^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 10 Maj 2019

Robert Kubica – Grand Prix Hiszpanii 2019 Dzień 2 – Pierwszy i Drugi Trening

Robert Kubica dziś rozpoczyna pierwsze treningi w GP Hiszanii. Jak będzie wyglądać kondycja poszczególnych zespołów podczas spodziewanych ulepszeń pakietów? Jak w tym całym zamieszaniu będzie wyglądał zespół z Grove? Czy zobaczymy cokolwiek, co pozwoli sądzić, iż prawdą jest, że Williams nigdy się nie poddaje? Zapraszamy do komentowania.

Robert Kubica - Grand Prix Hiszpanii 2019 Dzień 2 - Pierwszy i Drugi Trening

FORMULA 1 GRAND PRIX HISZPANII 2019

Barcelona

Strona:https://www.circuitcat.com/en/

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Spain.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-spanish-grand-prix

Adres:  Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Telefon: +34 93 571 9700
Fax: +34 93 572 2772

Liczba okrążeń – 66
Długość toru –  4,655 km
Dystans wyścigu – 307,104 km
Rekord toru –  1:18.441 Daniel Riccardo (2018)

Circuit de Barcelona-Catalunya tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony w Katalonii. Nie jest to obiekt, na którym się łatwo i często wyprzedza. Stąd, kierowcy starają się zdobyć dla siebie najlepsze pozycje podczas kwalifikacji.Tor zaczęto budować w roku 1989. Inwestycja została sfinansowana przez Royal Automovil Club de Catalunya, lokalny rząd i radę miasta Montmelo. Pierwszy wyścig odbył się tu w 1991 roku i wygrał go kierowca Williamsa – Nigel Mansell.

Robert Kubica o Barcelona-Catalunya Circuit

Robert Kubica - Grand Prix Hiszpanii 2019 Dzień 2 - Pierwszy i Drugi Trening

Fot. James Moy Photography

Tor Catalunya wszyscy znają bardzo dobrze. Nie tylko z testów F1, ale też z innych kategorii wyścigowych. Wiele się zmieniło od czasu testów zimowych. Największą różnicą jest pogoda oraz warunki na torze. Myślę, że wszyscy oczekują powrotu do Hiszpanii. To pierwszy wyścig w Europie i wszyscy wtedy wprowadzają poprawki do swoich samochodów. Zobaczymy, co możemy osiągnąć.”

Harmonogram GP Hiszpanii 2019

Piątek, 10 Maja 2019: 1 Trening 11:00 – 12:30

Piątek, 10 Maja 2019: 2 Trening  15:00 – 16:30

Sobota, 11 Maja 2019: 3 Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 11 Maja 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 12 Maja 2019: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Robert Kubica - Grand Prix Hiszpanii 2019 Dzień 2 - Pierwszy i Drugi Trening

Opony na wyścig:

Robert Kubica - Grand Prix Hiszpanii 2019 Dzień 2 - Pierwszy i Drugi Trening

Robert Kubica - Grand Prix Hiszpanii 2019 Dzień 2 - Pierwszy i Drugi Trening

Pierwszy Trening

Valtteri Bottas dominuje w pierwszym treningu, tuż zanim uplasowali się obaj kierowcy Ferrari – Sebastian Vettel i Charles Leclerc. Widać  mały progress w zespole Williams. Straty do rywali nie były już tak duże. Robert Kubica skończył pierwszą sesję treningową na miejscu 19-tym a jego zespołowy kolega – George Russell na 20-tym. Na koniec treningu doszło do wypadku Lance’a Strolla. Kierowca wypadł z toru i uderzył w bandy ochronne, przez co sesja została ukończona kilka minut wcześniej.

Drugi Trening

W drugim treningu poraz kolejny najszybszy okazał się Valtteri Bottas a za nim tym razem znaleźli się Lewis Hamilton i Charles Leclerc. W popołudniowej sesji kierowcy Williamsa zamienili się miejscami w tabeli – George Russell znalazł się na miejscu 19-tym a Robert Kubica 20-tym.

Wypowiedzi Roberta Kubicy po dzisiejszych sesjach treningowych

„W 2. treningu było średnie wyczucie. W 1. Było znacznie lepiej. Musimy zobaczyć co się stało. Ogólnie nie za dużo się zmieniło. Główny problem, który miałem w Baku nie zmienił się”

Jak przebiegały treningi?
W pierwszym treningu wyczucie nie było złe. Wykonaliśmy nasz program prac. W drugiej sesji samochód nie prowadził się już tak dobrze. Musimy zrozumieć przyczynę, sprawdzić, co zmieniliśmy między treningami, choć generalnie wciąż nie było tak źle. Nie miałem w bolidzie żadnych większych udoskonaleń, które sprawiłyby, że poczułbym wielką różnicę w porównaniu z poprzednim wyścigiem. Niestety główny problem, który miałem w Baku, wciąż pozostał.

Były też jakieś problemy…
W trakcie sesji dla ostrożności musieliśmy się zatrzymać na około 30 minut, aby wymienić jeden komponent, dlatego nie byliśmy w stanie dokończyć naszego programu długich przejazdów. Poza tym wszystko ok.

Czy możecie zrobić krok do przodu przez noc?
Jeśli chodzi o wyważenie auta – definitywnie tak. Natomiast w kwestii osiągów straty są wystarczająco duże… Nie jest tak, że możemy odnaleźć sekundę w lepszym balansie samochodu.

Wygląda na to, że strata jest relatywnie najmniejsza z pozostałymi torami…
Nie wiem, jaka jest strata…

0.3 w pierwszym, a 0.8 drugim treningu
Ale trzeba porównywać do najszybszych kierowców, a nie tych, co mają problemy. Straty będziemy porównywać w kwalifikacjach, bo dziś ma to małe znaczenie.

Czy twój samochód się poprawił?
Przywieźliśmy ulepszenia podzespołów, które już mamy. Niektóre działają, a niektóre… Niestety nie osiągnęliśmy rezultatów, jakich oczekiwaliśmy.

Źródło : Cezary Gutowski Facebook

Galeria:

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 09:05

Udostępnij:

error: Content is protected !!