^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 7 lipca 2020

Kubica w FP1 – Przewodnik po Red Bull Ring.

Kubica Robert już w ten piątek  zasiądzie znów za kierownicą bolidu C39. Polak zastąpi w pierwszej sesji treningowej Antonio Giovinnazzi’ego. Poniżej przedstawiamy wam wypowiedź Roberta przed FP1 jak i jego przewodnik po torze – Red Bull Ring. 

Kubica - Przewodnik po Red Bull Ring/ Robert w FP1 już w ten piątek.

Przewodnik Roberta po torze Red Bull Ring

“Zwodniczo łatwy Red Bull Ring powrócił do kalendarza Formuły 1 w 2014 roku. Sprowadzając sport z powrotem do Austrii po raz pierwszy od 2004 roku. Kierowca rezerwy Alfa Romeo Racing ORLEN, Robert Kubica, startował tylko w tym alpejskim otoczeniu w Formule 1 w 2019. Gdy przygotowuje się do kierowania podczas Free Practice 1 w Grand Prix Styrii, zabiera nas na wirtualną wycieczkę po torze”.

“Red Bull Ring może wyglądać z zewnątrz jako prosty tor, z krótkim okrążeniem z kilkoma zakrętami, głównie praworęcznymi. Jest to jednak o wiele bardziej skomplikowane niż to, co daje jego wygląd. Jest to tor, na którym nie można popełnić nawet najmniejszego błędu. Szczególnie podczas kwalifikacji, ponieważ marginesy do popełnienia błędów są bardzo małe. Jest kilka skomplikowanych odcinków. Dwa leworęczne w sektorze drugim, gdzie trzeba mieć dość dużo prędkości, oraz dwa ostatnie zakręty. Są niezwykle wymagające i łatwe do popełnienia błędu. Na całym torze, jesteś kuszony do korzystania z krawężników wyjściowych, ale to może być kosztowne. Kładą duży nacisk na samochód, zwłaszcza na podłogę, a to jest bardzo łatwe spowodowania niektórych uszkodzeń.”

“Istnieją trzy duże obszary hamowania, a stabilność hamowania jest bardzo ważna. Przeważnie są w pierwszej części okrążenia. W szczególności zakręt pierwszy to ślepy zakręt, wchodzisz pod górę i tak naprawdę nie widzisz, dokąd zmierzasz. Musisz być bardzo precyzyjny, ponieważ możesz zepsuć okrążenie, zanim naprawdę ono się jeszcze zacznie. Opony są również wyzwaniem. Większość zakrętów znajduje się po prawej stronie, a zanim dojdziesz do szybkich leworęcznych, temperatura opon nie będzie optymalna.”

“Osobiście podoba mi się ten tor i nie mogę się doczekać jazdy bolidem już w ten piątek. Jest to trudne, a znalezienie optymalnego punktu przy ustawieniach jest skomplikowane – potrzebujesz dobrej prędkości maksymalnej w pierwszej połowie okrążenia, z dobrą stabilnością hamowania, ale z drugiej strony potrzebujesz dość dużej siły docisku, aby stracić jak najmniej czasu w szybkich zakrętach. Musisz znaleźć kompromis, który nie zawsze jest łatwy. Dlatego liczy się każda sesja. To jest bardzo ważne.”

Kubica za kierownicą bolidu Alfa Romeo Racing Orlen na FP1 na torze Red Bull Ring w ten piątek!

Robert Kubica :

Kubica - Przewodnik po Red Bull Ring/ Robert w FP1 już w ten piątek.

„Nie mogę się doczekać powrotu do akcji w ten weekend, zwłaszcza po długiej przerwie, którą musiał obserwować cały świat sportów motorowych. Moim celem, jak zawsze, jest dostarczenie jak największej ilości danych naszym inżynierom i przekazanie im informacji zwrotnych z kokpitu. Ten weekend będzie zupełnie nowym doświadczeniem dla wszystkich, ścigającym się w tym samym miejscu, w którym byliśmy kilka dni temu, więc będzie to kwestia udoskonalenia wszystkich danych, które zebraliśmy podczas Grand Prix Austrii i przetestowania korekt chcemy zrobić z samochodów. ”

Frederic Vasseur :

Kubica - Przewodnik po Red Bull Ring/ Robert w FP1 już w ten piątek.

“Nie mogę się doczekać, aż zobaczę Roberta w samochodzie w piątek. Kierowca ze swoim doświadczeniem zawsze przekazuje cenne informacje zwrotne i może pomóc nam w dalszym poznawaniu naszego samochodu. Robert był oczywiście z zespołem w ostatni weekend, więc jest w pełni świadomy wszystkiego, o czym dyskutowano na spotkaniach inżynieryjnych i podczas każdej sesji: będzie to okazja, aby sam doświadczył zachowanie samochodu i uzbrojony w to wiedza, pomóże nam robić postępy. ”

Zapraszamy także na nasz profil Facebook 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 18:20

Udostępnij:

error: Content is protected !!