^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 10 października 2019

Grand Prix Japonii 2019 – Dzień 1 – Media Day

Po krótkiej przerwie, Formuła 1 powraca w ten weekend. 17-te Grand Prix w tym sezonie odbywa się w Japonii, na torze Suzuka. Dziś Media Day,  czekamy na pierwsze wypowiedzi Roberta Kubicy. Zapraszmy do śledzenia i komentowania.

FORMULA 1 2019 HONDA JAPANESE GRAND PRIXImage result for japanese flag

Suzuka International Racing Course

www: suzukacircuit.jp/en/

Facebook: facebook.com/suzuka.circuit.en/

F1 :https://www.formula1.com/en/racing/2019/Japan.html

F1 Experiences :https://f1experiences.com/2019-japanese-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1987

Liczba okrążeń – 53

Długość toru – 5,807 km

Dystans wyścigu – 307.471 km

Rekord toru – 1:31.540 Kimi Räikkönen (2005)

Inauguracyjne Grand Prix Japonii odbyło się w sezonie 1976 na torze Fuji International Speedway, 40 mil od Jokohamy. O wyścigu zrobiło się głośno dzięki walce Jamesa Hunta i Nikiego Laudy o tytuł mistrzowski. W trudnych, deszczowych warunkach Lauda, który wcześniej w sezonie cudem uniknął śmierci w wypadku podczas Grand Prix Niemiec, wycofał się, tłumacząc, że jego życie jest dla niego ważniejsze, niż mistrzostwo. Hunt zajął trzecie miejsce, co pozwoliło mu na zdobycie mistrzostwa przewagą jednego punktu. Rok później Hunt powrócił tu i odniósł zwycięstwo. Kolizja pomiędzy Gilles’em Villeneuve’em a Ronniem Petersonem, która spowodowała śmierć jednego z marshali, była jednocześnie przyczyną usunięcia Grand Prix z kalendarza F1 na dekadę.

Gdy Formuła 1 powróciła do Japonii w 1987 r., Grand Prix odbyło się na torze Suzuka International Racing Course, 72 km na południowy zachód od Nagoi. Tor został zaprojektowany przez duńskiego architekta Johna Hugenholtza i jest własnością Hondy, która używa go jako toru testowego. Suzuka jest jedynym torem w kalendarzu Formuły 1 w kształcie “ósemki” (odcinek toru przebiega po wiadukcie nad innym odcinkiem, krzyżując się z nim w ten sposób). Na tym torze doszło do kolejnych rozstrzygnięć w walce o tytuł. Gdy Nigel Mansell rozbił samochód Williamsa podczas treningów, mistrzostwo zdobył jego partner, Nelson Piquet. Tor będzie zawsze pamiętany za walkę, jaką toczyli na nim Ayrton Senna i Alain Prost.

Przełom XX i XXI wieku przyniósł kolejne, bardziej sportowe rozstrzygnięcia walki o tytuł, najciekawsze pomiędzy Michaelem Schumacherem i Miką Häkkinenem. Najbardziej ekscytującym było Grand Prix w sezonie 2000, kiedy w trudnych, spowodowanych intensywnymi opadami deszczu warunkach, Schumacher odniósł zwycięstwo i zapewnił Ferrari pierwszy tytuł od 1979 r., a trzeci dla siebie. Wyścig w sezonie 2003 był dla Niemca jednym z najcięższych w karierze, zdołał jednak zdobyć jeden punkt gwarantujący mu tytuł, pobijając przy tym rekord pięciu zdobytych tytułów, należący do Juana Manuela Fangio.

Kwalifikacje do Grand Prix w sezonie 2004 zostały przesunięte na niedzielę z powodu tajfunu, który nawiedził okolice toru. Podczas przejazdu ostatnich czterech kierowców w kwalifikacjach w sezonie 2005 nagle pogorszyła się pogoda. W rezultacie czterej najwyżej sklasyfikowani kierowcy startowali z końca stawki. Wyścig wygrał ostatecznie Kimi Räikkönen, wyprzedzając na ostatnim okrążeniu Giancarlo Fisichellę.

W 2014 roku miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek od 20 lat. Jules Bianchi wpadł w poślizg na mokrej nawierzchni i uderzył w dźwig ściągający rozbite auto Adriana Sutila.

Robert Kubica o Suzuka Intrnational Course

Fot. James Moy Photography

“Grand Prix Japonii jest jednym z najbardziej ekscytujących w kalendarzu Formuły 1. Jest to połączenie naprawdę trudnych odcinków, które maksymalizują potencjał samochodu dzięki szybkim zakrętom „S” w pierwszym sektorze. Część środkowa jest nieco wolniejsza z kilkoma ostrymi zakrętami, przed bardzo szybką częścią, która prowadzi do ostatniego zakrętu toru, czyli szykany.  Jest to tor, który zachował swoje dawne DNA wyścigowe i jest doskonałym miejscem do jazdy. Suzuka jest również znana z sympatycznych fanów, dlatego jest to wyjątkowe miejsce, nie tylko w samochodzie, ale także poza nim.”

GP Japonii 2019 – Dzień 1 – Harmonogram weekendu

Piątek, 11 Października 2019

03:00 – 4:30 : 1 sesja treningowa
07:00 – 08:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 12 Października 2019

05:00 – 06:00 : 3 sesja treningowa
08:00 – 09:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 13 Października 2019

07:10 – 09:10 : Wyścig

Transmisja Eleven GP Rosji 2019 – Dzień 1

GP Japonii 2019 – Opony na wyścig

Mario Isola (Pirelli)

“Japonia jest zawsze jednym z najbardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych wyścigów roku, a Suzuka to oldschoolowy tor nagradzający odwagę i zaangażowanie. Ze względu na duże wymagania na zakrętach, wybraliśmy najtwardszą możliwą kombinację w naszym asortymencie, która powinna pomóc kierowcom w osiągnięciu maksimum, nawet przy strategii jednego Pit Stopu.”

“Właśnie do tego dążą zespoły, a większość kierowców wybrała do tego Suzukę w zeszłym roku. W 2017 roku widzieliśmy również nowy ogólny rekord okrążeń w kwalifikacjach, a z naciskiem na prędkość pokonywania zakrętów w obecnej generacji samochodów, ciekawie będzie zobaczyć, czy zostanie to pobite w ten weekend. Suzuka jest również znana ze swojej zmiennej pogody, więc nie byłoby zaskoczeniem, że opony do mokrej nawierzchni pojawią się na tym bardzo wymagającym torze ”.

GP Japonii 2019 – Dzień 1 – Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 04:26

Udostępnij:

error: Content is protected !!