^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 19 września 2019

Kubica i Orlen rezygnują z Williamsa

Robert Kubica tak jak obiecał nie zwlekał. Podejmuje decyzje o rozwiązaniu współpracy z Williamsem. Nie chciał być karta przetargową oraz elementem spekulacji. Jego Partner PKN Orlen także nie będzie już współpracował z zespołem Franka Williamsa. Cisza jaka trawała była i jest zastanawiająca.

Stało się – wreszcie

Po ogłoszeniu Roberta Kubicy jako kierowcy podstawowego i PKN Orlen jako jednego z oficjalnych partnerów Williamsa na rok 2019 wszyscy podchodziliśmy do nadchodzącego sezonu optymistycznie. Niespodziewaliśmy się, że zespół popełni te same błędy a tegoroczny sezon będzie gorszy niż poprzedni.

“Ten sezon to dla nas ogromny szok. Spodziewałam się, że będziemy na lepszej pozycji. Zakładałam, że wszystko zrobiliśmy jak należy. Podobnie jak nasi fani, liczyliśmy na posiadanie znacznie szybszego samochodu. Takie były oczekiwania. Gdy zaczęły się testy w Barcelonie, to wiedzieliśmy na czym stoimy. Nawet nie musieliśmy czekać do pierwszego wyścigu w Australii, by wiedzieć, że jest źle” – powiedziała Claire Williams przed ostatnim wyścigiem w sezonie 2018.

Rok 2019…

Ten rok nie zaczął się dobrze dla zespołu. Team opuścił ponad dwa dni przedsezonowych testów odbywających się na torze Catalunya pod Barceloną, ponieważ bolid FW42 nie był gotowy na czas. Na zakończenie testów w Barcelonie, Robert Kubica nie ukrywał rozczarowania : „Samochód był daleki od optimum. Naturalna konsekwencja zeszłego tygodnia. W tych testach zrobiłem może 20% tego, co powinienem. Dla mnie ten test skończył się dla mnie w środę w południe. Po tym przejeździe… zabrakło narzędzi aby się szykować. Nie przejechałem więcej niż 15 okrążeń na raz. Wyciągnęliśmy maksimum z tego co było. W środę w południe zyskałem sporo pewności, ale teraz ona zniknęła. Lepiej mieć te problemy teraz niż w wyścigach, ale musimy wyciągnąć wnioski.

Kubica

Paddy Lowe i Patrick Head…

Na kilka dni przed pierwszym w tym roku wyścigiem, dotarła informacja o Paddy Lowe który wziął urlop z powodów osobistych i nie pojawi się z zespołem w Australii. Kilka miesięcy później, zespół oficjalnie poinformował o zakończonej współpracy z Lowe’m.Brytyjczyk był uważany za głównego winowajcę bardzo kiepskiej sytuacji w jakiej znalazł się team. Jednak odejście Paddy’ego nie spowodowało pozytywnych zmian w Williamsie. Na jego miejsce jak dotąd nie zatrudniono nikogo. Przed GP Chin pojawiła się informacja o powrocie Sir Patricka Head’a, który miał spędzać kilka dni w tygodniu w Grove aby nadzorować prace w fabryce. Robert Kubica nie ukrywał zadowolenia z powrotu Patrick’a :

“To wielki fan ścigania. Skoro zgodził się na pracę z Williamsem, to na pewno nie będzie typem osoby, która powie “przepracowałem tyle i tyle godzin, nie zrobię nic więcej ponad plan” 

“Przybycie Heada na pokład Williamsa może mieć tylko pozytywny wpływ na zespół. On wnosi nie tylko wiedzę techniczną, swoje doświadczenie czy autorytet, ale to też bardzo silna osobowość. Bardzo cenna dla Williamsa” – dodał Kubica.

Nieprzewidywalny bolid, odpadające lusterka i problemy z hamulcami

Gdy w końcu bolid FW42 dotarł do Barcelony, okazało się, że jest to najwolniejsze auto w stawce. A gdy sezon F1 rozpoczął się na dobre, na światło dzienne zaczęły wychodzić inne problemy zespołu. Brak części zamiennych, z bolidu Roberta odpadające kamery, lusterka oraz problemy z hamulcami. Williams długo nie wdrążał poprawek w swoich bolidach.

Kubica vs. Russell i dwa różne bolidy

Zanim rozpoczął się nowy sezon Formuły 1 obaj kierowcy Williamsa twierdzili, że nie będą ze sobą rywalizować ponieważ ich wspólnym zadaniem jest wyprowadzić zespół Williams z kłopotów w których się znaleźli. Niestety, rzeczywistość okazała się inna, i szybko zrozumieliśmy, że w ROKiT Williams Racing jest lider i jest nim George Russell.  Od piątkowych treningów, pojawiła się teoria o dwóch różnych bolidach a całej pikanterii dodała wypowiedź Kubicy :

“Po Australii miałem pewne wątpliwości i znaki zapytania, które teraz na szczęście zniknęły. Tam jeździłem na innych ustawieniach, niż George i myślałem, że to ja popełniłem błąd. Wyraźnie było widać, że samochody różnią się charakterystyką.” 

Szefowa Williamsa wszystkiemu zaprzeczała. A różnice w czasach pomiędzy Kubicą a Russellem, szczególnie w kwalifikacjach były coraz większe. Dave Robson sugerował, że problemem Kubicy są opony, których Polak nie potrafi wprowadzić w odpowiednie okno pracy.

Kubica i Orlen

Kubica

Przez cały ten okres Kubica mógł liczyć na wsparcie PKN Orlen . Prezes koncernu nie ukrywa zadowolenia z współpracy z Kubicą i zapewnia o dalszej współpracy

“Jako Orlen jesteśmy trwale związani z Robertem i uważamy, że czeka go świetlana przyszłość “– powiedział Daniel Obajtek dla Radia Zet.

“Robert bije wszystkie rekordy popularności i to nie tylko w Polsce. To napędza nas do działania. Oczywiście rozmowy trwają, ale nie zdradzamy zakulisowych szczegółów. Jeżeli chodzi o plotki, to jeszcze raz powtórzę, że jesteśmy trwale związani z Robertem.”

Oficjalna informacja

Dziś pojawiła się oficjalna informacja o tym, że Robert Kubica i Orlen opuszczają zespół ROKiT Williams Racing po sezonie 2019. Zakończenie współpracy z ekipą z Grove nie oznacza końca współpracy Orlenu i Kubicy, wręcz przeciwnie.

Oficjalne oświadczenie Kubicy o odejściu z ROKiT Williams Racing

Oświadczenie PKN Orlen

Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
“Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną” – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. 
Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1.
Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN ORLEN silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 %. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.
Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN).
Sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. PKN ORLEN posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.
Pozostaje nam czekać na dalsze informacje w sprawie przyszłości Roberta. 
Cokolwiek wybierze Robert my – kibice jesteśmy z nim na dobre i na złe.
Forza Kubica!!!
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 15:34

Udostępnij:

error: Content is protected !!