^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 11 Kwiecień 2019

Robert Kubica – Grand Prix Chin 2019 – 1000 wyścig i trochę historii

Po pełnym emocji Grand Prix Bahrajnu kolejny weekend wyścigowy przed nami. Robert Kubica : To będzie dla mnie zaszczyt uczestniczyć w 1000 GP.  Grand Prix Chin to 1000 wyścig Formuły 1. Z tej okazji, na obu bolidach FW42 pojawi się logo “F1 1000”. Po Australii, także wyścig w Bahrajnie nie należał do najłatwieszych dla zespołu Williams. Jak na tym torze sprawdzi się ekipa z Grove?

FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

F1: https://www.formula1.com/en/racing/2019/China.html

F1 Experiences: https://f1experiences.com/2019-chinese-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 2004
Liczba okrążeń – 56
Długość toru – 5.451km
Dystans wyścigu – 305.566km
Rekord toru – 1:32.238 Michael Schumacher (2004)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grand Prix Chin odbywa się na torze w Szanghaju, a dokładniej blisko miasteczka Anting, przynależącego do Jiading – jednego z szanghajskich dystryktów przemysłowych – oddalonego o około 40 km od centrum blisko 30-milionowej metropolii. Jiading jest m.in. siedzibą koncernu samochodowego SAIC. Tor został zaprojektowany przez Hermana Tilke, w krztałcie chińskiej litery szang oznaczającej „wysoko”, „powyżej” lub „sukces”. „Shang” jest też literą w nazwie miasta Szanghaj i opisuje klasę atomowych łodzi podwodnych. Ruch po torze odbywa się zgodnie ze wskazówkami zegara. Tor uznawany jest za wymagający i szybki. Pogoda może tu zaskoczyć – kierowcy mogą spodziewać się zarówno gradu i deszczu, słońca, jak i bardzo niskich temperatur. Pierwszy wyścig odbył się tu w 2004 roku i wygrał go Rubens Barrichello. Najwyższe jak dotąd miejsce na którym uplasował się tu Robert to miejsce 5-te, które zdobył w 2010 roku.

Robert Kubica o Shanghai International Circuit

Robert Kubica - Grand Prix Chin 2019

Fot. James Moy Photography

“Na początku roku w kalendarzu mamy tory o różnej charakterystyce, co pozwala zespołom dowiedzieć się wiele na temat ich samochodu. Wyścig w Chinach często odbywa się w zmiennych warunkach i potrafi być wymagający. Obiekt osiada wiele długich i wąskich zakrętów, ale są też na nim szybkie zakręty i długie proste, które kończą się mocnymi hamowaniami. Warunki panujące na torze i jego charakterystyka sprawiają, że znalezienie ustawień może być wyzwaniem. Będziemy musieli poczekać, by zobaczyć, co zrobi pogoda, ale ja czekam na ponowną jazdę w Chinach. To przywilej jeździć w 1000. wyścigu Formuły 1. To wielkie osiągnięcie dla całego świata F1 i dla fanów. Jestem szczęśliwy i dumny, że będę miał okazję w tym uczestniczyć”.

Z czwartkowego spotkania z dziennikarzami:

Robert Kubica na temat toru i sytuacji

– Pierwsze trzy tory w kalendarzu różnią się od siebie dość znacznie – mówi Robert. – Australia nie jest stałym torem, w Bahrajnie główną rolę odgrywają tylne opony i są one najbardziej obciążone. Tutaj jest bardziej jak w Australii, ale z drugiej strony mamy długą prostą i to komplikuje ustawienia pod kątem docisku i oporu. Do tego dochodzi temperatura, będzie chłodniej i zobaczymy, jak spisze się nasz samochód. Będę jednak bardzo zaskoczony, jeśli w naszym przypadku będzie lepiej [niż poprzednio]. Oczywiście mamy taką nadzieję, ale jeśli będzie lepiej, to tylko dzięki warunkom i specyfice toru, a nie innym rzeczom. Zobaczymy, ale cel pozostaje bez zmian: spróbować wyciągnąć jak najwięcej z tego, co mamy.

więcej do przeczytania u Mikołaja Sokoła w Sokolim Okiem

Harmonogram weekendu Grand Prix Chin 2018

Piątek, 12 Kwietnia: pierwszy trening 4:00 – 5:30

Piątek, 12 Kwietnia: drugi trening 8:00 – 9:30

Sobota, 13 Kwietnia: trzeci trening 5:00 – 6:00

Sobota, 13 Kwietnia: kwalifikacje 8:00 – 9:00

Niedziela, 14 Kwietnia: wyścig 8:05

Transmisja Eleven

Robert Kubica - Grand Prix Chin 2019

Opony Na Wyścig:

Porównanie statystyk pomiędzy partnerami w zespołach po GP Bahrain 2019 …

 

5 ciekawych momentów z GP Chin

Historia F1 przed 1000 GP w Chinach …

Oficjalne postery do nabycia w sklepie F1 – wśród nazwisk na posterze nie zabraknie tego najważniejszego: Kubica Robert wystąpi osobiście w 1000 GP

Oficjalne postery do nabycia w sklepie F1 – wśród nazwisk na posterze nie zabraknie tego najważniejszego: Kubica Robert wystąpi osobiście w 1000 GP

Bardzo ciekawe i przejrzyste statystyki zaprezentowała SKY SPORTS z wszystkich GP:
Statystyka z 999 wyścigów:
Statystki z podziałem na Kierowców i Zespoły podczas każdych 100 kolejnych GP w 999 dotychczasowych
Statystyka z 999 GP z podziałem na Narodowość :

Historia F1 w dużym skrócie z ciekawostkami :

70 sezonów, w 32 krajach, 5 kontynentów, 107 różnych kierowców wygrywało do tej pory, 35 różnych zespołów. Pierwszy wyścig GP odbył się na przebudowanej bazie lotniczej z czasów II wojny światowej na wsi w Anglii.

Wyróżniający się podział

W bardzo dużym skrócie można podzielić historię F1 na erę Argentyńskiego kierowcy Juana Manuela Fangio, który zdominował dekadę na początku lat 50. Zdobył pięć mistrzostw świata w siedmiu sezonach od 1951 roku. W latach 60-tych zastąpili go wielokrotni mistrzowie świata Jack Brabham, Jim Clark, Graham Hill i Jackie Stewart. Lata siedemdziesiąte to rywalizacja między Jamesem Huntem i Niki Laudą, a lata osiemdziesiąte to pojawienie się Alaina Prosta i legendarnego brazylijczyka Ayrtona Senny. Następnie Schumacher rozpoczął swoją dominację w połowie lat dziewięćdziesiątych. Ostatnia dekada należy do takich kierowców jak Lewis Hamilton, Sebastian Vettel.

Suche statystyki

Michael Schumacher dzierży rekord w ilości wygranych – ostatnie w 2006 w Szanghaju. Do Rubensa Barrichello należy rekord ilości GP – wystąpił w aż 326, przez 18 lat i nie zdobył tytułu mistrza. Luigi Fagioli natomiast był najstarszym kierowcą, który wygrał wyścig – 53 lata i 22 dni! Natomiast Max Verstappen jest najmłodszym kierowcą, który wygrał GP – 18 lat i 228 dni. Brytyjskie i Włoskie GP jako jedyne odbywają się rok do roku od samego początku.

Mroczne i smutne lecz ważne…

Z mrocznych statystyk to ponad 20 kierowców z 772 (niektórzy podają 764… to tak samo jak rozgorzał ostatnio spór czy aby na pewno jest to 1000 GP…) , którzy startowali w Grand Prix, zginęło za kierownicą. W tych danych Senna i Austriak Roland Ratzenburger w jeden mroczny weekend 1994 roku na Grand Prix San Marino. Te drastyczne wydarzenia zapoczątkowały szerokie zmiany w bezpieczeństwie F1. Nastąpiły lata w miarę bezpieczne dla kierowców, dopóki Jules Bianchi nie zmarł w 2015 r. z powodu urazów głowy podczas Grand Prix Japonii w 2014 r. Ta tragedia, doprowadziła do opracowania charakterystycznego systemu ochrony głowy kokpitu “halo”, który zaczął obowiązywać w 2018. Ferrari jest jedynym producentem, który brał udział w każdym sezonie, a włoski zespół zdobył rekordowe 16 tytułów od czasu wprowadzenia mistrzostw konstruktorów w 1958 r.

Ważnym wydarzeniem było kupienie F1 za 11 miliardów dolarów w 2017 roku przez amerykańskiego giganta medialnego Liberty Media. Obecnie jest notowane na Wall Street – co stanowi długą drogę od początków, kiedy to firmy oponiarskie i naftowe dostarczały swoje produkty za darmo w zamian za posiadanie logo na kombinezonach kierowców.

Ciekawostki…

W ciągu ostatnich 999 wyścigów przejechano ponad 322 476 kilometrów, czyli około 200 377 mil. To około 38 000 mil mniej niż wynosi średnia odległość między Księżycem a Ziemią. Można by okrążyć naszą planetę osiem razy. Wreszcie, dzięki stale zmieniającemu się systemowi punktacji serii, przyznano łącznie 40 498,47 punktów.

Nie da się wszystkiego….

Oczywiście istnieją dosłownie tysiące innych godnych uwagi faktów i danych liczbowych z pierwszych 999 wyścigów Formuły 1, z których wiele jest dość interesujących i wartych przeczytania o tym. Zachęcamy do lektury, gdyż w internecie jest pełno opracowań.

Świetna seria artykułów wraz z materiałami filmowymi do przeczytania za pośrednictwem Formula1.com:
  1. Jackie Stewart : Nurburgring, Germany 1968
  2. Jim Clark : Spa-Francorchamps, Belgium 1963
  3. Stirling Moss : Nurburgring, Germany 1961
  4. Ayrton Senna : Interlagos, Brazil 1991
  5. Juan Manuel Fangio : Nurburgring, Germany 1957
  6. Gilles Villeneuve : Jarama, Spain 1981
  7. Niki Lauda : Monza, Italy 1976
  8. Lewis Hamilton : Silverstone, England 2008
  9. Jenson Button : Circuit Gilles Villeneuve, Canada 2011
  10. Michael Schumacher : Circuit de Catalunya, Spain 1996

Jak zmieniała się konstrukcja bolidów od początku F1:

Galeria:

AKTUALIZACJA Czwartek, 11.04.19

Robert Kubica został wyróżniony przez kibiców, w głosowaniu na oficjalnym Instagramie Formuły 1. W kategorii “Odwaga” Robert zajął trzecie miejsce, przed nim Niki Lauda i Mika Hakkinen. Brawo Robert !!

https://www.instagram.com/p/BwHsytLBLzE/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=of019jthhefn&fbclid=IwAR3JQDU341QIZhJhcfCnH8wioGoS7DHj1cMhQn59o2FJ2tz5veXTfP1W72I

Aktualizacja Piątek, 12.04.19

 

https://twitter.com/ELEVENSPORTSPL/status/1116618685114798080?s=20

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 16:01

Udostępnij:

error: Content is protected !!