jeśli szukasz informacji o Robercie Kubicy, jesteś fanem jego wielkiego talentu, wrodzonej skromności i bezgranicznie kochasz motosport….to trafiłeś idealnie…witamy w klubie.
Nasze forum to czysto hobbistyczna działalność „non profit”, bez korzyści materialnych, …gdzie jedyna nagroda, która może cię spotkać to garść aktualnych wieści o Robercie oraz możliwość wspólnie spędzonego czasu poprzez dyskusję i wymianę poglądów w trakcie śledzenia bieżących wydarzeń w atmosferze wzajemnego szacunku oraz akceptacji odmiennych opinii.
Zostań z Nami – klubowi Kubico-maniacy
Szukaj
Kubica: Złote myśli – Cytaty
“Wrócę przed końcem roku i będę jeszcze silniejszy niż wcześniej, bo po takich wypadkach nie jest się takim samym. Człowiek staje się lepszy”
Pierwsze Grand Prix, zaliczane do punktacji Mistrzostw Świata, na tym torze odbyło się w 1963 roku, a zwycięzcą został Jim Clark za kierownicą Lotusa.
Tor jest położony na przedmieściach miasta Meksyk i miał trzy wersje. Na pierwszej z nich rozgrywano zawody w latach 1963-1970, a liczyła ona 5 kilometrów. Druga wersja miała 4,421 km (rozgrywano na niej zawody w sezonach 1986-1992), natomiast trzecia ma długość 4,305 km i jest wykorzystywana od 2015 roku.
Harmonogram Grand Prix Meksyku 2023
Piątek 27/10/2023
20:30 – 21:30 – Pierwsza sesja treningowa
Sobota 28/10/2023
00:00 – 1:00 – Druga sesja treningowa
19:30 – 20:30 – Trzecia sesja treningowa
23:00 – 00:00 – Kwalifikacje
Niedziela 29/10/2023
21:00 – Wyścig
Opony
Fot. Pirelli
Mario Isola :
“Drugi przystanek amerykańskiej trasy Formuły 1 ma miejsce w Mexico City na torze nazwanym imieniem Pedro i Ricardo Rodriguezów: braci, którzy byli lokalnymi bohaterami sportów motorowych w latach 60. i 70. ubiegłego wieku.”
“Tor, położony w zachodniej części miasta, ma nieco ponad cztery kilometry długości i 17 zakrętów, a znajduje się na wysokości ponad 2000 metrów. Ma to istotny wpływ na osiągi samochodu, a rozrzedzone powietrze zmniejsza opór powietrza i siłę docisku.”
“W rezultacie ustawienia aerodynamiczne samochodów są podobne do tych stosowanych na torach o dużej sile docisku – tylko ze znacznie mniejszym wpływem na opony. Przyczepność asfaltu jest również znacznie mniejsza niż przeciętna, ponieważ chropowatość powierzchni jest jedną z najniższych w całym kalendarzu.”
“W tym roku zdecydowaliśmy się przywieźć do Meksyku trzy najbardziej miękkie mieszanki – C3, C4 i C5 – po dokładnej refleksji opartej na zeszłorocznych informacjach, a także symulacjach, które jak zawsze dostarczyły nam zespoły.”
“Powinno to doprowadzić do większej różnorodności wyboru strategii podczas wyścigu, otwierając również drzwi do strategii dwóch postojów. W zeszłym roku, gdy wybranymi mieszankami były C2, C3 i C4, prawie wszyscy kierowcy zatrzymali się tylko raz, używając głównie miękkich i średnich opon.”
“Meksyk daje nam również szansę wypróbowania nowego wariantu C4 ze wszystkimi zespołami. Podczas dwóch godzin wolnego treningu w piątek każdy kierowca będzie miał do dyspozycji dwa zestawy tych nowych prototypów. Po przeanalizowaniu wszystkich danych zdecydujemy, czy homologować tę wersję do użytku w 2024 roku.”
Social media