^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 28 Wrzesień 2019

GP Rosji 2019 – Dzień 3 – Trzeci trening i kwalifikacje

GP Rosji 2019 – Dzień 3 czas zacząć. “To jeden z najgorszych dni w tym roku” tak mówił Robert Kubica po wczorajszych treningach. Trzymamy kciuki aby dzisiaj było lepiej. Przed nami trening numer trzy oraz kwalifikacje. Zapraszamy do komentowania.

Grand Prix Rosji 2019

FORMULA 1 2019 VTB RUSSIAN GRAND PRIX

Sochi Autodrom

Grand Prix Rosji 2019

www:sochiautodrom.ru

Twitter:SochiAutodrom

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Russia.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-russian-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 2014

Liczba okrążeń – 53

Długość toru – 5,848 km

Dystans wyścigu – 309.745 km

Rekord toru – 1:35.861 Valtteri Bottas (2018)

Tor o długości 5,848 kilometrów jest trzecim co do długości torem w obecnym kalendarzu Formuły 1 (po torach: Spa-Francorchamps w Belgii oraz Silverstone w Wielkiej Brytanii). Prosta startowa znajduje się w północnej części Parku Olimpijskiego, niedaleko stacji kolejowej. Tor powstał wokół Placu Medalowego – miejsca, w którym stanęło podium. Dalej poprowadzi w stronę Lodowiska do hokeja, a następnie do serii ciasnych zakrętów przed tym, jak dotrze do rogu całego parku i skręci na północ nad główną Wioską Olimpijską. Następnie poprowadzi obok lodowiska łyżwiarskiego i tego do curlingu. Na sam koniec tor wspina się w stronę stacji kolejowej i prostej startowej. 1,7 kilometra toru jest poprowadzone przez publiczne drogi.

Robert Kubica o Sochi Autodrom

Grand Prix Rosji 2019

Fot. James Moy Photography

“Byłem w Rosji jako kierowca rezerwowy. Więc wiem jak to wygląda, ale nigdy tam nie jechałem. Odkrycie nowego toru jest zawsze dobrym doświadczeniem, mam nadzieję, że jazda będzie przyjemna.”

GP Rosji 2019 – Dzień 3 – Harmonogram weekendu

Piątek, 27 Września 2019

10:00 – 11:30 : 1 sesja treningowa
14:00 – 15:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 28 Września  2019

11:00 – 12:00 : 3 sesja treningowa
14:00 – 15:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 29 Września 2019

13:10 – 15:10 : Wyścig

Transmisja Eleven GP Rosji 2019 – Dzień 3

Grand Prix Rosji 2019 - Dzień 3 - Trzeci trening i kwalifikacje

GP Rosji 2019 – Opony na wyścig

Wyniki trzeciej sesji treningowej

Kwalifikacje – klasyfikacja końcowa

Wypowiedzi Roberta Kubicy po kwalifikacjach

Kolejny weekend, w którym masz za sobą trudną sobotę. Co dziś sprawiało trudności?

W kwalifikacjach wiele się nie zmieniło. Dystans jest bardzo duży, a wyczucie się nie poprawiło. Więc nie mam wiele do dodania w porównaniu z tym, co mówiłem wczoraj. Ślizgam się, brakuje ogólnej przyczepności i co byśmy nie zrobili, przesuwamy główny problem, ale go nie rozwiązujemy.

Próbowałeś patrzeć na dane George’a i ustawienia. Może je skopiować?

Myślę, że jesteśmy na tyle długo w tym biznesie… Oczywiście próbujemy patrzeć, na czym może polegać różnica i co może powodować taką dużą różnicę. Gdy masz taką dużą różnicę, to nigdy nie wynika z jednej rzeczy, a rozwiązaniem nigdy nie jest skopiowanie czegoś. To nie jest tak, że tego nie robimy – próbujemy analizować. To kwestia zebrania rzeczy razem. I rozwiązania sprawy braku przyczepności.

Jak wiele z tego wynika z zachowania opon na tym nietypowej torze?

No tak, ale nawet jeśli nie udaje ci się sprawić, żeby opony pracowały, to na jakimś etapie zaczynają pracować. To nie jest tak, że nigdy nie będą pracować. Możesz mieć problemy na początku, na końcu, kiedykolwiek, ale w jakimś momencie one znajdą się w oknie pracy. A ja mam problemy zawsze. Czy to pierwsze okrążenie, czy dziesiąte. Właściwie to im więcej jadę, tym więcej mam problemów, bo już od początku się ślizgam, a wtedy masz jeszcze więcej temperatury w oponach i jest ci trudniej. Taki jest wynik.

Mówisz, że udaje się mieć opony w oknie. To jakiś moment przejazdu, weekendu?

No ale kiedy jesteś sekundę poniżej tempa… To nie jest tak, że jedno auto ma 20 stopni więcej albo mniej. Jak powiedziałem – w jakimś punkcie opony będą działać. Nie sądzę, żebyśmy tu byli daleko. Ale jest kilka czynników, które się składają na tak duży dystans. To nie jest jeden czynnik. Ale jest jak jest. Więc jutro będzie długi dzień.

To co to za czynniki?

Jak powiedziałem – więcej niż jeden. Realistycznie patrząc, składa się na to kilka rzeczy. I nawet jeśli kilka rzeczy moglibyśmy zrobić lepiej, dystans wciąż jest duży. Więc tak… Zobaczmy jutro. Ale biorąc pod uwagę piątek, długie przejazdy, tempo i wyczucie na nich, to czekam nie długi dzień.

Patrząc na czasy sektorów w kwalifikacjach, widać, że w trzecim jesteś silniejszy.

Tak.

Czy to coś mówi o tym, gdzie jest do znalezienia czas na reszcie okrążenia?

Wszędzie. Pewnie wszędzie. Nawet jeśli podczas kilku ostatnich weekendów na niektórych zakrętach byłem mocniejszy, i tak byłem z tyłu. Więc tracę czas wszędzie. W niektórych miejscach czasami aż za dużo… W porównaniu z innymi weekendami, gdy byłem mocny w pewnych miejscach – choć wciąż z tyłu na całym kółku – powiedziałbym, że tu nie ma ani jednego miejsca, gdzie mogę być usatysfakcjonowany. Dlatego zamiast być 3, 4, 5 dziesiątych z tyłu, jestem sekundę z tyłu.

Czasami kierowcy mówią, że tracą wszędzie, czasami wskazują na konkretną rzecz w samochodzie. Czy czujesz, że twój samochód ma taki sam potencjał jeśli chodzi o tempo, co drugi?

Nie wiem. To nie do nie mnie należy ocena. Zresztą nie sądzę, żeby to był tylko ten weekend. Ja mówię – w przypadku takiego dużego dystansu to nigdy nie jest jeden czynnik. Ja wykonuję swoją pracę. I tyle.

Źródło : Aldona Marciniak Facebook

GP Rosji 2019 – Dzień 3 – Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 08:13

Udostępnij:

error: Content is protected !!