^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 17 Kwiecień 2020

Kubica i iRacing Endurance Series oraz wiadomości z ostatnich dni

Po serii rozmów Live na Instagramie z kilkoma sportowcami z ekipy Team Orlen, już jutro w Sobotę 18-tego Kwietnia, Robert Kubica weźme udział iRacing Endurance Series. Jednak zanim to nastąpi, pora na streszczenie najważniejszych informacji z ostatnich dni.

Z pamiętnika Daniela Ricciardo

Daniel Ricciardo od niedawna postanowił publikować swój pamiętnik w mediach społecznościowych. W ostatnim wpisie, Daniel wspomniał o swoich pięciu najbardziej niedocenionych przeciwnikach, w tym wymenił także Roberta Kubicę:  “Niedawno powiedziano mi, że ścigałem się z 62 różnymi kierowcami w F1 od 2011 roku i przypomniało mi, że rzeczywiście mogło tak być. Czy mogę wymienić ich wszystkich? Na liście było kilka nazwisk, o których długo nie myślałem”

“Szczególne wyróżnienie? Rober Kubica. Mimo, że ścigałem się z nim przez ostatni rok, a on nie był już tym starym Kubicą, bo jeździł w ogonie stawki w Williamsie. Prawdopodobnie pokolenie nowych fanów nie docenia jednak jak dobry on kiedyś był. Kiedy wchodziłem do F1, pamiętam jak Mark Webber czy Fernando Alonso mówili jak świetny jest. Był facetem, o którym się myślało: o cholera, to Kubica jest tuż za mną. Kiedy widziałem go w swoich lusterkach, to przeklinałem” 

Abiteboul : Riccardio zgodził się na obniżkę pensji

“Daniel wyraził wolę… Mogę wam potwierdzić, że obniży swoje wynagrodzenie.Problem byłby, gdyby nie zaakceptował propozycji. Nadal musimy ustalić szczegóły, ale mogę zapewnić zarządzających Renault: nie obawiam się, że to zdestabilizuje program w F1.”

Ricciardo dołączył do Renault na początku rywalizacji w 2019 roku. Choć oczekiwania były duże, sezon nie zakończył się sukcesem, głównie z powodu słabej formy RS19. Umowa Australijczyka wygasa wraz z końcem 2020.

“Negocjacje w sprawie nowego kontraktu jeszcze się nie rozpoczęły. Podczas normalnego sezonu zaczęlibyśmy nad tym pracować. Ocenilibyśmy wyniki Daniela w pierwszych czterech wyścigach i być może usiedlibyśmy do pierwszych rozmów. Teraz jednak nie przejechaliśmy nawet pół okrążenia lecz musimy planować. Być może decyzja będzie musiała zostać podjęta już przed początkiem rywalizacji “

Mario Theissen o Kubicy i sezonie 2008

“Zatrudniliśmy Roberta Kubicę, jako kierowcę testowego, trochę na ślepo” – mówił Theissen.

Przed podpisaniem umowy, Theissen widział Kubicę tylko raz podczas wyścigu: – “To było podczas wyścigu F3 w Makau w listopadzie 2005 roku. Z powodu ograniczeń w testach nie mieliśmy możliwości wsadzenia go do naszego samochodu. Jednak zaryzykowaliśmy i zatrudniliśmy go jako kierowcę testowego.”

Okazało się, że podpisanie kontraktu z Kubicą było strzałem w dziesiątkę ze strony BMW Sauber

“Faktem jest, że nie byliśmy zadowoleni z występów Jacques’a Villeneuve’a w połowie sezonu 2006. Następnie wsadziliśmy Roberta Kubicę do jego bolidu i już w trzecim wyścigu, na Monzy, znalazł się na podium.”

W 2008 roku Kubica odniósł swoje jedyne jak dotąd zwycięstwo w F1 podczas Grand Prix Kanady. Awansował wtedy na pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców. Wówczas do pewnego momentu wraz z BMW Sauber liczyli się w walce o tytuł.

Według Roberta,  zespół jednak wtedy nie rozwinął samochodu, i zbyt wcześnie skoncentrował się na przygotowaniach do sezonu 2009. Kubica nie był zbyt szczęśliwy z takiego stanu rzeczy.

Według Kubicy zespół szykował wtedy pakiet poprawek, ale ostatecznie z niego nie skorzystał: “To dałoby nam kolejny impuls do działania. Jednak z jakiegoś powodu, nigdy nie trafił do samochodu. Kiedy jesteś w takiej sytuacji, to normalne, że chcesz spróbować wszystkiego. Może zmienili wtedy swoje priorytety.”

Theissen o opinii Kubicy na temat straconej szansy na Mistrzowski tytuł w 2008 roku : “Wtedy nie widziałem tego w ten sposób i dzisiaj jestem podobnego zdania. Oświadczenie to pochodziło głównie od Roberta Kubicy, skarżył się, że nie przycisnęliśmy w pracy nad samochodem z 2008 roku i skoncentrowaliśmy się zbyt wcześnie na sezonie 2009.”

“Rozwijaliśmy samochód w trakcie sezonu 2008 – nawet w drugiej połowie sezonu, podobnie, jak w poprzednim roku.” – kontynuował Theissen.

“Oczywiście mieliśmy już wyznaczone cele na mistrzostwa 2009, ponieważ była to duża zmiana w przepisach. Wszystkie inne zespoły też tak postąpiły.”

“Po prostu nie do końca udało nam się utrzymać prędkość w drugiej połowie sezonu. Zawsze jest mnóstwo czynników, które na to wpływają. Szkoda. W każdym razie w sezonie 2008 mieliśmy samochód, z którym mogliśmy wywalczyć mistrzostwo.”

Giovinazzi popiera plany rozpoczęcia sezonu F1 bez obecności kibiców

Szefostwo Formuły 1, jest otwarte do zorganizowania serii grand prix bez udziału publiczności. Kierowca Alfa Romeo Racing Orlen – Antonio Giovinazzi uważa to za dobry pomysł.

“Na pewno byłoby inaczej. Kibice przyjeżdżają, aby nas wspierać, zapewniają dodatkowy impuls dla każdego kierowcy.”

“Teraz jednak najważniejsze jest uruchomienie sezonu w trybie awaryjnym, a jedną z opcji, aby to się udało, jest brak publiczności . Oczywiście będą nas wspierali siedząc na kanapie, ale jeśli mam wkrótce wrócić do ścigania, puste trybuny stanowią wtedy bezpieczne rozwiązanie.”

Zmiany w kalendarzu F1 – trzy wyścigi F1 na Silverstone?

Ze względu na pandemię koronawirusa odwołano lub przełożono już dziewięć rund, a do listy wkrótce może dołączyć Grand Prix Francji. Szefowie F1 liczą jednak, że rywalizację uda się rozpocząć w pierwszych dniach lipca.

Gospodarzem pierwszego w tym sezonie wyścigu powinna być Austria, której władze powoli znoszą obostrzenia. Następnie nieoficjalnie mówi się o nawet trzech wyścigach na Silverstone. Na tą chwilę z oficjalnej strony F1 zniknął tegoroczny harmonogram, który zastąpiło niniejsze oświadczenie :

“Jak stwierdzono ostatnio, naszą intencją jest rozpoczęcie sezonu 2020 na pewnym etapie lata. W tej chwili nikt nie może mieć pewności, kiedy dokładnie sytuacja się poprawi, jednak gdy się to stanie, będziemy gotowi by znów zacząć się ścigać. Wszyscy jesteśmy zaangażowani w przygotowanie Mistrzostw Świata 2020.”

“Formuła 1 pracuje obecnie z naszymi promotorami nad zmienionym kalendarzem 2020, a rzeczywista kolejność wyścigów i poszczególne ich daty mogą się znacznie różnić od pierwotnej wersji. Publikacja nastąpi we właściwym czasie.”

“Jak wcześniej ogłoszono, wykorzystamy przerwę letnią, przesuniętą na marzec i kwiecień, aby ścigać się w jej normalnym okresie i przewidujemy jednocześnie, że sezon wykroczy poza pierwotną datę końcową, czyli 27-29 listopada.”

Kubica w iRacing Endurance Series

https://www.facebook.com/orlenteam/live/
Live z wyścigu z udziałem Roberta
KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 20:55

Udostępnij:

error: Content is protected !!