^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 7 Listopad 2019

Podsumowanie wiadomości z ostatnich dni

Po Grand Prix USA, pora na podsumowanie wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do komentowania.

Opony na sezon 2020 wycofane?

Nowe opony, przygotowane przez Pirelli z myślą o sezonie 2020 mogą zostać wycofane z użytkowania. Każdy z kierowców otrzymał do dyspozycji dwa komplety opon na piątkowe treningi w Austin. Większość z nich zgłaszała nieoczekiwany brak przyczepności, choć zaznaczyć trzeba, że jazdy odbywały się w bardzo niskich temperaturach i po stosunkowo mało nagumowanej nawierzchni.

Obawy związane z brakiem potencjalnej poprawy osiągów nowego ogumienia były dyskutowane podczas sobotniego spotkania szefów zespołów z Chase’em Carey’em.

Strony postanowiły, że dane uzyskane podczas piątkowych treningów będą nadal analizowane i jeśli wyniki nie będą pozytywne to podjęta zostanie decyzja o utrzymaniu tegorocznej, sprawdzonej specyfikacji.

Szefowie ekip zgodzili się w Austin, że jeśli specyfikacja 2020 nie przyniesie poprawy w oczekiwanych obszarach, to lepiej będzie nadal korzystać z tegorocznych opon.

Mattia Binotto: “Myślę, że ich zachowanie w piątek było zupełnie inne od tego, czego doświadczyliśmy w Barcelonie podczas niedawnych testów . Nowe opony, które sprawdzaliśmy, nie były szybsze, nie ulegały mniejszej degradacji, ale w kwestii okna pracy i przegrzewania zachowywały się lepiej.”

“To co nam się nie podobało, to fakt, że teraz nie osiągają zamierzonych celów. Dotychczasowe opinie i odczucia kierowców nie były pozytywne.”

Christian Horner dodał: “Opony nie były w ten weekend pozytywnym krokiem naprzód i myślę, że to pogląd nas wszystkich, niezależnie od pozycji w stawce. Poświęcimy kilka dni na analizę danych i próbę zrozumienia problemu. Jeśli to, co zaproponowano nie jest lepsze, to wolimy się trzymać tego co mamy.”

Mario Isola komentuje :

“Tor był bardzo zimny, a obecne samochody są skonstruowane w taki sposób, by pasowały do tegorocznej specyfikacji. Brakowało długich przejazdów, a nowe opony zostały stworzone przede wszystkim pod kątem braku przegrzewania. Zachowują się one bardziej stabilnie na długim dystansie, a tego nie da się sprawdzić w ciągu pięciu okrążeń .”

“Jestem przekonany, że test w Abu Zabi będzie bardziej reprezentatywny. Będzie czas by odpowiednio ustawić samochody.”

O możliwym pozostaniu przy tegorocznej mieszance, Isola stwierdził:

“Nic nie jest niemożliwe. Choć to trochę dziwne. Ogumienie w specyfikacji 2019 zostało skrytykowane już na początku roku, a my wkładamy wiele wysiłku w opracowanie czegoś nowego.”

“Podczas prac rozwojowych mieliśmy pozytywne wyniki. Jeśli wrócimy do aktualnej wersji, a nowa konstrukcja zostanie negatywnie oceniona musimy zrozumieć dlaczego.”

Red Bull vs Ferrari

W Austin, w związku z podejrzeniami o nieprzepisowe rozwiązania w jednostce napędowej Ferrari, Red Bull Racing poprosił FIA o wyjaśnienie tej sytuacji. Federacja odpowiedziała dyrektywą techniczną.

“Tak się dzieje, kiedy przestajesz oszukiwać.” – tak Max Verstappen skomentował osiągi Ferrari podczas ostatniego weekendu wyścigowego.

Do sprawy odniósł się Mattia Binotto.

“Dużo czytałem w ten weekend, również po wyścigu. Takie oskarżenia są bardzo rozczarowujące. Komentarze są całkowicie błędne i niezbyt dobre dla tego sportu.”

“Przejrzymy dyrektywę techniczną. To normalny proces, zespoły proszą FIA o udzielenie wyjaśnień. Czy to miało wpływ na kwalifikacje? Nic na ten temat nie wiem.”

“W przeszłości inne zespoły też miewały przewagę techniczną, ale nikt ich za to nie wytykał palcami. Mamy przewagę z naszą jednostką napędową dlatego, że ciężko nad tym pracowaliśmy. Byłoby sprawiedliwe, gdyby niektóre z tych komentarzy nie miały miejsca.”

Steiner nie może się już doczekać końca sezonu 2019

Podobnie jak dla Williamsa tak i dla Haas’a tegoroczny sezon F1 okazał się rozczarowujący. Po Grand Prix USA, Günther Steiner przyznał, że już nie może się doczekać końca tego sezonu.

“Jak dla mnie, rok 2019 nigdy się nie wydarzył. Mam nadzieję, że zapomnę o tym sezonie bardzo szybko. Nasz samochód jest tak zmienny, że trudno to opisać. Z jednej sesji na drugą potrafi się całkowicie zmienić.”

“Wcześniej jego zachowanie też bywało dziwne, ale zmiany występowały z piątku na sobotę. Teraz wystarczy kilka godzin przerwy między treningiem a kwalifikacjami, a już właściwości maszyny są inne.”

“To nie jest tak, że zmienia się wiatr, temperatura czy coś w tym rodzaju. Po prostu nagle mamy inny samochód. Jest kompletnie niestabilny. Musimy jeszcze przejechać dwa wyścigi i w końcu będzie koniec sezonu. Mam nadzieję, że kolejny będzie nową książką. Nie stroną, a książką.”

Villeneuve ostro o Williamsie

Jacques Villeneuve jest ostatnim kierowcą , który zdobył Mistrza Świata z Williamsem. Kanadyjczyk na łamach Le Journal de Montreal, odniósł się do limitu budżetowego który ma wejść do F1 w 2021 roku oraz poraz kolejny wypowiedział się ostro o ekipie z Grove.

“Jaki jest sens w pomaganiu zespołom, które na to nie zasługują? Czy taka ekipa jak Williams ma prawo być tak szybka jak Ferrari czy Mercedes? Odpowiedź jest oczywiście przecząca. Szczerze mówiąc, sposób w jaki pracują od kilku lat pozwala dojść do wniosku, że oni nie należą do tej samej kategorii co Mercedes czy Ferrari.”

“Dla mnie to czysty socjalizm. F1 zasługuje na coś więcej. Tylko trzy najlepsze zespoły wydają ponad 175 mln dolarów. Williams w zeszłym roku odłożył do kieszeni ok. 16 mln dolarów, a był ostatni w stawce. Zarząd i akcjonariusze są z tego powodu zadowoleni. Nawet jeśli limit wynosiłby 50 mln dolarów, to Williams wydałby 20 mln dolarów i pozostał na samym dnie. Dlatego ten limit to żart. Nikt w tej sytuacji nie może się czuć wygranym.”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 09:25

Udostępnij:

error: Content is protected !!