^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 9 października 2014

R. Kubica / M. Szczepaniak – Czas na Rajd Hiszpanii. Testy.

images

Rajd Hiszpanii w ubiegłym roku był dla Roberta Kubicy i Maćka Barana ostatnim w ich przygodzie w WRC2.
Był to oczywiście rajd zwycięski bo z przewagą aż 5:15:8 nad drugą załogą, której kierowcą był Y. Al. Rajhi, ale także był rajdem, który postawił na najwyższym podium naszą załogę – Kubica / Baran zostali mistrzami świata w tej kategorii.
Już niedługo, a dokładnie od 23.10 do 26.10 będziemy kibicować Robertowi i oczywiście Maciejowi Szczepaniakowi tym razem w najwyższej światowej lidze rajdowej.
Poniżej kilka informacji o rajdzie, a także wszystko to, co wydarzy się do jego rozpoczęcia.

Bazą rajdu będzie tradycyjnie Salou. Fanów F1 z pewnością ucieszy fakt, iż pierwsza czwartkowa próba rozpocznie się na czterokrotnie wykorzystanym odcinku w GP F1 Hiszpanii w Barcelonie – Avinguda María Cristina dochodzi do starego toru, na którym w okresie 1969-75 rozgrywano Grand Prix Hiszpanii F1.
To jedyny rajd w kalendarzu o mieszanej nawierzchni – w odróżnieniu do poprzedniego roku szutrowe odcinki będą czekały na załogi w pierwszym dniu rajdu czyli w piątek, choć i on będzie miał asfaltowy akcent na Terra Alta.
Sobota i niedziela to już tylko i wyłącznie asfalt.
Wyzwania czekające na załogi to ustawienia aut szuter/asfalt, a także rozsądne zarządzanie oponami.


Testy przed Rajdem Hiszpanii:

 

Galeria HiP:

 Fotogaleria:

Videogaleria:


UWAGA.

– przypominamy o zakładce z zapisami na klubową koszulkę.
Trwają zapisy na kolejną turę koszulek klubowych – realizacja po Rajdzie Hiszpanii.

15163976788_e48c9bfa60_k-250x300

 


Od niedzieli 12.10 – adres do Klubu będzie wyglądał następująco.
www.robertkubica-klubkibicow.pl

 


 Aktualizacja Środa 15.10.2014

fot. Joel Picard

fot. Joel Picard

Dani Sordo:Było mi przykro z powodu tego co stało się we Francji i powiedziałem to Robertowi. On zasłużył na czwarte miejsce za waleczność. Ma dużo zalet jako kierowca, ale nie wyważa tempa. Zawsze jedzie w limicie i jest na krawędzi wypadnięcia.

We Francji widziałem parę śladów i byłem przestraszony, gdzie on hamował. W porównaniu z Kimim Räikkönenem, Robert jest znacznie bardziej profesjonalny. Sadzę, że on spędza noce przeglądając video z odcinków i potem jedzie na pamięć. 

Jest do tego przyzwyczajony, bo powiedział mi, że czasem pracuje w symulatorze Mercedesa od dziewiątej wieczorem do ósmej rano niemal bez przerwy.

 


Wideo zapowiedź Rajdu Katalonii 2013 naszym pilotem będzie Maciek Szczepaniak


Aktualizacja Piątek 17.10.2014

Robert Kubica udzielił wywiadu dla kanału SkySport.

Formula 1 – Kubica avverte la Ferrari: “Alonso, meglio di Vettel”

 

RK: -Kibicuję AC Milan od zawsze, byłem miłośnikiem talentu Szewczenki i jak przyszedł do Milanu zacząłem im kibicować.

RK: -Sezon zacząłem dobrze od zwycięstwa ERC (Janner Rally), w WRC robię za dużo błędów spodziewałem się ze będzie inaczej niż WRC2. Po WRC2 doświadczenie nie było wystarczające. W WRC uczę się, mam wpadki To zaprocentuje jeśli zostanę w rajdach

RK: -Miałem być w Ferrari? Nie mogę powiedzieć  :)

fot. SkySport24

fot. SkySport24

 

 

 

 

 

 

 

RK: -Uważam, że Alonso jest najlepszym kierowcą F1. To widać kiedy jeździ bolidami które nie są konkurencyjne. Alonso jest jedynym kierowcą w F1 który potrafi wycisnąć max ze słabego bolidu. Inni wygrywają w dobrych bolidach

RK: -Velttel jest świetny kiedy ma świetny samochód. A Alonso potrafi tez wycisnąć maks. z siebie w słabym bolidzie”

RK: -To byłaby wielka strata dla F1 jeśli zabrakłoby w przyszłym sezonie Alonso, ale nie myślę, że to się wydarzy :) Alonso potrzebuje nowych wyzwań Takich samych jakim miało być przyjście do Ferrari On chce wrócić na szczyt

RK: – Nie dziwią mnie problemy Ferrari w F1 niezwykle trudno wygrywać. Często trudno poukładać wszystkie puzzle. Zespół F1 to często 500 osób Musi wszystko działać idealnie: dział od aerodynamiki, silników, opony to musi działać

RK: -Przewaga Red Bull polegała na aerodynamice, wygrywali na słabym silniku Renault, teraz z powerunit siła to silnik. Nie spodziewam się takiej wieloletniej przewagi Mercedesa jak to było z Red Bull

RK: -Mercedes ma taką przewagę w tym roku nad resztą, że każdy kierowca z F1 wygrywałby wyścigi w tym bolidzie. Rosberg i Hamilton zaprzepaścili swoimi błędami kilka szans na zwycięstwo, ale wszyscy popełniają błędy. Myślę, że Mercedes nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości, Inne zespoły czeka trudna zima, żeby nadrobić.

RK: -O wypadku Julies Bianchi dowiedziałem się po zakończeniu Rajdu Francji. Boli mnie to, znam go jest bardzo utalentowany. Jestem myślami z Julsem i jego rodziną. Miał strasznego pecha, ale to też niestety część motorsportu. Dźwigi często wyjeżdżały w okolice toru i wywoziły bolidy. Nic się nie działo, po wypadku Julesa FIA na pewno coś zmieni. FIA i tak zrobiła bardzo dużo dla bezpieczeństwa. Gdyby nie było postępu po wypadku Senny to już bym nie żył (GP Kandy). Rozwiązanie żeby nie dochodziło do takich wypadków jak Julesa Bianchiego jest proste w Montecarlo dźwigi są poza torem.

Na koniec prowadzący pyta: Robert kto wygra w tym roku mistrzostwo świata w F1?

RK: – Mercedes, a mistrzem świata w rajdach zostanie Ogier

fot. Roberto Chinchero

fot. Roberto Chinchero

 

 

 

 

 

 

 

Tłumaczenie: Adam Malecki

 


 

Aktualizacja Sobota 18.10.2014

Robert Kubica z Davide Ceresa podczas rozgrywanego w ten weekend 33° Rally Trofeo ACI Como 2014

fot. Davide Ceresa

fot. Davide Ceresa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Robert Kubica podczas 31 edycji tego rajdu w 2012.


Aktualizacja Niedziela 19.10.2014

“Kiedy sezon się zakończy będę rozważał wszystkie opcje”, powiedział BBC sport, Robert Kubica. Robert-Kubica

“Powrót do F1 byłby marzeniem, ale musimy pozostać realistami”

“Jeżeli zadecyduję spróbować wrócić i poddam się operacjom tej zimy oraz może z pomocą lekarzy przy odrobinie szczęścia, byłoby to możliwe.”

Kubica, zwycięzca GP Kanady z 2008 roku, był uważany za jednego z najlepszych w sporcie do czasu wypadku.

Niestety wypadek ograniczył ruchomość jego ręki i palców, powodując jazdę w wąskich kokpitach single seaterów trudną.

Zeszłego roku, jak zaznaczał byłoby prawie niemożliwym aby powrócić do F1, ale rywalizował na najwyższym poziomie w rajdach.

Startował w prywatnym programie Fordem Fiestą z M-Sportem, Prowadził w Monte Carlo na jednym odcinku a najlepszym ukończonym rajdzie dotychczas było 6 miejsce.

Jednakże, jego ruchomość w ręce i wiara, że nadal może rywalizować na wysokim poziomie w F1, w której jeździł w BMW Sauber i Renault, oznacza, że chętnie rozważy możliwe opcje.

“Ramie i ręka są ok.”, powiedział Kubica, którego ostatnim wyścigiem było GP Abu Zabi w 2010 roku. “Z punktu widzenia mobilności zauważam postępy. Z punktu widzenia ograniczeń, jest praktycznie tak samo.”

“Potrzebuję więcej operacji – tam są możliwości. Sezon jest napięty, mam wiele rajdów i długich eventów”

Kubica powiedział, że “rozważy wszystko” po Rajdzie Walii, który odbędzie się 14-16 listopada.

Mógłby powrócić do jazdy na torze w niemieckiej serii DTM ale powrót do F1, gdzie wygrał GP i zaliczył 12 razy miejsce na podium w 76 startach pozostaje na ambicjach.

Tłumaczenie: @Wojtki

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: TOMek
o 08:08

Udostępnij:

error: Content is protected !!