^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 24 Maj 2018

Formula 1 : Grand Prix Monaco 2018

Formuła 1 wystartuje w tym tygodniu jako Grand Prix Monaco 2018 – w miejscu zamieszkania większości kierowców. Na coroczną pielgrzymkę, na ikoniczny tor uliczny zapraszamy do komentowania w Klubie. Na szóstym przystanku w kalendarzu na 2018 rok, Lewis Hamilton zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej, z 17 punktami na koncie przewagi nad Sebastianem Vettelem, choć sytuacja może się dramatycznie zmienić do końca wyścigu.

Formula 1 Grand Prix Monaco 2018

FORMULA 1 2018 MONACO GRAND PRIX

Monte Carlo

Pierwsze Grand Prix – 1950
Liczba okrążeń – 78
Długość toru – 3,337 km
Dystans wyścigu – 260,286 km
Rekord toru – 1:14.820 Sergio Perez (2017)

Harmonogram weekendu Grand Prix Monaco 2018

Czwartek, 24 Maja 2018

11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 26 Maja 018

12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 27 Maja 2018

15:10 : Wyścig

Mapa Grand Prix Monaco 2018

Opony na wyścig

Opony na GP Monaco 2018

Relacje w TV – Eleven Sports

Eleven Sports TV


W sobotę podczas Grand Prix Monaco 2018 pierwsze spotkanie z Robertem Kubicą

Spotkanie z Robertem Kubicą podczas GP Monaco 2018

Przypominamy(pisaliśmy tutaj), że podczas GP Monte Carlo, a także GP Węgier i GP Włoch kibice będą mieli okazję spotkać się z Robertem Kubicą. To w ramach oferty F1 Experiences, która za cel postawiła sobie przybliżenie widzów do tego sportu. Dlatego w spotkania z fanami angażuje kierowców, choć taka gratka to już wydatek większego rzędu.  Więcej informacji na stronie f1experiences.com

“W Monte Carlo Robert Kubica będzie w sobotę Ermanno Penthouse w naszym Champions Club. Odwiedzi naszych gości, których będzie tam około 150, więc jesteśmy tym bardzo podekscytowani” – mówi Keith Bruce, dyrektor F1 Experiences.

Przypominamy wywiad z Robertem Kubicą oraz okrążenie toru z GP Monaco 2006

Zawsze lubię ścigać się w Monako i jestem wielkim fanem torów ulicznych. Uważam, że dają one większe możliwości kierowcom na pokazanie swoich umiejętności. Zazwyczaj dobrze mi tutaj szło, a w 2008 roku stanąłem na podium, więc nie mogę się doczekać tegorocznego wyścigu.

Bez dobrze zbalansowanego samochodu Monako jest trudne. Trzeba mieć płynnie prowadzący się samochód, ponieważ tor jest bardzo wąski i wyboisty. Kiedy masz odpowiedni balans naprawdę możesz przejeżdżać przez zakręty na limicie, prawie ocierając się o bariery. W przeciwieństwie do nowoczesnych torów nie ma żadnego marginesu na błąd i trzeba bardzo uważać na bariery, ponieważ miejsca na pojechanie zbyt szeroko jest bardzo mało.

Z powodu tego, że ściany są tak blisko i praktycznie jest się cały czas w zakręcie, tor jest bardzo wymagający dla kierowców – nie fizycznie lecz mentalnie. Na większości torów są długie proste, na których można odpocząć przez chwilkę, jednak tutaj jesteśmy cały czas zajęci.

Tak jak na większości torów ulicznych, wyprzedzanie w Monako jest prawie niemożliwe. Jest to spowodowane po części słabą przyczepnością, jednak tor poprawia się w trakcie weekendu, więc trzeba trzymać się linii wyścigowej. Dodatkowo wiele stref hamowania jest bardzo wyboistych, więc jeśli nie popełnisz błędu, to nikt nie będzie w stanie cię wyprzedzić.

Pierwszy zakręt jest jednym z niewielu miejsc, gdzie mamy niewielką strefę bezpieczeństwa i zazwyczaj wiele samochodów jedzie tutaj szeroko. To bardzo trudny zakręt i jest tu naprawdę ciasno na pierwszym okrążeniu, szczególnie jeśli startuje się w okolicach końca stawki, tak jak ja w zeszłym roku. Musiałem odpuścić przed pierwszym zakrętem, ponieważ po prostu bym się nie zmieścił.

Tunel jest najszybszą sekcją i zazwyczaj przejeżdża się go na pełnym gazie, jednak teraz może być trudniej z powodu dużej ilości paliwa na początku wyścigu. W rzeczywistości, całe okrążenie będzie trudniejsze w cięższym samochodzie, ponieważ gorzej się go prowadzi.

Szykana przy basenie (zakręty 13 i 14) jest tą częścią toru, która wymaga dobrze zbalansowanego samochodu. Jest bardzo szybka, przejeżdżana na piątym biegu, mocno atakuje się tarki i bardzo szybko zmienia kierunek. To ekscytujące miejsce, jednak bardzo łatwo samochód może odbić w złym kierunku, a jeśli popełni się błąd to nie da się już uciec przed barierami.


Galeria zdjęć GP Monaco 2018

Wywiad z Robertem Kubicą przeprowadzony przez Mikołaja Sokoła w piątek

 


Wyniki, Statystyki, Kalendarz, Klasyfikacje – GP Monaco 2018

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Robert Kubica - Klub Kibiców
o 08:38

Udostępnij: