^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 29 czerwca 2021

Kubica o planach na sezon 2022

Kubica, kierowca testowy i rozwojowy zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN opowiedział RaceFans o poprawkach wprowadzonych przez zespół oraz o swoich doświadczeniach z nowymi 18-calowymi oponami, które zostaną wprowadzone w sezonie 2022 F1.

Kubica

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Robert o FP1, ARRO i zmianach w F1 w 2022 roku

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Kubica wystartował w pierwszym treningu dla Alfy Romeo podczas Grand Prix Styrii, zastępując Kimiego Raikkonena.

“To była trochę trudna sesja, powiedziałbym, że nie było to świetne uczucie w samochodzie. Lecz nadal miło jest wrócić do samochodu F1 i chociaż było trudno, udało nam się zrobić to, co mieliśmy zrobić” – powiedział, podsumowując sesję.

“Te samochody są takie same jak w zeszłym roku, ale nie są takie same, jeśli wiecie, co mam na myśli”.

Robert Kubica był pierwszym kierowcą, który wsiadł za kierownicę ich obecnego bolidu, kiedy został on zaprezentowany w lutym.

“W sumie nasz pakiet jest bardziej konkurencyjny w ostatnim roku,” wyjaśnia, wyróżniając znacznie ulepszoną jednostkę napędową Ferrari zespołu.

“Chłopaki z Maranello z jednostką napędową zrobili dobry krok naprzód. Prawdopodobnie w zeszłym roku sporo nam brakowało. Myślę więc, że jesteśmy w silniejszej pozycji.”

Jak mówi, silnik przyniósł zyski we wszystkich aspektach. “Myślę, że właściwości jezdne zawsze były mocną stroną jednostki napędowej Ferrari. Po prostu mamy więcej mocy, więcej momentu obrotowego i ogólnie więcej koni mechanicznych. Jest to dość znaczące.”

Jako, że pracuje w roli rozwojowej w Alfa Romeo, Kubica powiedział, że z zainteresowaniem śledzi zmiany przepisów na 2022 rok.

“To będzie duża zmiana, ogromna zmiana nie tylko z perspektywy fanów, widzów i kształtu samochodów, ale ogólnie tempo będzie inne, miejmy nadzieję.

“Głównym celem było umożliwienie podążania bliżej innych samochodów. Miejmy nadzieję, że uda się to osiągnąć. Jeśli nie uda się tego osiągnąć, to mamy duży problem, bo w końcu kierowcy wyścigowi zawsze chcą mieć najmocniejszy samochód, najlżejszy i z największą siłą docisku, a w przyszłym roku będzie to duża różnica.”

“Dodatkowo mamy 18-calowe opony, które testowaliśmy nie tak dawno w Barcelonie. Tak więc będzie wiele zmian i będzie to całkowity reset. To będzie bardzo ekscytujący okres dla zespołów, ale także dla kierowców. Wszyscy będą czekać [na to] z niecierpliwością, a kiedy masz tak duże zmiany w przepisach, nigdy nie wiesz, gdzie jesteś, więc będzie to całkiem interesujące.”

Kubica o oponach Pirelli

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Robert Kubica jest jednym z kierowców rozwojowych, którzy testowali w Barcelonie w zeszłym miesiącu, używając zmodyfikowanego podwozia, aby pomóc Pirelli i zespołom w opracowaniu nowych, większych opon.

Kubica powiedział, że był “dość pozytywnie zaskoczony” nowymi oponami Pirelli.

“To trochę niesprawiedliwe porównywać do obecnego samochodu, używającego 13-calowych opon. Ponieważ w końcu używaliśmy czegoś w rodzaju prototypowego samochodu, który nie został zbudowany dla 18-calowych opon, ale ogólnie odczucia były całkiem pozytywne”.

Oficjalny dostawca opon Formuły 1 spotkał się z krytyką po tym, jak podczas Grand Prix Azerbejdżanu na początku tego miesiąca doszło do dwóch awarii. Kubica powiedział, że rozwój opon “nie jest tak łatwy, jak się wydaje”, biorąc pod uwagę zmiany w bolidach F1 w ostatnich latach.

“Wiem, że jest wiele skarg na opony Pirelli, ale faktem jest, że przy obecnej wadze bolidów F1, nie jest to tak łatwe jak 15 lat temu, kiedy bolidy były  lżejsze.

“Myślę, że jest jeszcze margines do poprawy, szczególnie w niektórych próbkach, które moim zdaniem pracowały bardzo dobrze, a w innych były rzeczy, które miejmy nadzieję Pirelli będzie w stanie poprawić.”

“To trudne, bo w końcu muszą dostarczyć produkt, który działa dla każdego samochodu, a niemożliwe jest sprawienie, by wszyscy byli zadowoleni. A także dla nich, wraz ze zmianą przepisów to wielka niewiadoma, ale miałem pozytywne odczucia co do prototypowych 18-calowych opon.”

Kubica powiedział, że różnica w kwestii wyczucia opon była zaskakująco mała przy użyciu przystosowanego samochodu.

“To była jeszcze większa niespodzianka, ponieważ gdybym zamknął oczy, prawdopodobnie nie zauważyłbym tak naprawdę, kiedy samochód jeździ normalnie po torze.”

“Na krawężnikach efekt jest oczywiście większy, ale myślę, że celem Pirelli, jako konstruktora, było osiągnięcie podobnych obciążeń jak w 13-calówce i można by się spodziewać, że 18-calowa opona będzie sztywniejsza, ale tak naprawdę tego nie czuć.”

Chociaż nadal testuje samochody Formuły 1, wydaje się, że Grand Prix Abu Zabi 2019 będzie oznaczać jego ostatni start w mistrzostwach świata. Jego uwaga skierowała się teraz w stronę wyścigów samochodów sportowych.

Kubica i plany na sezon 2022

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Kubica zamierza zdecydować o swoich planach na 2022 rok jesienią, po debiucie w 24h wyścigu Le Mans, gdzie będzie startował w klasie LMP2 dla belgijskiego zespołu WRT.

“We wrześniu prawdopodobnie zdecyduję, co chcę robić. Na pewno największym wydarzeniem mojego sezonu będzie Le Mans i przede wszystkim chcę przeżyć to wyjątkowe doświadczenie wyścigowe, a potem zobaczymy.”

Jeśli debiut w Le Mans pójdzie dobrze, prototypowe wyścigi sportowe w nowych klasach Hypercar i LMDh mogą być kolejnym celem jego kariery.

“W końcu wyścigi wytrzymałościowe mogą być potencjalnym celem. Myślę, że jest spore zainteresowanie przed sezonem 2023, z nowymi samochodami, nowymi podwoziami i niektórymi producentami samochodów, którzy się pojawią. Ale wciąż, to ma dość długą drogę do przebycia.”

Źródło :RaceFans.net

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 19:03

Udostępnij:

error: Content is protected !!