^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 8 Czerwiec 2018

Formula 1 : Grand Prix Kanady 2018

Robert Kubica wraca po ponad 7 latach nieobecności do Montrealu. Zwycięzca Grand Prix Kanady z 2008 roku choć pojawi się jako kierowca testowy i rozwojowy zespołu Williams Martini Racing może liczyć na obecność Polskich kibiców i ich gorące wsparcie. Po dość monotonnym wyścigu w Monaco, z nadziejami czekamy na duże emocje podczas tej rundy w Kanadzie. Zapraszamy do wspólnego śledzenia i komentowania weekendu Grand Prix Kanady.

Formula 1 Grand Prix Kanady 2018

FORMULA 1 2018 CANADA GRAND PRIX

Montreal

Pierwsze Grand Prix – 1978
Liczba okrążeń – 70
Długość toru – 4,361 km
Dystans wyścigu – 305,27 km
Rekord toru – 1:13.620 Rubens Barrichello (2004)

Harmonogram weekendu Grand Prix Kanady 2018

Piątek, 8 Czerwca 2018

16:00 – 17:30 : 1 sesja treningowa
20:00 – 21:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 9 Czerwca 2018

17:00 – 18:00 : 3 sesja treningowa
20:00 – 21:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 10 Czerwca 2018

20:10 : Wyścig

Mapa Grand Prix Kanady 2018

Opony na wyścig

Relacje w TV – Eleven Sports

Formuła 1 przenosi się do Ameryki Północnej na jeden wyścig. Kolejne siedem rund, cztery w lipcu, zostanie rozegranych na torach europejskich.  GP Kanady zwyciężał najwięcej razy Niemiec Michael Schumacher, który odniósł w Montrealu siedem zwycięstw. Tuż za nim Brytyjczyk Lewis Hamilton (Mercedes GP), najszybszy już sześć razy. Po sześciu tegorocznych rundach liderem mistrzostw świata jest Hamilton, który o 14 pkt wyprzedza Niemca Sebastiana Vettela (Ferrari).

Właśnie mija 10 lat od momentu, gdy Robert odniósł w Kanadzie swoje jedyne zwycięstwo w F1. Więcej można poczytać u nas w poprzednim wpisie (LINK).


Galeria zdjęć GP Kanady 2018


Williams Martini Racing TV : Karun Chandhok , Robert Smedley i Robert Kubica

 


Robert Kubica  w rozmowie z portalem f1i.fr o plotkach dotyczących rozmów z Toro Rosso, zmianach w F1 oraz Williamsie. Polak wiele ciepłych słów kieruje w stronę kibiców, daje również wskazówki co robić w ciężkich chwilach. 

O ewolucji jakiej doświadczyła F1 w ostatnich latach.

Robert Kubica “Dzisiejsza Formuła 1 nie ma wiele z tego, co znam. Dopiero pojawienie się technologii hybrydowej zmieniło oblicze konkurencji, czyniąc ją bardziej złożoną. Z sportowego punktu widzenia stawki są mniej więcej podobne, chociaż FIA bardzo ciężko pracuje nad aspektami bezpieczeństwa, tak jak przy wprowadzaniu Halo. Pod względem jazdy wszystko zmieniło się prawie w samochodach: silnik, opony, waga podwozia itp. Kiedy po raz pierwszy jeździłem w 2012 Lotus (na torze Ricardo Tormo w Walencji w 06.06.2017 ) mój refleks wrócił bardzo szybko, tak jakbym opuścił F1 dzień wcześniej! Ale różnica w stosunku do samochodów z 2017 roku jest tak ogromna. Lepiej czy gorzej, nie wiem. To po prostu nieporównywalne.”

Kubica zmienia obecną F1

Robert Kubica “W mojej pamięci najlepszy czas, jaki miałem to 2008 rok. Nie tylko dlatego, że był to najlepszy rok, ale również dlatego, że aerodynamika była na tyle zaawansowana, że ​​mogliśmy sobie pozwolić na szybki dojazd wszędzie. A potem dźwięk silników! Kiedy usłyszałem silnik ryku Lotus-Renault z 2012 r., Poczułem dreszczyk emocji. Wtedy mógłbym porównać z obecnymi samochodami … Mogą być bardzo szybkie, ich silniki nie brzmią tak samo i brak im emocji. Gdybym miał zmienić jeden aspekt obecnej Formuły 1, to wszystko. Wróć do hałaśliwych, mocniejszych silników w lżejszych samochodach. Obecne samochody są bardzo szybkie, pokonują rekord okrążenia podczas każdego Grand Prix, ale nie są to spektakularne widoki z zewnątrz. Uważam, że szkoda.”
Wsparcie kibiców

Robert Kubica “Szczerze mówiąc, byłem zaskoczony, widząc tak wiele wsparcia. I nie tylko polscy fani, ale z całego świata. Tym bardziej zaskakujące jest to, że nasze rytmy życiowe przyspieszyły, dzięki mediom społecznościowym, internetowi itp. Ludzie mają krótszą pamięć. Bez wątpienia moja historia i moja kariera przerwana przez wypadek sprawiają, że ludzie wciąż mnie pamiętają. Ale nie odczuwam żadnej litości ze strony fanów, którzy przychodzą ze mną rozmawiać. Wiem, że moja podróż nie jest normalna, a sam fakt, że udało mi się ją odbudować, jest dla innych pozytywnym przesłaniem.”

Kubica inspiracją dla ludzi – rady

Robert Kubica “Każda historia jest inna, z własnymi przyczynami i konsekwencjami, więc udzielanie porad jest skomplikowane. Ale jedno jest pewne, jeśli masz wiarę, nie poddawaj się! Motywacja do wyjścia jest podstawą wszystkiego. I nawet jeśli niektóre okoliczności życia wymykają ci się, każda drobna zmiana, na jaką możesz wpłynąć, musisz się na nią trzymać. I zbuduj rozsądne cele, aby ruszyć we właściwym kierunku. Wydaje się łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale tak długo, jak wkładasz w to swoje serce i umysł, możesz to zrobić.”

O Williamsie i postępach

Robert Kubica “Obecna sytuacja zespołu wyraźnie nie jest tym, na co liczyliśmy. Myślę, że jest miejsce na poprawę we wszystkich aspektach samochodu. Naszym celem jest na razie zidentyfikowanie wszystkich problemów i osiągnięcie postępu. Teraz trudno jest poruszać samochodem we wszystkich obszarach jednocześnie, dlatego skupiamy się na naszych największych słabościach.”

Rozmowy z Toro Rosso

Robert Kubica “Kiedy plotka zaczęła się rozprzestrzeniać, otrzymałem wiadomości od przyjaciół z pytaniem, czy to prawda. Za tym wszystkim nic nie stoi.”

WEC, Le Mans i upragniony cel.

Robert Kubica “Podpisanie umowy z Williamsem było dla mnie najlepszym wyborem. Po wszystkich wysiłkach i poświęceniach, które dołożyłem, aby tam dotrzeć, chciałem być w 100% skoncentrowany na moich nowych obowiązkach i unikać wszelkich zakłóceń, które odciągałyby mnie od mojego celu. Zobaczymy, jaka będzie przyszłość. W tej chwili czerpię przyjemność z tego, co robię i to jest najważniejsze.”


W wywiadzie dla Sky na temat nastrojów w zespole Williams Robert wypowiedział się w swój sposób:

Robert Kubica, w odpowiedzi na głoszone przez Claire Williams opinie o dość trudnym początku sezonu, zgadza się na to, mówiąc Sky Italia: “Powiedzmy to jak politycy. Nasz sezon jest trochę pod górę.”

“Nie jest to łatwe do rozwiązania. W wyścigu w Monako pojawiły się dobre oznaki, ale potem pojawiły się problemy z przegrzaniem. W tej chwili nie jesteśmy w stanie nawet rozwiązać małych problemów”.

Zapytany o atmosferę za kulisami, Polak odpowiedział:

“W F1 jest reguła, że jeśli wszystko jest w porządku, to inżynierowie i dostawcy są dobrzy.”

“Ale jeśli pojedziesz o dwie sekundy mniej niż inni …”.

Zapewne odnosi się to do ostatnich przetasowań w zespole z Grove. Niegdyś zagorzały brytyjski zespół ma fatalny sezon 2018, straciwszy kluczowych inżynierów Ed’a Wooda i Dirka de Beer’a oraz głównego sponsora Martini.


 

Wyniki, Statystyki, Kalendarz, Klasyfikacje – GP Kanady 2018

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Robert Kubica - Klub Kibiców
o 08:04

Udostępnij: