^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 10 września 2019

Podsumowanie wiadomości po Grand Prix Włoch

Za nami dośc ciekawe Grand Prix Włoch, które wygrał Charles Leclerc. Jest drugie wygrane Grand Prix przez Charles’a i pierwszy od dziewięciu lat wygrany domowy wyścig dla Ferrari. Przez ostatnie kilka dni uzbierało się nam trochę wiadomości ze świata Formuł 1. Zapraszamy do lektury i komentowania.

Williams i straty finansowe

Zespół Williams odnotował znaczne straty finansowe w pierwszej połowie 2019 roku. To między innymi  efekt słabych wyników sportowych w ubiegłym sezonie F1. W zeszłym roku ekipa z Grove zajęła dziesiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów co doprowadziło do spadku tegorocznych dochodów.

Przychód zespołu to 46,3 mln funtów w okresie styczeń-czerwiec. W zeszłym roku to było 60,7 mln funtów.

Poprawiły się natomiast wyniki Williams Advanced Engineering. Przychody wzrosły z 21,5 mln do 30,9 mln funtów.

Łącznie przychody Williams Grand Prix Holdings spadły z 82,6 mln do 77,8 mln funtów.

Osoby odpowiedzialne …

Nasze wyniki odzwierciedlają trudne pół roku, jakie mieliśmy w Formule 1. Jednak pokazały też rozwój firmy inżynieryjnej Williams Advanced Engineering – powiedział Mike O’Driscoll, dyrektor generalny grupy Williams.

“Wyniki finansowe są odzwierciedleniem naszej końcowej pozycji w Formule 1 w ubiegłorocznych mistrzostwach konstruktorów, a co za tym idzie otrzymaliśmy mniejsze nagrody pieniężne.”

“Wpływy ze strony sponsorów też są niższe w porównaniu do pierwszej połowy 2018 roku, pomimo tego, że podpisaliśmy kontrakty z ROKiT i Orlenem” – dodał O’Driscoll.

“Chociaż przeżywamy kolejny trudny rok, zauważamy pewne oznaki poprawy i przyciągamy zainteresowanie potencjalnych partnerów, jako jeden z najdłużej działających zespołów w F1. Najlepszym dowodem tego jest przedłużenie umowy sponsorskiej z ROKiT o dwa lata.”

Na temat przepisów 2021

O’Driscoll jest optymistycznie nastawiony co do przyszłych przepisów Formuły 1, które mają znacząco ograniczyć wydatki zespołów od 2021 roku.

“Negocjacje z właścicielami Formuły 1 dotyczące przyszłości tego sportu od 2021 roku były owocne i wierzymy, że po ich sfinalizowaniu, to będzie oczekiwana przez Williamsa okazja do skorzystania z bardziej wyrównanych warunków finansowych, a także nowych regulaminów technicznych.”

Podsumowanie

W zeszłym roku na lepszą kondycję finansową zespołu wpłynęła również współpraca z kierowcami – Lance Strollem i Siergiejem Sirotkinem. Wnosili pokaźne budżety do zespołu. Po sezonie 2018 ekipa z Grove straciła sponsora tytularnego – Martini. Od tego roku w jego miejsce osiągnięto porozumienie z firmą ROKiT. Do grona sponsorów zespołu dołączył też PKN Orlen, wspierający powrót Roberta Kubicy do Formuły 1.

Zakończenie współpracy pomiedzy Haas i Rich Energy

W dniu wczorajszym, zespół Haas F1 na swojej oficjalnej stronie jak i za pośrednictwem platform społecznościowych poinformował, że za porozumieniem stron, w trybie natychmiastowym została rozwiązana umowa z dotychczasowym sponsorem tytularnym: firmą Rich Energy.

“Zespół Haas F1 i Rich Energy polubownie zgodziły się na zakończenie współpracy w mistrzostwach świata Formuły 1 ze skutkiem natychmiastowym. Choć marka cieszyła się znaczącym uznaniem dzięki tytularnemu partnerstwu z zespołem Haas F1 w 2019 roku, proces restrukturyzacji w Rich Energy wymaga zrewidowania globalnej strategii . W następstwie tego Haas F1 i Rich Energy doszli do wniosku, że rozwiązanie dotychczasowego partnerstwa było najlepszym rozwiązaniem dla obu stron. Zespół Haas F1 chciałby podziękować i życzyć wszystkiego najlepszego interesariuszom Rich Energy.”
Alain Prost o wynikach Renault na Grand Prix Włoch

Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg znaleźli się za czołową trójką. Wywalczyli 22 punkty, co pozwoliło im zmniejszyć stratę do McLarena w klasyfikacji zespołów do piętnastu punktów. Monza była także pierwszym wyścigiem najnowszej specyfikacji silnika francuskiej marki.

“Mieliśmy kilka wyścigów, w których straciliśmy sporo punktów. Mieliśmy szanse w Monako, czy w Spa. Pokazywaliśmy dobre tempo, ale traciliśmy wszystko na początku. Gdy pojawiają się takie wyścigi, zaczynasz odczuwać presję. Oczywiście nie jest łatwo i musieliśmy zdobyć kilka dobrych punktów. Czwarte i piąte miejsce jest fantastyczne. Nie mogło być lepiej. To bardzo dobry zespół, który ciężko pracował pod presją i zasłużył na ten rezultat” – mówił Prost.

“Musimy również być szczerzy i na początku sezonu nie mieliśmy mocy, na którą liczyliśmy. Wiedzieliśmy, że nie jesteśmy w stanie walczyć o czołową trójkę. Teraz jesteśmy nieco bliżej i będziemy próbować zrozumieć sytuację krok po kroku. Mamy cel i jeśli jesteś daleko od niego, wywierana jest większa presja, co nie jest zbyt dobre, ponieważ finalnie nadal chcemy stworzyć dobry zespół” – dodał.

Prost na temat silników …

Prost pochwalił dział odpowiedzialny za przygotowanie silników Renault po tym, jak najnowsza specyfikacja okazała się znacznie lepsza.

“Udowodniliśmy, że jesteśmy dużo lepsi. Poczyniliśmy znaczące postępy. Nadal musimy jednak pracować nad podwoziem, zwłaszcza, że mamy określoną filozofię auta. W ciągu roku ciężko jest zmienić wiele rzeczy, więc to ciągle główny punkt, na którym się koncentrujemy. Ludzie w Viry w tym roku wykonują niewiarygodną pracę. Nigdy nie ukrywaliśmy, że jesteśmy w tyle. Uzyskanie wydajności i niezawodności w tym samym czasie jest naprawdę wyjątkowe” – komentował.

Odnosząc się do pozostałych siedmiu wyścigów, powiedział: – “Przed nami wyścigi, które mogą być dla nas dobre. Mała siła docisku jest dla nas lepsza, podobnie jak obiekty, które wymagają lepszego silnika, co nie miało miejsca w przeszłości. Nie wiemy, jak pójdzie nam w Singapurze i Rosji. Zobaczymy, gdzie będziemy. Przywieziemy kilka innych rzeczy, więc może będzie lepiej niż się spodziewamy.”

Formuła 1 i brak zmian w stosowaniu podłużnych krawężników

Organizatorzy Formuły 1 nie rozważają radykalnych zmian w stosowaniu podłużnych krawężników, pomimo spektakularnego wypadku, który miał w Formule 3 Alex Peroni.

Po wypadnięciu z Parabolici auto Peroniego wzniosło się w powietrze i zaliczyło kilka obrotów. Mimo komentarzy kierowców, którzy wezwali do odejścia od stosowania tego typu krawężników, które wyznaczają limity torów, dyrektor wyścigowy F1: Michael Masi twierdzi, że nie ma planu pilnego usunięcia tej części infrastruktury.

“Szczerze mówiąc, nie sądzę, by konieczne były zmiany w tej kwestii. To był dziwny wypadek i w ten sposób należy go określić. Cały czas będziemy jednak patrzeć na różne rozwiązania. Pojawią się zmiany, gdy znajdziemy inne, lepsze sposoby w różnych obszarach, okolicznościach i zakrętach. Oczywiście wszystko zależy od profilów i prędkości, jakie są uzyskiwane. Ograniczniki znajdowały się tam od 2-3 lat i to był jeden z tych dziwnych wypadków” – mówił Masi.

Śledztwo

FIA wszczęła już śledztwo w sprawie wypadku Peroniego, ale Masi wyjaśnił, że przeprowadzona zostanie “kryminalistyczna” analiza wszystkich szczegółów. Zasugerował też, że pierwsze dowody pokazują, że krawężnik nie był uszkodzony lub poluzowany.

“Według mojej wiedzy, nic takiego nie miało miejsca. Przyjrzymy się jednak wszystkim szczegółom w kryminalistyczny sposób w ciągu tygodnia” – dodał.

Analiza wypadku może dostarczyć pewnych lekcji. By uniknąć podobnych zdarzeń w przyszłości, Masi mówi, że podejście do bezpieczeństwa podczas najbliższych wyścigów pozostanie bez zmian.

“Myślę, że nasze obecne podejście jest właściwe. Sprawdzimy, jak doszło do wypadku, co się stało i jakie był jego przyczyny. W Singapurze, gdzie byłem przed Belgią, wszystko idzie zgodnie z planem, ale przyjrzymy się każdemu przypadkowi pod merytorycznym kątem. Pamiętajmy jednak, że wszystkie tory mają homologację FIA pierwszego stopnia, a to wymaga zainstalowanie wymaganych środków bezpieczeństwa, w tym krawężników. Wszystkie są sprawdzane zgodnie z naszym rygorystycznym systemem” – zakończył.

Źródło: Motorsport PL
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 20:28

Udostępnij:

error: Content is protected !!