^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 28 września 2015

Robert Kubica / Maciej Szczepaniak – Rajd Korsyki 2015

Po przerwie spowodowanej absencją w Coates Hire Rally Australia nadszedł w końcu ten długo wyczekiwany przez wszystkich kibiców 2015 Tour de Corse, w którym zobaczymy wreszcie załogę Robert Kubica/Maciej Szczepaniak podczas walki na malowniczych trasach francuskiej wyspy. Legendarny Rajd Korsyki powraca do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata po siedmioletniej absencji. Korsyka to jedne z najdłuższych oesów w całym cyklu mistrzostw, stale zmieniająca się specyfika asfaltowej nawierzchni, wąskie, kręte i usytuowane nad wysokimi zboczami trasy oraz zmienna pogoda.

CPqZeifWUAAfOfz

To wszystko stanowiło będzie ogromne wyzwanie dla załóg, będzie wymagało wielkiego wysiłku i utrzymania 100-procentowej koncentracji podczas całego rajdu. Najlepiej trudy tej imprezy, czekające na wszystkich uczestników, określił Maciej Szczepaniak, pilot Roberta Kubicy mówiąc o zbliżającym się Rajdzie Korsyki: Nadchodzi, wyzwanie asfaltowe level nawet nie Expert tylko Master”…

Impreza nazywana “Rajdem 10000 Zakrętów” to również jedno z największych wyzwań dla firm oponiarskich. Właściwy dobór opon i ich wytrzymałość będą czynnikami mającymi bardzo duży wpływ na końcowy wynik w tej rundzie WRC. Producenci opon przywożą na Korsykę swoje najlepsze, udoskonalone produkty asfaltowe. Dostawca opon dla naszej załogi, włoska firma Pirelli przywozi na francuską wyspę najnowszą ewolucję ogumienia. Niektóre z najnowszych modeli opon RK9, RK7, RK5 oraz RKW7 (deszczowa) miały okazję już zadebiutować w tegorocznym ADAC Rallye Deutschland. Oby ich symbol – “RK” było dobrym znakiem dla załogi RK WRT i pozwolił im dojechać do mety na wysokiej pozycji.

fot. Nico2b

fot. Nico2b

Realizując zaplanowany program testów nasza załoga odbyła dwa dni przed-rajdowych testów. Pierwszy dzień testów Robert Kubica i Maciej Szczepaniak odbyli na korsykańskich asfaltach gdzie pracowali nad poprawą trakcji Fiesty na krętych asfaltowych drogach francuskiej wyspy oraz właściwym doborem opon. Natomiast ich druga odsłona odbyła się we włoskiej Toskanii.  Areną testów był płaskowyż Altopiano Delle Pizzorne. Tym razem Robert wspólnie z zespołem mechaników, ale bez Maćka, pracowali nad ustawieniami Fiesty do specyfikacji asfaltowej, po dokonaniu kilku niewielkich modyfikacji, w szczególności dotyczących hamulców. Na testach pojawili się również włoscy kierowcy rajdowi, prywatnie przyjaciele Roberta, Rudy Michelini oraz Gabriele Ciavarella. Obaj byli pod olbrzymim wrażeniem jazdy Roberta i przygotowania samochodu, określając to co zobaczyli krótko “Impressionate” co oznacza w języku włoskim “imponujący”.

fot. Thomas Imagery

fot. Thomas Imagery

Robert Kubica na zakończenie toskańskich testów udzielił krótkiego wywiadu dla portalu Prova Speciale.it w którym powiedział m. in. :

“Po raz pierwszy, Fiestą w nowej specyfikacji, jechaliśmy na niemieckich asfaltach, lecz z wiadomych powodów chcemy o tym jak najszybciej zapomnieć. Niestety popełniliśmy kilka błędów podczas przygotowań do tamtego rajdu… tak naprawdę pierwsze, normalne kilometry na asfalcie przejechaliśmy tym autem podczas testów na Korsyce . W Pizzorne skupiliśmy się głównie na sprawdzeniu hamulców, próbowaliśmy różnych rozwiązań ponieważ czeka nas długi rajd z krętymi oesami o długości ok. 40 km. Wyczucie samochodu jest dobre, choć jeszcze mamy dużo do poprawy w wolnych zakrętach…”

Kubica Wywiad

Jak zawsze mamy nadzieję, że praca całego teamu oraz przygotowania Roberta i Maćka przełożą się w końcu na bezawaryjną pracę samochodu i bardzo dobry wynik na mecie tego wymagającego i wyczerpującego rajdu.

Życzymy więc powodzenia naszej załodze i mocno zaciskamy kciuki za sukces na mecie 2015 Tour de Corse!

Przydatne linki

Oficjalna strona rajdu
Międzyczasy WRC.com
Międzyczasy Citroen
Klasyfikacja rajdu WRC.com
Klasyfikacja rajdu Rally-base
Rajdowe radio WRC.com
Park serwisowy

 

Lista zgłoszeń

 

Pogoda

pogoda

Mapa rajdu

map tdc

Harmonogram zapoznania z trasą

Iti recco

Harmonogram rajdu

 

Czwartek 01.09.2015

07:30 / 09:00 Mandatory shakedown for P1 & P2 drivers
09:00 / 11:00 Optional shakedown for P1, P2 & P3 drivers
11:00 / 14:30 Optional shakedown for non-priority drivers                                                                                                                          19:00              Ceremonial Start, Ajaccio Place de Gaulle (Place du Diamant)

SD

 

Piątek 02.09.2015

09:23 SS1 Liamone Beach / Sarrola-Carcopino    29.12 km
13:39 SS2 Casamozza / Ponte-Leccia 1               43.69 km
14:47 SS3 Francardo / Sermano 1                      36.43 km

SS1SS2SS3

Sobota 03.09.2015

09:00 SS4 Casamozza / Ponte-Leccia 2              43.69 km
10:08 SS5 Francardo / Sermano 1                     36.43 km
13:52 SS6 Muracciole / Col de Sorba                  48.46 km

SS2SS3SS6

Niedziela 04.09.2015

07:25 SS7 Sotta / Chialza                36.71 km
08:58 SS8 Zerubia / Martini              41.46 km
12:08 SS9 Bisinao / Agosta Plage     16.74 km  (Power Stage)
13:45 Podium ceremony (Ajaccio)
SS7SS8SS9PS

 Service Park – lotnisko Corte

serwis park

Transmisje TV

big-polsat-sport-extra

Sobota 03.10.2015

14:20 Rajdowe Mistrzostwa Świata: Rajd Francji – skrót wydarzeń dnia
20:10 Rajdowe Mistrzostwa Świata: Rajd Francji – skrót wydarzeń dnia

Niedziela 04.10.2015

09:30 Rajdowe Mistrzostwa Świata: Rajd Francji – skrót wydarzeń dnia (powtórka)
12:00 Rajdowe Mistrzostwa Świata: Rajd Francji – SS9 Power Stage Bisinao/Agosta Plage 16.74 km (na  żywo)
22:10 Rajdowe Mistrzostwa Świata: Rajd Francji – skrót wydarzeń dnia
22:40 Rajdowe Mistrzostwa Świata: Rajd Francji – podsumowanie


Canal+_Sport_2_PL

Canal+Sport France


 

indeks

wrc+ cor


 

Do tej pory na Korsyce…

stat

Galeria foto:

Galeria wideo:


Koszmar na Korsyce

RK RC Rajd Korsyki“Czy nie macie wrażenia, że za każdym razem gdy wybieracie się do Francji, coś musi być nie tak? Podobny nastrój z pewnością towarzyszy ekipom biorącym w najbliższy weekend udział w Rajdzie Korsyki, który pod względem zakwaterowania z pewnością jest najmniej przyjazną rundą mistrzostw świata.Pod tym względem wzorem do naśladowania z pewnością jest Rajd Polski. Hotel Gołębiewski w Mikołajkach, w którym stacjonują wszystkie fabryczne ekipy, mechanicy, organizatorzy i przy okazji cała wataha niemieckich autochtonów, załatwia cały temat. Na Korsyce jest – delikatnie mówiąc – inaczej, a z punktu widzenia logistycznego ten rajd jest istnym koszmarem.

Jak informuje koordynator ekipy, Rafał Cebula każdego dnia w ciągu rajdowego tygodnia zespół śpi w innym hotelu. Dotyczy to zarówno zapoznania z trasą, jak i właściwej imprezy.”

Więcej tutaj


fot. Tour de Corse

fot. Tour de Corse

Robert Kubica przed Rajdem Korsyki

Robert Kubica :”Korsyka wraca do kalendarza WRC po siedmioletniej przerwie, dlatego niemal dla wszystkich w stawce oznacza zupełnie nowe wyzwanie i start z czystą kartką papieru. Rywalizowałem tam dwa lata temu w ERC i dobrze wspominam te drogi. Rajd zna także mój pilot Maciek. Z uwagi na długie i kręte odcinki to będzie ciekawy weekend. Takiej typowo asfaltowej rundy brakowało w kalendarzu WRC, dlatego nie możemy doczekać się powrotu na trasę. Nasz pierwszy kontakt z Fiestą w specyfikacji 2015 na asfalcie miał miejsce podczas sierpniowego Rajdu Niemiec, ale dopiero podczas testów na Korsyce mogliśmy skupić się na ustawieniach auta. Testy były udane, choć możemy jeszcze poprawić kilka aspektów jeśli chodzi o wolne zakręty. Wciąż jesteśmy z zespołem RK World Rally Team na etapie nauki, ale chcemy też pokazać się z jak najlepszej strony i walczyć o jak najlepszy wynik.”


Robert Kubica dla OmniCorse. it przed 2015 Tour de Corsepress 2

“Cieszę się bardzo mogąc ponownie założyć kask i kombinezon rajdowy po tak długiej przerwie. Nasza nieobecność w Rajdzie Australii nie była planowana na początku roku, jednak spowodowało, iż byliśmy nieobecni na trasach rajdowych przez 5 kolejnych weekendów. Teraz pora wrócić za kierownicę i to od razu w klasycznym Rajdzie Korsyki. To kultowa impreza asfaltowa, na którą czeka również wielu kibiców. Już pierwszy dzień zapoznania ponownie uzmysłowił nam specyfikę i trudy tego rajdu.”

Więcej tutaj


Shakedown Corte – Poggio di Venacco 3.88 km – wyniki

sd resoult


Lista startowa Section 1 – piątek 02.09.2015

start list 1

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 07:56

Udostępnij:

error: Content is protected !!