^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 25 Październik 2020

Podsumowanie wiadomości po GP Portugalii 2020

Za nami Grand Prix Portugalii, więc pora na podsumowanie najważniejszych wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury oraz komentowania.

Frederic Vasseur o składzie na sezon 2021

W ostatnich dniach, wielu dziennikarzy podało informację o tym, że aktualny skład zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN pozostanie taki sam. Oczywiście przy czwartkowym Media Day, szef ekipy – Frederic Vasseur został o to zapytany.

“Jeśli nie oczekujecie odpowiedzi ode mnie, to macie rację. Nie dostaniecie jej. Bo jej nie znam.”

“To nie jest tak, że sprawa jest czarno-biała. Musimy się przyjrzeć temu, co działo się w ostatnich wyścigach, jak rozwijają się kierowcy w Formule 2, itd.”

“Nie zapominajcie, że przed nami jeszcze sześć Grand Prix i nie musimy się spieszyć z decyzją. To jest najważniejsze.”

“Nie mamy żadnego kontraktu na sezon 2021. Nikt nie ma jakiejś opcji w swojej umowie, itd. Wkrótce się dowiecie, kto będzie jeździć w naszych barwach.”

Kubica o podium w Zolder oraz swojej przyszłości

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

W ten weekend, Robert Kubica pojawił się z ekipą Alfa Romeo Racing Orlen w Portugalii. Kubica udzielił wywiadu stacji – Eleven Sports, w którym wypowiedział się o swoim pierwszym podium w serii DTM oraz o swojej sportowej przyszłości.

O podium w DTM

“Podium w Zolder było satysfakcjonujące, choć jak wiadomo trzecie miejsce jest gorsze niż pierwsze, ale biorąc pod uwagę obecną sytuację i problemy z wykorzystaniem pakietu czy awariami pojazdu, wynik był miłym zaskoczeniem.”

“Zaskoczeniem nie był sam fakt bycia na podium, bowiem mam świadomość, że z odpowiednim pakietem nadal mogę być konkurencyjny. Było to niespodziewane, bo nie byłem w gronie faworytów do zakończenia wyścigu na 3. miejscu.”

O przyszłości

“Jeśli mam być szczerym, to nie miałem żadnych rozmów z Hassem i myślę, że oni idą teraz w zupełnie innym kierunku i ja się koncentruję teraz na swojej pracy.”

“Na pewno jeżeli chodzi o Formułę 1 to sytuacja nie jest łatwa i moja przyszłość wyjaśni się nieprędko.”

“Sytuacja związana z pandemią zmniejszyła stopień zaawansowania negocjacji, zespoły skupiają się teraz na swojej pracy i decyzje zapadną później niż w poprzednich latach.”

Toto Wolff i Mercedes popiera zamrożenie silników

Po odejściu Hondy, Red Bull Racing i Alpha Tauri tracą  dostawcę silników.

Red Bull dał do zrozumienia, że preferowaną przez nich opcją byłoby dalsze korzystanie z japońskich jednostek napędowych, już we własnym zakresie. Jednak aby nie rozpoczynać kosztownej wojny z Mercedesem, Renault i Ferrari, Red Bull chciałby, aby rozwój silników został zamrożony.

Pomysł rywali poparł szef Mercedesa – Toto Wolff

“Wydaje mi się, że Formuła 1 jest w dobrej formie z trzema dostawcami silników. Rozumiem jednak Red Bulla. Nie chcą wracać do statusu klienta. Chcą być ekipą fabryczną i mają ku temu możliwości.”

“Być może Honda przygotowuje jeszcze kilka rzeczy, które pomogą im poprawić osiągi. Wydaje mi się, że powinniśmy zrobić wszystko, aby umożliwić to Red Bullowi.”

“Rozumiem, że nie chcą wdawać się w wojnę na pieniądze z pozostałymi producentami. Ich propozycja jest rozsądna. Poparłbym ją.”

“Uważam, że Red Bull jest niezwykle ważną marką dla F1 i powinniśmy zrobić wszystko, aby pomóc im utrzymać oba zespoły i zapewnić w pewien sposób status ekip fabrycznych”

Vettel, Leclerc i inna liga

Dysproporcja w wynikach osiąganych przez Vettela i Leclerca jest coraz bardziej widoczna. Vettel zakończył kwalifikacje z piętnastym czasem, przegrywając nawet z Williamsem. Z kolei Leclerc poraz kolejny awansował do Q3.

W rozmowie z niemieckim Sky, Vettel przyznał, że zespołowy partner znacząco go dystansuje.

“To nie jest pokonanie, to różnica klas. Próbuję wszystkiego, co mogę. Jestem zadowolony z okrążeń, ale są zbyt wolne. W tej chwili nie mogę zrobić już nic więcej, poza daniem czegoś z wnętrza siebie.”

Vettel próbował awansować do Q3 na pośredniej mieszance. Tempo z Q1 osiągnięte na miękkich prawdopodobnie by mu do tego wystarczyło, jednak czterokrotny mistrz świata zarzeka się, iż wybór opon był właściwy.

“Po pierwszej próbie miałem dobre wyczucie. Jednak podczas drugiego wyjazdu, opony się w ogóle nie nagrzewały.”

“Zblokowałem koło w zakręcie 3 i okrążenie było już zepsute. Nie wiem czemu tak trudno było mi dogrzać opony i przy każdym wyjeździe odczucia były inne. Samochód sprawował się dobrze, gdy wyjechałem na pierwszy przejazd.”

“Sądziłem, że z pośrednią mieszanką spokojnie powtórzę rezultat z Q1. Taki był cel, ale okazało się to niełatwe.”

Magnussen i Grosjean żegnają się z ekipą Haas

Tuż przed weekendem wyścigowym, zespół Haas poinformował, że Kevin Magnussen oraz Romain Grosjean kończą współpracę z zespołem po sezonie 2020. Wciąż nie wiadomo kto ich zastąpi, lecz pojawiają się spekulacje na temat Nikity Mazepina oraz Mick’a Schumachera.

Grosjean :

“Wiedziałem, że prawdopodobnie jeden z nas odejdzie po sezonie. Głównie dlatego, że sytuacja na świecie i pandemia koronawirusa utrudniły działania finansowe wielu firmom.”

“Kiedy Günther do mnie dzwonił spodziewałem się, że to będzie jeden z nas, ale on powiedział „Nie, z powodów finansowych kończymy współpracę z wami obydwoma”.”

“W porządku, ja to w pełni rozumiem. Wiem, że przez Covid to był ciężki rok i wiele branż ucierpiało. Zespół obiera inną drogę i życzę im wszystkiego najlepszego na przyszłość.”

Magnussen :

“Nie jestem w stanie uzyskać takiego wsparcia, jakie potrzebne jest do startów w Formule 1. Mam sponsorów i partnerów, ale to nie wystarczy w tym świecie.”

Niepewne miejsce George’a Russell’a w Williamsie

W lipcu Williams Racing ogłosił, że Russell i Latifi pozostaną w ekipie w 2021 roku. Później jednak, doszło do sprzedaży ekipy z Grovie, firmie Dorlinton.

W ostatnich tygodniach z Williamsem zaczęto łączyć Sergio Pereza. Meksykanin stracił miejsce w Racing Point na rzecz Sebastiana Vettela.

Pojawiły się informację, że firma Dorilton Capital, nowy właściciel Williamsa, preferuje zakontraktowanie dwóch kierowców mających za sobą wsparcie sponsorskie. Pytany o skład na przyszły sezon, Simon Roberts, tymczasowy dyrektor zespołu, odpowiedział:

“Nic się nie zmieniło. Jest wiele spekulacji, na rynku są świetni kierowcy, szukający miejsc. Dorilton kupiło zespół i nic się nie zmienia. Nic więcej nie mogę przekazać.”

“Nie mam zamiaru mówić nic o żadnym z naszych kierowców. Obaj świetnie wykonują swoją pracę. Wokół jest wiele spekulacji.”

“Przyjrzyjmy się reszcie rynku. Powtórzę: Dorilton kupiło zespół i nic w kwestii kierowców się nie zmieniło. Pojawia się wiele plotek. To szaleństwo, choć w końcu mamy okres transferowy. Nic więcej nie powiemy.”

Całą sprawę skomentował szef ekipy Mercedesa oraz manager George’a – Toto Wolff :

“Wszyscy znamy możliwości George’a. Jest przyszłym mistrzem świata, który w Formule 1 pozostaje niepokonany dla kolegów z zespołu.”

“Czasem pokazuje spore przebłyski w mało konkurencyjnym samochodzie. Myślę, że jest wielkim atutem dla ekipy w której jeździ.”

“Jednak jest też rzeczywistość finansowa, której ja nie oceniam i wybór należy do Simona i nowych właścicieli. Poruszyliśmy z nimi temat George’a, ale ostateczna decyzja należy do nich.”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 19:05

Udostępnij:

error: Content is protected !!