^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 5 Sierpień 2020

Przewodnik Roberta Kubicy po torze Silverstone

Formuła 1 dała nam ekscytujący wyścig podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, pierwszego z dwóch wydarzeń, które odbywają się na torze Silverstone. W najbliższą niedzielę druga część tego podwójnego wydarzenia będzie świętować historię tego sportu, upamiętniając 70. rocznicę pierwszego wyścigu o mistrzostwo świata, który odbył się w tym samym miejscu w maju 1950 roku.

Kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN Robert Kubica zajął czwarte miejsce na swoim pierwszym brytyjskim GP z BMW Sauber w 2007 roku, ale w późniejszych latach Silverstone nie było dla niego łaskawe i nie udało mu się zdobyć punktów na żadnym z kolejnych wyjazdów na tor.

Mimo to, Silverstone pozostaje miejscem, które uwielbia, ze względu na jego szybki charakter i wyzwanie, jakie stanowi zarówno dla człowieka, jak i dla maszyny. Wróci w piątek do samochodu na FP1, gotowy do podjęcia wyzwania!

Robert Kubica :

Fot. Alfa Romeo Racing Orlen

“Silverstone to jeden z najwspanialszych torów w kalendarzu i to bardzo historyczne miejsce. Formuła 1 jeździ tam od lat, a wyścigi zawsze były dobre. Niezależnie od tego, jakim samochodem jeździsz – nie tylko w Formule 1, ale także w kategoriach juniorskich – to wyjątkowy tor i nie mogę się doczekać, kiedy znów będę w samochodzie.”

“Mój rekord nie jest świetny, ale zawsze lubiłem tam jeździć. To prawdopodobnie jeden z ulubionych torów każdego kierowcy na padoku i każdy kierowca jedzie tam z uśmiechem na twarzy.”

“Jest to rodzaj toru, na którym nawet jeśli nie jeździsz najszybszym samochodem, nadal lubisz jeździć. Nawet w zeszłym roku lubiłem nim jeździć, ponieważ opony działały dobrze.”

“Większość zakrętów jest zupełnie odwrotna do toru takiego jak na np. na Węgrzech. Spędzasz dużo czasu na bardzo szybkich odcinkach. W nowej części toru masz niską prędkość i ostatnią szykanę, ale poza tym większość czasu spędzasz w zakrętach czwartego, piątego, szóstego, a nawet siódmego biegu.”

“To naprawdę fajny tor do jazdy, który w rzeczywistości podkreśla pełny potencjał bolidów Formuły 1 i pokazuje mocne strony aerodynamiki bolidów. Bardzo miło jest też oglądać tam samochody.”

„Szybki odcinek od zakrętu dziewiątego do zakrętu 14 jest wyjątkowy i przez lata stawał się coraz szybszy. Pamiętam, że podczas jednego z moich pierwszych startów w bolidzie F1 w 2006 roku, podczas testu, byłem już pod wrażeniem. Wciąż był to stary tor, ale ten odcinek od Copse od wielu lat był taki sam.”

“Myślę, że jest to swego rodzaju sekcja historyczna, nie tylko dla brytyjskich fanów, ale dla fanów na całym świecie. Z biegiem lat stało się to jeszcze szybsze, a jeśli uważasz, że samochody są o 150 kg cięższe niż 15 lat temu i przejeżdżają przez nie szybciej, możesz sobie wyobrazić, jak dużą siłę docisku zapewniają.”

Fot. Alfa Romeo Racing Orlen

“To niesamowite uczucie. Trzeba być bardzo, bardzo precyzyjnym i nie ma czasu na żadne wahanie.

“Musisz tam przejechać i wybrać właściwą linię i pozwolić samochodowi dość mocno się toczyć, ponieważ każda odrobina dodatkowego ciśnienia w hamulcu może spowolnić cię do prostej Hangar, która jest w rzeczywistości trochę pod górę, coś, czego nie widzisz w telewizji.”

“Musisz jak najszybciej pokonywać zakręty, a także dobrze zjechać.”

“Nie mogę się doczekać, kiedy będę w samochodzie, ponieważ praca, którą wykonujemy w piątki, jest naprawdę ważna. Musisz przetestować jak najwięcej, a jeśli masz jakieś nowe części, nie masz wolnego czasu – zegar biegnie.”

“Jak zawsze mówię, ścigamy się w niedzielę na torze, ale prawdziwy wyścig jest w fabrykach, w których ludzie ciężko pracują nad ulepszaniem swoich samochodów i maksymalnym ich wykorzystaniem.”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 13:36

Udostępnij:

error: Content is protected !!