcesu Fernando Alonso przyczyniła się celowe działanie drugiego kierowcy Renault, Nelsinho Piqueta (za wypadkiem Brazylijczyka kryło się wydanie poleceń szefa ekipy Flavio Briatore i działanie głównego inżyniera Pata Symonds). Gdy Piquet wylądował na ścianie, Alonso był już po pit stopie. Zyskał tym samym przewagę, która pozwoliła osiągnąć mu swoje 20. zwycięstwo w karierze. Aera została ujawniona rok później gdy Nelsinho został wyrzucony z zespołu.

Ofiarą  „crashgate” można nazwać także Roberta Kubicę, który przed wypadkiem Piqueta był czwarty. W momencie wprowadzenia neutralizacji Polakowi kończyło się paliwo, ale zespół zwlekał ze ściągnięciem go do boksów. Co prawda Kubicę i tak czekała 10-sekundowa kara za tankowanie w „zamkniętej” alei serwisowej, ale Rosberg mając identyczną sytuację lepiej to wykorzystał i ukończył wyścig na drugiej pozycji.

Relacje w Eleven :

Opony na GP Singapuru

Galeria zdjęć:

Wyniki, Statystyki, Kalendarz, Klasyfikacje – GP Singapuru 2018

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Marrally
o 08:44

Udostępnij: