^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 4 listopada 2014

Robert Kubica Testy przed Rajdem Wielkiej Brytanii 2014

Robert Kubica - testy przed Rajdem Wielkiej Brytanii 2014M-sport rozpoczyna testy przed Rajdem Wielkiej Brytanii, który odbędzie się w dniach 13-16 listopada.

To będzie drugi występ Roberta w Rajdzie Wielkiej Brytanii. W ubiegłym sezonie po wywalczeniu tytułu Mistrza Świata w klasie WRC2, Citroen umożliwił Robertowi start w klasie WRC. Nowy samochód, nowy pilot i całkiem nowa trasa, były dużym wyzwaniem dla Roberta Kubicy. Wielu dziennikarzy, a także kierowców studziło oczekiwania kibiców. Oczekiwania co do rajdu w Walii studził także sam Robert Kubica:

„Jeśli by się tak zdarzyło, że byłbym w stanie konkurować z czołówką mistrzostw świata, to runęły by wszystkie schematy tego sportu. Lat doświadczeń nie da się kupić”10899613394_e75f1132bb_b

Przypomnijmy sobie wypowiedzi m.in Maćka Barana, Tomasza Kuchara oraz Kajetana Kajetanowicza tuż przed startem w zeszłorocznej edycji rajdu. [poniżej materiał wideo]


Robert Kubica testy przed rajdem Wielkiej Brytanii 2014

Robert i Maciek w dniu wczorajszym, przy typowej angielskiej pogodzie testowali przed Rajdem Wielkiej Brytanii. Testy odbyły się niedaleko siedziby M-Sportu w Dovenby. Poniżej krótkie nagranie z jednego z przejazdów:

 Galeria zdjęć :


Wypowiedź Roberta Kubicy przed tegorocznym Rajdem Walii


fot. Nikos Mitsouras

fot. Nikos Mitsouras

 

– O tej porze roku pojawia się zawsze dużo spekulacji, ale my cały czas pracujemy nad przyszłością Roberta. W tej chwili nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, że w przyszłym sezonie będzie on jeździł w mistrzostwach świata WRC.

– Nie dajemy sobie żadnego deadline’u na podjęcie ostatecznej decyzji. Ważne, by była ona dobra, a kiedy zapadnie – to z naszego punktu widzenia nie jest w tej chwili najważniejsze.

– Marcin Czachorski, dla RMF FM


 Jakie scenariusze Kubicy?

fot. Adam Malecki

fot. Adam Malecki

“Opcja w WRC jest najmocniejsza i najpewniejsza. To jedyne miejsce gdzie RK może jeździć będąc w grupie kierowców, którzy należą do światowej czołówki. Po prostu będzie w elicie. Jaki team w takim razie?

Tylko Citroen. M-Sport to za duże ryzyko. Kasy tam zbytnio nie ma na to, żeby wózek przygotować konkurencyjny. Jakieś zmiany mają być wprowadzone od trzeciej rundy 2015 ale w Montecarlo stanie na starcie ten sam sprzęt co zakończy w Walii.

Rozmowy z Citroenem trwają, są zaawansowane i dotyczą różnych rozwiązań. Wiadomo, że RK chce być jak najbliżej fabryki, mieć wpływ na rozwój. Drugi fotel w samochodzie fabrycznym to najbardziej interesujący kąsek ale Citroen ponoć oferuje w tym rozwiązaniu 6-7 startów na 13. Dla Citroena w tym wariancie RK jest rozwiązaniem numer jeden. Nie jest tez tajemnicą, że cytrynka chciałaby Roberta wcisnąć także do WTCC. Nie jest też tajemnicą, że nie są to wyścigi, które szczególnie działają na wyobraźnię samego kierowcy.

Jeśli chodzi o fotel w samochodzie fabrycznym to Kubica jest juz gotowy do tego by walczyć o punkty dla teamu. Takich wyzwań też potrzebuje, takiej odpowiedzialności, by wziąć presję na swoje barki.

Błędów i wpadek było w tym roku wiele ale też w środowisku wiedzą, że RK zrobił bardzo duże postępy a jego wpadki/wypadki nie odzwierciedlają do końca jego umiejętności. Wie o tym też i przede wszystkim Kubica.

Tematu wyścigów nie widzę.W DTM-ach na pewno nie będzie jeździł bo też nie ma tam po prostu fizycznie miejsca. Wszystko jest już na przyszły sezon zakontraktowane. A inne opcje? Jakie? Le Mans dla fanu?

RK potrzebuje stałych wyzwań i pełnego sezonu startów na najwyższym światowym poziomie. W WRC nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.”

– Adam Malecki na swoim blogu, (04/11/2014)

 


 

Colin Clark dla WP.pl: Kubica prawdopodobnie przejdzie do Citroena

 


 

Colin Clark podsumowuje sezon Kubicy. “To, co zrobił do tej pory jest niewiarygodne”

fot. Colin Clark

fot. Colin Clark

– Sezon Kubicy doskonale odzwierciedla weekend we Francji. Ten rajd był dla niego bardzo zachęcający, ale przez błąd na ostatniej prostej próbie, także bardzo rozczarowujący. Trzeba przyznać, że Robert zrobił w tym sezonie dużo błędów, ale większość z nich była poza jego kontrolą. Wiele się także na tych błędach nauczył. Oczywiście, możecie być lekko rozczarowani, ale musimy pamiętać, że Robert ma sporo do przezwyciężenia. To jego pierwszy rok w rajdowych mistrzostwach świata, nie zapominajmy, że tu jeździ się najszybszymi samochodami na świecie. Kubica startuje z problemem, którego nigdy wcześniej w rajdach nie widzieliśmy. Ogólny obraz jest taki – macie kierowcę na najwyższym poziomie, który próbuje wygrać rajd z dużymi ograniczeniami. Jeśli popatrzycie na to z tej strony, to co zrobił do tej pory jest niewiarygodne. Robert walczy z kierowcami, którzy są w 100 procentach sprawni i widzimy tego efekty. To, co zrobił do tej pory to ogromne osiągnięcie.

– Ostatnio w Hiszpanii na szutrowej części trasy samochód wypadł z trasy i ciężko mu było zareagować. Wszystko przez to, że kieruje jedną ręką, nie jest w pełni sprawny. W takich sytuacjach najważniejsza jest szybkość reakcji i to, jak szybko jesteś w stanie wrócić na drogę. Sposób, w jaki prowadzi samochód nie pozwala mu na to. Nie jestem pewien, czy powinniśmy nazywać to błędami, błąd jest wtedy, gdy robisz coś źle. On po prostu nie może szybko zareagować, wrócić na tor jazdy. Jeśli w przyszłości będzie w stanie przezwyciężyć te niedogodności, będzie prawdziwym zagrożeniem dla rywali. Jestem pod wielkim wrażeniem jego pracowitości. Robert po nocach studiuje materiały wideo i onboardy, bardzo ciężko pracuje z teamem, żeby każdy rajd wypadł jak najlepiej. Myślę, że on wciąż myśli, że WRC jest dla niego sporym wyzwaniem i wciąż może tu dużo osiągnąć.

 – Przede wszystkim Rajd Monte Carlo i dwa pierwsze oesy. Niesamowite. To, w jaki sposób przystosował się do samochodu i bardzo trudnych warunków, jak dobrał opony… Potem przyszła seria wypadków i to pewnie też zostanie w pamięci. Mimo wszystko kiedy myślę o Robercie Kubicy, myślę ”determinacja”. Poznałem człowieka, który z każdą chwilą jest coraz bardziej zdeterminowany, coraz bardziej skupiony na odniesieniu sukcesu. To zapamiętam z ostatnich 12 miesięcy. Kubica pochodzi ze środowiska, które jest bardzo nastawione na odniesienie sukcesu, dążenie do celu było obecne na każdym poziomie jego kariery w motorsporcie. Tak samo jest w rajdach i myślę, że mu się to uda.

– Myślę, że nie możemy spodziewać się wygranych już w przyszłym sezonie. To bardzo trudne wyzwanie – pamiętajcie, że mówimy o WRC: tutaj są sami fantastyczni kierowcy, najlepsze samochody i zespoły. Każdy chce pokonać Volkswagena, ale w tym momencie to bardzo trudne zadanie. Jeśli Robert poradzi sobie z jednym albo dwoma problemami, które mu przeszkadzają, w przyszłym roku przyjdą miejsca na podium. Jeśli jesteś na podium, zawsze jest szansa na wygraną. Myślę, że w ciągu dwóch, trzech lat będzie w stanie walczyć o zwycięstwa.

– Obecność Kubicy w rajdach to świetna sprawa dla WRC, dla polskiego motorsportu, dla jego sponsorów… Gdy byliśmy w tym roku na Rajdzie Polski, widzieliśmy jakie reakcje wywołuje Robert. Tegoroczny Rajd Polski to także wielki sukces i obecność Roberta tylko wzmocniła efekt.

Według mnie Robert może mieć problem ze znalezieniem miejsca w fabrycznym teamie, wygląda na to, że większość miejsc jest już zajętych. Nie mam jednak żadnych wątpliwości, że powinien zostać w WRC.

– Colin Clark, za sport.pl (04/11/2014)


Ken Block: Kubica jest jednym z najbardziej utalentowanych kierowców

fot. fb/KubicaOfficial

fot. fb/KubicaOfficial

W tym roku w WRC jeździ również Robert Kubica. Startowaliście teraz w jednym zespole. Miałeś z nim kontakt podczas Rajdu Hiszpanii?

Ken Block: Tak, pierwszy raz miałem okazję spotkać go osobiście. Rozmawialiśmy raczej krótko, bo w trakcie rajdu nie ma na to czasu. Robert to fajny gość!

Jak oceniasz jego osiągnięcia po powrocie do sportowej rywalizacji?

Ken Block: Dla mnie Kubica jest jednym z najbardziej utalentowanych kierowców na świecie. Kilka lat temu Kimi Räikkönen próbował swoich sił w WRC i tak, jak ja zmagał się z notatkami oraz złapaniem odpowiedniego tempa. Robert to tempo ma od razu bardzo wysokie, ale ma niestety także wiele wypadków. Powodem zapewne jest małe doświadczenie, bo tacy goście, jak Hirvonen czy Ogier, jeżdżą w rajdach od 15 lat i mają go bardzo dużo. Dlatego rozumiem jego trudności. Kubica ma niezaprzeczalny talent, ale rajdy to coś znaczenie więcej niż tylko szybki kierowca.

Wywiad w całości: Moto.pl, (05/11/2014)


KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Elena
o 11:35

Udostępnij:

error: Content is protected !!