^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 14 Wrzesień 2020

Podsumowanie wiadomości z ostatnich dni

Za nami Grand Prix Toskanii na torze Mugello oraz pierwszy z dwów weekendów wyścigowych DTM na torze Nurburgring. Czas na podsumowanie wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury oraz komentowania.

Kubica, ART Grand Prix i historia wolnych pit stopów

Fot. DTM

Kolejny ciężki weekend wyścigowy za Robertem Kubicą. Choć w niedzielnym wyścigu Kubica startował z 9-tej pozycji, niestety nie udało się zdobyć punktów.

Poraz kolejny zespół ART Grand Prix wykonał wolny pit stop. W wywiadzie z dziennkarzem – Cezarym Gutowskim, Robert wypowiedział się na temat swojego zespołu :

“Mi koła zmieniają ludzie, którzy od dziesięciu lat patrzą w monitor i nigdy nie dotykali auta. Nie mamy w teamie dwóch czy trzech maszyn, gdzie są wyznaczeni mechanicy, którzy tworzą zespół do zmieniania kół.”

“Mając ich szesnastu, możesz sobie wybrać ludzi, którzy są w tym są najlepsi. Mając prywatny zespół z jednym autem nie masz takiego komfortu i dlatego tak to wygląda.”

“Trudno oczekiwać od kogoś, kto nigdy tak naprawdę nie podnosił koła, żeby zmieniał je szybciej od kogoś, kto robi to od 20 lat.”

Mercedes na sprzedaż?

Wczoraj, za sprawą wypowiedzi Eddie Jordan’a dla Daily Mail, pojawiły się spekulacje na temat sprzedaży zespołu Mercedesa firmie Ineos za kwotę 700 mln funtów.

Eddie Jordan :

“Mercedes stanie się własnością Sir Jima Ratcliffe’a oraz firmy Ineos. Nazwa Ineos i tak jest już na boku samochodu, ponadto prowadzą współpracę technologiczną, więc to dla Mercedesa całkiem zgrabny sposób na odejście.”

“Zespół będzie się nazywał Ineos, ale nadal będzie kierowany z fabryki w Brackley, a Mercedes zachowa 30-procentowy udział. Nie będzie już jednak występował jako Mercedes, a Toto Wolff przestanie być szefem.”

Toto Wolff zaprzecza

Spekulacjom zaprzeczył szef Mercedesa – Toto Wolff, który również odniósł się do swojej przyszłości w ekipie z Brackley oraz negocjacji nowego kontraktu z Lewisem Hamiltonem.

“Niektórzy ludzie zbierają szczątki informacji i na ich podstawie tworzą historię. Mamy doskonałe relacje z Ineosem i wspólnie pracujemy nad kilkoma projektami technologicznymi. Reszta to nic innego, jak spekulacje.”

“Daimler nie ma zamiaru sprzedawać zespołu, a Ineos przejmować pakietu kontrolnego i zmieniać nazwy. Nie ma też żadnego powodu, abym ja miał rezygnować ze swoich udziałów, więc cała ta sprawa jest fikcją.”

“Pozostanę w Mercedes-AMG Petronas i nie oczekuję żadnych zmian. Jeśli chodzi o Lewisa, po prostu nie mieliśmy czasu na omówienie wszystkiego, biorąc pod uwagę serię trzech wyścigów pod rząd. Teraz musimy się jednak spotkać i porozmawiać.”

George Russell o straconej szansie na punkty

“Po prostu straciłem wszystkie pozycje już w momencie drugiego restartu z pól. Naprawdę nie wiem co się stało. Wszystko wydawało się przebiegać zgodnie z procedurami. Pozostałe starty były w porządku.”

“Podczas ostatniego jednak, na miękkich oponach, koła zabuksowały, zostałem uderzony przez Kimiego i nic w takiej sytuacji nie można zrobić.”

“Niemal łamie mi to serce. Cały zespół ciężko pracował, aby dać nam dziewiąte miejsce, które było całkowicie pod kontrolą. Samochód był świetny. Tempem dorównywałem Sebastianowi i Charlesowi, którzy mieli opony w takim samym stanie. Czerwona flaga wszystko przekreśliła.”

Binotto i brak wyjaśnień na problemy Ferrari

“W tej chwili nie ma żadnego wyjaśnienia. Jest oczywiste, że mamy dużą degradację opon. Wynika to z problemów z naszym projektem, które trudno rozwiązać.”

“Będziemy mieli małe aktualizacje w następnym wyścigu, ale to nie robi różnicy. Ciężko pracujemy w naszej fabryce, aby poprawić podstawy projektu, zwłaszcza pod kątem samochodu na przyszły rok.”

“Nasi rywale są w innej sytuacji niż my, ponieważ wprowadzają ulepszenia od początku sezonu. My mamy fundamentalny problem z bazą samochodu i potrzebujemy więcej czasu na uporanie się z tym. Małe zmiany nie wystarczą.”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina Gallagher
o 15:59

Udostępnij:

error: Content is protected !!