^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 2 Luty 2017

Robert Kubica w WEC – LMP1 z ByKolles w sezonie 2017 !

Dziś 2 lutego, na konferencji prasowej World Endurance Championship (WEC), 24 Hours of Le Mans oraz European Le Mans Series (ELMS) w Paryżu poznaliśmy szczegóły dotyczące sezonu 2017. Najbardziej cieszy fakt, że wiemy dzięki niej jakie plany ma Robert Kubica, który wraca do wyścigów na najwyższym poziomie wraz z zespołem ByKolles Racing.

Kubica: "Z pewnością" zainteresowany serią WEC jako przyszłą drogę jego kariery.

ByKOLLES Racing zakontraktowało Roberta Kubica i Olivera Webb na sezon 2017 Endurance.

ByKOLLES Racing wystartuje w sezonie 2017 World Endurance Championship (WEC)  z dobrze znanym kierowcą. Były kierowca Formuły 1 Robert Kubica (32/POL) będzie prowadził CLMP1/01 Nismo razem z brytyjczykiem Oliverem Webb (25). Trzeci kierowca startujący w wyścigach FIA WEC, włączając Le Mans 24h 2017, zostanie ogłoszony na późniejszym etapie. Oliver Webb znany jest prywatnemu zespołowi LMP1 team ByKOLLES Racing ze swojego zaangażowania w minionym sezonie. Po wielu dobrych rezultatach w Formule 1 i kilku latach w rajdach, Robert Kubica powraca do ścigania na torze i zadebiutuje w Le Mans w czerwcu.

Robert Kubica - WEC Rookie Test 2016 - 08

fot. Andrew Hall

“Po czasie spędzonym w rajdach szukałem czegoś co zbliży mnie jak najbardziej do F1. Dokładnie to odnalazłem w LMP1”. – mówi Robert Kubica. “Pod koniec ostatniego sezonu WEC miałem okazje pokonać pierwsze kółka za kierownicą CLMP1/01. Bardzo szybko poczułem się komfortowo w samochodzie i byłem w stanie rozwijać swoje tempo. Jestem pewien, że będę w stanie wraz z nabywaniem doświadczenia podnosić poziom występów. Aktualnie myślę o Prologu na Monzie i starcie sezonu w Silverstone. Profesjonalny zespół ByKolles Racing będzie kontynuował wprowadzanie udoskonaleń w samochodzie podczas sezonu. Jestem szczęśliwy z bycia tego częścia.  WEC to ściganie na torze jakie znane jest mi z czasów w Formule 1. Wyjątkiem jest Le Mans. Słyszałem wiele dobrego o tych zawodach w Sarthe. Jestem podekscytowany moim pierwszym startem  w wyścigu 24h.” – zakończył Kubica 

“Jestem szczęśliwy, że mogę ponownie wziąć udział w FIA WEC w kategorii LMP1, razem z ekipą Bykolles i legendą F1 Robertem Kubicą”, wyjaśnia Oliver Webb. “Świetnie, że mamy silnik Nismo w naszym samochodzie od teraz. Wygląda na to, że w roku 2018 będzie dobrze a rywalizacja intensywna. W tym sezonie dla zespołów prywatnych pole do popisu jest skromne ale wykorzystamy sezon do zoptymalizowania naszego samochodu i silnika oraz poprawiania osiągów na wielu płaszczyznach. Fantastycznie jest móc brać udział w Le Mans ponownie, u boku Roberta Kubicy – moje marzenie się spełnia”

Wraz z zaangażowaniem Roberta Kubicy i Olivera Webb, oraz zmianą silnika na Nismo, zademonstrowaliśmy nasze ambicje, skomentował Boris Bermes, By KOLLES Racing Head of Operations. “Z doświadczeniem i imponującą prędkością, Robert z pewnością będzie w stanie dać nam znaczną energię. W dodatku, polegamy na Oliverze który stał się częścią zespołu i dobrze współpracuje z Robertem. Myślimy o pracy rozwojowej i znacznym podnoszeniu tempa. Postępując w ten sposób nigdy nie stracimy duszy ścigania. Nawet bez właściwej rywalizacji w kategorii, dla nas będzie tylko jedna rzecz: Pełna prędkość ponad ostateczny wynik ! Wkrótce ogłosimy trzeciego kierowcę.”

Transmisja z konferencji rozpoczęła się o godzinie 16:00 i można ją było śledzić na żywo za pośrednictwem m.in Youtube.com oraz Facebook.com.

Kalendarz WEC 2017
image1


16464872_1124930350967826_2444299994488897536_n


Konferencja prasowa na żywo (Live)

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: maciektube12
o 17:34

Udostępnij:

  • zmieniamy wpis …

  • ShadowM3
  • Kozioł

    Teraz Robert tak samo dostanie bolid do przetestowania jak nowego WRCa, przerażający jest coniektórych entuzjazm.

    • Staruch

      Lepszy entuzjazm niż wieczny pesymizm :-D Będzie co będzie ale Robert tak od siebie nie rzuca słów ,,,,Teraz Mogę ,,, na wiatr :-D

      • Kozioł

        Skończy się jak z Citroenem w WRC miał propozycję to nie skorzystał, teraz jest już za późno.

        • Staruch

          Dlatego wali z grubej rury…. :-D Zrobił bym tak samo :-D

        • Dominek-foto

          Ej kozioł jak coś ci nie pasuje to wiedz że nie musisz tu wchodzić…swoje zdanie pozostaw dla siebie samego

          • Kozioł

            Tutaj nie ma zakazu wyrażania swojego zdania.

          • Pit

            To nie krytykuj optymizmu innych, widzisz jak to fajnie kiedy ktos ocenia Ciebie?

  • Jacek Kubicar

    On przez całe lata miał swoje zdanie na tę oczywistą oczywistość więc trudno sądzić aby je teraz zmienił:-)))

  • Andrzej Onichimiuk

    Jest, w nowym wywiadzie wspomina o tym.

    • KrisTO

      Może to przytoczone są słowa z przed kilkunastu miesięcy

  • Dominek-foto

    F1 z RK nadal możliwa :)

    • Jacek Kubicar

      I taki tytuł pasował by do nowego wpisu:-)

      • KrisTO

        Jestem za☺

  • Dominek-foto

    Nowy wpis by się przydał ;)

  • M Kedzier

    Jurek krak powinien pocztą kilka flaszek dostać.

  • Yankes

    Ja chyba przelaczylem sie na jakas alternatywna rzeczywistosc :D Same super newsy ostatnio!! Zwlaszcza w kontekscie zmian na sezon 2017 testy F1 w jakims nowym bolidzie to byloby cos pieknego :D Hehe i jeszcze to US Liberty, no mowiac krotko jak dla mnie to idealny moment na takie akcje :D Dawac RK na Barcelone!! ;))

    • Dominek-foto

      Moim zdaniem gdy dojdzie do testu to przynajmniej bolidem z przed dwóch sezonów

      • Pit

        Stary bolid, jakis tor i w miare zblizone warunki, zeby prownac czasy z innymi.

      • KrisTO

        Może Renault

      • kingpiotrek

        regulamin FiA określa zakaz testowania tegorocznych i zeszłorocznych bolidów F1 w nieoficjalnych testach przed i w trakcje sezonu. No chyba że chodzi o team Mercedes AMG F1 i użyczenie ‘obecnego’ samochodu do testów opon Pirelli w sezonie 2014…

  • Jacek Kubicar

    Wszyscy, jak jeden mąż wierzyliśmy i powtarzaliśmy ciągle że F1 nadal możliwa i nadal tak uwaażamy.
    Wyjątkiem jest Jurek Krak ale myślę że trzeba Mu to wybaczyć, bo przecież i w najlepszej rodzinie może się trafić czarna owca:-)

    • Pit

      Jurek Krak zdecydowanie nigdy nie wierzyl ;) a my zawsze mowilismy do niego ;) F1 nadal mozliwa..

    • Dominek-foto

      Trzeba Jurkowi podziękować ;P

      • Jacek Kubicar

        Ano, jak mówią niektórzy, trza się będzie uderzyć w piersi.

        • Akslugor

          Jacku, my zawsze mocno za Jurkiem byliśmy i Jego zdanie podzielaliśmy :) Te nasze roczniki tak mają ;) Zobaczymy jak to będzie dalej się rozwijało….

          • Jacek Kubicar

            Co zrobić, tak to już jest-stare my i durne:-)
            A jak się będzie rozwijało? Alleluja i do przodu- przecież to Robert Nasz Robert i wszystko jasne:-)))

          • Akslugor

            O, przepraszam Jacku, jakie stare,….. my jesteśmy wiecznie młodzi ;)

          • Jacek Kubicar

            Tylko nikt nie chce w to uwierzyć ale to już nie nasz problem;-)

          • Akslugor

            ;)

          • kingpiotrek

            Wiesz dobrze Jacku, jaka jest Ewa, na start os Gołdap pędziła że 5 młodych chłopaków nie mogło nadążyć, a w Ardenach ok 6 km przeszliśmy migusiem, tylko ze 100 zdjęć pod drodze zrobiliśmy:-) Ci co byli, i poznali, i widzieli wiedzą:-)

  • Pit

    Jak pojdzie, to rajdow nie bedzie.. ale jak nie pojdzie, to bedzie WEC 2018 fabryka i jak pozwola rajdy ;)

  • WEC to plan minimum i to już pewne, więc jest na co czekać, cokolwiek więcej to tylko miód dla Nas…….rajdy dla frajdy, testy w F1:)

    • KrisTO

      dokładnie☺

  • No niby tak, ale sam RK o tym wspomina a dobrze wiemy, jak zachowawczo w relacji do F1 się wypowiadał. Czyżby WEC tylko czasowo a pod koniec sezonu F1?? hmm, widziałem jeszcze niedawno ciemność a tu proszę sezon się szykuje pełen wrażeń.

    • Andrzej Onichimiuk

      Nadal wypowiada się tak samo zachowawczo:

      “I have tried many simulators, and I am convinced that I would drive at 80% of the F1 tracks – but not all of them.

      “I also have to point out that testing a Formula 1 car is one thing, a race weekend is something totally different.

      “In
      my last three seasons of F1, I managed to achieve a remarkable
      performance level, a level I think I lack a little bit of now.”

      Dokładnie to samo mówi od kilku lat,

      • DB

        ale zawsze mówił, że nie będzie testował bolidu dla samego testowania, więc coś się musiało zmienić

        • Andrzej Onichimiuk

          Tu powiedział przecież to samo: “”I would like to relive the thrill of the Formula 1 experience.”

          • DB

            ok, a w jaką serię wyścigową celował na rok 2017? Bo mówił, że chciał jeździć w innej niż WEC

          • Andrzej Onichimiuk

            A tego to nie wiem, w wywiadzie o tym nie wpomina, ale w kontekscie jego wcześniejszych wypowiedzi podejrzewam, że chodziło o DTM.

          • DB

            Nie wiem, dziwna sytuacja, mógłby chociaż raz powiedzieć wprost o co kaman, zamiast odpowiadać w taki sposób, że tylko można się domyślać

      • Tak, ale to jest nowość i do tego się odnosimy:

        When asked if he would accept an offer to test F1 now, Kubica: “Yes. Today I would answer differently – I would like to try a Formula 1 car.

        • DB

          chyba, że po prostu pogodził się już z tym, że zaprzepaścił swoją karierę na rzecz rajdów i teraz dopiero jest w stanie pojechać bolidem z myślą, że już nigdy do F1 nie wróci, kto wie…

          • Akslugor

            Nie lubię słowa “zaprzepaścił” jak wielu pisało. Bardzo niebezpieczny wypadek mógł przydarzyć się i na rowerze, łącznie z pozbawieniem życia. Pamiętamy wypadki Marka Webbera, czy Fernando na drodze, gdzie mogło dojść do zderzenia z samochodem.

        • Staruch

          Nigdy nie mówił tak odważnie o F1….Dla mnie wystarczy ….

  • Dominek-foto

    Witam :) oj dzieje się dzieje :)

    • narturo

      Dokładnie to samo miałem napisać ;)

      • Dominek-foto

        Co to będzie jak test się powiedzie ?! rozdzwonią się telefony szefów innych teamów :D

        • KrisTO

          Będzie głośno jak cholera, ta seria potrzebuje takiego “zastrzyku”… amerykanie coś wykombinują bo tego potrzebują

    • Pit

      Jest naprawde dobrze. WEC i rajdy beda, bo wierze, ze sponsor sie znajdzie. Jak bedzie F1, to juz bombaza calkowita.

  • KrisTO

    Cześć
    Trzeba uspokoić nasze marzenia …jeszcze nie teraz, gorąco wierzę że ten dzień nastąpi☺
    FORZA RK!!!

  • Akslugor
    • Czyżby F1 była nadal możliwa? z RK? :)

      • Akslugor

        Ciekawe w jakich symulatorach jeszcze Robert testował? Bo jak jest w artykułach: “Kubica pozostał w kontakcie z rozwojem F1 w ostatnich latach, próbowałem wiele symulatorów tym Mercedes… “

        • Renault, może Ferrari…………

        • Akslugor

          A ten wysyp artykułów akurat w 6 lat pod tego fatalnego w skutkach wypadku.

  • DB

    Gdyby nie było mowy o powrocie do F1 to RK by o tym nie wspominał, więc coś musi być na rzeczy, po coś przecież testował symulatory F1, mówi, że celem była inna seria, no a która seria wyścigowa jest lepsza od WEC?

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów z początkiem nowego tygodnia :)
    Dzieje się i to jest ważne, o Robercie jest coraz więcej w mediach :) Pit uprzedził mnie z artykułem.
    Forza Robert Kubica!!!

    • Pit

      Chociaz raz mi sie udalo :) musisz byc czujna ^^

  • Pit

    Motorsport.com na pierszej stronie! http://www.motorsport.com/f1/news/kubica-feels-ready-to-drive-an-f1-car-again-871521/ Robert chce sprobowac jazdy w F1.

    • Staruch

      Poszło w świat..I pewnie o to chodziło. Mam nadzieję że walka trwa nadal :-D

      • Alex O’Mahony

        Poszlo poszlo, kurcze nie wiem czy znowu to nie spowoduje pompowania balonka……

        • Roman Czarujący

          Ja już się trochę napompowałem :) Jak wiadomo kierowcy F1 nie chcą za bardzo testować nowych opon Pirelli przykład Hamiltona czy Vettela, to może Robert by trochę potestował :)

        • Staruch

          Pewnie spowoduje,ale ja bynajmniej czasem tak lubię …Zresztą ten Gość zaskakiwał,zaskakuje i będzie zaskakiwał więc ?? Czemu nie !!! :-D

    • DB

      Bardzo prawdopodobne, że zobaczymy go jeszcze w bolidzie F1! Ja się cieszę :)

      • Akslugor

        Ja nigdy w to nie zwątpiłam. A jak będzie, to czas pokaże.

  • Alex O’Mahony

    Wydaje mi sie ze to beda lokalne rajdy. WRC/2 to juz jednak inny wymiar organizacyjno-budzetowy.
    Rajdy tylko dla przyjemnosci…….wiec bedzie upalal Clio zeby wypelnic luki miedzy wyscigami. Chociaz nie powiem, fajnie by bylo jakby jakis sponsor sie znalazl na pare asfaltowych eventow w WRC:)

    • Roman Czarujący

      Czy ja wiem, wydaję mi się że taki fabryczny zespół Skody mógł by złożyć Robertowi propozycję startu na na asfaltach w WRC2. Z pewnością graniczącą z przekonaniem był by lepszy od Kopeckyego, a i marketingowo było by to bardzo dobre posunięcie jak z Mikkelsenem na Monte. Skoro Robert mówi o startach dla satysfakcji to czemu nie taki układ, myślę że nie musiał by nic do tego dokładać a nawet coś by “zarobił”:)

      • Pit

        Rowniez mysle, ze bedzie upala na trasach cyklu WRC, bo to mialoby sens.. moze jakies R5, a moze swojego wlasnego Forda..

        • Alex O’Mahony

          Ale kto zaplaci za upalanie w WRC? Bez sponsora to slabo troche….

          • Pit

            Mam nadzieje, ze kogos znajdzie. Wiem do czego pijesz. Sam Robert niejako sugeruje, jak beda warunki, a warunki to raczej $. Mysle, ze po powrocie na tor latwiej bedzie o sponsorow, ale zobaczymy.

          • Alex O’Mahony

            Naprawde fajnie by bylo. Jakis Monster jakby go przysponsorowal to by bylo fajnie:) i te asfaltowe rundy by mogl przejechac.

          • bocian

            Mógłbyc nawet orlen krajowy, więc mysle że pieniadze nie są tu problemem, teraz jest kwestia tego czego chce Robert, widac było na Monte że go to boli że tam nie ma, czy aż tak boli żeby wrócic? czas pokaże.

          • Alex O’Mahony

            Moze, ale Robert jako prywaciaz juz nie chcial jezdzic pelnego sezonu – bo to nie gralo. Jedynie kontrakt z fabryka by go zatrzymal.

          • bocian

            A Monster to jakiś team fabryczny ? :)

          • Alex O’Mahony

            Ja mowie w kontekscie jazdy asfaltowych rund dla frajdy w WRC, po co te zlosliwosci:)?

          • Sam

            Robert podczas współpracy zrobi Kollesowi incepcje o filozofii rajdów …i kto wie ;)

      • Alex O’Mahony

        Wydaje mi sie ze tego typu inwestycje to Skoda organizowalaby przed sezonem.
        Sygnal poszedl ze Robert wraca na tor, wiec nie sadze aby jakis mocniejszy program rajdowy sie wyklarowal. Tak jak mowie, hobbystycznie dla frajdy – tak, ale nic wiecej.
        Tak jak pisalem fajnie by bylo, ale watpie…..

        • Staruch

          Dokładnie,nic nie wiemy i pewnie się nie dowiemy. Miałem nadzieję na starty w innej serii… Może właśnie w tej serii Roberta przyblokowali na ewentualne stary w rajdach… Robert chciał poszaleć i tu i tu… Ale się spieprzyło …. Walka trwała o opcję rajdy i tor inaczej narazie…. Zobaczymy,bardziej mnie zastanawia strzał w świat słowami 3 lata temu odmówiłbym teraz nie jeśli chodzi o testy F1… Potrzeba jest dobrze poskładać ten artykuł ,bo znając życie zaraz wyjdzie taki bigos że szok :-D

          • Alex O’Mahony

            Ktos kto zna wloski i sprawa bedzie jasna:) bo Google T moze sie mylic.

  • Dora
  • Sam

    “..będzie uzależnione od okazji ale jeśli będą warunki to czemu nie..” trudno powiedzieć co ma na myśli . Przypuszczam wrc /2 ,na regionalne miał dużo czasu w zeszłym roku a nie startował

    • Pit

      Dobrze kminisz kolego :)

      • bocian

        ja wiem czy dobrze kmini? mi się wydaje że jeszcze erc moze byc brane pod uwagę, albo właśnie głównie te regionalne skoro nie ma na pół sezonu w wurcu pilota, nie mniej pożyjemy zobaczymy

  • Pit

    “Nie jest sekretem, że miałem nadzieję na starty w innej serii, też na
    torze” DTM?

    • DB

      No właśnie niby nie jest sekretem a nikt nie wie o jakiej serii mowa

      • Sam

        Tytuł art.: Teraz byłbym w stanie prowadzić f1
        I ta f1 w tym kontekście właśnie nie jest żadną tajemnicą a czego nie można powiedzieć o np DTM

        • DB

          No to ciekawe, skoro jest w stanie prowadzić F1 to czemu nie jeździ teraz w Wiliamsie lub Renault, tylko w ByKolles? Zamierza zostać dłużej w WEC sądząc po wypowiedzi dotyczącej tego sezonu, który ma dać mu doświadczenie. Podobnie było z rajdami, pod koniec 2012 roku RK mówił, że niby tylko forma rehabilitacji, ale też, że zbiera doświadczenie, jak się później okazało miał w tym swój cel, bo został w rajdach na 3 lata, więc w WEC też pojeździ pewnie kilka lat, skoro zdecydował się na starty w tym sezonie w nie liczącym się w stawce ByKolles.

          • Sam

            Cały czas jest 80% torów na których mógłby jeździć więc pełne ściganie i tak odpada. Chodzi raczej o jego formę i jak mówi to Kolles jest wyzwaniem z samym sobą i droga do innych prototypów (fabryki)

          • DB

            No tak, ale kiedyś mówił też, że proponowano mu testy F1. ale powiedział sobie i co dalej? Skoro teraz jest gotów na takie testy to widocznie jest lepiej

          • Sam

            On podkreśla w odpowiedzi,że “..choćby tylko po to by poczuć to co przekazuje bolid f1..”

          • Andrzej Onichimiuk

            Dokładnie to powiedział: “… aby ponownie przeżyć dreszcz emocji związany z doświadczeniem Formuły 1”.

          • KrisTO

            Ale po co? Bo to nie podobne do Roberta

  • Sam

    Kubica esclusivo: “Ora sarei in grado di guidare una Formula 1!” | WEC news | Motorsport.com
    https://www.google.it/amp/it.motorsport.com/wec/news/kubica-esclusivo-ora-sarei-in-grado-di-guidare-una-formula-1-871465/amp/

    Ciekawe 2 zdania :
    3 lata temu odmówił testów w f1 bo nie czuł sie na siłach ale dziś by odpowiedział inaczej
    i
    Rajdy w tym roku tylko dla satysfakcji osobistej
    :D
    Będzie dobrze

  • ArtNr4

    Ja tak trochę przrwrotnie zamiast wspominać ten tragiczny dzień, wspomnę jeden z wielu, które nastąpiły potem… bo właściwie każda taka fotka uświadamia mi, jakim wyjątkowym człowiekiem i sportowcem jest Robert.

    PS dzisiaj chyba mniej chmur, bo tylko 10 minut potrzebowałam, żeby się do Was dostać. https://uploads.disquscdn.com/images/c4e5ab30d6eff7ca9455758cb0ded67c0195f9aab7422e6e90c11ad573725489.jpg

  • Dora

    Kubica: Będę jeździć w Formule 1 z zakrytymi kołami

    Robert Kubica opowiada o swoim nowym wyzwaniu sportowym. Czym Starty w Le Mans różnią
    się od ścigania w Formule 1, a co będzie podobne?

    Robert Kubica wraca na tory w kategorii WEC – tę
    informację podały wszystkie najważniejsze portale zajmujące się Formułą 1.
    Format Długodystansowych Mistrzostw Świata wyraźnie odbiega od sprinterskich
    wyścigów królowej sportów motorowych, chociaż… – Jeśli chodzi o czołowe
    samochody, z pewnością jest sporo pomysłów czerpanych z F1 – mówi polski
    kierowca o maszynach swojej nowej serii, gdzie koszty startów w koronnej
    kategorii przewyższają nawet koszty Formuły 1! – LMP1 nie trzeba nikomu
    przedstawiać. Wszyscy fani sportów motorowych wiedzą, co to jest. Coś jak
    Formuła 1 z zakrytymi kołami – dodaje Kubica, opowiadając o swoim nowym
    sportowym wyzwaniu.

    O tęsknocie za torem
    Niecierpliwie czekam na nowe wyzwania i chcę wrócić na profesjonalny poziom. Jeśli
    chodzi o dawne, najlepsze czasy, najbardziej tęsknię nie za jazdą, lecz
    podejściem do pracy. Także moim stylem pracy. Często mówiąc o kierowcach
    mówimy tylko o jeździe. Kręceniu kierownicą i tyle, ale moim zdaniem
    kierowcy na najwyższym poziomie robią różnicę także swoim podejściem i
    sposobem pracy. Z dawnych czasów najbardziej brakowało mi właśnie tego.

    O kategorii WEC
    Nie jest sekretem, że miałem nadzieję na starty w innej serii, też na
    torze. Jestem jednak przekonany co do poziomu WEC i charakterystyki tej
    kategorii. To wyścigi na wysokim poziomie. Nie jest tak, że się wozisz
    na luzie przez kilka godzin. Jest wielka rywalizacja, a jednak będzie to
    dla mnie coś nowego. Musisz się zmienić jako kierowca. Musisz się
    dostosować. To nowe wyzwanie, a każde nowe wyzwanie daje dodatkową
    motywację, bo chcesz sprawdzić, jak sobie poradzisz.

    WEC a Formuła 1
    Trudno porównać te sporty, choć tu i tu mamy cztery koła, kierownicę, pedały i
    celem jest ukończenie zmagań tak szybko, jak to możliwe. Jednak różnica
    jest taka, że w Le Mans, aby jak najszybciej dojechać do mety, często
    nie musisz wcale jechać tak szybko, jak się da. OK, w Formule 1 ostatnio
    robi się tak samo. Jest za dużo oszczędzania opon i temu podobnych. W
    Le Mans jednak kluczowe są punkty, które nie są tak ważne w Formule 1.
    Na przykład w F1 musisz być absolutnie perfekcyjny. W Le Mans oczywiście
    też musisz być bardzo szybki, ale jeśli popełnisz błąd, tracąc jedną
    dziesiątą sekundy w kwalifikacjach, to nie jest koniec świata. W F1 taki
    sam błąd może być bardzo kosztowny. Zepsuć cały weekend, bo na starcie
    wyścigu znajdujesz się w trudniejszej sytuacji.

    O przyzwyczajeniach z F1
    Będąc w Formule 1, jako kierowca koncentrowałem się na maksymalnym
    wykorzystaniu potencjału mojego i samochodu. Wszystko na limicie, nie
    dbając za bardzo o inne rzeczy. Priorytetem było bycie tak szybkim, jak
    to możliwe i maksymalne wykorzystanie dostępnych osiągów. To jest coś,
    co w Le Mans niekoniecznie jest najważniejsze. Oczywiście czasami jest
    ważne, ale często masz inne priorytety. Na przykład nie możesz tak mocno
    ryzykować podczas hamowania, bo jeśli spłaszczysz opony, jedziesz tak
    przez godzinę, a nie tylko piętnaście okrążeń. To wymusza inne
    podejście. Jeśli jednak chodzi o umiejętności kierowcy, to muszą być
    najwyższe niezależnie od kategorii. Kluczowe jest doświadczenie.

    O wrażeniach z jazd prototypem LMP1

    Wcześniej jeździłem w Bahrajnie autem Formuły 1 i oczekiwałem, że i w LMP1
    niektóre zakręty z łatwością da się przejechać z gazem w podłodze, ale
    się nie dało. Z pewnością auta czołowych ekip WEC jadą znacznie
    szybciej, oczekiwałem jednak większego zaskoczenia dociskiem do podłoża.
    Nie było go. Gdy w moich najlepszych latach startowałem w F1, tego
    docisku w zakrętach było naprawdę dużo. Prawdopodobnie dlatego po
    Formule 1 w innych samochodach docisk aerodynamiczny nie robi już
    takiego wrażenia, choć trudno mi to ocenić, bo nie znam innych aut LMP1.
    Poza tym samochód był ciężki w prowadzeniu. Nie jeśli chodzi o
    obciążenia, tylko jego wyważenie. Trudno było czerpać frajdę z jazdy,
    ale poprawiliśmy ustawienia, założyliśmy nowe opony i wszystko było w
    porządku, więc miałem frajdę z tych kilku szybkich kółek na zakończenie
    testu.
    O dzieleniu się samochodem z partnerami z ekipy

    Zawsze miałem mieszane uczucia co do wyścigów długodystansowych. Gdy byłem
    dzieckiem, często mówiłem, że gdy znajdziesz się na torze, musisz
    jeździć tak dużo, jak to możliwe. W wyścigach długodystansowych jednak
    samochód jeździ, ale ty nie zawsze w nim siedzisz. Czuję się dziwnie,
    widząc, że moje auto prowadzi ktoś inny. Do tego jednak można się
    przyzwyczaić po trzech, czterech testach.

    http://www.przegladsportowy.pl/motosporty,robert-kubica-opowiada-o-jezdzie-w-wec-czym-jest-wec-,artykul,755982,1,286.html

  • Dora

    Witam Klub, pozdrawiam!

    Moje wspomnienia z przed sześciu lat..
    3 lutego na torze w Walencji Robert uzyskał najlepszy czas 3 dnia testów-1:13.144.

    Trzy dni pózniej -Niedziela 6 Luty 2011,to był mój dzień… Usiadłam rano do komputera, żeby śledzić na włoskich
    stronach czasy przejazdu Roberta w rajdzie Andora -ruszyli. Trzy załogi rzejechały, a czasów Roberta nie było. Długie chwile wyczekiwania i szukania na włoskich portalach co się stało…..Nadeszła ta najgorsza wiadomość- Robert miał
    wypadek na pierwszym odcinku Val Merula . Pierwszej pomocy Robertowi udzieliła załoga, która jechała bezpośrednio za Robertem -M. Moreno/ K.Bonato i G.Skriva /S.Michelett – oni również wezwali pomoc- Wielki szacunek dla nich!
    Odpychałam od siebie złe myśli.. Serce na moment stanęło, łzy płynęły po policzkach. Wieczorem były spuchnięte od łez. Modliłam się…Dobry Bóg ocalił Roberta! Tak jest do dziś , każdego dnia od wypadku modlę się za Roberta , jak za syna, tak jak za swoje dzieci. Tę niedzielę będę pamiętać długo, pewnie do końca życia. Długo czekaliśmy… Wrócił w wielkim stylu,
    już nie do F1, ale robi to co kocha! FORZA RK!!!

    To mógł być ostatni rajd Roberta ..
    https://www.youtube.com/watch?v=kFs65wFipuA

    • Wrócił w wielkim stylu i “silniejszy” jak zapowiadał. Mimo, że nie wszystko się ułożyło tak jak sobie wyobrażał, to jednak bardzo pozytywnie wszystkich zaskoczył.
      Wielu by się poddało od razu, dałoby sobie spokój pewnie z rajdami, które tak nabroiły, a on tam wrócił i zdobył na dzień dobry taki tytuł.
      W WRC mimo wszystko zrobił ogromne wrażenie, tam nigdy też o nim nie zapomną.
      Zawsze jakoś pod górę, w końcu #kubicaonthetrack i nadzieje, ale i przede wszystkim ogromne szanse.

    • Alex O’Mahony

      To byl ciezki dzien. Oby nigdy sie nie powtorzyl….
      Pozdrawiam,
      Alex

    • Alex O’Mahony
    • Kozioł

      Nie wiem po co rozpamiętywać te tragiczne wydarzenia i wracać do tych chwil.

      • Pamięta się wszystko, a nie tylko to co chce się pamiętać.

        • Kozioł

          Rozumiem, normalne jest przypomnieć ten dzień, ale takie wspominki co się wtedy robiło i przeżywało są słabe.

          • Nie wiem czy kogoś tak osobiste, a czasem intymne wspomnienia można nazwać “słabymi”.
            Słabe to mogą być oczekiwania ponad możliwości, narzekactwo, czarnowidztwo.. :)

          • Dora

            Masz racje, są słabe.. Niepotrzebnie przypomniałam..
            Cieszmy się, ze Robert żyje i możemy mu kibicować!

            FORZA KUBICA!!
            https://uploads.disquscdn.com/images/b8158b112fc0bc150a45f831d529a4be7f37b3eb315887bd5b4a17edd9368288.jpg

          • Nie nie są słabe!!

            Klub kibiców RK to chyba idealne miejsce na dzielenie się wszystkim co Nas wiąże z Kubicą. Nazywamy się rodziną, przyjaciółmi z klubu, a przynajmniej duża cześć z Nas, więc w mej skromnej opinii Dora, masz wszelkie podstawy, żeby z Nami się dzielić tym jak wtedy było z wieloma kibicami . Wspominamy duże historyczne wydarzenia, tragedie narodowe, to czemu mamy zapominać o tym szczególnym wydarzeniu, który dla Roberta miał tak ogromny wpływ ale i na wielu kibiców. Każdy coś stracił………

          • cho-bot

            Jeżeli chodzi o ten dzień to ja się prawie nie denerwowałam na początku. To było dla mnie nierealne. Przeciwnie klęłam media w czambuł, że korzystają z okazji i podbijają oglądalność szokującymi tytułami. A więc nie wierzyłam nic a nic. A potem to już niestety… nokaut.

            P.S Idę poszukać szlifierki kątowej i naostrzę język. Tak na wszelki wypadek jakby padł tu jeszcze raz argument o słabych wspominkach. :P

      • Może po to, żeby nie zapominać, że raz “coś” dane nie jest na zawsze? Dziś data, która w pamięci kibiców Roberta jest szczególna. Więc i wpisy szczególne, osobiste, z pokładem emocji na teraz ale i jak było wówczas. …..

      • Lorek

        Ja tam tez tego nie kumam , było minęło, trudno, stało się ,ważne że żyje, a teraz jest dziś i trzymajmy się tego.

        • narturo

          Może choćby po to żeby zastanowić się czasem nad swoim życiem…

    • kingpiotrek

      Tyle lat minęło, na przez ten film te same łzy w oczach:-( :-( :-( :-( :-(

    • Łukasz Stachyra

      :(

    • Wojtki

      RK dostał nowe życie. Wrócił o wiele silniejszy i mądrzejszy. To co zrobił w rajdach do teraz nie mieści się w głowach i jestem z niego cholernie dumny. Nawet bardziej się “zżyłem” niż przed ferelnym rajdem. Szkoda, że los go tak potraktował ale trzeba się cieszyć z tego co mieliśmy i mamy ;)

  • Jacek Kubicar

    Puk, puk. Dzień dobry! Jak się mają?
    Forza Kubica!!!

  • Hej Klub :-)
    Witam z początkiem nowego tygodnia.
    FORZA RK!
    FORZA KLUB!

  • oczek29

    Krzychu cos nie ma szcześcia ostatnio;( rolka na testach;(
    https://pbs.twimg.com/media/C36_ruVWQAAI8rR.jpg

    • Roman Czarujący

      “Dobra” passa trwa :/ Matton chyba się nieco wk…ił… Ciekawe jak mu pójdzie na rajdzie, bo jeżeli tak dalej będzie się rozwijać jego przygoda z C3 WRC to może nie doczekać do końca sezony w Citroenie :(

      • Pit

        Mikkelsena bym tam widzial, juz nie mowie co mowi serce ;)

        • Wojtki
          • Pit

            Yes, jak mial dobra fure i “nie potrafil” jezdzic w WRC-2 bo byl to jego pierwszy sezon i wygrywal, to jak mogl w swoim 3 sezonie tak sie rozbijac? Nic nie poradzi, ze Ford nie wyrabial za innymi, musial ryzykowac na kazdym zakrecie. Teraz kiedy Ford zrobil w miare dobra fure, to Ogier i tak mlaskal dopoki nie wygral, ciekawe jakby plakal na miejscu Roberta.

    • Pit

      Majka to chyba juz presja wyniku zjada calkiem.

  • Pit

    https://www.youtube.com/watch?v=guWQzGdsOSA
    Oni tez kochaja rajdy :) dla osob wrazliwych prosze o wyciszenie ;) film pojawil sie kilka godz temu na Facebooku WRCnews

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w niedzielne popołudnie :)
    Mam nadzieję, że zobaczymy jeszcze podobne zdjęcie.
    Forza Robert Kubica!!!
    https://www.instagram.com/p/hmKhmcFr4K/?taken-by=rkubica_official

    • BIDY

      Kwestia czasu!

  • Kooort

    Witam Klub :).

  • Witajcie :-)
    FORZA KLUB :-)

  • NO2

    Dzień Dobry Klubie.

  • Jacek Wołonciej

    Pochwalony w dzień świąteczny!
    Forza Kubica!!!

  • DT

    Czy ktoś wie kiedy pierwsze testy przeprowadzi ByKolles? Porsche już testuje przed sezonem 2017.

  • ArtNr4

    Wreszcie po niezliczonych próbach udało mi się włamać do klubiku, zeby chociaż przez chwilkę dzielić z Wami radość i ulgę, że po tylu miesiącach czekania i niepewności w końcu wiemy co, gdzie i kiedy. Kamień z serca mi spadł i słońce jakby jaśniej świeciło.
    Pozdrawiam klubową gromade :-)

  • Ważne.
    Słuchajcie, przed nami nowy wpis, nowy wspaniały sezon.
    Cieszy to, ale i sprawy organizacyjne są ważne.
    Emocje będą, ale trzeba wzmocnić klubik o dodatkowe ręce i głowy w adm-ie, chętnych prosimy o maile.
    Cieszy mnie też, że “kierownik” Robert wszystko to poukładał i zrobił małą rewolucję – to jest gość niesamowity :)
    Klubowa flaga będzie podróżowała tak samo jak i kibice – to ważne, ten rok znów będzie rokiem walki.
    Choć byli codziennie to pomału wracają do kubicowania, HiP.
    No i generalnie nie walczymy z wiatrakami, zbieramy siły – będzie tylko lepiej.
    Jestem szczęśliwy, że Robert ma wielkie wyzwanie, zdjęcia z rowerem też były fajne :)
    Pod wrażeniem jestem, że Wy kibice nie poddaliście się, a przecież momentami mało brakowało :)
    Szacunek dla wszystkich, #buonlavoro
    “Pociąg nadjeżdża, silnik warkocze, wsiadajcie na pokład…” – Depeche Mode – Where’s the Revolution..

    • KrisTO

      Hm…to ja też muszę pomyśleć nad nowym awatarem…wychodzimy z cienia, ze znaków zapytania , wszystko jasne i klarowne co dalej ☺

      • ShadowM3

        Pewnych rzeczy nie powinno się zmieniać ja zostaje przy swoim.

        • Elena

          I ja, bo mój jest ponadczasowy☺☺☺

          • ja tylko na chwilkę :)

          • Elena

            Twoja rewolucja akurat lepiej pasuje:)

          • Akslugor

            Ja swojego nie zmieniam :)

          • Sibiesss

            Mój jest wyjątkowy dla mnie-jeden z najpiękniejszych dni w życiu i mega emocje po rozmowie z Robciem wspólne zdjęcie było tylko Tego uzupełnieniem :-)

        • zuza

          Mój pozostaje bez zmian, Robert dla mnie jest dalej numerem 1

    • Łukasz Stachyra

      OOOO TOMek zmienił awatara ;)

    • Jarecki

      tak jest wszyscy mamy nowe zycie, nowy entuzjazm, cieszy tez ze HIP wracaja
      brawo KLUB !

  • Wojtki

    Wrc na FB “zatęskniło” i wrzucili onboard RK ze Szwecji jak ścigał się z Ogierem na torze. Ci to są udani xd

    • Roman Czarujący

      …Oni już wiedzą a my się dopiero dowiemy… :)
      https://www.facebook.com/WorldRally/videos/10154348216330678/

      • OZi

        “(…) zamyka 5 minus w h*j długi, zacisk za czerwonym…” …to były czasy :-) nowa przyszłość też będzie git

        • :) to jeszcze wróci, ale jaja.

          • Pit

            Obys mial racje TOM :)

          • wiz

            oby oby bo z wec to tylko 24h le mans reszta to lipa

  • Beginner

    Hahaha w punkt

  • oczek29

    Zachował sie jak sie zachował, szkoda ze to mi sie oberwało “Bogu ducha winnemu”;) ale to pewnie za przytoczenie jego obrazliwego wpisu o klubie;)

  • Kalendarz – poprawiona data prologu – Panie kierowniku :)

  • backToWRC

    “Ostberg w Szwecji jedzie autem z teamu Prokopa ?”

    Adapta racing , Jipocar , i może ktoś jeszcze ;)

    Auta sie już budują:) , od korsyki będzie wiecej fiest 2017:)

    • oczek29

      Nie wklejajcie infa od “wszechwiedzącego co u RK” jest draka ze są wynoszone wieści z forum subaru do KKRK;) Podobno więcej nic nie powie;)

      • “włoska robota” była.
        Ostatni raz się śmiał z kibiców Roberta, nie przystoi tak.
        To napisałem ja, TOMek.

      • KrisTO

        Jakaś nienormalna sytuacja, ktoś jest gorszym kibicem i ma nie wiedzieć, taka grupa trzymająca wadzę nad kibicami,… a gdzie równość? Niech sobie zamknie dla kilku kolesi i będą się upajaj informacjami z pierwszej ręki, a nie gadać i potem narzekać że poszło dalej

        • Andrzej Onichimiuk

          To nie sytuacja jest niernormalna, tylko człowiek piszący na forum publicznym i mający pretensje o to, że ktoś te informacje powiela – jest nienormalny :)

          • DB

            a co on dokładnie takiego napisał na tym forum?

          • Oczek wie, mnie to nie interesuje.

          • Dobra, kończmy ten wątek, info żadnego już tam raczej nie będzie, tak samo jak szydzenia z kibiców.

          • ale jakie informacje? :D

    • wezyr

      Najlepiej siać zamęt nie logując się. Paszoł won.

  • Hej.
    W końcu jakiś normalny weekend mimo, że bez wyścigu czy rajdu, jakoś tak spokojniej w głowie i lżej na sercu :)

  • DT

    Fajnie gdyby Nissan zaangażował się w rozwój pojazdu ByKolles…

  • NO2

    Jakże inny dziś poranek. Jakoś tak spokojnie się zrobiło i na sercu lżej… ;)

    • KrisTO

      takie poranki zaczęły się od wczoraj :-)
      Cześć Klub
      Forza RK

      • Wojtki
        • KrisTO

          jakbyś zgadł ,właśnie zaparzyłem , dzięki :-)

        • wezyr

          Piękna walka.

        • Jacek Kubicar

          Mam nadzieję Że tu do wyprzedzania wystarczą jaja- bez DRS-u

          • Sam

            A Roberta cieszy,że tu są gorsze hamulce od f1 :)

          • kingpiotrek

            Młodzież pomogła i znów jesteś Jacek Kubicar :-) z resztą to nie ważne. Najwazniejsze by zdrowym byc, i za Robertem z ekipą gonić:-)

  • Łukasz Stachyra

    Cześć brygada ;)

  • Jacek Wołonciej

    Dzień dobry….i wreszcie spokojny o przyszłość!
    Powitać Klub z uśmiechem na gębie!
    Forza Kubica!!!

  • NO2

    Dzień Dobry Klubie

  • narturo

    Na stronie Wec nawet nie odnotowali, że Robert będzie jeździł…

    • Sam

      Oficjalny plakat jest z ich autem ale wszystko może być gdyż jak wiemy istnieją niewygodne postacie we wszystkich środowiskach. W tym wypadku mamy RK bo się go boją a do tego w rodzinie Kolles która zgubiła kiedyś po drodze swoją reputację ;)

      • Pit

        Robert jest niewygodny, bo nie jest ukladowczykiem, ciezko nim sterowac.

        • wezyr

          Jakieś przykłady?

          • Pit

            Przykladem jest jego cale zycie.

          • wezyr

            Zbyt ogólne i nie o to pytałem, ale najlepiej w odpowiedzi jakiś banał pierdnąć.

          • Andrzej Onichimiuk

            No przecież Ci napsali: wszyscy się Roberta boją aż robią pod siebie, taki jest groźny, Robert jest niewygodny, no po prostu postrach włodarzy sportów motorowych. A przykładem jest jego całe życie :)

          • Sibiesss

            Bo tak właśnie jest. Robert jest za naturalny dla tego całego świata motorsportu..

    • DT

      Tak jak pisał Cezary Gutowski – wszystkie newsy o tym mówią tylko nie samo WEC. Boją sie, że ta wiadomość przysłoni część rywalizacji między Porsche i Toyotą. Jeszcze nie wiedzą albo udają głupich ale pojawienie się RK podniesie im oglądalność i zwiększy zainteresowanie całą serią. Nie dziwię się jak część uwagi mediów zostanie przerzucona na RK kosztem batalii zespołów fabrycznych…

      • Wojtki

        Doskonale wiedzą i udają ;)

      • robek

        A ja myślę, że Robert na to: “Ja uważam, że lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem.”

      • Andrzej Onichimiuk

        Bardzo się boją, po prostu umierają ze strachu :)

    • bocian

      A na takim WRC gdyby RK startował pełny sezon od razu byłby artykuł :) A tak psioczył CG na WRC że nie chcieli gwiazdy zatrzymać :)

  • Witam Kubico-maniacy w sobotni poranek :-)
    FORZA RK!

  • Akslugor

    Witam Klubowiczów w sobotę :)
    Jest oczekiwany film z czwartkowych testów :)
    https://twitter.com/RallyingUK/status/827630302449324033

    https://www.youtube.com/watch?v=UdOvtapcBFc

    • Akslugor

      O, spóźniłam się, widzę dopiero teraz, że film już jest.

  • oczek29

    To tak trzymaj:)

  • oczek29

    Tak jak TY tydzień temu;)

    • Pit

      Jaka furka?

      • Abarth, a pilota to raczej przedstawiać nie trzeba. Znamy i pamiętamy :)

    • NO2

      Mistrz drugiego planu…….. :):):)

    • Wojtki

      a ten błysk w oku gdzieś widziałem i wiem co oznacza :D

  • oczek29
    • NO2

      Na tym zawieszeniu słabo to wygląda. Po pierwszych oesach połowa aero zostanie na bandach.

      • Wojtki

        Będzie wesoło na snowbankach.

        • Na tą chwilę brak sniegu na oesach .. dośnieżaja sztucznie armatkami oesy … dodatkowo pogoda na rajd przewidywana w granicach 0 stopni .. o snowbankach mozna zapomnieć :)
          Z tego co sie orientuje bedziemy mieli mase błota …istny rajd GB :)

  • Pit

    Mnie sie ten WEC widzi. Jedzie to jak wsciekle. Super, ze prawie wszystkie wyscigi sa 6h. Btw Audi wroc.

  • DT
  • es

    Witam!
    Znalazłem takie coś w necie https://www.youtube.com/watch?v=UdOvtapcBFc
    Osobiscie licze na maly program w rajdach

    • rado

      nie wiecie kto był pilotem?

      • oczek29

        Giuliano Manfredi

  • Dora
  • Łukasz Stachyra

    Czołem Klub ;) No w końcu będzie czad będzie bommmbbbaaazaaa :) Już z niecierpliwością czekam na prolog ;) Cały sezon super :) jeszcze raz cześć wszystkim :)

  • DB

    Czyli w tym sezonie Roberto chce zrobić to czego nie zdążył zrobić w ciągu swojej kariery w F1 (sezon F1 + starty w WRC). Będzie co prawda WEC zamiast F1, ale to i tak najwyższa wyścigowa seria w jakiej RK może obecnie startować.

    • Greg_OR

      ciekawe jakie są układy i czy na celowniku będzie Toyota czy Porsche (jeśli chodzi o LMP1 2018) jeśli Toyota to może, może to WRC byłoby chociaż ciut bliżej, bo inaczej to nie widzę go w WRC w 2017 (chyba, że własną Fiestą)

      • Pit

        Nie no jak polaczy rajdy z WECiem to rozwali system… Kocham tego goscia za ambicje.

      • oczek29

        WEC to “zapchaj dziura” miał być powrót na tor? więc jest ( trochę opóźniony) ale jest, RK dopiął swego;) Wiosna tuz tuż:)))

        • Greg_OR

          no wiesz, między F1 a Kia Picanto Cup jest wiele “zapchaj dziur” :), ale akurat LMP1 jest na samej górze tej układanki i chyba trzeba będzie się do tego przyzwyczaić.

          • oczek29

            Tak ale Kollesi zaliczymy do szczytu;) Toyota,Porsche i nic… a ByKolles i…?

        • zuza

          Coś ostatnio jakoś brak w tobie optymizmu, ale jak sam mówisz wiosna tuż, tuż

          • oczek29

            I Bonanza:)

  • Akslugor

    Wpis CG na fb, warto poczytać, jest też o zwątpieniu niektórych kibiców RK. Ponieważ nie wszyscy mają fb wkleję całość:

    “Droga do WEC – analiza decyzji RK
    Jesienno-zimowe dni i tygodnie dłużyły się niczym lata, wieki, zanim nadszedł ten jakże pozytywny, długo oczekiwany news. Ile osób potraciło już nadzieję, że cokolwiek się wydarzy? Ile spisało kolejny sezon na straty? Życie znów pokazało, że nie ma się co martwić na zapas. Wszystko było pod kontrolą, choć… nie było z górki.
    – To nie sekret, że przez ostatnich 6 miesięcy pracowałem nad dobrym programem startów na torach – mówił RK. – Wszystko, co robiłem podczas przygotowań skłaniało się w stronę toru, bo nie miałem dobrej opcji na rajdy, więc zacząłem się szykować dość wcześnie. Zrzuciłem sporo wagi. Powiedziałbym, że nigdy nie byłem tak wysportowany, jak teraz. Może w złotych czasach w Formule 1, a może nawet wtedy nie byłem tak przygotowany. Trzymam się w gotowości, jeśli pojawi się jakaś możliwość… – to był status na listopadowy test z zespołem ByKolles.
    Wypowiedzi Roberta na przestrzeni tych miesięcy wyraźnie wskazywały, że nie była to łatwa droga i znów fortuna nie sprzyjała naszemu kierowcy. – Nie ukrywam, że planowałem iść gdzie indziej, ale z pewnych powodów nie zadziałało, więc muszę postanowić, co dalej i jaka opcja jest najlepsza. Z pewnością szukam najbardziej profesjonalnej i wymagającej drogi na przyszły rok – dodawał RK w Bahrajnie. Od tamtej pory, do wczoraj tak naprawdę niewiele się zmieniło.
    W ciągu całego roku Robert wspominał raz po raz, że ma plan i “coś się musi złożyć”, aby potem gruchnęły trzy niezależnie wieści, zwiastujące kłopoty. Pierwsza – ograniczenie liczby samochodów w DTM. Każdy z zespołów odrzucił po dwa auta i nagle stawka z 24 spadła do 18 maszyn. Masakra.
    Kolejne dwie dotyczyły jednej rodziny, ale dwóch potężnych marek. Volkswagen wycofuje się z WRC, a Audi z WEC…

    Oczywiście odejście VW nie pozbawiło nas sensacyjnej wiadomości o powrocie RK do WRC w barwach mistrzowskiej ekipy. Wciąż jednak, jak podkreślał RK, rajdy leżały gdzieś tam w odwodzie, jako – jak mi się zdaje, bo sam tak tego nie ujął – plan B. A jednak nagle na rynku pojawiło się trzech doskonałych, bardzo doświadczonych kierowców, którzy na gwałt szukali samochodu na sezon 2017. Wurców za to było mniej. Z pewnością nie było to ułatwienie.
    Robert zawsze jednak podkreślał, że najbardziej zależy mu na powrocie na tor i ściganiu w jak najwyższej, jak najbardziej profesjonalnej kategorii. I tu ciosem musiało być odejście Audi. Bo Audi to nie tylko WEC, ale także kilka innych serii motorsportu, łącznie z DTM. Nagle na rynku znalazła się grupa zakontraktowanych kierowców, którzy nie mieli czym jechać w WEC. Liczba miejsc w dobrych samochodach najwyższej kategorii znów zmalała, ale nie liczba zawodników. To był kolejny moment, gdy po cichu człowiek sobie myślał “F**k! Co za pech!”
    – Szczerze mówiąc, gdy przerwałem jazdę w tym roku, bo wszystko robiło się bardzo ciężkie, moim celem było wiedzieć w październiku, co będę robił w przyszłym roku – przyznawał tymczasem Robert. – Chciałem się skoncentrować, przygotować. Potrzebowałem okresu spokoju. Po moim wypadku tego nie miałem. Najpierw operacje, po dwóch latach zacząłem jeździć w rajdach. To trudny sport, więc musiałem się nauczyć wielu nowych rzeczy, bardzo szybko. Potem miałem problemy nie tylko z jazdą, ale tak naprawdę z dala od samochodu. Musiałem zarządzać całym projektem… Dlatego, gdy przestałem, chciałem się skoncentrować na przygotowaniach. Chciałem wiedzieć, co będę robił. A fakt jest taki, że nadal nie wiem. Ten fakt jest źródłem… może nie presji, ale przyznaję, że wolałbym wiedzieć. Z drugiej strony nie chcę się spieszyć. Jeśli pojawi się coś nowego, jestem bardziej niż chętny, aby o tym porozmawiać – mówił Robert bezpośrednio po… teście z Kollesem.
    Właśnie ta opcja testu z małą, prywatną ekipą WEC doprowadziła ostatecznie do wyboru tej drogi. Jak w ogóle doszło do przejażdżki w Bahrajnie? Decyzja zapadła z dnia na dzień :) – Znałem Colina Kollesa jeszcze z czasów F3. Od kilku tygodni namawiał mnie na przyjazd tu i ostatecznie oddzwoniłem i powiedziałem – spróbujmy. Z moimi ograniczeniami nie jest łatwo i wolałbym mieć dopasowanie fotela z prawdziwego zdarzenia, w fabryce, bo z moimi ograniczeniami nie wiedziałem nawet, czy będę w stanie pojechać tym samochodem. Przyjazd był ryzykowny, ale dałem mu do zrozumienia, że jeśli się nie da, to nie jestem w stanie zmienić swojego ciała. Na szczęście udało się i wyszło całkiem nieźle. Było nawet całkiem wygodnie, choć nie na sto procent, ale nadal dało się jechać – mówił Robert. Niewątpliwie jakoś się dało. Stoper mówił sam za siebie :D
    Jako że miałem przywilej obserwować ten dzień z bliska, spędzając czas w garażu ByKolles, widziałem (i opisywałem) spektrum emocji w zespole, gdy Robert robił kolejne przejazdy. Od słów uznania, gdy tak szybko zbliżył się na ledwie 1.5 sekundy do czasu referencyjnego, który wyznaczył Pierre Kaffer – regularny kierowca ByKolles, do opadniętych kopar, po ostatnim przejeździe, gdy Robert ustanowił najlepszy czas weekendu w tym aucie. – Można pojechać szybciej – rzucił na odchodne :D
    Tu trzeba dodać, że wszyscy – w swoim ewidentnym zaskoczeniu (jakby nad garażami przeleciał różowy słoń) – podkreślali, że jest to cholernie trudne auto w prowadzeniu. Dało się słyszeć nawet niewybredne żarty na temat jakości maszyny, które najchętniej i najgłośniej rzucał mechanik i – jak się zdaje – kierowca ciężarówki, czyli człowiek od wszystkiego. Na przykład wwożenia i wywożenia z garażu opon.
    Co mówił o aucie Robert? To już kwestia rozmów za zamkniętymi drzwiami, ale przyglądałem się odprawie z polskim inżynierem, który zajmuje się poprawą tego samochodu na nadchodzący sezon. Była to… bardzo konkretna, wyczerpująca rozmowa i nie dotyczyła niuansów, typu “warto opuścić skrzydło o dwa punkty w dół i wrzucić na tył twardszą sprężynę”.
    Z oficjalnych wypowiedzi: – Nigdy nie jeździłem LMP1, więc do odkrycia jest wiele rzeczy. Na początku, na używanych oponach nie był to najłatwiejszy samochód do jazdy. Bardziej polegało to na walce o przetrwanie i utrzymanie na torze, niż czerpaniu frajdy i próbowaniu czegoś. Pod koniec poprawiliśmy samochód i wyczucie było lepsze, ale musiałem dzielić się autem i dla mnie był to bardziej roll-out. Jestem w miarę zadowolony. Samochód nie jest szczególnie wymagający fizycznie. Oczywiście im większe tempo, tym trudniej będzie. Z pewnością na innych torach, z większą liczbą szybkich zakrętów, jazda byłaby bardziej wymagająca fizycznie, ale wszystko było OK – podsumował RK.
    I tu dochodzimy do planów sportowych. Jakie szanse ma jeden, prywatny samochód ByKollesa, z nawet tak wybitnym driverem, jak RK w konfrontacji z Porsche i Toyotą?
    Żadne. Co oznacza, że startując w LMP1 Robert, Oliver Webb i trzeci zmiennik walczyć będą głównie ze stoperem. Na czym więc polega atrakcyjność tej oferty? Osobiście uważałem, że być może lepiej będzie jednak pojechać w LMP2 (jak na przykład Rubens Barrichello pojedzie w Le Mans) – i tak chodzi o sezon przygotowań, poznawania kategorii oraz słynnego 24-godzinnego wyścigu. Nie ja jednak jestem kierowcą wyścigowym (i to tego kalibru) i niewątpliwie RK ma zdecydowanie lepsze podstawy do podejmowania takich decyzji.
    – Tu będę mógł zdobywać doświadczenie – tłumaczy to Robert, a plusem będzie fakt, że od razu będzie je zdobywał w samochodzie LMP1, a jeszcze nie będąc na świeczniku. Starty będą obejmowały także prace nad rozwojem maszyny, co także samo w sobie będzie pouczające, a w końcu… Droga ze słabego samochodu LMP1, do dobrego samochodu LMP1 jest krótsza niż z LMP2. Tak czy inaczej – fantastycznie, że Robert znajdzie się w tak wysokiej kategorii i na takich właśnie torach.
    Sezon WEC nie jest jednak szczególnie intensywny, więc nie zdziwię się, jeśli będziemy mogli oglądać Roberta okazjonalnie i na innych pojazdach, być może na oesach. Tu sprawa dopiero się wyjaśni. Jedna rzecz jednak rzuciła mi się w oczy, jeśli chodzi o wczorajszy event.
    Trochę to zabawne, trochę przykre, ale wygląda na to, że znów nazwisko “Kubica” przykrywa nieco nazwę kategorii. Na najważniejszych serwisach największym newsem było to, że “Kubica idzie do WEC” i w tym temacie wrzało w social mediach. To był temat tej konferencji i przynajmniej dnia, tymczasem prowadzący event w zadziwiający sposób starali się zupełnie go nie rozwijać. Ogłoszenie nazwiska Kubicy na liście zgłoszeń raczej zamiatali pod dywan.
    Trochę to śmieszne, trochę żałosne, przede wszystkim amatorskie i przywodzi na myśl zaściankowe obyczaje w WRC, które też wolało zmierzyć się z 20-30 procentową (!!!) utratą zainteresowania, niż utrzymać w swojej kategorii sportowca pokroju Roberta.
    Z tym już jednak nic nie zrobimy. Pozostaje czekać na pierwszy sezon w WEC i Le Mans :D
    Będzie się działo!” :) :) :)
    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16388246_1260523514036578_86956615869919470_n.jpg?oh=78cb7c512518aa535ba4e26f29a58db4&oe=590A94A0
    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16387423_1260523900703206_1441067909342650266_n.jpg?oh=7db2481877dd12b46d8cff29996b98a9&oe=5941A9CF

  • Dora

    TEST 124 ABARTH KUBICA & HYUNDAI I20 R5 CIAVA

    https://www.youtube.com/watch?v=PlHb6VqGLkw&feature=youtu.be

    • Pit

      Jestes wielka, jak Ty to robisz, ze wszystko znajdziesz?? :)

      • Dora

        Jakbyś poszukał , to też byś znalazł, to nic wielkiego ;)

    • notsure

      Hyundai ma kasę, mógłby zasponsorować RK parę testów i rajdów w sezonie w tym R5. Wydaje mi się, że korzyść byłaby obopólna.

      • bocian

        to i20 to chyba nie on prowadził

        • Sam

          Tytuł wskazyje na wczorajsze

          • Mariusz

            Tytuł wskazuje, że i20 prowadził Ciava, czyli pewnie Gabriele “Ciava” Ciavarella.

          • Pit

            Moze i Robert bryknal sie przy okazji ;)

        • Wojtki

          na wideo raczej nie ale rano było info, że dziś miał hultajem śmigać ;)

      • Dora

        Robert w 2013r odrzucił ofertę startów dla Hyudai Motorsport, nie wiem czy
        by ponowili ofertę ..

        • Lorek

          Ja tam nic nie wiem o odrzucaniu , a byłą jakas propozycja? Info jakieś ?

          • Dora
          • Lorek

            Dzięki , nie wiedziałem

          • Marcin

            To jest bzdura dziennikarska, kiedyś Gutowski zagadnął na rajdzie szefa rajdowego Hyundaia który wyraźnie powiedział, że nie było nigdy takiej propozycji.Co innego było z Citroenem, ale wtedy zostawił go polski pilot.

          • bocian

            Dokładnie, CG jak zwykle w formie był w tedy ;) nie mniej manager hyundaia potwierdził ze rozmawiali, ciekawostką jest fak że przed sezonem ’14 aż 3 ekipy (hyundai, citroen i m-sport) wystąpiły do FIA o zgodę o używanie manetek w swoich rajdówkach.

    • NO2

      Dzięki za filmik. Ciekawe kto podstawił Robertowi tego Hyundaia…

      • Dora

        Filmik jest z wczoraj, a oba auta są własnością Bernini Rally..

  • Sibiesss

    Siemano.to jednak chyba plotka była z tymi testami Hyundaia bo coś już by zapewne było w sieci…

    • Pit

      Patrz wyzej :)

      • Sibiesss

        No widziałem jednak hultajem nie jeździł…

  • terry84

    Hej,kurczę ale mam zagwostke,rezerwować jakis weekend wec czy czekac na jakiś rajd? Ale dobrze,że teraz takie problemy…;)

    • Paweł

      Oby już tylko takie problemy nas nękały

    • Pit

      WRC-2 bedzie minimum i bedzie to mistrz 2017, pytanie czy beda jakies rajdy w WRC? :)

  • Pit

    Jakby ktos mial foteczki z dzisiejszego upalania Hultaja R5, prosze podrzucic ;)

    • bocian

      właśnie cicho cichutko w temacie

  • zuza

    Teraz już wiadomo, że to ten Jacek

    • Jacek Kubicar

      :-)))

  • Akslugor

    Tutaj możemy poczytać o zmienniku Roberta, Oliverze Webb:
    http://wyscigi.autoklub.pl/news/angielski-zmiennik-kubicy,73788

  • Dora

    Będzie okazja do miłego spotkania (może pogadania) podczas debiutu Roberta w Le Mans ..
    Robert Kubica & Rubens Barrichello :)

    https://www.youtube.com/watch?v=3-1Ho2MTtQw

    • Wojtki

      ze starych znajomych jeszcze: Buemi, Kobayashi, Nakajima i Anthony Davidson w lmp1, niżej Piquet Jr ;)
      Prost Jr. czy znajomy to nie wiem ale na pewno nazwisko wiele mówi ;)

      • Pit

        Jest grubo :)

    • Elena

      Hehe..”to mój garaż”…trzeba było oddać mu ten, a wziąć jego..a dziś byłbyś pewnie MŚ F1:))

  • ShadowM3
    • Kob86

      Ktoś w komentarzu zapytał czy to potwierdzone info i Rally.it odpowiedziało “Yes”. Tak więc wyglada, że testuje… może jakieś foto się później pojawi…

  • Hornet
  • Pit

    Nie wiem jak Wy, ale ja jestem dumny z tego chlopaka. To szalenstwo co Robert nam zafunduje.

    • Sycram29

      I coś mi mówi że to jeszcze nie koniec… :)

  • jaceks653

    Witam serdecznie
    przepraszam za absencję ;-) . Jestem tak zadowolony że właśnie ogarniam temat wyjazdu na Spa. Urlop jet ,chęci są ,więc może się uda . Jak ktoś już tam był to może pomoże w ogarnięciu tematu .

    • Akslugor

      Byliśmy klubowo na wyścigu 23 -25 września w zeszłym roku. Odszukaj wpisy, myślę, że sporo wrażeń opisaliśmy.

      • jaceks653

        A jak że spaniem ,idzie coś znaleźć

        • Akslugor
          • jaceks653

            czytam czytam ,ale mam zaległości. Jak jechaliście w ostatniej chwili to gdzie zamawialiście nocleg ? czy w ciemno

          • Akslugor

            Noclegi zamawialiśmy przez Booking. com

          • jaceks653

            właśnie patrze na Booking :-)

        • kingpiotrek

          Jako że w Spa jest jeden z najsłynniejszych torów świata, to noclegów jest cała masa. Zależy jedynie od ceny. My nocowaliśmy w Stavelot ok 15 km od toru. Miasteczko przepiękne, jednak większość czasu spędziliśmy na torze, wiadomo.
          PS dziękuję Ewo za link do Naszych wspominek, czytałem i oglądałem ze szklanymi oczami:-)

          • jaceks653

            Dzięki za odpowiedź . Rezerwowaliście wcześniej ,czy w ciemno ?

          • Akslugor

            Piotrze, w tym roku też trzeba się wybrać i koniecznie musimy być w muzeum.

  • Dora
  • jurek krak

    Cześć F1 Nadal Możliwa:) z R.K:)

    • Jacek Wołonciej

      Mimo niskich notowań Twojej tezy- jestem z Tobą Jerzy:-)

      • Kozioł

        Czemu nie jesteś już legendarnym tutaj Kubikarem?

        • Jacek Wołonciej

          Coś popieprzyłem i wskoczyło nazwisko ale jak córcia da się ugłaskać i znajdzie 5 minut to mi zmieni na Kubicara bo ja to tylko mogę jeszcze bardziej spierdzielić:-)

          • Kozioł

            Pewnie zalogowales się poprzez Facebooka, albo przez inny adres email.

      • Akslugor

        Ja też wierzę, że jeszcze zobaczymy Roberta w F1 :)

        • jurek krak

          ;)

      • jurek krak

        :)

  • Sam

    Miesiące temu sprawdzałem kalendarze WEC i WRC i pamiętam,że były bezkolizyjne :)

  • Sam

    9krotny mistrz Włoch( Andreucci) jest zgłoszony do rajdu samochodem R2 … wszyscy mają naprawdę ciężko a RK dziś testuje hultaja R5 koło Lucca jak podaje rally.it

    • Roman Czarujący

      Skubany :)

    • Kozioł

      Helena, mam zawał. Jakby się okazała, że Robert będzie startował w WEC i WRC Hulatajem…byłby wspaniały program.

      • Roman Czarujący

        kardiolodzy w całym kraju będą mieli dużo roboty :)

    • Kozioł

      btw. na tej stronce nic nie pisze, że RK testuje Hultaja.

      • bernif1

        Rally.it Domani il pilota polacco testerà la Hyundai i20 R5, nella medesima zona (provincia di Lucca).
        Jutro Polski pilot będzie test z Hyundai I20 R5 w tym samym obszarze (prowincja lukka).

        • Kozioł

          dzięki.

          • bernif1

            to jest w komentarzach pod wczorajszymi testami

    • wojtek330

      To auto tego samego zespołu co miał tego Abartha 124 RGT :) na ich profilu na tt i fb są zdjęcia,mają też Fieste w kolekcji ;)

      • Tomasz

        Pewnie mówisz o zdjęciach 958 Santero – oni tylko sponsorowali star Hyundaiem i20 WRC na Monza Rally Show. Chyba że o czymś innym to podaj linka bo i20 R5 to niedawny wynalazek i chyba tylko Abbring tym jeździł.

        • maliiina

          jest 10 R5 jeżdżących: 2 w fabryce reszta pomiędzy zespołami włoskimi francuskim i belgijskim. Jeżeli RK faktycznie testuje i20 r5 to pewnie Bernini Rally, które opiekuje się też Abarthami

          • Pawel

            do Polski w tym roku ma też przyjechać jeden – podobno zamówiło Rallytechnology

    • bob

      Hultajowi przydałby się kierowca który by dobrze promował ich R5kę. Abbring to taki sam jak nie większy pechowiec/dzwonnik jak RK.

  • Mike

    A więc sezon 2017 przeznaczony na zbieranie doświadczeń w nowej dla RK serii.
    Oby on przyniósł jakiś dobry angaż do fabryki w 2018r bo inaczej tego to nie widzę jeśli chodzi o zdobywanie jakiś laurów w tej kategorii.
    Pewnie będą jakieś starty dla frajdy w rajdach które będą przynosiły więcej emocji niż to ściganie w WEC, a właściwie nie ściganie tylko podróżowanie własnym tempem. W wyścigach 6H RK tak samo jak i inni zawodnicy teamu pojadą jeden 2H stint więc tego oglądania RK też nie będzie jakoś strasznie dużo.
    Oby RK z tego jak najwięcej wyniósł i jak najwięcej zebrał pozytywnych opinii w tym nowym dla siebie środowisku i byśmy mogli w 2018r. cieszyć się z sukcesów odniesionych w jednej z fabryk – tego jemu i nam życzę :)
    PS.
    Mówcie sobie co chcecie, ale widoku na mazurskich szutrach, lecącego bokiem WURca zostawiającego za sobą tumany kurzu nie przebije żadne WEC.
    Pozdr.

    • Roman Czarujący

      Na pewno WRC jest bardziej spektakularne, ale sądzę że i WEC polubimy niedługo. Poza tym nie przekreślał bym starów RK w rajdach i być może zobaczymy go w tym roku na mazurskich szutrach, pytanie tylko w jakim samochodzie :)

      • bocian

        musiał byś mnie pasami do fotela przywiązać żebym to mógł oglądać :) to tyle co do polubienia, nawet sam Robert miał inny wyraz twarzy na wizycie w Monte niż na testach w WEC :) sorry ale to małżeństwo z rozsądku nie z miłości :)

        • Roman Czarujący

          Może tak, ale przeciążenia prawie jak w F1 :) wiec jakiś suplement to jest :)

        • Sycram29

          Z tego co pamiętam Robert mówił że F1 to jego praca a WRC to pasja. Nie sądzę żeby coś w tym zakresie się zmieniło. Na pewno po długiej rozłące wystąpiła tęsknota za torem. Do tego Robert szukał wyzwań i jazdy na najwyższym poziomie. Tego WRC nie chciało mu dać – gdyby było inaczej to teraz byłby w innym miejscu.

  • Lorek

    Robert “Kollesie” i nissan , mam nadzieję że parę sekund przybliżą się do fabryk.
    Cześć Klub

  • wiz

    jakoś tego nie widze obym sie mylił

  • darek s

    Witam wszystkich. Nowy piszący, czytający od dawna ;)

    WEC to bardzo interesująca seria. Pamiętajcie, że 90% to wyścigi 6h, więc trzeba naprawdę cisnąć. 2h stint w bardzo wysokim tempie. Szkoda, że sporo osób “dyskryminuje” serię bez jej znajomości. Mam nadzieję, że wszyscy “niewierzący” przekonają się! :)

    Pozdrawiam wszystkich :)

    • Hej witamy :)
      Dzięki Robertowi wielu poznało i pokochało rajdy. Z WEC będzie podobnie. Magia Kubicy :)

    • Lady_D

      Jak coś jest nowego, to większość osób podchodzi dość asekuracyjnie, ale wierze, że podobnie jak to było z rajdami, zainteresowanie tą seria będzie rosło z każdym kolejnym wyścigiem :)

      Witamy po tej – jawnej stronie klubu :)

    • Witaj kolego :-)

    • grigorij89

      Witaj, miło że grono Kubicomaniaków stale się powiększa :)

    • KrisTO

      Hej

    • Akslugor

      Witaj w Klubokawiarni, jak kiedyś pisaliśmy :) Jest nam bardzo miło :)
      Witak Klubowiczów w radosny piątek :)
      https://www.instagram.com/p/BQC6t-UlMND/?tagged=robertkubica

  • Tobi

    I od razu ten dzisiejszy poranek taki jakiś lepszy :)

  • ZimnaMi

    No nareszcie. Cały sezon normalnej roboty za kółkiem. :D
    Bry

  • KrisTO

    Witam
    Pierwszy poranek od niepamiętnych czasów , pełen nadziei ☺
    Forza RK

  • DT

    Wnioskuję o przygotowanie przez administratora przewodnika po serii WEC – regulamin, zagadnienia techniczne, punktacja itd.;))) Przyda się

    • Tobi

      Jestem za!

  • Dzień dobry Klubowicze, to próbujmy się przestawić na ten cały WEC choć będzie ciężko przynajmniej w moim przypadku; -)

  • Sibiesss

    Robert to jest jednak Gościu w którego nigdy nie wątpiłem, wystarczył jeden test w tym zespole i już jest w LMP1.Daje się pociąć że na 2018-ty będą się o
    Niego bili najwięksi tej serii :-)

    • Jacek Wołonciej

      …i nie tylko. Cześć Kolego!!
      Witam Klub!
      Forza Kubica!!!

      • Sibiesss

        Cześć Jacek!!!
        Mam nadzieję że zdrowie poprawione ? ;-) bo w tym roku emocji będzie masa i po cichu liczę że się spotkamy znowu na Rajdzie Polski kibicujac Robciowi :-)

  • terry84

    O ktorej zaczyna sie le mans? Bo chcę zarezerwować hotel i sue zastanawiam jakie dni?

  • Jarecki

    czesc
    takich wiesci nam bylo trzeba jak kani dzdzu
    Forza Robert !!

  • bob

    Nie ma żadnego filmidła z testów tego Fiata?
    Ciekaw jestem jak to jedzie w rękach RK

  • Akslugor
    • bocian

      3cie zdjęcie, głowa go boli bo to niskie i pewno na podbiciach zahacza nam Robert o dach :)

    • Roman Czarujący

      Dziwne nie ma jeszcze żadnych filmów ??

  • Pit

    Moge spac spokojnie.. bedzie WEC, bedzie pozniej fabryka WEC, najwazniejsze, ze Boss wrocil do gry, beda zapewne tez rajdy. Beda sponsorzy, bedzie glosno. O to wlasnie chodzi.

  • ZIK

    Dobry Wieczór!
    Nie jestem tu nowy, milczałem… Tylko dlatego, żeby usłyszeć te super wieści!!! Robert dzięki!!! Będziesz jechał a MY “polecimy” z Tobą!!!
    PS
    Co u Jacka?

    • zuza

      W porządku, już planuje wyjazdy. Poniżej są wpisy

      • ZIK

        Dziękuję!

    • Jacek Wołonciej

      Ok:-)

  • Daniel

    To bilety juz kupione pewnie)

    • Akslugor

      Na ten czas układa się plan wyjazdów.

  • grigorij89

    Witam klub, dopiero teraz znalazłem wolną chwilę by napisać. W końcu poznaliśmy przyszłość Roberta, będzie trzeba ćwiczyć długie dystanse przed tv i komputerem :) Forza RK i Klub

  • Lady_D

    Dopiero teraz znalazłam chwilę by wejść do klubu i nacieszyć się razem z Wami tą wiadomością :) w końcu nie musimy wróżyć z fusów i zastanawiać się co dalej, a spokojnie możemy patrzeć w przyszłość :) I kolejna dyscyplina którą “pokaże” nam Robert – oby przyjęła się z podobnym entuzjazmem co rajdy :)

    Dobry wieczór :)

  • Kooort

    Mam nadzieję, że Robert już wyczerpał limit pecha :). Aż się serce krajało podczas startów fieściną.

  • oczek29

    Szperam a tu ten sam Kolles co Wollfa szantażował;(

    • Pit

      Colin Kolles?

      • oczek29

        Ten sam;)

        • Pit

          Nie zdziwilbym sie jakby planowal powrot do F1.

    • zuza

      Coś bliżej

    • Kozioł

      Btw. W zeszłym roku można było wiele nieprzychylnych opinii poczytać na temat tego zespołu, że niezły burdel tam panował, mam nadzieję że ogarneli już. Robert pewnie idzie tam po doświadczenie, poznać specyfikę tej serii jak to wszystko wygląda i zrobić atak w 2018 na coś grubszego. Grunt, żeby auto się nie psuło, Robert mógł jak najwięcej jeździć i będzie git.

    • DT

      Znowu się zaczyna grzebanie… Cieszmy się!

  • KrisTO
  • asd

    hehe, i gdzie na torze można sobie piknik zorganizować, rozpalić grilla i piwko swoje wypić :D

    • Wojtki

      na rallycrossie w Toruniu ! :p

  • Kooort

    Witam wszystkich! Jestem tu nowy.Od dawna zaglądam lecz nie biore udziału w dyskusji. Dziś postanowiłem się ujawnić :).

    • oczek29

      Skoro sie ujawniłeś to zapraszamy do dyskusji:)

      • no to witamy jak każdego – hej.

    • Greg_OR

      witaj! :)

    • KrisTO

      witamy i zapraszamy do wspólnego “biesiadowania” ;-)

    • Lady_D

      Witamy wśród pozytywnie zakręconych :D

    • Akslugor

      Witam w klubie pozytywnie zakręconych :)
      Zapraszam do dzielenia się przemyśleniami.

    • Sibiesss

      Siemano.No to teraz musisz nadrobić trochę swoim piórem ;-)

  • oczek29

    Ktos wie o co chodzi z licencją u RK?
    https://pbs.twimg.com/media/C3rtu4BUYAM5z7e.jpg

    • Greg_OR

      RK nie ma na oficjalnej liście licencji FIA na ten rok (może o nią po prostu nie występował, tam chyba jakieś ‘wpisowe’ trzeba zabulić), ale tak jak pisaliśmy w czasie Dubai24 to potraktowali go jako Platinium i dla tego Olimp był przesunięty z AM do PRO

      • oczek29

        Przecież Lukas ma Platynium to i tak by byli Pro.

        • Kooort

          “Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami zespół Förch został
          przeniesiony z klasy A6-Am do klasy A6-Pro, wynika to z tego, że ma w
          składzie dwóch profesjonalnych kierowców (wcześniej zgłoszony był jako
          Am bo jedynym kierowcą ze statusem FIA Gold/Platinium był Wolf Henzler, a
          w ostatniej chwili doszedł Robert).”

        • Greg_OR

          z tego co pamiętam to Lukas ma Silver

  • Asia
  • oczek29

    Będą rajdy więc będzie pan zadowolony;)

  • KrisTO

    zostały ci jeszcze filmiki na YT ..ja idę za Robertem :-)

  • Zespołowy kolega Kubicy, Oliver Webb jest zachwycony, że to właśnie Polak będzie jego partnerem. – Jestem zachwycony, że po raz kolejny wystartuję w serii LMP1 w WEC, razem z zespołem ByKolles Racing i legendarnym Robertem Kubicą. Z optymizmem patrzymy na nadchodzący sezon. Rywalizacja w Le Mans wspólnie z Robertem będzie czymś fantastycznym, to spełnienie moich marzeń – powiedział 26-letni kierowca.

  • NO2

    może…

  • NO2

    Będzie się działo…
    Przebudowane, odchudzone auto, poprawione aero, przesiadka z 2.4 turbo na 3.0 biturbo, itp…. Myślę, że Robert poskłada to do kupy w jakąś sensowną całość…… ;)

    • wezyr

      I mnie się wydaje,że po zmianie silnika mogą być konkurencyjni.

      • NO2

        Konkurencyjni to może za dużo powiedziane ale progres w stosunku do tego co jest obecnie będzie chyba wyraźny, zwłaszcza, że Robert wchodzi w to nie dla fanu jak miało to miejsce w ostatnim czasie na torze… ;) Pożyjemy, zobaczymy…

  • DT

    Trzymajmy kciuki za RK. Znamy jego wartość i trzeba mu zaufać w wyborze ByKolles. Dobrze wiemy, że dostać się do fabrycznych zespołów jest ciężko, tym bardziej, że jest tylko Toyota i Porsche. Podobno 2018 rok ma wnieść coś nowego do Lmp1. Może wróci Nissan, Peugeot, pojawią się kolejne prywatne zespoły – Ginetta. Przecież konkurencja w tej klasie nie może się opierać na 4 fabrycznych zespołach bo to grozi nudą. A rok 2017 to będzie ciężka praca, rozwój auta i czas na to aby RK znowu wgryzł się w temat… Ps. Przykład F1 pokazuje że prywatne zespoły nie zawsze stoją na straconej pozycji.

  • Bardzo się cieszę, że są porządne powody by sądzić, że znów cały kolejny rok będzie mi dane być z Wami.

    • oczek29

      Teraz klubu nie zamkną;) Niech i to WEC bedzie:) czas zacząć naukę o tym tworze;)

      • Przydała by się tylko chociaż jedna osoba do pomocy… jest problem w klubie – pomyślcie.

    • wezyr

      Chyba wszyscy się cieszymy. ;-)

  • DB

    Zespół ByKolles z RK w składzie szybko się rozwinie, przecież jak było z Renault? Bolidem z 2009 Robert stawał na podium, a w Monte Carlo prawie wywalczył P1 w kwalifikacjach, czynił cuda tym bolidem takie, że każdy się za głowę łapał. Mam nadzieje, że z ByKolles będzie podobnie i Robert po raz kolejny udowodni, że jest nie tylko świetnym kierowcą, ale także doskonałym elementem rozwojowym zespołu dla którego jeździ :)

    • Paździoch

      Ale wtedy jechał sam :-) a teraz nie. Ja tam bardziej liczę na tego 124 Abarth.

      • oczek29

        I Renault to nie Kollesie;)

        • Paździoch

          Jak myślisz oczek WRC RGT będzie nasze tego roku ???

          • oczek29

            Będzie:) i moze bez RTG;)

  • oczek29

    Pamiętajcie ze BMW w 2018 wchodzi do WEC:)

    • Pit

      Do LMP! czy nizej?

      • oczek29

        LMGTE Pro

  • Piotr

    Życie znowu jest piękne!! A ja po długim niebycie w ciemności którą widziałem znowu się odzywam i pozdrawiam wszystkich Kubicomianiaków!

  • oczek29

    Ci Kollesie to jak dla mnie ” zapchaj dziura”, zobaczymy co z tego wyjdzie;) ja co to ja nie podskakuje z tego info:)

  • kris

    :) najlepszy news jaki przeczytałem od kilku lat :)FORZA ROBERT :)

  • robek

    No, i to jest wiadomość :-))). Przyznam, że już się martwiłem, a jak jeszcze dzisiaj zobaczyłem Roberta testującego Abartha to sobie pomyślałem “czy naprawdę już tylko tyle zostało dla niego?”. Dobrze, że niedługo musiałem czekać na odpowiedź :-)
    Forza Kubica!

    • Mariusz

      Była długa cisza a nagle huknęło dwoma wiadomościami w jeden dzień. Do tego rajd Korsyki jest 2-9 kwiecień, a Silverstone 16 kwiecień. Jak dle mnie to pasuje :)

      • Roman Czarujący

        No z Rajdem Polski też nic nie koliduje :)

      • Nie wiadomo jakie zapisy znajdują się w kontrakcie Roberta odnośnie innych startów ?

        • Roman Czarujący

          Robert nie dał się BMW i Renault ustawić to i nie da się ByKolles

          • Zobaczymy.

          • oczek29

            W BMW to chyba chodził jak mu zagrali.

  • No to fajne info ,Robert trzymamy kciuki i życzymy powodzenia :-)
    #Kubicaonthetrack!!!!- nareszcie :-)))))))))))
    Forza Robert !

  • KrisTO

    #KubicaOnTheTrack !!!. i wszystko w temacie…. gdzieś to się przewijało od jakiegoś czasu, było, jest magiczne :-)
    Forza Kubica do nowego starego przeznaczenia :-)

  • Pit

    Cholernie mnie zastanawia jak ten BejkRojs bedzie sie rozwijal przez ten rok. Moze wrzuca doladowanie elektryczne, poprawia cos z aero..

    • kingpiotrek

      Podobno ByKolles chce podkupić projektanta aero z Manora, przebudować nadwozie i wystartować w F1 od GP Hiszpanii…

      • Pit

        Nie gadaj, bo zejde na zawal, chcesz mnie wkrecic? :) Wkrecasz kolego?

    • Michał 88
      • kingpiotrek

        To były te Nissany Lmp1 z silnikiem z przodu i napędem na przód, co na LeMans bardzo zawodziły, i zbyt długo ta konstrukcja nie przetrwała w wyscigach, może silnik był dobry?

        • Michał 88

          Tak,miejmy nadzieję że to będzie progres a nie regres.

  • zuza

    Trzymaj się kolego i łap siły, bo pewnie jakiś wypad na Roberta planujesz

  • Asia

    Hej! “ByKolles zakontraktowalo Roberta Kubicę”.. Ciekawe jak to od kuchni wyglądało ale moim zdaniem od czasu testów w Bahrajnie ten kontrakt był dla nich priorytetem.. ;)

    • NO2

      Zdecydowanie.
      Robert pewnie też długo się nie zastanawiał. Tak jak powiedział, szukał czegoś najbardziej zbliżonego do F1… Myślę, że kiedy furtki w WRC się pozamykały ten kontrakt był czystą formalnością. Robert zgarnął chyba najmocniejsze, dostępne auto na rynku. Myślę, że w Porshe i w Toyocie klocki były poukładane dużo wcześniej i nie było nawet mowy o ich autach.

      • robek

        I do tego z tego auta jest najkrótszy krok do fabryk :-)

  • Jeśli się uda, a pewnie tak – dołożyć do tego kilka rajdów, to będzie to super projekt na sezon 2017.
    Źle już było, teraz pomału, ale do przodu, będzie tylko lepiej.

    • Jacek Wołonciej

      …i nie jest to ostatnie posunięcie Roberta którym nas zaskoczył:-)

      • NO2

        Witaj “Stary fanatyku… ” ;)

        Zdrówka… ;)

      • Elena

        Jasne…gdyż w przyszłym sezonie zamieni “gorsze” na PORCHE:))

        • Jacek Wołonciej

          Brakowało Go jak powietrza a nam lżej bo nie jesteśmy już w przysłowiowej czarnej d…. Będzie i git i majonez:-)

          • Elena

            Minimum 10 weekendów pełnych emocji wyścigowych przed nami, to brzmi o wiele lepiej, niż cotygodniowy trening rowerowy..# będzie się działo!

          • Jacek Wołonciej

            I pyskówki w Klubie mniej będzie, bo wiadomo co i jak;)

          • Elena

            i więcej pracy dla adminu, a z tym jest problem…tu przyszłość klubu nie rysuje się już tak kolorowo..potrzebujemy pomocy.

          • Hornet

            A może by tak napisać osobnego posta o poszukiwaniach osób do adminu? Konkretnie napisać kogo potrzeba i jakie obowiązki ma wykonywać. Nie każdy czyta wszystkie komentarze.

  • Wojtki

    jest jeszcze info – Mark Webber został “grand marshallem” i będzie machał flagą na rozpoczęciu wyścigu :D

  • Czy Jacek wrócił do domu już i dostał nagrodę ? #zuch.

    • Akslugor

      Jacek już w domu i wypoczywa :)

      • zuza

        Moje życzenia dla Jacka się spełniły, bo życzyłam mu, że po operacji zobaczy uśmiechniętego Roberta i tak się stało. Najlepszego i dla Jacka i dla Roberta

      • Asia

        Uff, niech nabiera sił :)

        • Akslugor

          Musi nabierać sił bo wyjazdy na wyścigi Go czekają ;)

          • Asia

            :)

        • Akslugor

          Przepraszam, że troszeczkę prywaty na głównej, ale tak się cieszę, że nogi mi same chodzą do tańca w takt muzyki jaka jest na tym filmie. A tam jesteście Wy, podczas bobytu na rajdach i wyścigach, moja droga Klubowa Rodzinko :)

          https://web.facebook.com/ewa.jakubowska.984/videos/1411107142255477/

    • Jacek Wołonciej

      Jacek wrócił obolały jak obity pies ale to nie ważne, ważna jest nagroda którą dostaliśmy wszyscy i najważniejsze że Robert nie jest jeszcze emerytem:-)))

  • Akslugor

    Witam klubową Rodzinkę w czwartkowy wieczór :)
    Super wiadomość, ależ się cieszę :)
    Forza Robert Kubica!!! My zawsze Z Tobą :)

  • Dora
    • zuza

      A coś wiadomo o pilocie

      • Dora

        Pewnie przyjaciel Roberta Gabriele :)

        • zuza

          Ja tak po cichu myślę o Maćku

    • KrisTO

      to wszystko procentuje , choćby przysłowiowy kilometr w takim czymś

  • Tobi

    Wyczuwam duży wzrost popularności WEC ;)
    Jest dobrze #KUB

  • zuza

    Nie chcę nikogo urazić, ani bronić, ale co niektórzy psioczyli dzisiaj na CG, a on jednak nie czekał na laiki, ale coś wiedział. A tak w ogóle to Forza Kubica.

  • Pit

    WEC to spokojna przyszlosc takze dobra decyzja Roberta ;) Nie ma sensu zbednie ryzykowac juz.

  • Pit

    Ja tylko sie ciesze, ze chlopak bedzie mial co robic ;) Chcialem rajdy, ale to co ja chce to malo wazne. Sorki jesli Cie urazilem.

  • no to co? jednak #kubicaomthetrack :)

    • Wojtki

      może #kubicaonthetrack&stage ? :p

  • narturo

    Super! I gdzie Ci wszyscy pesymiści? ;)

    • Pit

      Jestem :)

    • KrisTO

      mają zawód ,bo nie po ich myśli ;-P

  • Hornet

    Takie newsy a ja się męczę w galerii na zakupach :-D Wreszcie Robertowi się udało :-)

  • Wojtki
  • terry84

    Cześć! Jakieś testy grupowe sa przewidziane przed rozpoczęciem sezonu?

  • Yankes

    :D Nie moge sie juz doczekac kibicowania w klubie!! Brakowalo mi tego :))

  • Kozioł

    Boję się trochę, że Robert tym autem będzie wisiał pomiędzy zespołami fabrycznymi którym nie podskoczy, a samochodami LMP2 i emocji będzie jak na lekarstwo. ByColles jednak zapowiada, że będą spore zmiany i liczy na duży progres. Ten Roberta kolega z zespołu Webb jak na 25 lat, to już całkiem sporo sukcesów- z pewnością dobry kierowca, a nie to co się działo w Olimpie. czekamy na nazwisko trzeciego.

    • Wojtki

      rok pracy przed nimi z pewnością ale nie od razu Rzym zbudowano, co nie ? ;)

    • Roman Czarujący

      Trzeci może Rosberg, co będzie tak w domu siedział :)

    • db

      Emocje będą… dojada czy nie dojada…

      • Pit

        Przestan czlowieku plakac, spojrz na kalendarz WEC i WRC, a jak bedzie chciala Robert to za rok bedzie jezdzil w fabryce. I moze tam spedzic z 10 lat i miec spokojne zycie. Ciesz sie :)

        • Lorek

          Dokładnie , będą wyniki , będzie i fabryka

    • Jan Spregoli

      W tym roku mają mieć silnik NISMO Nissana z 2015 i ma być lepiej z osiągami.

  • Pit

    10 weekendow to nie tak malo, wyczuwam tez rajdy :)

    • terry84

      Oby!

  • Wojtki

    W końcu wyszło słońce i uśmiechy na naszych twarzach ;) Przyznam, że miałem już powoli dość i moment zwątpienia ale jednak się udało :D Rok nauki a w przyszłym niech będzie atak !

  • NO2

    No to ciśnienie zeszło ze mnie całkowicie… :) Nareszcie.
    Wyścigów może nie za wiele ale za to 6 godzin emocji w każdym ;) Oby do kwietnia.

  • kanadyjczyk

    Witam w nowym wpisie. No i swistak wywrozyl:)

    • Elena

      On tam cień, ale Roberta widział;)

  • DT

    Ludziska nareszcie koniec męczarni:) Super informacja. Nie ma fabrycznego zespołu ale nic nie szkodzi. Będą emocje:)

  • Dominek-foto

    Wspaniała wiadomość Forza Robert !!! :)

  • kingpiotrek

    Czyli nic u Roberta nie jest przypadkowe…jednodniowe testy w Porsche, po kilku miesiącach wyścig 24 w Dubaju. Testy ByKolles i jedziemy cały sezon…sezon niby długi, ale to jedynie 4 wyścigi w Europie i 5 w Azji i Ameryce. No to w tym roku będzie powód by ruszyć na 24 LeMans, a nie przed telewizorem…co My jeszcze będziemy w przyszłości robić, goniąc za Robertem? Kontrakt z zespołem oznacza że nie będzie żadnego Polo RedBullowego, ani fiesty, ani skody , ani Dakaru i gdzie tam jeszcze…

    • Michał 88

      Mówiłem do ciebie po wyścigu na Spa że do zobaczenia na 24 h Le Mans :)

      • kingpiotrek

        No widzisz, mówiłeś:-) Kto by pomyślał że już po pół roku będzie okazja wrócić na Spa, chyba nikt. A wracając do Polski rozmawialiśmy w aucie i ja powiedziałem że kiedyś pojadę na 24 LeMans, a Ewa powiedziała że kto wie czy na Roberta oglądać:-)

    • DB

      Raczej kontrakt podobny do tego z Renault, czyli rajdy tez będą w tym sezonie :)

  • Pit

    Te Webb widze tez ma dobre papiery :) przadalaby sie hybryda do tej furki jeszcze :)

  • Greg_OR

    hip hip HURAAAAA!! :))) 6 godzin to znacznie lepsze od 24, stinty po 2 godz dla każdego z 3 kierowców?

  • marcinos

    Super informacja, już nie mogę się doczekać pierwszego wyścigu :)

  • ShadowM3

    Kalendarz WEC

    1-2 kwietnia – Prolog – Monza

    16 kwietnia – 6h Silverstone

    6 maja – 6h Spa

    17-18 czerwca – 24h Le Mans

    16 lipca – 6h Nurburgring

    3 września – 6h Mexico

    16 września – 6h Circuit of Americas

    15 października – 6h Fuji

    5 listopada – 6h Szanghaj

    18 listopada – 6h Bahrajn

  • Marcin

    I fajnie, niech Robert ma FUN z tego sezonu. Najważniejsze żeby był szczęśliwy)

  • Czekali, czekali….i się doczekali. :)