^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 24 czerwca 2025

F1: Grand Prix Austrii 2025

Po krótkiej przerwie, F1 powraca do Europy na cztery wyścigi w ciągu sześciu tygodni poprzedzających letnią przerwę. Wszystko rozpocznie się w ten weekend od Grand Prix Austrii na Red Bull Ring, obiekcie należącym do austriackiej firmy produkującej napoje energetyczne o tej samej nazwie.

F1 Austria 2025

Fot. Red Bull Ring.com

Formula 1 MSC Cruises Austrian Grand Prix 2025

Spielberg – Red Bull Ring

F1:Austrian Grand Prix 2025 – F1 RaceGrand Prix Austrii

Pierwsze GP – 1970
Liczba okrążeń – 71
Długość toru – 4.318 km
Dystans wyścigu – 309.452 km

Rekord Toru: 1:05.619 Carlos Sainz (2020)

Tor, początkowo nazwany Österreichring, był gospodarzem wyścigów o Grand Prix Austrii w latach 1970-1987. Tor, przebudowany i skrócony przez Hermanna Tilke, jako A1-Ring, był ponownie gospodarzem wyścigów o GP Austrii w latach 1997-2003. Po 2003 zaprzestano wyścigów na tym obiekcie, głównie ze względu na decyzję ministra zdrowia o zakazie reklamowania wyrobów tytoniowych.Tor zaczął powoli popadać w ruinę. W 2005 właścicielem toru został koncern Red Bull, który doprowadził do jego przebudowy w latach 2008-2010. Obiekt nazwany Red Bull Ring oficjalnie otwarto 15 maja 2011. Od 2014 roku ponownie odbywa się tu wyścig Formuły 1.

Harmonogram Grand Prix Austrii 2025

Piątek, 27 Czerwca

  • Pierwszy Trening 13:30 – 14:30
  • Drugi Trening 17:00 – 18:00

Sobota, 28 Czerwca

  • Trzeci Trening 12:30 – 13:30
  • Kwalifikacje 16:00 – 17:00

Niedziela, 29 Czerwca

Wyścig 15:00

Opony

F1 Austria 2025

Fot. Pirelli Motorsport Media

Wybór mieszanek, z których mogą korzystać zespoły, jest taki sam jak w zeszłym roku, a mianowicie C3 jako twarda, C4 jako średnia i C5 jako miękka. Nawierzchnia toru na Red Bull Ring jest dość stara i bardzo ścierna, ale zużycie nie jest kluczowym czynnikiem.

Ze względu na niewielką liczbę zakrętów, tor nie jest zbyt trudny pod względem sił bocznych wywieranych na opony, a degradacja ma głównie podłoże termiczne, co wynika z układu toru z kilkoma ostrymi punktami hamowania i przyspieszania. Zarządzanie przegrzewaniem się opon, szczególnie na tylnej osi, jest poważnym wyzwaniem. Ponadto temperatury powietrza i toru mogą być dość wysokie o tej porze roku.

Źródło : https://press.pirelli.com/a-hot-summer-of-formula-1-gets-underway-in-austria/

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 12:55

Udostępnij:

error: Content is protected !!