^

Robert Kubica - Klub Kibiców

czwartek, 10 Wrzesień 2020

F1 : Grand Prix Toskanii 2020/DTM – Nürburgring

Kolejny weekend wyścigowy czas zacząć. Formuła 1 z toru Monza przenosi się do Mugello, gdzie dla Ferrari będzie to tysięczny wyścig. Robert Kubica natomiast z Assen udaje się na tor Nürburgring.

FORMULA 1 Pirelli Gran Premio Della Toscana Ferrari 1000 2020

Mugello

F1 : https://www.formula1.com/en/racing/2020/Tuscany/Circuit.html

Pierwsze Grand Prix – 2020
Liczba okrążeń – 59
Długość toru – 5.245 km
Dystans wyścigu – 309.455 km

Położony 30km na północ od Florencji, wśród wzgórz regionu Chianti, obiekt jest jednym z najbardziej malowniczo położonych torów wyścigowych.

Ściganie tu rozpoczęło się w latach 20-tych, kiedy na ponad 60-kilometrowej trasie wyznaczonej z miejscowych dróg rywalizowały między sobą samochody Ferrari i Maserati. Zamknięty układ znany dziś powstał w latach 70-tych, cudowny szeroki tor położony w jednej z dolin Toskanii. Pierwszy wyścig MotoGP odbył się tu w roku 1976 i jest organizowany co roku w ramach włoskiej rundy mistrzostw MotoGP.

Tor w 1988 roku został kupiony przez Ferrari jako obiekt testowy i od tamtej pory zainwestowano w niego sporo pieniędzy, ulepszając zarówno sam tor, jak i zaplecze wyścigowe.

Obiekt szczyci się sporą liczbą rozwiązań poprawiających poziom bezpieczeństwa m.in. szerokimi poboczami na wymagających zakrętach, czy drogą dojazdową na całej długości toru.

Pofałdowana nawierzchnia to idealne miejsce na wymagające testy. Oprócz Ferrari, tor używany jest także do testów przez zespoły MotoGP i World Superbike, a także wiodących światowych producentów samochodów. W sezonie 2020 poraz pierwszy odbędzie się wyścig Formuły 1.

Harmonogram weekendu GP Toskanii

Piątek,11 Września 2020

11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 12 Września  2020

12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 13 Września 2020

15:10 – 17:10 : Wyścig

Transmisja Eleven

Opony Na Wyścig

Galeria


DTM

Nürburgring 11.09 – 13.09.2020

Tor Nürburgring

We wczesnych latach dwudziestych na publicznych drogach w górach Eifel były organizowane wyścigi ADAC Eifelrennen. Były one jednak niebezpieczne i mało popularne. Postanowiono więc stworzyć nowy tor wyścigowy w górach Eifel. Budowa toru trwała od września 1925 do wiosny 1927 r.

Tor miał długość 28,265 km (17,5 mili), jego szerokość wynosiła od 8 do 9 metrów, liczba zakrętów wynosiła 174. Tor składał się z dwóch części: Südschleife („pętla południowa”) długości 7,747 km oraz Nordschleife („pętla północna”) długości 22,810 km. Po jego ukończeniu odbywały się tam wyścigi ADAC Eifelrennen oraz Grand Prix Niemiec. Pod koniec lat 20. tor stracił nieco na znaczeniu. Po II wojnie światowej na tor powróciły najważniejsze imprezy: Grand Prix Niemiec (jako część Mistrzostw Świata Formuły 1). W 1953 r., wprowadzono wyścig 1000 km. W 1970 r. wprowadzono wyścig 24-godzinny.

W latach 60. obiekt stawał się coraz bardziej niebezpieczny ze względu na coraz większe prędkości osiągane przez samochody wyścigowe. Kierowcy postanowili zbojkotować wyścigi na torze Nürburgring, aby zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne. Podczas gdy tor był modyfikowany, GP Niemiec przeniesiono na tor Hockenheimring. Mimo przeprowadzonych zmian i wprowadzenia środków bezpieczeństwa, Ring był wciąż zbyt niebezpieczny i długi na przeprowadzanie wyścigów Formuły 1.

W 1975 r. Niki Lauda ustanowił rekord przejazdu po Nordschleife, pokonując dystans 22,835km w czasie poniżej 7 minut (6:58.6). Także on odniósł tam najpoważniejszy wypadek w swojej karierze wyścigowej. W 1981 r. rozpoczęły się prace nad zupełnie nowym torem o długości okrążenia 4,5 km (2,8 mili). W tym samym czasie Nordschleife zostało skrócone do 20,8 kilometrów. Na skróconym odcinku rekordowo szybko pojechał Stefan Bellof, który dystans ten pokonał w czasie 6:11.13 w Porsche 956, co daje średnią 201,7622 km/h. 29 czerwca 2018 r. niemiecki kierowca wyścigowy Timo Bernhard ustanowił nowy rekord toru wynoszący 5:19,546 min. jadąc Porsche 919 Hybrid.

Transmisja

Cały sezon DTM 2020 będzie transmitowany w stacji Eleven Sports. Treningi można zobaczyć na żywo na oficjalnym kanale DTM na YouTube: DTM Official. Wszystkie treningi, kwalifikacje, wyścigi DTM jak i DTM Trophy oraz filmiki zza kulis sezonu 2020, można zobaczyć na stronie : DTM Grid.

DTM Treningi 11/09/2020 Transmisja Live

Plan transmisji Eleven Sports 1

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 19:43

Udostępnij:

error: Content is protected !!