^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 9 maja 2021

Po Grand Prix Hiszpanii 2021

Grand Prix Hiszpanii 2021 już za nami. Po zaciętej walce z Max’em Verstappenem, Lewis Hamilton zdobył szóstą wygraną na torze w Barcelonie. Tą wygraną, Hamilton zwiększył przewagę nad Verstappenem w celu zdobycia mistrzostwa świata w sezonie 2021.

Po Grand Prix Hiszpanii 2021

Fot. Moto Lat

Po Grand Prix Hiszpanii 2021

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Krótki występ Kubicy podczas FP1 Grand Prix Hiszpanii

Dla Roberta Kubicy piątkowy trening trwał krótko. W trakcie pierwszego mierzonego okrążenia na C3 kierowca rezerwowy ekipy Alfa Romeo Racing Orlen wykonał obrót na przeprofilowanym zakręcie 10 i wpadł w żwir. Nie udało się wyjechać z pobocza. Robert zakończył udział w treningu po 13 okrążeniach.

W wywiadzie dla Eleven Sports, Kubica przyznaje się do popełnionego błedu oraz tłumaczy co się dokładnie wydarzyło :

“Wjeżdżając w dziesiąty zakręt przeliczyłem się z przyczepnością. Na wjeździe było jeszcze ok, ale później przód i tył zaczęły się ślizgać. W środku zakrętu tył uciekł. To się zdarza. Nie było łatwo, wyczucie nie było najlepsze.”

Podczas dzisiejszej pierwszej sesji Grand Prix, ekipa z Hinwil sprawdzała już kilka nowych elementów szykowanych na przyszłoroczne mistrzostwa.

“Testowaliśmy nowe rzeczy na 2022 rok, ale było dziwnie. Zwykle gdy wsiadałem do auta, było nieźle. Sześć miesięcy przerwy mi nie pomogło i wylądowałem w żwirze.”

“Jeśli chodzi o czasy to było nieźle, Momentami wyczucie było ważniejsze, szczególnie w mojej roli.

“Nie jestem w stanie powiedzieć, czy błąd wynikał z kwestii rzeczy, które testowaliśmy, czy z powodu przerwy w jeździe bolidem.”

“Ostatnio jeździłem autem, które znacznie się różni. Wyczucie jest bardzo ważne, pomogłoby mi w płynniejszej jeździe.”

Mazepin vs. umowa dżentelmeńska

Fot. Haas F1 Team

Nikita Mazepin po tym, jak ukarano go za przeszkadzanie Lando Norrisowi stwierdził, że dżentelmeńska umowa między kierowcami dotycząca kolejności jazdy w czasie kwalifikacji nie działa prawidłowo.

Mazepin dojechał do grupki kierowców kończących swoje okrążenie wyjazdowe. Wtedy za jego plecami znalazł się Norris, będący na pomiarowym kółku.

Chwilę wcześniej Mazepina wyprzedzili Kimi Raikkonen i Yuki Tsunoda. Rosjanin mógł zostać za nimi, ale zobaczywszy Norrisa postanowił przyspieszyć i rozpocząć swoje szybkie okrążenie, blokując przez kilka sekund reprezentanta McLarena.

Norris narzekał, że ta sytuacja zaważyła na jego kwalifikacjach, a sędziowie ukarali Mazepina, cofając go (jedynie „na papierze”) o trzy pozycje i wlepiając karny punkt.

Analizując incydent Mazepin stwierdził, że niepisana umowa między kierowcami o zachowaniu kolejności ruszania do pomiarowego okrążenia jest wadliwa.

“Cóż, jeśli się nie mylę, to ktoś z obecnych w trakcie tej rozmowy pytał o tę umowę w odniesieniu do ostatniego zakrętu w Bahrajnie.”

“Myślę, że był to bardzo dobry przykład tego, że ta umowa nie działa.”

“Naprawdę chciałem tego przestrzegać, ale nie jest łatwo, gdy dwa samochody mijają cię w ostatnim zakręcie, który jest bardzo wolny i ciasny. Jeśli samochód ma 2,5 metra długości to trzeci się tam nie zmieści,”

“Zwłaszcza, gdy czwarty nadjeżdża z wielką prędkością. Stwierdziłem, że zostanie za nimi nie jest możliwe, ponieważ mój tył byłby na linii wyścigowej.”

“Jedyną możliwością było przyspieszyć i to zrobiłem. Niestety, wszystko to się skumulowało. Jestem zmartwiony, ponieważ tak naprawdę niewiele mogłem zrobić. Jedynie zniknąć. A tego akurat, niestety, nie potrafię.”

Tsunoda, kwalifikacje i bolidy Alpha Tauri o róźniej charakterystyce

Fot. Alpha Tauri

Tsunoda zaskakująco odpadł z czasówki już w Q1. Japończyk nie mógł znaleźć wyjaśnienia tak słabego tempa. Gasly zdołał zakwalifikować się jako dwunasty. Tsunoda zasugerował, że oba AT01 mają inną charakterystykę.

“Zawsze informacje zwrotne od nas obu są inne, nawet gdy próbujemy (naprzemiennie) tych samych rzeczy. Zastanawiam się trochę czy samochody są takie same. Oczywiście, bolid jest ten sam, ale charakterystyka jest inna.”

“Być może chodzi o inny styl jazdy, ale nie wiem… nie rozumiem, co się stało. Mam strasznie dużo problemów.”

Kilka godzin później Tsunoda za pośrednictwem mediów społecznościowych wystosował przeprosiny.

“Chciałbym przeprosić za moje dzisiejsze komentarze. Nie było moją intencją krytykowanie zespołu, który przez cały weekend wykonuje świetną pracę. Byłem rozczarowany swoimi osiągami. Jutro pełny atak.”

Kolejne rekordy Hamiltona w Grand Prix

Fot. Pirelli

Podczas tego weekendu, Lewis Hamilton pobił kolejne rekordy. 100 pole position, 98 wygranych wyścigów oraz 6-ta (5ta z rzędu) wygrana Grand Prix Hiszpanii. Po wyścigu, kierowca Mercedesa nie ukrywał zadowolenia.

“Czuję się świetnie. Moglibyśmy dalej się ścigać.Praca i trening opłacają się. Start był zacięty. Po prawej stronie było sporo gumy, więc Red Bull ruszył świetnie, a potem jedynie goniłem.”

“Był tuż, tuż przez długi czas. Nie sądziłem, że uda się zachować opony, ale jakimś cudem wytrzymały. To była długa droga, by odrobić te 20 s. Trochę hazardu, ale świetna strategia.”

Poproszony o więcej szczegółów na temat strategii, Hamilton odpowiedział:

“Taki był plan od początku weekendu. Upewnić się, że mamy dwa komplety pośrednich (opon). Chociaż jeden postój wygląda tu teoretycznie lepiej, z doświadczenia wiem, że bardzo trudno jest tak pojechać.”

“Jak tylko osiągnęliśmy odpowiednie tempo, wiedziałem, że mogę go dogonić. Miałem nawet szansę wyprzedzić go przed (drugim) pit stopem i nawet się zastanawiałem: „zjeżdżać czy zignorować polecenie i pozostać (na torze)”?”

“Zrobiłem to, co chciał zespół, ponieważ bardzo sobie ufamy. Każdy z nich wykonał dziś niezwykłą pracę. Niesamowity dzień!”

Verstappen : “Mogłem się tego spodziewać.”

Po Grand Prix Hiszpanii 2021

Fot. Formula 1

Verstappen uporał się z Hamiltonem w zakręcie numer 1 i pomimo ataków utrzymał mistrza świata za sobą przez cały pierwszy stint. Mercedes najpierw opóźnił wizytę Hamiltona w alei serwisowej, a potem kolejny raz wezwał go na zmianę opon.

Choć w pewnym momencie wydawać się mogło, że ryzyko podjęte przez Mercedesa nie opłaci się – strata po drugim pit stopie przekraczała 20 sekund – Hamilton w błyskawicznym tempie zmniejszał dystans. Verstappen stracił prowadzenie 6 okrążeń przed metą.

Wtedy został ściągnięty do mechaników po raz drugi – na świeżym komplecie miękkich opon zaliczył najszybsze kółko w wyścigu.

Po zakończeniu rywalizacji Verstappen przyznał, że na zużytych oponach niewiele mógł zrobić.

“Mogłem się tego spodziewać. Już pod koniec (stintu) na miękkich był szybszy. Kiedy zmieniliśmy na pośrednie, miał wyraźnie lepsze tempo. Był w stanie utrzymać się w granicach sekundy.

“Wiele więcej nie dało się zrobić. Zaliczyli kolejny postój i wiedziałem, że to koniec. W tamtej chwili miałem już problemy z oponami i widać było, jak zbliżał się z każdym kolejnym okrążeniem. Byłem całkowicie bezbronny.”

Zapytany czy nie rozważali – podobnie jak Mercedes – wcześniejszego drugiego postoju, Verstappen odparł:

“Kiedy jesteś na czele i jest tłok, nie chcesz zjeżdżać. Gdy masz wyraźną przewagę, jest to oczywiście o wiele łatwiejsze. Nawet z drugim postojem nie wiem czy dalibyśmy radę. Brakowało trochę tempa. Niemniej jednak próbowałem wszystkiego, co mogłem.”

“Pokazuje to, że nadal nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być. Wciąż musimy cisnąć i starać się nadrobić zaległości. W tej chwili jesteśmy trochę wolniejsi, ale w porównaniu z zeszłym rokiem, to spory krok naprzód.”

Od 19 minuty podsumowanie GP Hiszpanii oraz wywiad z Robertem Kubicą


Źródło: sport.tvp.pl

Żródło : https://pl.motorsport.com/

Robert Kubica Klub Kibiców

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 19:02

Udostępnij:

error: Content is protected !!