^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 13 Lipiec 2019

Formuła 1 – Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019 – Dzień 3 – Trzeci trening i kwalifikacje

Robert Kubica : “W pierwszym treningu mieliśmy mały problem z autem, który udało się rozwiązać dopiero na drugą sesję. Nie reagowało na zmiany ustawień tak, jak powinno. Potem próbowaliśmy różnych rozwiązań. Jedne działały, inne nie. Jeśli chodzi o prędkość, to sporo odstajemy od innych. Ogólnie zrealizowaliśmy program jazd. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co da się poprawić.” to jedna z wczorajszych wypowiedzi Roberta. Jak będzie dzisiaj? Przed nami trening numer trzy oraz kwalifikacje. Zapraszamy do śledzenia oraz komentowania.

Robert Kubica Formuła 1 - Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019 - Dzień 3 - Trzeci trening i kwalifikacje

FORMULA 1 2019 ROLEX BRITISH GRAND PRIX

Strona:https://www.silverstone.co.uk/

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Great_Britain.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-british-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1950
Liczba okrążeń – 52
Długość toru – 5.891 km
Dystans wyścigu – 306,198 km

Rekord toru – 1:30.621 Lewis Hamilton (2017)

Tor leży 53 kilometry na północny wschód od Oxfordu, niedaleko miasteczka Silverstone, na granicy dwóch brytyjskich hrabst – Northamptonshire i Buckinghamshire, zlokalizowanych nieopodal Londynu. Zbudowany na terenie używanej w czasie drugiej wojny światowej bazy brytyjskich sił lotniczych, tor oddano do uźytku w roku 1943. Tor Silverstone najbardziej znany jest jako gospodarz Grand Prix Wielkiej Brytanii. Grand Prix P Wielkiej Brytanii rozegrane w roku 1950 było pierwszym w historii mistrzostw świata Formuły 1. W latach 1955-1986 wyścig przemieszczał się pomiędzy Silverstone, Aintree i Brands Hatch, ale od 1987 r. zagościł na stałe w Silverstone.

Robert Kubica o Silverstone

Robert Kubica Formuła 1 - Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019 - Dzień 3 - Trzeci trening i kwalifikacje

Fot. Motorsport Images

“Silverstone to wielkie wydarzenie dla zespołu, ponieważ jest to nasz domowy wyścig. Mamy nadzieję na lepszą wydajność i ulepszenia samochodów, ale ten tor jest bardzo trudny. Ma wiele szybkich zakrętów i jest zupełnie inny niż w Austrii. Postaramy się jak najlepiej i dostarczymy to, co możemy dla naszych fanów.”

Robert Kubica i Harmonogram Grand Prix Wielkiej Brytanii

Piątek, 12 Lipca 2019: Pierwszy Trening 11:00 – 12:30

Piątek, 12 Lipca 2019: Drugi Trening 15:00 – 16:30

Sobota, 13 Lipca 2019: Trzeci Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 13 Lipca 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 14 Lipca 2019: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Robert Kubica Formuła 1 - Grand Prix Wielkiej Brytanii 2019 - Dzień 3 - Trzeci trening i kwalifikacje

Opony na wyścig

 

Robert Kubica : Wywiad z Guentherem Steinerem


Źródło: sport.tvp.pl

Trzeci Trening

W trzecim treningu najszybsze okazało się Ferrari. Charles Leclerc z najlepszym czasem – 1:25:905. Tuż za nim, jego kolega zespołowy Sebastian Vettel. Lewis Hamilton uplasował się na trzeciej pozycji. Williams nadal bez zmain. George Russell na miejscu 19-tym a Robert Kubica 20-tym.

Kwalifikacje

Zdobywcą Pole Position na Silverstone został Valtteri Bottas, pokonując Lewisa Hamiltona zaledwie o 0,006 sekundy. Z trzeciej pozycji stratuje jutro Charles Leclerc a jego zepołowy kolega Sebastian Vettel dopiero z szóstej. W Q1 poraz kolejny odpadł Lance Stroll. Cudu w zespole Williams również nie było. George Russell i Robert Kubica startują jutro z miejsc numer 19 i 20.

Wypowiedzi zespołu po kwalifikacjach

Dave Robson:

“Pomimo kilku kropel deszczu mieliśmy produktywny FP3, co dało nam szansę na ukończenie naszego pierwszego okrążenia na rednich oponach. Po ponownym, całkowitym wyschnięciu toru byliśmy w stanie ukończyć planowany program z wykorzystaniem opon kwalifikacyjnych. ”

“Warunki na samym początku kwalifikacji okazały się najlepsze, a George i Robert byli w stanie przejechać przyzwoite okrążenia. Obydwaj próbowali drugiego przejazdu, ale, jak to miało miejsce w przypadku większości kierowców w tej sesji, żaden z nich nie był w stanie znaleźć poprawy.”

“Spoglądając w przyszłość, chłodniejsze warunki które są obecnie prognozowane,wpłyną na zachowanie opon. W rezultacie prawdopodobnie zobaczymy mieszankę strategii wyścigowych, z potencjalnie ograniczającą lewą przednią oponą, ze względu na wysokie wymagania szybkich prawych zakrętów, takich jak Copse i Stowe.”

George Russell:

“Wykonaliśmy solidną pracę przy ustawieniach dzisiaj i wyciągnęliśmy najwięcej z samochodu. To było dobre okrążenie, miło było jechać i na końcu miałem uśmiech na twarzy. Wsparcie ze strony domowych fanów było niesamowite, a zobaczenie ich doceniających pracę, którą wykonuję, jest naprawdę wyjątkowym uczuciem.”

Robert Kubica:

“Warunki pogodowe tutaj są dużym czynnikiem, czułem się bardziej komfortowo podczas pierwszego biegu, gdy wiatr wzmógł się przez całą sesję. Widać było wyraźnie różnicę w warunkach, gdy w niektórych obszarach nabraliśmy prędkości, a w innych przegraliśmy. Ogólnie rzecz biorąc, nie była to zła sesja kwalifikacyjna, jednak wynik jest niestety taki sam.”

 

Dzisiejsze wypowiedzi Roberta

Jak podsumujesz ten dzień?
Ogólnie było całkiem ok. Warunki się zmieniały, ale czynnikiem sprzyjającym był dziś stabilny wiatr. Ułatwiał nam życie. Był szczególnie stabilny w pierwszym przejeździe, a w drugim trochę się wzmógł i zrobiło się odrobinę trudniej. Niestety straciłem kilka dziesiątych tu i tam, nie do końca rozumiejąc przyczyny, ale mieliśmy też drobne problemy, co zapewne nie pomogło.

Gdzie straciłeś czas?
Jechałem o 0.2 sekundy szybciej, ale dużo straciłem w dwóch ostatnich zakrętach, co mnie zaskoczyło. Potem znaleźliśmy powód, ale niewiele to zmienia. Przynajmniej wiesz, dlaczego.

Jak czujesz się przygotowany na wyścig? W Austrii traciłeś dużo czasu gdy opony traciły świeżość. Czy tu też tego oczekujesz?
W Austrii przejechałem bardzo dobre kwalifikacje i dlatego byłem trochę bliżej, jeśli chodzi o jazdę. Tu jest trochę inaczej, ale ważną rolę odegrają warunki. Wiele będzie zależało od wiatru, jak będzie porywisty, a także temperatury. Na nowym asfalcie trudno jest utrzymać optymalne temperatury opon. Przekonamy się. To warunki zadecydują, o ile trudniej będzie nam jechać lub na ile będzie stabilnie. Tak czy inaczej ciężko będzie jechać za innymi samochodami. Oczywiście nie będzie dla nas za dużo jazdy za kimś, ale gdy będziemy dublowani, w szybkich łukach będziemy tracić dużo docisku i nie będzie łatwo.

Jak oceniasz pracę George’a?
Nie powiem nic nowego, twierdząc, że sprawuje się bardzo dobrze. Nie zostałbym kierowcą Formuły 1, gdyby nie był bardzo utalentowany i szybki. Nie zdobyłby mistrzostwa GP3 i Formuły 2. Nikt nie wątpi w jego osiągnięcia i to, co robi.

Czy ma potencjał mistrzowski w przyszłości?
Znów. Gdy wygrywasz tytuły w F2 i GP3, zazwyczaj nie jesteś złym kierowcą. A to, czy zostanie mistrzem w dużej mierze będzie zależało od tego, gdzie będzie startował i jak szybki będzie miał samochód.

Czy to najszybszy kolega z ekipy, jakiego miałeś?
Każdy rok to inna historia. Widać było w przeszłości, że wiele zależało od tego, jak układał się sezon. Możesz być szybszy od kolegi z ekipy lub wolniejszy. Definitywnie nie byłoby fair mówić, że jest najszybszy, lub nie jest. Z pewnością jednak jest bardzo mocny. Jednak nie jest to dla mnie niespodzianka.

Kiedy zaczniesz myśleć o przyszłym roku i co zrobisz dalej?

Wiele będzie zależało od tego, co będzie możliwe i tego, co będę chciał robić. Teraz mamy dość pracowity okres, więc to sierpień będzie zapewne dobrym momentem, aby trzymać się trochę dalej od padoku i dobrze pomyśleć – po pierwsze, co jest możliwe, a po drugie, co jest realne. Bo ja zawsze byłem wielkim realistą, jeśli chodzi o mnie. A potem zobaczyć, jakie będę miał możliwości, bo ostatecznie możesz chcieć coś robić, ale jeśli nie masz takich możliwości… Jak widać, to będzie kombinacja kilku czynników, ale sądzę, że to sierpień jest ten miesiąc, kiedy możesz przynajmniej szukać własnych pomysłów (na przyszłość – przyp. red.), a potem sprawdzasz, czy da się to osiągnąć, czy nie.

Co mówi ci zespół o przyszłorocznym bolidzie?
Szczerze mówiąc nie rozmawiam o przyszłym roku. Na tym etapie możesz mówić, co ci się podoba (śmiech). Widziałem różne scenariusze. Zawsze mówię – nie o Williamsie, tylko generalnie – że w grudniu w tunelu aerodynamicznym każdy bolid wygląda na mocny, a potem, na torze – jak nauczyło mnie doświadczenie – może to pójść w różne strony. W 2008 roku w BMW, zaczęliśmy testy będąc najwolniejszym zespołem, a do pierwszego wyścigu startowaliśmy z pierwszego rzędu. W 2009 roku słyszałem, że będziemy walczyć o mistrzostwo, a przez większość roku byliśmy jednym z najwolniejszych zespołów. Formuła 1 jest fajna, bo jest nieprzewidywalna. OK. Gdy jesteś tak daleko z tyłu łatwo przewidzieć, że nie będziesz walczyć o mistrzostwo świata. Nawet, jeśli zrobisz bardzo dobrą robotę nigdy nie wiesz, co zrobią inni. Nie ma więc sensu za bardzo wnikać w detale na temat przyszłorocznego bolidu tu w Williamsie, bo ostatecznie wciąż jeszcze czeka nas długa droga w tym sezonie. A jeśli zaczniemy rozmawiać o przyszłorocznym samochodzie to będzie oznaczało, że w tym roku nie zdarzy się już nic dobrego. Zazwyczaj oznacza to, że nie ma o czym gadać w kontekście tego sezonu.

Czy ten rok wciąż jest tematem rozmów
Nie wiem. To nie jest pytanie do mnie. Czekamy na poprawki, a oczekiwania są duże, czy raczej relatywnie duże, ale jak będzie w rzeczywistości… Nawet, jeśli sprawdzą się w stu procentach, to prawdopodobnie zbliżymy się do pozostałych, ale nie sądzę, że nagle będziemy w stanie z nimi walczyć. Ale przynajmniej jeśli będziemy bliżej, a oni będą mieli zły dzień, możesz na tym zyskać, co dotychczas nie miało miejsca.

Źródło:Cezary Gutowski Facebook

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 07:44

Udostępnij:

error: Content is protected !!