^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 7 Czerwiec 2019

Robert Kubica – Grand Prix Kanady 2019 – Dzień 2 – Pierwszy i Drugi Trening

Przed nami piątkowe treningi. Przypomnijmy, że dziś w pierwszej sesji treningowej, w bolidzie Roberta Kubicy zasiądzie Nicholas Latifi. Zapraszamy do komentowania.

FORMULA 1 2019 CANADA GRAND PRIX

Montreal

 

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Canada.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-canadian-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1978
Liczba okrążeń – 70
Długość toru – 4,361 km
Dystans wyścigu – 305,27 km
Rekord toru – 1:13.620 Rubens Barrichello (2004)

Nazwa toru wywodzi się od nazwiska tragicznie zmarłego kanadyjskiego kierowcy Formuły 1 – Gilles’a Villeneuve’a (ojciec Jacques’a Villeneuve’a).Tor został zbudowany w 1978 na sztucznej wyspie Ile Notre-Dame, leżącej pomiędzy rzeką Św. Wawrzyńca, a kanałem wodnym dla transatlantyków.

Tor leży niemal na środku Montrealu. W 1977 roku, Kanadyjczycy, zainspirowani osiągnięciami Gillesa Villeneuve’a i jego przejściem do Formuły 1, wpadli na pomysł zbudowania nowego toru w Quebecu. Budżet był jednak napięty, a ponieważ budowa nowego obiektu wiązała się z ogromnymi kosztami i długim czasem oczekiwania, zdecydowano się na inne rozwiązanie.

Nowy tor, pierwotnie noszący nazwę Circuit Ile Notre-Dame powstał przez połączenie w zamkniętą pętlę istniejących prostych odcinków dróg, położonych na sztucznej wyspie i wzbogaceniu ich o ciasne zakręty i szykany. Obiekt został zaprojektowany przez Rogera Peart’a.

Tor został oddany do użytku już w 1978 r.  i w tym samym roku odbyło się też  inauguracyjne Grand Prix Formuły 1, w którym zwyciężył Gilles Villeneuve. Okrytym złą sławą miejscem na torze nadal pozostaje ściana, stojąca po zewnętrznej stronie wyjścia z ostatniej szykany, tuż przed linią startu/mety. Choć widnieje na niej napis „Witamy w Quebec”, znana jest raczej jako „Ściana Mistrzów”. “Ściana Mistrzów” jest powodem wielu wypadków. Na niej zakończyli przedwcześnie swoje wyścigi m.in. mistrzowie świata – Michael Schumacher czy Damon Hill.

Robert Kubica o Circuit Gilles Villeneuve

 

“Montreal to wspaniałe miasto i to jedno z moich ulubionych Grand Prix. Chociaż było to dawno temu, to mam stamtąd dobre odczucia i i jestem podekscytowany powrotem. To wyjątkowy i bardzo wymagający tor. Nie mogę się doczekać ponownej jazdy w Kanadzie i zobaczymy co możemy osiągnąć w ten weekend.”

Robert Kubica i Grand Prix Kanady

Podczas Grand Prix Kanady w sezonie 2007 doszło tu do wypadku Roberta Kubicy. Wypadł on z toru na prawe pobocze podczas 27. okrążenia na zakończeniu długiego łuku pomiędzy zakrętem numer 10 a nawrotem Pit Hairpin numer 11 i roztrzaskał swój bolid o betonową barierę przy prędkości około 230 km/h. Po odbiciu koziołkując przeleciał na drugą stronę toru i po raz kolejny uderzył w barierę. Kubica cudem wyszedł z wypadku bez żadnych poważniejszych obrażeń. Rok później na tym samym torze, Robert zdobył swoje pierwsze i jak dotąd jedyne zwycięstwo w F1.

Harmonogram Grand Prix Kanady 2019

Piątek, 7 Czerwca 2019: Pierwszy trening 16:00 – 17:30

Piątek, 7 Czerwca 2019: Drugi trening 20:00 – 21:30

Sobota, 8 Czerwca 2019: Trzeci trening 17:00 – 18:00

Sobota, 8 Czerwca 2019: Kwalifikacje 20:00 – 21:00

Niedziela, 9 Czerwca 2019: Wyścig 20:10

Transmisja Eleven

Opony na wyścig

 

Pierwszy Trening:

Pierwszy trening za nami. Poraz kolejny dominuje Mercedes. W końcowej klasyfikacji, na pierwszym miejscu znajduje się Lewis Hamilton, za nim Valtteri Bottas a na trzeciej pozycji uplasował się Charles Leclerc. Podczas pierwszej sesji treningowej nie obyło się bez przygód. Kierowca Alfy Romeo – Antonio Giovinazzi uderzył tyłem bolidu w ścianę, uszkodzając tym auto. Giovinazzi nie wyjechał już do końca treningu. W zespole Williams bez zmian. George Russell znalazł się nie miejscu 19-tym a Nicholas Latifi (który zastąpił w tej sesji Roberta Kubicę) na 20-tym.

Drugi Trening:

W drugim treningu Ferrari okazało się najszybsze. Najlepszy czas wykręcił Charles Leclerc, drugi Vettell a trzeci Bottas.  Kierowcy Williamsa nadal na końcu. George Russell ponownie zakończył trening na miejscu 19-tym a Robert Kubica na 20-tym.

Dzisiejsze wypowiedzi Roberta:

“Wyczucie nie było za rewelacyjne, ponieważ warunki były dość trudne. Szczególnie na początku, gdy tor był bardzo brudny. Nie spodziewałem się, że będzie aż tak ślisko. Nie pamiętam, żeby tu kiedykolwiek było tak brudno.
Budowa nowego padoku zrobiła swoje. Tor jest po prostu bardzo zakurzony, a na dodatek asfalt jest bardzo gładki, więc sam w sobie jest śliski i jadąc na pierwszych kółkach, gdy przez godzinę nikt nie jeździł na torze, było bardzo ślisko.”

“Musimy teraz zrozumieć, co zrobić, aby to wyczucie było trochę lepsze. Jeśli poprawi się przyczepność, na pewno wszystkim trochę to pomoże, ale nam trochę bardziej.
Oglądanie 1. treningu w TV nie pomogło, ale było tak, jak oczekiwałem. Choć nie spodziewałem się, że będzie aż tak ślisko. Co prawda zauważyłem to w telewizji. Co innego jednak zobaczyć coś oczami, a co innego poczuć to tyłkiem.
Samochód sprawował się zgodnie z tym, czego oczekiwaliśmy.”

“Pozytywne jest to, że zawieszenie, które tu przywieźliśmy sprawuje się tak, jak miało się sprawować, ale wciąż ciężko określić, czy odzwierciedla to stoper. Tor jest inny, niż w Monako. Z pewnością jednak inne są odczucia, do których musiałem się przyzwyczaić. Stąd nie było łatwo na początku treningu. Zrobiliśmy swoje, a teraz musimy odrobić pracę domową.”

“Wykonaliśmy jednak nasz plan z 2. treningu, a teraz musimy połączyć informacje od Nicholasa, ode mnie i George’a i postarać się trochę przyspieszyć jutro.
Pozytywne nastawienie zostało, ale odczucia już nie są tak pozytywne, za to zgodne z oczekiwaniami. Warunki nie ułatwiają zadania, ale nie ma się co rozczulać. Trzeba robić swoje.”

Źródło: Cezary Gutowski Facebook

Galeria

Aktualizacja

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 07:02

Udostępnij:

error: Content is protected !!