^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 31 Sierpień 2018

Formula 1: Grand Prix Włoch 2018

Grand Prix Włoch to kolejny wyścig w kalendarzu Formuły 1 bez Roberta Kubicy. Czy ponownie wygra Ferrari czy Mercedes dogoni w swoich poprawkach konkurencję ? Weekend wyścigowy czas zacząć. Zapraszamy do komentowania 

Grand Prix WłochMonza to prawdziwa ikona F1. To domowy wyścig zespołu Ferrari i jego fanatycznych kibiców. Monza to miejsce pełne pasji i historii włoskiej motoryzacji. Miejsce w którym Robert Kubica zdobył swoje pierwsze punkty i pierwsze miejsce na podium.

FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D’ITALIA 2018

Monza

Pierwsze Grand Prix – 1950
Liczba okrążeń – 53
Długość toru – 5.793 km
Dystans wyścigu – 306.72 km

Harmonogram weekendu GP Włoch

Piątek, 31 Sierpnia 2018

11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 1 Września  2018

12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 2 Września 2018

15:10 – 17:10 : Wyścig

mapa GP Włoch 2018

Robert Kubica – Okrążenie toru Monza

To najszybszy i najkrócej trwający wyścig. Na torze w kilku miejscach liczą się umiejętności kierowcy natomiast moc bolidów jest w głównej mierze wyznacznikiem osiągów dla zespołów. Dziś tor ten to nowoczesny obiekt, który przez cały czas jest gospodarzem najważniejszych wydarzeń motorsportowych na świecie z Formułą 1 na czele. Duże szklane elewacje zapewniają świetny widok z centrum prasowego, pomieszczeń sędziów i VIP-owskich loży na czysty, zaawansowanie wyposażony padok. Sama asfaltowa nitka – równa i wyposażona w kolorowe tralki – otoczona jest najnowszym typem barier energochłonnych zapewniających najwyższy poziom bezpieczeństwa, niezbędny przy rozwijanych tu ogromnych prędkościach. Na prostej startowej w 2005 roku Juan Pablo Montoya rozpędził się tu do aż 372 km/h! 

Kibice Roberta mieli wielkie nadzieje zobaczyć tu ponownie Roberta w pełnym weekendzie F1 lecz muszą jeszcze poczekać…

Robert Kubica – Trochę historii

Ostatnio Robert Kubica wystąpił w roli komentatora na tym torze

Robert Kubica Monza 2017 wyścig Komentator

Testował też auta LMP2 Dallary

a jeszcze wcześniej z Alessandrą Benedetti …

Pierwsze podium Roberta

Wracamy do aktualnej F1

W dniu wczorajszym Robert odebrał nagrodę Confritigano Motori za zasługi i osiągnięcia w sportach motorowych. Giorgio Marletti wręczał osobiście nagrodę.

 

Relacje w Eleven

Opony na GP Włoch

 

Galeria zdjęć :

Williams TV

Robert Kubica Wywiad dla hiszpańskiego portalu motor.es [źródło]

KUBICA: Moim celem jest być na starcie w Australii

-Kierowca testowy Williamsa poświęcił kilka chwil portalowi motor.es w paddocku Gran Prix Włoch.

-Polak opowiedział nam o skomplikowanym sezonie Brytyjczyków i o tym jaka atmosfera panuje w zespole.

-Celem Kubicy jest miejsce w zespole w przyszłym sezonie, ale rozważy rozmaite szanse.

Od 7 lat nie startuje w wyścigach Formuły 1. Jego ostatnim wyścigiem było Gran Prix Abu Dabi w 2010. Jego imię jest na ustach wszystkich i jest trudno zapomnieć takiego kierowcę jak Robert Kubica.Polak jest bohaterem historii pokonywania wszelkich słabości od chwili strasznego wypadku w Rajdzie di Andora w 2011 roku. Ten brutalny cios odsunął jednego z najlepszych kierowców z czołówki startowej i pozostawił go z ogromem trudności w powrocie do F1.

Ale polski kierowca, do utraty sił, walcząc przez lata o powrót, zdobył w końcu zaufanie zespołu Renault, które umożliwiło mu uczestnictwo w testach na Węgrzech. Uczestniczył w treningach przed Grand Prix Hiszpanii i Austrii zasiadając w Williamsie Segeya Sirotkina .

Widziano w Kubicy kandydata do zajęcia miejsca Rosjanina jako kierowca zespołowy .Ostatnie doniesienia mówią o tym, że Polak zajmie miejsce Lance’a Strolla odchodzącego z zespołu ale na razie Robert oczekuje swojego wielkiego powrotu jako oficjalny kierowca w kategorii królewskiej F1. motor.es miał szansę przeprowadzić z nim wywiad podczas GP Włoch.

Jakie nastroje panują w zespole po tych złych wynikach w 2018 roku?

Robert Kubica : Niestety ,są to trudne czasy dla Williamsa. Kiedy dołączyłem do zespołu było inaczej, ponieważ był to początek roku i wszyscy liczyliśmy na dobre rezultaty, ale niestety na początku sezonu, myślę ,że już od przedsezonowych testów w Barcelonie, miałem świadomość, że jesteśmy daleko od punktu w którym powinniśmy być i odkryliśmy niektóre poważne problemy z aerodynamiką.

Kiedy w końcu udało się nam je rozwiązać, inni mieli już coraz to nowsze ulepszenia. Aby nadążyć za nimi musimy zrobić trzy kroki podczas gdy reszcie wystarcza jeden.
Na początku sezonu mieliśmy więcej problemów które wymagały pilnego rozwiązania i kiedy nam się to udawało, inni mieli coraz to nowsze ulepszenia.

Musieliśmy skupić się aby temu zaradzić i odzyskać nasze tempo, ale pomimo tego myślę, że postęp był ledwo zauważalny.
Wszyscy idą do przodu i aby nadążać za nimi musimy zrobić trzy kroki podczas gdy reszcie wystarcza jeden, ale to jest Formuła 1. Wszyscy teraz ciężko pracują, dlatego to jest bardzo ciężki okres dla zespołu. Z mojego punktu widzenia jest oczywiste, że byłbym bardziej zadowolony gdybym miał szybszy bolid i z lepszymi osiągami. Staram się pomagać wewnątrz i poza bolidem, takie jest moje zadanie.

Jakie wyzwanie jest najważniejsze dla zespołu aby nastąpiła poprawa w przyszłym sezonie?

Robert Kubica : Naszym priorytetem jest zrozumienie dlaczego jesteśmy tacy wolni i dlaczego uważaliśmy nasz bolid za lepszy niż w rzeczywistości.

Zrobiliśmy już to wielokrotnie podczas testów albo w pierwszych testach w trakcie Grand Prix, staramy się dogłębnie obejrzeć niektóre elementy bolidu. Zmiany w regulacji przedniego skrzydła trochę pomogą, ponieważ to nieco zreorganizuje nasze bolidy. Jeśli chodzi o aspekt aerodynamiczny, nie powiem, że nasz zespól rozpocznie zupełnie od zera, ale to daje ci szansę aby, rozpocząć od nowa projekt i trafić pod tym względem w dziesiątkę

Wypróbowałem bolid w trakcie testów przedsezonowych i testów w trakcie Grand Prix. Zauważyliśmy, że jest nieco rozczarowujący z powodu trudnego prowadzenia i wrażenia niewielkiej prędkości jaką przekazuje.

Czy jazda bolidem sprawiała Panu przyjemność?

Robert Kubica : Myślę, że kierowcy zawsze próbują doprowadzić bolid do granic możliwości, wydobyć z niego wszystko co się da i wydaje mi się że jest to dla każdego celem. Oczywiście jazda szybszymi bolidami jest przyjemniejsza, ponieważ sprawiają więcej satysfakcji i lepsze wrażenia, ale zadowolenie z dobrze wykonanego zadania jeszcze we mnie jest. Kiedy przyćmiewają to złe osiągi, nie jest tak widoczna twoja dobrze wykonana praca, ale aby kierować bolidem i współpracować z inżynierami trzeba być na wysokim poziomie i to nadal sprawia mi satysfakcję.

Między 2011 i 2018 rokiem nastąpiło wiele zmian w Formule 1. Co pan sądzi o nowych bolidach?

Robert Kubica : Tak, Formuła1 bardzo się zmieniła, powiedziałbym, że zmieniło się wszystko. Myślę że największym wezwaniem było przystosowanie się: tak jak Pan powiedział, było wiele zmian, ale ci kierowcy, którzy kontynuowali w czołówce zmagali się z tymi zmianami rokrocznie, stopniowo. Będąc poza tym sportem , po powrocie spotkałem się ze wszystkimi zmianami naraz. Musiałem zapomnieć czego mój mózg nauczył się w przeszłości. Jeśli miałbym wybrać największą różnice między obecnymi i starymi bolidami to byłaby to waga. Obecne bolidy F1 są o wiele cięższe.

Co Pan uważa o zmianach które Liberty Media chce wprowadzić w 2021? Ograniczenie budżetowe, nowe silniki…

Robert Kubica : Sądzę że teraz czołówka startowa jest bardziej rozwarstwiona. Pamiętam rok 2008, w którym każdy zespół w Paddocku, przynajmniej miał jednego kierowcę na podium. Myślę ,że aktualne jednostki napędowe mają duży margines modyfikacji w porównaniu z przeszłością. Byliśmy świadkami dominacji Mercedesa z układem hybrydowym i teraz mówi się, że producenci są bliżej siebie ale pozostało jeszcze wiele reguł i swobody w ich stosowaniu. Bolidy są bardzo skomplikowane i można pracować nad najmniejszymi szczegółami. To jest genialne, ponieważ daje inżynierom pole do popisu dla swoich pomysłów. Ale myślę ,że coraz bardziej pogłębia się przepaść między małymi zespołami i zespołami fabrycznymi, które mają więcej środków, funduszy i lepszy personel, mogąc poświęcić więcej czasu dla niewielkich szczegółów które mogą być w rywalizacji kluczowe.

Liberty próbuje skupić wszystkie zespoły i oczywiście ograniczenie budżetu pomoże, ale nie wydaje mi się aby zmieniło istotnie stan rzeczy, który na najbardziej wpływa regulaminowa wolność jeśli chodzi o silniki i aerodynamikę. Na przykład: w 2008 mieliśmy ,,zamrożone,, silniki, dlatego też nie można było ich rozwijać. Można było manewrować paliwem, ale nie było to tak znaczące jak teraz z akumulatorami, paliwem, olejem… wszystkim. To też pogłębia przepaść między zespołami.

Nie uważam że powinniśmy ujednolicić Formułę 1 jak to miało miejsce w przypadku Formuły 2, ale myślę, że ważne jest jednak aby małe zespoły przetrwały i były bliżej tych dużych. Nie wygrają z nimi ale będąc bliżej mogą zdobyć jedno podium albo dwa gdy kierowcy z dużych zespołów popełniają błędy albo przy szalonych wyścigach. Teraz jest to bardzo skomplikowane ponieważ nawet czwarty najlepszy zespół jest daleko od pozostałych.

W Polsce był Pan i nadal jest prawdziwą ikoną. Ludzie Pana bardzo lubili i śledzili Pańskie poczynania w Formule 1 . Czytałem ,że chcieli Panu nawet ofiarować relikwie z krwią Papieża aby pomóc w powrocie do zdrowia. Co to wszystko dla Pana oznacza?

Robert Kubica : Jest dla mnie bardzo piękne widzieć tyle wsparcia z Polski i ludzi którzy wspierają mnie gdziekolwiek jeżdżę , czy to w Formule 1, w rajdach i we wszystkim co robię. Polska jest stosunkowo młodym krajem w Formule 1, dlatego też myślę, że jest wspaniałe że w pewien sposób byłem tym który pomógł odkryć Polakom Formułę 1 dlatego, że wcześniej nie mieliśmy żadnego kierowcy startującego w Formule 1 i jest to bardzo miłe uczucie.

Znamy Pański cel osiągnięcia miejsca w zespole na następny sezon. Ale jeśli nie znajdzie się dla Pana wolne miejsce, będzie nadal na tym skupiony czy spróbuje Pan spróbować czegoś nowego w innych mistrzostwach ?

Robert Kubica : Myślę, że to zależy od tego co się zdarzy w najbliższym czasie, ale oczywiście szukam również innych szans. Tak jak jak Pan mówi , moim głównym celem jest start w GP Australii w przyszłym roku, ale trzeba być realistą. Nie zawsze wszystko może się zdarzyć dlatego trzeba rozważać wszystkie propozycje i co, na dłuższą metę, daje mi lepszą szanse na rozwój jako kierowca i na robienie tego co kocham

Zobaczymy Pana na torze w Singapurze?

Robert Kubica : Nie wiem

Tłumaczenie @jarom

Dziękujemy

Wyniki, Statystyki, Kalendarz, Klasyfikacje – GP Włoch 2018

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Marrally
o 09:25

Udostępnij: