^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 11 Listopad 2014

Robert Kubica / Maciek Szczepaniak – Rajd Wielkiej Brytanii 2014

logo-wales-rally-gb-2014Mija rok od walijskiego debiutu Roberta. Choć pojawił się tam jako świeżo upieczony mistrz świata WRC2, jak wiemy nie udało mu się ukończyć tego rajdu. Co się wydarzyło od tego czasu i czego możemy się spodziewać tym razem?

Zdania “fachowców” są jak zwykle podzielone; my jako wierni kibice Roberta jesteśmy przekonani że nauka przyniosła mu w ciągu ostatniego roku znaczne postępy, które są najbardziej widoczne na nawierzchniach szutrowych.

Być może odcinki specjalne Walii nie są równie wielkim wyzwaniem technicznym jak oesy innych rajdów, tym niemniej rajd ten jest znany z nieprzewidywalnej pogody, której kaprysy czynią z niego prawdziwą loterię, testującą granice umiejętności i adaptacji załóg przez mgłę, deszcz, błocko i czasami śnieg z lodem – wszystko podane w dużych dawkach.

Jak wszędzie, to właściwa ocena przyczepności zadecyduje o sukcesie lub porażce każdego kierowcy. W Walii będzie musiała być ona błyskawiczna i oparta na doświadczeniu, którego Robert tak pracowicie nabywa.

W tym roku nie będzie notatek po włosku ani pilota który dosiadł się tuż przed rajdem, będzie za to znany samochód… na dobre i na złe.

Życzmy więc Robertowi tego, o czym sam dziś wspomina – pozytywnych doświadczeń i gładkiej jazdy aż do mety. A nam fajnego kibicowania!

Przydatne linki na Rajd Wielkiej Brytanii :

Oficjalna strona rajdu Międzyczasy WRC.com Międzyczasy Citroen Klasyfikacja rajdu WRC.com Klasyfikacja rajdu Rally-base Rajdowe radio WRC.com Park serwisowy

Harmonogram:

Czwartek – Dzień 1 09:00 Wolny trening (Clocaenog)    3.32km 11:00 Wolny trening (Clocaenog)    3.32km 13:00 Wolny trening (Clocaenog)    3.32km Piątek – Dzień 2 08:44 OS1 Gartheiniog 1               14.58km 09:14 OS2 Dyfi 1                          21.90km 10:24 OS3 Hafren Sweet Lamb 1   23.55km 10:58 OS4 Maesnant 1                 12.86km 12:22 Serwis Mobilny A (Newtown) 14:03 OS5 Gartheiniog 2              14.58km 14:33 OS6 Dyfi 2                         21.90km 15:43 OS7 Hafren Sweet Lamb 2  23.55km 16:17 OS8 Maesnant 2                12.86km 19:30 Serwis B (Deeside) Sobota – Dzień 3 07:40 Serwis C (Deeside) 08:52 OS9 Clocaenog East 1          8.25km 09:08 OS10 Clocaenog Main 1      13.74km 10:18 OS11 Aberhirnant 1            13.87km 11:10 OS12 Dyfnant 1                  19.98km 13:00 OS13 Chirk Castle                2.06km 14:33 Serwis D (Deeside) 16:00 OS14 Clocaenog East 2        8.25km 16:16 OS15 Clocaenog Main 2      13.74km 17:26 OS16 Aberhirnant 2            13.87km 18:18 OS17 Dyfnant 2                  19.98km 20:59 Serwis E (Deeside) Niedziela – Dzień 4 08:05 Serwis F (Deeside) 09:33 OS18 Brenig 1                     10.81km 10:00 OS19 Alwen 1                     10.04km 10:55 OS20 Kinmel Park 1              2.21km 11:04 OS21 Kinmel Park 2              2.21km 11:51 OS22 Alwen 2                     10.04km 13:00 OS23 Brenig 2[PowerStage] 10.81km

Pogoda w Walii:

[simple-weather location=”Deeside, Uk” latitude=”53.202661″ longitude=”-3.030351″ days=”3″ night=”no” units=”metric” date=”l d.m”]

 

Mapa Rajdu:

Wales Rally GB 2014 – mapy 3D i więcej

Galeria zdjęć:

Galeria wideo:


fot. M-Sport

fot. M-Sport

Robert Kubica przed Rajdem Wielkiej Brytanii

“W zeszłym roku nie przejechaliśmy zbyt wielu kilometrów, ale była to trudna sytuacja. Przesiadka do samochodu WRC z nowym pilotem oraz włoskim opisem. Dzięki większemu doświadczeniu, które zgromadziliśmy w tym sezonie oczekuję, że tegoroczny Rajd Wielkiej Brytanii ułoży się dla nas lepiej.

To bardzo ciężki rajd, głównie z powodu pogody. Jeśli będzie słonecznie, może być miło i na to mam nadzieję, ale istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo deszczu, mgły i błota, a to znacznie utrudnia zadanie. Taki jednak jest ten rajd.

Około 70 procent odcinków będzie w tym roku nowe, w porównaniu z poprzednią edycją. Ponieważ mój pierwszy start w tym rajdzie był problematyczny, w efekcie będzie to dla mnie niemal całkowicie nowe doświadczenie.

To unikalna impreza ze względu na nawierzchnię i pogodę, która odgrywa ważną rolę. Może być bardzo ciężko, ale jak zawsze mam nadzieję na nowe doświadczenia oraz bezproblemowy dojazd do mety.”


Według nieoficjalnych informacji, podawanych przez belgijskie “Auto news” oraz “Motorsport Island”, Robert Kubica ponownie zasiądzie za kierownicą Citroena DS3, tym razem w specyfikacji WRC.  Partnerem naszego kierowcy w prywatnym teamie Citroena ma zostać Jurij Protasow. Głównym sponsorem nadal pozostanie LOTOS, natomiast przygotowaniem samochodu zajmie się PH Sport.


Dzień 1 – Czwartek

10409028_879568498730753_7161291035030047865_n

Ari VatanenAri Vatanen zachwyca się pierwszym sezonem Roberta Kubicy w WRC. 

– Ja wiem, że on musi grać ostro, a ludzie z zewnątrz nie rozumieją, co znaczy zmienić dyscyplinę sportu. Nawet jeśli wcześniej kochał rajdy, to jest to zupełnie coś innego, niż Formuła 1. Do tego opis tras zrobił się tak bardzo wymagający w tych czasach… No i bądźmy szczerzy. On ma tylko jedną sprawną rękę, więc spisuje się w tym roku ekstremalnie dobrze – Potrzebujemy ludzi takich, jak on. Przychodzących z innej dyscypliny, bo to dobra rzecz dla naszego sportu. Powiększa nam widownię. Ma w sobie tyle prędkości… Potrzebuje sobie tylko wszytko dobrze poukładać. Kilka razy zmieniał pilotów i język dyktowania i tak dalej. A w rajdzie jest tak wiele różnych czynników, wpływających na jazdę. Bardzo wiele kwestii musisz opanować, aby to zadziałało. Na czym powinien skupić się Kubica?  – Najważniejsze jest to, aby wszystkie elementy tej układanki dobrze się ułożyły. Wszystko, czego potrzebuje, już gdzieś tam jest. Tylko kwestia dopracowania detali. Jak już mówiłem, potrzebuje tylko odrobinę więcej luzu i wyniki pojawią się same. Bo prędkość z pewnością już jest. Fakt, że po przejściu z Formuły 1 osiągnął już teraz taki poziom – to niewiarygodne i mam nadzieję, że ludzie zdają sobie z tego sprawę. Z całego serca życzę mu jak najlepszej przyszłości w WRC. Źródło: Onet.pl

Pora zaczynać ostatni akord WRC 2014. To bedzie bardzo wymagający weekend, ale damy z siebie wszystko jakzwykle. Kibicujcie gorąco – Maciek Szczepaniak 

 


Dzień 2 – Piątek

“To unikalny rajd. Jedzie się bardzo ciężko i jest dużo pułapek. Najtrudniejsze są nieustanne zmiany przyczepności. Takie warunki możesz spotkać tylko tu, lub ewentualnie na innym rajdzie, jeśli bardzo mocno pada. Dlatego bardzo zależy nam, aby przejechać wszystkie oesy i jedziemy bardzo spokojnie. Ogólnie szuter i warunki tego typu nie są dla mnie łatwe, bo to kompletnie coś innego niż to, do czego przywykłem, ale teraz mam z tego frajdę, więc to też jest postęp.” – Robert Kubica

 


Dzień 3 – Sobota

 

Yves Matton wypowiedział się w WRC Live na temat sezonu 2015. Pierwszy przyszłoroczny kierowca Citroën zostanie ogłoszony jutro wieczorem po Wales Rally GB. Nazwisko drugiego kierowcy poznamy w przyszłym tygodniu. W wybranych rajdach zespół wystawi jeszcze trzeci samochód. Dodatkowo: Citroen DS3 WRC otrzyma poprawiony silnik w Rajdzie Monte Carlo, a od Portugalii dojdą poprawki aerodynamiczne.

Warunki wciąż są podstępne. Bardzo ślisko, duża podsterowność. Jechaliśmy może nie rewelacyjnym tempem, ale za to równo i też nie wolno. Nie mamy o co walczyć, więc po prostu zbieramy doświadczenia. Jedziemy sobie bezpiecznie i przyjemnie. Oby tak dalej. – Robert Kubica

 

 

 Mamy za sobą trudny dzień, ale bez większych problemów, czy błędów, więc możemy być zadowoleni. Ostatni, nocny oes był szczególnie trudny. Jazda po asfalcie w takich warunkach nie sprawia mi problemu, ale na szutrze, gdy jedziesz bokiem światła świecą wszędzie, tylko nie tam, gdzie trzeba. Poza tym bardzo ciężko ocenić przyczepność nawierzchni, bo odbija się w niej światło, ale dotarliśmy do mety bez przygód. Mam nadzieję, że tak będzie już do samej mety. – Robert Kubica


Dzień 4 – Niedziela

Robert Kubica - Wales Rally GB 2014

“Mamy za sobą ciężki rajd. Wiele się nauczyliśmy, a i tempo, zważywszy na okoliczności, nie było takie złe. W tym roku zacząłem czerpać radość z jazdy po szutrze, co jest dobre, bo w poprzednim sezonie w ogóle tak nie było. To dobry znak, bo od tej strony wyraźnie się poprawiam. Sezon był długi i dość wyczerpujący, więc ważne będzie, abym miał kilka spokojnych dni na przemyślenia, zanim zdecyduję, co robić dalej. Jest wiele powodów, aby zostać w rajdach, ale rozważam też powrót na tory.” – Robert Kubica


Robert Kubica : “Zdecyduję się szybko, bo chciałbym, aby grudzień był spokojny”

fot. Fia

fot. Fia

Rozważa pan opcje na przyszły rok. Gdzie chciałby pójść?

Nie wiem. Teraz, po zakończeniu rajdu mogę nad tym pomyśleć. Rozważymy różne możliwości, gdy wrócę do domu. Wybierzemy najlepszą opcję dla mnie na przyszły rok – optymalną kategorię i dyscyplinę.

Kiedy możemy oczekiwać decyzji?

Nie wiem. Z pewnością muszę się w najbliższych dniach trochę zregenerować, bo był to wyczerpujący rok. Wtedy też będę się zastanawiał. Jakie mam możliwości, to już wiem. Sądzę, że gdy już odpocznę, to zdecyduję się szybko, bo chciałbym, aby grudzień był spokojny. Będę mógł też pracować nad przyszłym rokiem.

Jakie są pana priorytety w wyborze przyszłości?

Najważniejsze jest to, abym wybrał to, na czym naprawdę mi zależy. Na razie jednak jeszcze się na nic nie zdecydowałem. Do wyboru mam tory lub rajdy. W grę wchodzą wyścigi samochodami z dachem. Jest kilka kategorii do wyboru, ale łatwo dodać dwa do dwóch i wychodzi, że jedną z najmocniejszych jest tu DTM. Jeśli rajdy, to na pewno chciałbym zostać w WRC, aby ścigać się na jak najwyższym poziomie. Tu jest on o wiele wyższy niż w pozostałych kategoriach.

Na ile wydarzenia tego sezonu mają wpływ na decyzję o przyszłości? Są jakieś emocje?

Emocji nie ma. Bardziej zmęczenie materiału niż emocje. Na dziś mam jakiś tam plan. Wszystko będzie zależało od sytuacji i możliwości. Wtedy się zdecyduję.

Źródło:Onet.pl


Według nieoficjalnych źródeł Robert za dwa tygodnie może pojawić się na Monza Rally Show w towarzystwie m.in. Valentino Rossiego, Kena Blocka oraz Tony Cairoli. Przypomnijmy, że przed ubiegłoroczną edycją Robert Kubica pomagał w przygotowaniach do startu Franco Uzzeni i wykonał parę przejazdów testowych.

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Elena
o 19:21

Udostępnij: