^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 9 czerwca 2019

Robert Kubica – Grand Prix Kanady 2019 – Dzień 4 – Wyścig

Nadszedł dzień wyścigu. Czy dominacja Mercedesa zostanie dzisiaj przerwana? Podczas treningów i kwalifikacji Ferrari okazało się najszybsze. Sebastian Vettel startuje dziś z Pole Position. Czy to on zostanie zwycięzcą Grand Prix Kanady? Zapraszamy do komentowania.

FORMULA 1 2019 CANADA GRAND PRIX

Montreal

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Canada.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-canadian-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1978
Liczba okrążeń – 70
Długość toru – 4,361 km
Dystans wyścigu – 305,27 km
Rekord toru – 1:13.620 Rubens Barrichello (2004)

Nazwa toru wywodzi się od nazwiska tragicznie zmarłego kanadyjskiego kierowcy Formuły 1 – Gilles’a Villeneuve’a (ojciec Jacques’a Villeneuve’a).Tor został zbudowany w 1978 na sztucznej wyspie Ile Notre-Dame, leżącej pomiędzy rzeką Św. Wawrzyńca, a kanałem wodnym dla transatlantyków.

Tor leży niemal na środku Montrealu. W 1977 roku, Kanadyjczycy, zainspirowani osiągnięciami Gillesa Villeneuve’a i jego przejściem do Formuły 1, wpadli na pomysł zbudowania nowego toru w Quebecu. Budżet był jednak napięty, a ponieważ budowa nowego obiektu wiązała się z ogromnymi kosztami i długim czasem oczekiwania, zdecydowano się na inne rozwiązanie.

Nowy tor, pierwotnie noszący nazwę Circuit Ile Notre-Dame powstał przez połączenie w zamkniętą pętlę istniejących prostych odcinków dróg, położonych na sztucznej wyspie i wzbogaceniu ich o ciasne zakręty i szykany. Obiekt został zaprojektowany przez Rogera Peart’a.

Tor został oddany do użytku już w 1978 r.  i w tym samym roku odbyło się też  inauguracyjne Grand Prix Formuły 1, w którym zwyciężył Gilles Villeneuve. Okrytym złą sławą miejscem na torze nadal pozostaje ściana, stojąca po zewnętrznej stronie wyjścia z ostatniej szykany, tuż przed linią startu/mety. Choć widnieje na niej napis „Witamy w Quebec”, znana jest raczej jako „Ściana Mistrzów”. “Ściana Mistrzów” jest powodem wielu wypadków. Na niej zakończyli przedwcześnie swoje wyścigi m.in. mistrzowie świata – Michael Schumacher czy Damon Hill.

Robert Kubica o Circuit Gilles Villeneuve

 

“Montreal to wspaniałe miasto i to jedno z moich ulubionych Grand Prix. Chociaż było to dawno temu, to mam stamtąd dobre odczucia i i jestem podekscytowany powrotem. To wyjątkowy i bardzo wymagający tor. Nie mogę się doczekać ponownej jazdy w Kanadzie i zobaczymy co możemy osiągnąć w ten weekend.”

Robert Kubica i Grand Prix Kanady

Podczas Grand Prix Kanady w sezonie 2007 doszło tu do wypadku Roberta Kubicy. Wypadł on z toru na prawe pobocze podczas 27. okrążenia na zakończeniu długiego łuku pomiędzy zakrętem numer 10 a nawrotem Pit Hairpin numer 11 i roztrzaskał swój bolid o betonową barierę przy prędkości około 230 km/h. Po odbiciu koziołkując przeleciał na drugą stronę toru i po raz kolejny uderzył w barierę. Kubica cudem wyszedł z wypadku bez żadnych poważniejszych obrażeń. Rok później na tym samym torze, Robert zdobył swoje pierwsze i jak dotąd jedyne zwycięstwo w F1.

Harmonogram Grand Prix Kanady 2019

Piątek, 7 Czerwca 2019: Pierwszy trening 16:00 – 17:30

Piątek, 7 Czerwca 2019: Drugi trening 20:00 – 21:30

Sobota, 8 Czerwca 2019: Trzeci trening 17:00 – 18:00

Sobota, 8 Czerwca 2019: Kwalifikacje 20:00 – 21:00

Niedziela, 9 Czerwca 2019: Wyścig 20:10

Transmisja Eleven

Opony na wyścig

Wyścig – klasyfikacja końcowa

Wypowiedzi Roberta Kubicy, po dzisiejszym wyścigu:

To było długie popołudnie jak sądzę?
Tak. Bardzo długie. Niestety nie ma magii. Już wczoraj było bardzo ciężko jeśli chodzi o własności jezdne i generalnie brakowało mi przyczepności, więc dziś z duża ilością paliwa i przy tych warunkach na torze, gdy było goręcej, długie przejazdy były jeszcze trudniejsze. Często kierownica była prosto, a samochód skręcał, tylko podczas hamowania. Nie wiem, co powiedzieć mówiąc szczerze. Po prostu starałem się go utrzymać na torze.

Brzmi niebezpiecznie…
Nie niebezpiecznie, bo ostatecznie wiesz, że jest jak jest i nie byłem nawet w stanie naciskać, ale biorąc pod uwagę, jaką miałem prędkość, za dużo ryzykowałem. Tak już jest…

Masz pomysł, co było nie tak?
Nie wiem. Po prostu brakuje przyczepności. Szczerze mówiąc nie wiem, co powiedzieć.

Walczyłeś z Georgem?
Tak. Wyprzedziłem go hamując do pierwszego zakrętu, a potem on dorwał mnie na prostej, ale już na pierwszym kółku, gdy dojechałem najpierw do zakrętu numer 6 a potem numer 8, a tył zaczynał stawać bokiem, zanim zacząłem skręcać. Było ciężko

Zjechałeś na dwa pit stopy, a George na jeden. Dodatkowe problemy ze zużyciem opon?
Nie. Po prostu auto się ślizgało i w pewnym momencie musisz się decydować, co robisz. Jak się auto ślizga, to się bardziej zużywają opony, a jak zużywają się bardziej, to robi się jeszcze trudniej. Gdy o nic nie walczysz, to trzeba iść po rozsądek do głowy i dojechać tym samochodem do mety. Choć tempo miałem bardzo wolne to i tak było bardzo gorąco.

Mówiłeś, że za bardzo ryzykowałeś…
I tak podejmowałem za dużo ryzyka, jadąc tak wolno.

Jak wyprzedziłeś George’a?
Na hamowaniu, a potem jeszcze kogoś po wewnętrznej do drugiego zakrętu.

Jest porównanie twojego okrążenia z kółkiem Georgea z kwalifikacji i widać na nim, że hamujesz później, wcześniej wciskasz gaz i jedziesz czystą linią…
Nie wiem. Nie oglądam on-boardów. Ja wiem, co się dzieje u mnie. Nie wiem, co się dzieje u innych.

Źródło: Cezary Gutowski Facebook

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 07:46

Udostępnij:

error: Content is protected !!