^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 19 Październik 2018

Formula 1: Grand Prix USA

Grand Prix USA 2018 właśnie się rozpoczyna. W dniu dzisiejszym – sesje treningowe. Robert Kubica nadal oczekuje na decyzje o swojej przyszłości, choć jak mieliśmy się okazję przekonać pewne rzeczy dzieją się szybciej, niż nam się wszystkim wydaje. Czy zespół Scuderii z Sebastianem Vettelem będzie miał jakiekolwiek szanse walki o zwycięstwo?

FORMULA 1 2018 PIRELLI USA GRAND PRIX 

Pierwsze Grand Prix – 2012
Liczba okrążeń – 56
Długość toru – 5.513 km
Dystans wyścigu – 308.405 km

Rekord Toru : 1:37.766 Sebastian Vettel (2017)

www: http://www.circuitoftheamericas.com/

Twitter : https://twitter.com/COTA

Facebook: https://www.facebook.com/CircuitofTheAmericas

Austin
Kiedy zbudowano tor?

Circuit of The Americas popularnie zwany COTA, został zaprojektowany przez Hermanna Tilke we współpracy z amerykańskim biurem architektonicznym HKS. 21 października 2012 roku mistrz F1 Mario andretti z 1978 roku, otworzył tor.

Jaki jest ten tor?

Jeśli zakręty na COTA wydają się znajome, to powinny być. Od 3 do 6 nie różnią się od szybkich torów Silverstone’a biegnących przez Maggotts/Becketts lub S Curves na Suzuka, podczas gdy od 12 do 15 imitują odcinek toru Hockenheim. W międzyczasie podjazd na szeroki zakręt 1 – wszystko jest większe w Teksasie, prawda? – co zapewniło wspaniałe warunki do wyprzedzanie.

Dlaczego warto jechać?

Jest powód, dla którego Austin jest często uważany za najfajniejsze miasto Ameryki, z doskonałym jedzeniem i tętniącym życiem nocnym, a wszystko to pod nieoficjalnym hasłem miasta: “Keep Austin Weird”. Następnie, gdy rozpoczną się wyścigi, będziesz obecny na jednym z najnowocześniejszych torów wyścigowych. Dzięki nastawieniu Amerykanów do imprezowania, nie będziecie chcieli tego przegapić!

Gdzie jest najlepsze miejsce do oglądania?

Jeśli zasiądziesz na trybunie głównej na prostej start-finish, dostaniesz – w prawdziwie w amerykańskim stylu – korzyści płynące z serwisu gastronomicznego, podczas gdy na trybunie przy zakręcie 1 można się cieszyć widokiem aż do centrum Austin. Ale jeśli chcesz zobaczyć wyścigową akcję z bliska, to trybuny przy zakręcie 15/16.

Harmonogram weekendu GP USA 2018 w Eleven

Sytuacja na czele tabeli

Kimi i Seb pewni siebie przed zapowiadaną jako deszczową Grand Prix USA mają nadzieje na powrót na właściwe tory ale czy to wystarczy?

KIMI:

“Lubię Austin, to ładne miejsce. Przez lata mieliśmy tu mieszane warunki pogodowe, w zeszłym roku było dobrze, a w poprzednich latach było całkiem mokro. Na pewno będzie to miało duże znaczenie podczas weekendu, a dziś znowu wydaje się, że będzie to “zimowy styl”. Generalnie nie byliśmy zbyt silni w deszczu, ale ostatnio było to dla nas lepsze; jeśli weźmiemy na przykład Węgry, to byliśmy całkiem szczęśliwi. To oczywiście zależy od wielu innych czynników, od asfaltu, warunków i tego, czy można sprawić, że opony będą działać, czy nie. Oczywiście chcemy się dobrze spisać w ostatnich wyścigach sezonu. Jesteśmy naprawdę zainteresowani by wypaść dobrze w wyścigu. Ostatnio nie wypadliśmy tak dobrze, jak chcieliśmy, nie było to dla nas łatwe. Ale jestem pewien, że możemy “wrócić z dalekiej podróży” i zrobić kilka dobrych rzeczy. Prędkość powinna być, spróbujemy umieścić wszystko na właściwym miejscu by zakwalifikować się dobrze”.

SEB:

“Czekamy na ten weekend w Austin. Uważam, że ostatni weekend wyścigowy w Suzuce pomógł nam zrozumieć pewne aspekty; oczywiście, na ostatnich dwóch Grands Prix nie mieliśmy odpowiedniej prędkości, więc zobaczmy, co przyniosą inne wyścigi, także pod względem wyników.
Niestety, niektóre wyścigi nie poszły dla nas w tym sezonie gładko, tak że inni mogli z tego skorzystać. Z naszej strony nie było to idealne, ale teraz nie wolno nam patrzeć w przeszłość, ponieważ nie możemy jej zmienić. Musimy skupić się na czterech kolejnych wyścigach i z niecierpliwością na nie czekać. Nadal będziemy starali się robić wszystko, co w naszej mocy, a potem zobaczymy, co się stanie. Słyszymy, że w ten weekend może padać deszcz. No cóż, czasami w tym roku, raczej nam nie pomógł, ale oczywiście jest to część gry i nie można winić pogody. Nie boję się deszczu, bo nasz samochód jest szybki, czy jest sucho czy nie.
Teraz skupiamy się na wygranej, musimy być szybcy i wtedy wszystko zależy oczywiście od tego, co inni też mogą zrobić”.

Newsy, ciekawostki

Perez

Główną wiadomością, która ukazała się w czwartek, było potwierdzenie, że Sergio Perez przedłużył kontrakt w Racing Point Force India na sezon 2019. Co najdziwniejsze wieści o tym zostały podane tydzień wcześniej niż przewidywano, ogłoszenie to dumnie zaplanowane było na meksykański weekend Grand Prix.W rezultacie w 2019 roku na siatce F1 pozostają tylko trzy dostępne miejsca: po jednym w Williams, Toro Rosso i Racing Point Force India. Choć w tym ostatnim wszyscy oczekują, że zajmie Lance Stroll.

Hartley

Brendon Hartley został zapytany o jego przyszłość z Toro Rosso po doniesieniach, że Alexander Albon może zerwać umowy w Formule E z Nissanem by jeździć u boku Daniila Kvyata w przyszłym roku. Hartley po raz kolejny odpowiedział na pytania, podkreślając, że nadal ma ważny kontrakt na 2019 rok z zespołem.

McLaren

McLaren ogłosił nową umowę sponsorską z Coca-Colą przed weekendowym wyścigiem na COTA. Od teraz marka Coca-Cola pojawi się na boku samochodu MCL33.

Toro Rosso

Toro Rosso ma również nowego sponsora na boku w postaci KFC. Marka ma powiązania z zespołem poprzez Seana Gelaelaela, który w piątek ma pojawić się w FP1.

O minimalnej wadze

Kierowcy F1 poparli nowe zasady na 2019 rok, w których zostanie wprowadzona minimalna waga. Od przyszłego sezonu kierowcy będą obciążani balastem do minimalnej wagi 80 kg, a Romian Haas Grosjean określi zmiany jako “wspaniałą rzecz”. Hamilton, Alonso i Ricciardo wierzą, że zmiany przepisów będą pozytywne. Pierre Gasly z Toro Rosso uważa, że nowe zasady dotyczące wagi sprawią, że wszystko będzie “sprawiedliwsze”.

Nowinki tech

Pomimo coraz bliższego końca sezonu, wyścig rozwojowy w F1 nie zatrzymuje się. Ferrari ma mieć agresywną podłogę, podczas gdy McLaren MCL33 będzie miał nowy projekt nosa, a Toro Rosso wprowadził zmieniony pakiet aerodynamiczny, w tym nowe przednie skrzydło, które Gelael będzie testował w FP1.

Extreme Innovation Series

Formuła 1 była gospodarzem drugiej edycji Extreme Innovation Series we współpracy ze szkołą MIT w czwartek w COTA Paddock Club. Rob Smedley wziął udział, aby podać swoje przykłady, w tym mówiąc o niesławnej debacie na temat team orders w Hockenheim 2010.

Infiniti

Inifiniti ogłosił najnowszego zwycięzcę swojego amerykańskiego przedsięwzięcia czyli akademii inżynierskiej. 24-letni Sabre Cook został jednym z siedmiu regionalnych zwycięzców na całym świecie w 2018 roku. Cook, który w ten weekend ścigać się będzie również w Formule 4 na COTA, będzie mógł cieszyć się sześciomiesięcznym stażem zarówno w Renault F1, jak i w projekcie rozwoju samochodów szosowych Infiniti w Wielkiej Brytanii.

Zużycie poszczególnych elementów jednostek napędowych przez poszczególnych zawodników przed GP USA 2018

Harmonogram relacji TV

Dokładny “rozkład jazdy” Grand Prix USA 2018 [Link]

Opony na GP USA 2018

Robert Kubica:

Galeria zdjęć:

Wyniki, Statystyki, Kalendarz, Klasyfikacje – GP USA 2018

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Marrally
o 08:22

Udostępnij: