^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 2 Sierpień 2019

Formuła 1 – Grand Prix Węgier 2019 – Dzień 2 – Pierwszy i drugi trening

Podczas Grand Prix Węgier, organizatorzy spodziewają się 35-40 000 polskich kibiców na torze Hungaroring. Kubica: “Chciałbym im się odwdzięczyć za to wsparcie dobrym występem, ale obawiam się, że będzie to dość ciężkie, patrząc na to, jak się układał dotąd ten sezon. Wciąż, wspaniale jest widzieć tak wielkie wsparcie.” Za nami Media Day a przed nami dwa piątkowe treningi. Zapraszamy do śledzenia oraz komentowania.

FORMULA 1 ROLEX MAGYAR NAGYDÍJ 2019 

F1: https://www.formula1.com/en/racing/2019/Hungary.html

F1 Experiences: https://f1experiences.com/2019-hungarian-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1986
Liczba okrążeń – 70
Długość toru – 4.381 km
Dystans wyścigu – 306.63 km

Rekord toru – 1:19.071 Michael Schumacher (2004)

Hungaroring był pierwszym torem Formuły 1, zbudowanym za żelazną kurtyną. Pomysł budowy toru zrodził na początku lat osiemdziesiątych, kiedy Bernie Ecclestone prezydent i szef Formula One Administration, chciał zorganizować Grand Prix w którymś z państw bloku wschodniego: Negocjacje z tymi krajami nie przyniosły jednak żadnego efektu. Przełom nastąpił w roku 1983, gdy pochodzący z Węgier specjalista od reklamy, Thomas Rohonyi, współpracujący z organizatorami Grand Prix Brazylii Formuły 1, zwrócił uwagę Ecclestone’a na Budapeszt.

Trochę historii

Komunistyczne władze Węgier początkowo rozważały możliwość urządzenia wyścigu na tymczasowym torze ulicznym, ale szybko zdecydowano, że najlepszym projektem będzie budowa toru wyścigowego w położonej 19 kilometrów od Budapesztu Dolinie Trzech Źródeł. Za tą lokalizacją przemawiała ponadto przebiegająca nieopodal autostrada M3, która zapewniała szybkie połączenie ze stolicą Węgier. István Papp zaprojektował tor w taki sposób, by prawie z każdego miejsca zapewnić widzom możliwość obserwowania, co dzieje się na całym obiekcie (widać 80% toru). Budowa toru zakończyła się po ośmiu miesiącach od podpisania kontraktu.

Na pierwsze zawody w dniu 10 sierpnia 1986 przybyło blisko 200 000 kibiców, mimo tego, że cena biletu przewyższała wtedy kilkukrotnie średnie wynagrodzenie na Węgrzech. Tor jest wąski i kręty, a przez to bardzo trudny technicznie. Wyprzedzanie jest możliwe praktycznie tylko na końcu prostej startowej. Pierwsze zwycięstwo na nowym torze Hungaroring odniósł Nelson Piquet z zespołu Williams.

Robert Kubica o Hungaroring

Fot. Motorsport Images

“Dla mnie to wyścig rozgrywany najbliżej rodzinnej Polski. Nawet jeśli nie są to zawody rozgrywane w moim kraju, to oczekuję, że na trybunach pojawi się sporo polskich kibiców. Na Hungaroringu nie tylko debiutowałem w roku 2006, ale też był to pierwszy wyścig F1, na który się wybrałem jako 12-latek w sezonie 1997. W moim życiu jest wiele wspomnień, które wiążą się z Węgrami. Dlatego oby to był dobry weekend. Chciałbym przy tym podziękować kibicom za wspieranie mnie w trudnym okresie.”

Okrążenie toru Hungaroring z Robertem Kubicą

Harmonogram Weekendu Grand Prix Węgier

Piątek, 2 Sierpnia 2019

11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 3 Sierpnia 2019

12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 4 Sierpnia 2019

15:10 : Wyścig

Transmisja Eleven

Piątek, 2/08/2019

10:30 – 11:00 Studio

11:00 – 12:40 Pierwszy Trening

12:40 – 13:00 Studio

14:30 – 14:55 – Studio

14:55 – 16:40 – Drugi Trening

16:40 – 17:00 – Studio

Sobota, 3/08/2019

11:30 – 11:55 – Studio

11:55 – 13:00 – Trzeci Trening

13:10 – 13:30 – Studio

14:00 – 14:55 – Studio

14:55 – 16:15 – Kwalifikacje

15:15 – 17:00 – Studio

Niedziela, 4/08/2019

15:00 – Wyścig

Opony na wyścig

Pierwszy Trening

Drugi Trening

Dzisiejsze wypowiedzi Roberta

Jak się dziś jeździło?

OK. Warunki były zmienne, także nigdy nie było stuprocentowej okazji… czy inaczej, było mało okrążeń, gdy warunki były stabilne. Pojeździliśmy więc i po suchej nawierzchni i trochę po mokrej. Mieliśmy do sprawdzenia pewne rozwiązania i koncentrowaliśmy się na nich, aby lepiej zrozumieć ich działanie. Pierwszy trening zaczynał się na trochę wilgotnym asfalcie, ale później trochę przeschło, co nam pomogło. W drugim pogoda była mniej łaskawa. Prawie zawsze było mokro. Takie jest życie. Na pogodę nie mamy wpływu. I tak mieliśmy trochę szczęścia w pierwszej sesji, bo wokół toru były gęste chmury, a jednak w większości jechaliśmy po suchym i w miarę udało nam się wykonać program. W drugiej sesji było trochę pechowo.

Patrząc na czasy wydaje się, że Williams znów trochę zamknął znów stratę do reszty stawki. George mieszał się z ostatnimi kierowcami…

Jak warunki są zmienne, to nie ma co porównywać każdej sesji. To zdanie słyszałem już z dziesięć razy w tym sezonie, a według mnie różnice są wciąż stabilne. Niektóre warunki nas mniej krzywdzą, niektóre bardziej. Dlatego czasami jest trochę lepiej, a czasami trochę gorzej.

Wyścig będziecie więc jechać trochę na ślepo, skoro niedziela ma być gorąca?

Na ślepo, czy nie na ślepo… Po to tu jesteśmy, po to mamy doświadczenie… Nie jest tak, że nie wiesz, co się dzieje na Węgrzech, gdy na torze jest 50 stopni. Każdy tu jeździł i każdy ma swoje wnioski. Oczywiście dzisiejsze jeżdżenie nie było adekwatne w porównaniu do tego, co najprawdopodobniej będzie w niedzielę.

Czy po mokrym Grand Prix Niemiec, teraz w mokrej sesji poczułeś zmianę? Jechało się lepiej?

Nie. Było tak samo ślisko, jak w Niemczech.

A tobie, jak się jechało?

Tak samo słabo (śmiech). Niestety…

Macie nowe komponenty w ten weekend. Sprawdzaliście je?

Nie mamy nic nowego w samochodzie. Po prostu staramy się bardziej zrozumieć to, co dostaliśmy w Hockenheim. To było dla nas ważne i przynajmniej w pierwszym treningu się udało.

George mówił, że przy zmianach pogody trudno było przygotować opony. Czy tak samo było po twojej stronie garażu?

Tak, ale opony są takie same dla wszystkich. Z pewnością są bardzo wyczulone. Kilka stopni wyższa temperatura toru, szczególnie dziś, może bardzo zmienić to, czego wymaga od kierowcy opona. Bardzo ciężko zgadnąć, co robić, zanim rozpoczniesz okrążenie, ale wszyscy mają ten sam problem. Czasem to kwestia odrobiny szczęścia, ale też umiejętności czytania warunków.

Co byś wolał jutro? Mokry czy suchy tor?

Myślę, że nasze wyniki będą bardzo podobne niezależnie od warunków. W obu przypadkach będzie ślisko, ale sądzę, że ostatecznie dla nas i fanów będzie lepiej, jeśli będzie sucho. Przynajmniej kibice będą mogli podziwiać pełną prędkość bolidów, a ponieważ jest tu wielu fanów z Polski, wolałbym, żeby było sucho.

To dla ciebie w pewnym sensie domowy wyścig. Czy fajnie się jeździ, gdy widzisz tak wiele flag?

Tak. To bardzo fajne. Choć nie jesteśmy w Polsce, to dla mnie w pewnym sensie wyścig domowy – jest tak wielu widzów z Polski, że czuję się prawie jak w domu. To wspaniałe uczucie. Dobrze ich tu mieć. Definitywnie mam nadzieję, że dla nich, dla nas będzie to dobry weekend. Nie będzie łatwy, ale chciałbym, aby im się podobało. Nie mamy zbyt wielu okazji, aby się pokazać tak wielu polskim fanom. Są wszędzie, ale tu jest szczególnie wielka grupa. Mam nadzieję, że będzie to dla nich fajny weekend.

Źródło : Cezary Gutowski Facebook

Robert Kubica : Nie testowaliśmy nowych rzeczy

“Na torze panowały zmienne warunki. Było mało okrążeń, kiedy były stabilne. W pierwszym treningu na początku było trochę wilgotno, później się trochę przesuszyło, co na szczęście nam trochę pomogło bo mieliśmy do sprawdzenia parę rzeczy”

“W drugim treningu już nie było tak udanie z pogodą, prawie cały czas było mokro, dlatego też trochę pojeździliśmy na oponach przejściowych.”

“Nie było testowania nowych rzeczy.”

“Dzisiejsze warunki zdecydowanie odbiegają od pogody zapowiadanej na resztę weekendu pod Budapesztem, szczególnie na niedzielę, kiedy ma być upał.”

“Nie mamy wpływu na warunki, trzeba się dostosować do takich, jakie są. Staraliśmy się wykonać nasze zadanie. Co będzie jutro i pojutrze to zobaczymy. Postaramy się, jak najlepiej dostosować do tego co będzie.”

Źródło : Motorsport PL

Galeria

Aktualizacja


Źródło: sport.tvp.pl

 

 

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 06:43

Udostępnij:

error: Content is protected !!