^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 19 Czerwiec 2019

Wypowiedzi przed Grand Prix Francji

Zanim roczpoczniemy kolejny weekend wyścigowy, przedstwiamy oficjalne wypowiedzi przed Grand Prix Francji. Zapraszamy do komentowania.

Nadszedł czas, abyśmy wrócili do Europy. Udajemy się tym razem na tor Paul Ricard, który jest położony na Francuskiej Riwierze, pomiędzy Marsylią a Tulon.

Tor charakteryzuje się równomiernym rozłożeniem zakrętów wysokich, średnich i niskich prędkości. Z tych powodów jest jednym z najczęściej używanych torów wykorzystywanych do testów. Oprócz tego, czerwone i niebieskie obszary odpływu mają charakterystyczny kolor i są zaprojektowane w taki sposób, aby uniknąć konieczności stosowania pułapek żwirowych.

Po udanej jeździe podczas pierwszego treningu w Kanadzie, kierowca rezerwowy zespołu Nicholas Latifi powraca do kokpitu FW42 po raz kolejny we Francji, zastępując George’a Russella na sesję otwierającą weekend.

Dave Robson:

Wracamy na tor Paul Ricard, na Grand Prix Francji, który jest jednym z najstarszych wyścigów samochodowych na świecie. Układ toru wybranego do wyścigu ma długość 5,8 km i obejmuje kilka długich prostych oraz kilka wymagających zakrętów, takich jak Signes (T10) – szybki praworęczny na końcu prostej Mistral – i „podwójne prawo” w T11 są najbardziej znaczące.”

“Pirelli udostępniło tę samą miesznkę, która była używana w Australii, Chinach i Azerbejdżanie, a to może doporowadzić do różnych strategii na jeden czy dwa pit stopy. “

“Po udanym i produktywnym FP1 w Kanadzie, dwa tygodnie temu, nasz kierowca rezerwowy, Nicholas Latifi, ponownie będzie prowadził FW42, tym razem dzieląc obowiązki z FP1 z Georgem. Mamy program testowy, który pomoże nam zrozumieć długoterminowy potencjał samochodu, a także skoncentrować się na osiągach i konfiguracji opon charakterystycznych dla toru Paul Ricard.”

Robert Kubica:

Nadszedł czas na Grand Prix Francji. Paul Ricard wrócił po długiej przerwie do kalendarza Formuły 1 i będzie to drugi rok, w którym ścigają się tam nowoczesne samochody F1. Znam tor całkiem dobrze z poprzednich serii i testów, takich jak Formuła 3 i World Series by Renault. Z niecierpliwością czekam na ponowną jazdę tu, ponieważ jest to wyjątkowy tor bez żwirowych pułapek,więc jest bardzo bezpieczny. Połączenie szybkich długich zakrętów, długich prostych i zakrętów o niskiej prędkości sprawia, że ​​jest to wymagający tor. To powinien być gorący weekend, co będzie trudne dla opon na szybkich zakrętach, kładąc na nich duże obciążenie. Będziemy musieli przyjrzeć się tym czynnikom by przygotować się do wyścigu”.

George Russell:

Naprawdę nie mogę się doczekać jazdy na Paul Ricard i powrotu do europejskiej części sezonu. Za granicą świetnie się bawiliśmy, ale miło będzie wrócić na tory, które dobrze znamy i  na których możemy zmaksymalizować naszą formę. W ubiegłym roku w F2, Francja była dla mnie wspaniałym wydarzeniem, ponieważ wygrałem tu wyścig.”

Nicholas Latifi:

Jestem podekscytowany kontynuacją mojego programu FP1 z zespołem we Francji. Montreal miał wiele pozytywów i szukam możliwości wykorzystania tych doświadczeń w Le Castellet. Jest to zupełnie inny tor z dużo mniejszym ryzykiem ze względu na charakter toru, który da mi pewność, że będę naciskał nieco mocniej. Jest to również weekend, w którym będę łączył swoje obowiązki w F1 z weekendem wyścigowym F2, co stanowi wyjątkowe wyzwanie. Z niecierpliwością czekam na bardzo pracowity weekend.”

Rozkład konferencji prasowych przed GP Francji 2019

Czwartek, 20 czerwca, 15.00 godzina czasu lokalnego (1300 UTC)

Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Romain Grosjean (Haas), Carlos Sainz (McLaren), Pierre Gasly (Red Bull), Nico Hulkenberg (Renault)

Piątek, 21 czerwca, godzina 1300 czasu lokalnego (1100 UTC)

Frederic Vasseur (Alfa Romeo), Laurent Mekies (Ferrari), Zak Brown (McLaren), Cyril Abiteboul (Renault), Claire Williams (Williams)

 

 

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 13:06

Udostępnij:

error: Content is protected !!