^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 11 listopada 2015

Pirelli Motorsport przed 2015 Wales Rally GB

Podczas rozgrywanego w dniach 12-15 listopad 2015 Wales Rally Great Britain Pirelli Motorsport reprezentować będzie 16 kierowców. Pięciu z nich w najwyższej klasie WRC1, na czele z najlepszym z nich Robertem Kubicą. Ponadto w autach WRC pojadą  Prokop, Bertelli, bracia Sam oraz Josh Moffett wszyscy Fiestami RS WRC,  6 w klasie WRC2 (m. in. Evyind Brynildsen Fabią R5 i Yuriy Protasov Fiestą RRC), trzech w grupie R3 oraz 2 w Junior WRC ( w tym Damiano De Tommaso i Fabio Andolfi Peugeotami 208 R2S).

Robert-Kubica

WRGB stanowi ostatnią rundę sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, i jest jednym z najtrudniejszych rajdów szutrowych w mistrzostwach. Na rajd firma Pirelli przygotowała wzmocnione opony Pirelli Scorpion KSA  i KSA Reinforced oraz Pirelli Scorpion KhA i KhA Reinforced. Kierowcy będą mieli do dyspozycji twarde i miękkie mieszanki, zgodnie z najnowszymi, obowiązującymi w tym zakresie  przepisami. Trudne walijskie oesy połączone z listopadowym terminem rozgrywania rajdu stanowią duże wyzwanie dla opon, które to będą musiały sobie poradzić z nieustanną zmianą przyczepności. W Walii możemy się spodziewać bardzo różnych i zmiennych warunków pogodowych zaczynając od słońca poprzez deszcz, mgły aż po mroźne wiatry.

000_0551

Kierowcy aut WRC używający opon Pirelli mają do dyspozycji podczas rajdu 24 opony (liczba ta nie obejmuje opon używanych podczas odcinka testowego/shakedownu). Wyboru mogą dokonać spośród wzmocnionych opon Scorpion KSA 205/65 R15 i Scorpion KhA 16 205/65 R15 oraz odmian deszczowych. Kierowcy aut klasy WRC2 dysponują 22 oponami i wyboru mogą dokonać spośród wzmocnionych opon 205/65 R15 KSA Skorpiona i 16 ponami 205/65 R15 Kha + odmiany deszczowe.

B8IiXKVCIAEftJ6

“Nasze wzmocnione opony Scorpion KSA i KhA przedstawiliśmy i przetestowaliśmy podczas rozgrywanego we wrześniu Coates Hire Rally Australia i byliśmy zadowoleni z zachowania tych opon jakie tam zaobserwowaliśmy. Wales  Rally GB będzie kolejnym ciężkim testem dla nich, ponieważ wszyscy wiemy, że jest to jedna z najbardziej nieprzewidywalnych rund w kalendarzu WRC. Jeśli nie będzie padało przed rajdem to nawierzchnia będzie bardzo twarda i zbita, oferująca dobrą przyczepność i umożliwiająca większe prędkości. Natomiast jeśli będzie padało, przed lub w trakcie rajdu, to znalezienie przyczepności będzie bardzo trudne ze względu na olbrzymie ilości błota. Tak więc załogi będą miały bardzo dużo pracy z właściwym doborem opon, sporo pracy czeka również i nas. Ten rajd stanowi dla nas wszystkich olbrzymie wyzwanie” – powiedział Product Manager Pirelli Motorsport Terenzio Testoni.

źródło: Pirelli Motorsport

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: marciinex
o 13:18

Udostępnij:

error: Content is protected !!