^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 20 Październik 2014

Robert Kubica / Maciek Szczepaniak – Rajd Hiszpanii 2014

Robert Kubica - Rally Espana 2014Przed nami przedostatnia runda Mistrzostw Świata WRC – Rajd Hiszpanii, który odbędzie się w dniach 23.10-26.10.To niezwykła runda w sezonie, gdyż jako jedyna jest rozgrywana na zmiennej nawierzchni, co będzie stanowiło nie lada wyzwanie dla kierowców, zwłaszcza w odpowiednim złapaniu rytmu.

W kategorii WRC wystartuje 16 załóg. Wśród nich, za kierownicą Forda Fiesty, zasiądzie gwiazda amerykańskiej serii X-Games-Ken Block.

Nasza załoga, po trochę deszczowych, ale udanych testach, pełna optymizmu jedzie zaliczyć kolejne kilometry, które są tak cenne w prawidłowym zdobywaniu doświadczenia.

W Hiszpanii Klub będzie reprezentować grupka klubowiczów, która po raz pierwszy zaprezentuje się w nowych koszulkach.

Robertowi i Maćkowi życzymy przejechanego bezproblemowo i w dobrym tempie rajdu z metą na końcu, a wszystkim kibicom niezapomnianych kubicowych emocji.

Poniżej znajdziecie wszystkie przydatne informacje i linki.

Zapraszamy.. Kibicujmy Razem!

Przydatne linki na Rajd Hiszpanii:

Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park serwisowy

 

Harmonogram:

Czwartek

8:00 – Wolny trening (Salou)                    2.97km
9:45 – Wolny trening (Salou)                    2.97km

18:00 – OS1  Barcelona                              3.20km

Piątek

7:00 – Serwis A (PortAventura, Salou)

08:33 – OS2  Gandesa 1                             7.00km
08:58 – OS3  Pesells 1                               26.59km
10:01 – OS4  Terra Alta 1                          35.68km

12:06 – Serwis B (PortAventura, Salou)

13:54 – OS5  Gandesa 2                             7.00km
14:19 – OS6  Pesells 2                               26.59km
15:22 – OS7  Terra Alta 2                          35.68km

17:17 – Serwis C (PortAventura, Salou)

Sobota   

8:00 – Serwis D (PortAventura, Salou)

09:08 – OS8  Tivissa                                   3.96km
09:51 – OS9  Escaladei 1                           50.00km
11:14 – OS10 Colldejou 1                          26.48km

12:51 – Serwis E (PortAventura, Salou)

14:16 – OS11  Escaladei 2                         50.00km
15:39 – OS12  Colldejou 2                        26.48km
17:07 – OS13  Salou                                   2.24km

17:32 – Serwis F (PortAventura, Salou)

Niedziela   

06:30 Serwis G (PortAventura, Salou)

07:30 – OS14  La Mussara 1                      20.48km
08:20 – OS15  Riudecanyes 1                   16.30km

9:30 – Serwis H (PortAventura, Salou)

10:45 – OS16  La Mussara 2                      20.48km
12:08 – OS17  Riudecanyes 2                   16.30km

12:56 – Serwis I (PortAventura, Salou)

Mapa Rajdu:


Rally de España 2014 – mapy i więcej

Galeria HiP:

 Galeria zdjęć:

Galeria wideo:


Informacje z trasy:

fot. M-sport

fot. M-sport

Robert Kubica – “Hiszpania jest bardzo nietypowym rajdem, ponieważ jeździmy po dwóch różnych nawierzchniach. W tym roku zaczynamy na szutrze. Będzie to dość długi dzień, a potem musimy bardzo szybko zmienić styl jazdy i zaadaptować go do asfaltów.To samo dotyczy specyfikacji auta. Drogi asfaltowe w Hiszpanii są bardzo fajne, więc czekam niecierpliwie na ten start. Jeśli chodzi o szutry – z tego, co pamiętam z zeszłego roku są bardzo wymagające. Miejscami bardzo szybkie, ale wąskie z wieloma kamieniami, leżącymi obok drogi. Większość odcinków będzie taka sama, jak w zeszłym roku. Niektóre będą mieszane – po części nowe, a częściowo znane nam z poprzedniej edycji Rajdu Hiszpanii – sądzę jednak, że ich generalna charakterystyka będzie taka sama, jak rok temu.

Tegoroczna edycja rajdu Hiszpanii będzie trochę trudniejsza, ponieważ zaczynamy na szutrze, a poprzedni rajd odbywał się na asfalcie, podobnie jak nasze testy przed tym weekendem.Odcinek testowy też nie do końca odpowiada temu, co spotkamy na trasie, a poza tym w większości przebiega po twardej nawierzchni. Dlatego pierwsze kilometry oesowe na szutrze z pewnością nie będą łatwe. Musimy bardzo szybko przestawić się na jazdę po miękkich nawierzchniach.”

 


Dzień 1 – Czwartek

Wyniki Shakedown:

IMG_11805024900551

 

 

 

 

 

 

 

 

W oczekiwaniu na rozpoczęcie …

Robert Kubica - Rajd Hiszpanii

 

 

 

 

 

 

 

 

fot. NotryaPhotos

fot. NotryaPhotos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyniki SS1

SS1

 

“W zeszłym roku jechałem na te oesy fantastycznym samochodem. Było naprawdę fajnie. Tym razem oczekuję trochę więcej trudności. Moje obecne auto bardzo dobrze sprawuje się na szutrze, ale na krętych asfaltowych drogach, jak w Hiszpanii, zeszłoroczne było łatwiejsze do jazdy i dawało lepsze wyczucie na twardych nawierzchniach. Te odcinki są jednak bardzo fajne, więc czekam na nie z niecierpliwością.” – Robert Kubica

 

“Przedsmak jutrzejszego dnia. Super miło ze tak wielu Was przyjechało nas dopingować na miejscu Oczywiście przed komputerami siedzą równie wspaniali kibice :-)).”  – Maciek Szczepaniak


Dzień 2 – Piątek

 

 Fragmenty z konferencji przedrajdowej

Q: Yves, poszukujesz kierowców na przyszły rok – czy drzwi dla Roberta Kubicy są otwarte ?

fot. Timo Anis

fot. Timo Anis

YM: Jestem nadal przekonany, że Robert potrafi wygrać rajd, o czym mówiliśmy w zeszłym roku. Może byłby lepszy w Citroenie.

Q: Robert, to twój pierwszy pełny sezon w WRC, pojechałeś konkurencyjnie rajd Francji.Jakie są twoje odczucia dotyczące twojej formy w tym sezonie ?

RK: Z pewnością, z tego punktu widzenia jest postęp. Niestety, z wielu różnych powodów, popełniłem zbyt dużo błędów a to nie było dobre. Jazda na szutrze się poprawiła od zeszłęgo roku – wtedy było wszystko nowe na tej nawierzchni. Pierwszy raz kiedy jechałem na szutrze w zeszłym roku był w kwietniu, 2 tygodnie przed Portugalią. To normalne, że jest postęp w jeździe ale doświadczenie i pewne sprawy, które dają dodatkowej pewności oraz pomagają ograniczyć błędy – nie można ich kupić czy nauczyć. Niestety trzeba popełniać błędy, wyciągnąć z nich wnioski i starać się ich nie powtarzać.

Q: Byłeś na bardzo dobrej pozycji we Francji…
RK: Tak, szczerze mówiąc, było bliżej niż zazwyczaj. Nie można porównać toru, to nie Niemcy czy Francja. Nawet tutaj w Hiszpanii jest bardzo ciasno ale nadal nie jesteśmy na torze. W zeszłym roku prowadziłem świetny samochód na odcinkach i miałem wielką radość z jazdy. Tego roku spodziewam się trudniejszych odcinków. Teraz mam dobry samochód na szutrze ale na asfalcie rok temu było prościej. Miałem lepszy feeling w zeszłym roku na szutrze.

Q: Jakie masz plany na przyszły sezon ? Chciałbyś kontynuować w WRC ?
RK: Trudno powiedzieć. Mam nadzieję, że będę za kółkiem konkurencyjnego samochodu. Co się stanie ? Nie wiem. Będę myślał przez następne tygodnie, czas ucieka. Z pewnością jest wiele do nauki ale byłoby prościej tu zostać. Doświadczenie będzie większe a w tym roku miałem wiele twardych lekcji i wiele się nauczyłem, mam nadzieję, że to się nie powtózy ale nie wiem czy tu zostanę.

Q: Gdybyś został byłby to M-Sport czy zamieniłbyś się na Citroena ?
RK: Dlaczego Citroen ? Jak powiedziałem, mam wiele do nauki w rajdach. To sport kompleksowy – nie można się nauczyć go w 12 miesięcy czy 15 rajdów jakie przejechałem w tym roku. Nie wiem co przyniesie przyszłość. Nie jest łatwo walczyć z tymi młodymi kierowcami w fabrycznych furach – zawsze chce mieć najlepszy jaki mogę mieć. Szczerze, myślę o przejechaniu paru rajdów, nie przez cały sezon i być może coś torze. Nie wiem…

Q: Może WTCC ?
RK: Matton zna moje zdanie na ten temat, nie mam nic do WTCC, rozmawialiśmy o tym 12 miesięcy temu i wie jaki mam pogląd. Wolałbym robić coś na najwyzszym poziomie na jaki pozwalają mi moje ograniczenia. Tor byłby prostszy ponieważ jest mniej machania kierownicą i jest bardziej przewidywalny. Na szutrze jest wiele walki z kółkiem – nie jest to łatwe. Zobaczymy, sprawa jest otwarta ale dla mnie najważniejsze jest abym miał z tego radość.

 Robert Kubica po drugim dniu

Pomimo przygody na ostatnim oesie, to był udany dzień i dobra jazda. Jutro będzie ciekawie, bo po raz pierwszy będę musiał się przestawić tak szybko z jazdy po szutrze na asfalt. Nie będzie to łatwe. Mamy co prawda krótką rozgrzewkę i czterokilometrowy odcinek na początek, ale potem jest bardzo wymagający, 50-kilometrowy oes. Musimy być mądrzy, dbać o opony i samochód.

Szef zespołu, Malcolm Wilson powiedział

fot. M-Sport

fot. M-Sport

“Robert jechał dzisiaj całkiem nieźle. Pokazał jak duże postępy osiągnął na szutrze i wydaje mi się, że jest to zdecydowanie jego najlepszy występ w warunkach zanikającej przyczepności. Szkoda obrotu na ostatnim odcinku, gdyby nie to z pewnością walczyłby o miejsca na podium.

Jutrzejszy dzień będzie interesujący. Te drogi są niczym tor wyścigowy – szerokie, spokojne i szybkie – z pewnością mu przypasują”

 

 

O przyszłości zespołu Citroen

“Czy to oznacza koniec Citroena w WRC”, takie pytanie zadano szefowi Citroen Racing, Yves Mattonowi. “To prawda, zgadza się”citroen_ds_logo

1 czerwca 2014, DS oficjalnie stało się trzecią marką PSA Peugeot Citroen po sukcesie modelu DS3 (500 tyś sprzedanych od 2010) i premierach DS4 i DS5 zainspirowało nowego dyrektora Carlosa Tavaresa do utworzenia nowej ekskluzywnej marki bazowanej na nazwie DS. Nowa marka ma być kontynuacją identyfikowaną z obecnie istniejącym teamem, łącznie z sprzedażą, marketingiem i wydziałami komunikacji.

Marka DS i nowe logo zostało zaprezentowane po raz pierwszy na paryskim Motor Show gdzie ukazano 15 pojazdów. Kierownik marki Yves Bonnefont jest obecny na rajdzie jako nowy szef marketingu marki. “Program motorsportu pozostanie na odpowiedzialność DS” kontynuował Yves Matton. ” Jednakże, poza marketingiem i komunikacją, nie będzie miało to żadnego wpływu na naszą działalność podczas zawodów”.
Matton chciałby poczekać do Rajdu Walii z ogłoszeniem składu na 2015 rok ale podsumowując słowa kampanii 2014:
“Mads zaadoptował się do DS3 bardzo szybko ale w drugiej części sezonu było średnio z powodów technicznych Kris miał cięższy początek sezonu niż oczekiwaliśmy, ale miał solidną drugą część.” Dodał: ” Nie widzę żadnych francuzów, którzy byliby w stanie punktować w klasyfikacji sezonowej. Sugeruje to, że WRC2 będzie jednym z naszych priorytetowych celów na 2015 rok”

 


Dzień 3 – Sobota

 

Przed startem do 8 OS niestety w aucie naszej załogi wystąpiły problemy.Prawdopodobnie jest to awaria mechanizmu różnicowego.Robert po krótkim postoju i naprawie postanowił kontynuować dalszą jazdę  uszkodzonym autem.Trzymamy kciuki, byle do serwisu!

 

Trudno to zaakceptować. Pracujesz cieżko cały tydzień od testów i zapoznania. Potem daliśmy z siebie wszystko na szutrowych oesach aby rano wszystko stracić. Pózniej, urwane koło oczywiście nie odpadło samo ale nie łatwo utrzymać maksymalną koncentrację w takich sytuacjach.
Trzeba być w “walce” aby być w rytmie jaki jest niezbędny do ścigania sie z czołówką WRC. Wiem że mocno nam kibicujecie pomimo wszystko i za to dzieki.

Maciek Szczepaniak

“Szkoda, że Roberta dotknęły problemy mechaniczne tego ranka, ale za to pokazał prawdziwą jazdę i determinację ukończenia pętli. Niestety, nie dohamował na SS11 po południu i uszkodził przednie prawe koło. Ocenimy uszkodzenia samochodu jak wróci do serwisu ale mam nadzieję, że zobaczymy go jutro na odcinkach” – Malcolm Wilson

Uszkodzenia samochodu są niewielkie. Jutro jedziemy dalej.

Robert Kubica

Straciliśmy całą pierwszą pętlę jadąc uszkodzonym autem, bo urwała się półoś. Dlatego drugie przejazdy tak naprawdę były dla nas pierwszymi. Pod koniec 11. oesu było dużo cięć i bardzo dużo brudu. Na jednym hamowaniu trochę mnie to zaskoczyło. Ratując się ściąłem wolny, prawy zakręt i uderzyłem prawym przednim kołem. Ucięło śrubę mocowania wahacza i wysunęła się półoś. Udało się to prowizorycznie naprawić i po przejechaniu wszystkich załóg zwieźliśmy auto za metę, gdzie czekali już mechanicy z lawetą. Z samochodem nic wielkiego się nie stało, dzięki czemu jutro możemy wrócić. Szkoda, bo sądzę, że po wczorajszym bardzo dobrym dniu szutrowym na asfalcie mogło być równie dobrze. Takie są rajdy…
Robert Kubica

 

Robert Kubica w akcji


(Jeśli widzisz czarne tło, wystarczy kliknąć)

 


Dzień 4 – Niedziela

 

Robert Kubica w akcji – Podsumowanie Dzień 3


(Jeśli widzisz czarne tło, wystarczy kliknąć)

 


 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Elena
o 11:23

Udostępnij: